I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag gillar hiphop som fan, men skulle aldrig vilja ha en hiphoptjej

Övrigt - Blandat

2008-10-15 16:03
Långt ifrån alla hip hopare knarkar.. Skärp dej..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-15 16:12
Vi behöver en ironimätare på whoa...
•pave paradise•

2008-10-15 17:06
hiphophoror?
Fucka ur!

2008-10-15 17:28
Jag vill GÄRNA ha en! Någon som skiter i allt, röker massor med gräs och tycker bäst om att hänga ut och lyssna på rap. SVINSOFT!
Wordlife no doubt baby

2008-10-15 18:01
"och som sagt, tror inte alla djs, graffare, breakare, mcs vill, eller ännumer ÄR, hiphopare..

känner folk ur de fyra elementen som inte är hiphopare alls."

De fyra elementen ær ett jævla påhitt, alla vet att graffiti ær hårdrock.

2008-10-15 18:14
sen när är det inte hiphop att röka gräs?
Rappare

2008-10-15 22:13
Nöjd P23
Tungt med en MC som inte är hiphopare, vad håller den personen på med?
facebook.com/idiomatisk - fan page

2008-10-15 22:25
Rainmaker

Han rappar?
Fucka ur!

2008-10-15 22:43
Spokie: Du skulle alltså med andra ord aldrig vilja vara tillsammans med någon som inte antigen rappar,graffar,breakar eller djar?

2008-10-15 22:54
Hiphoptjejer röker brass som fan.
Kultursnobb

2008-10-15 22:58
spokie: För att du har så fåniga sätt att definiera hiphop på. Typ som att påstå att en människa som äter en banan mycket väl skulle kunna kallas för apa, då han deltagit aktivt i apkulturen.

Sjysst att du i en diskussion om hiphop, vilket är afroamerikanskt, använder dig av liknelser som "apor" och "apkultur".

Freudian slip like whoa?
Kultursnobb

2008-10-15 22:59
hiphop, vilket är afroamerikanskt

Jag undrar vad Beastie Boys skulle säga om det här...
•pave paradise•

2008-10-15 23:01
shuu jag e en hiphopguzz..fett respekt man
här får du lite kärlek

2008-10-15 23:02
Beastie Boys är bara ett gäng crackers, yo.

Jävla vitingar, först snodde dem rocken från de svarta och nu ska de fan ta mig sno hiphop.
Kultursnobb

2008-10-15 23:08
Ännu en oseriös wiseass...nåja.
•pave paradise•

2008-10-16 01:25
Sjysst att du i en diskussion om hiphop, vilket är afroamerikanskt, använder dig av liknelser som "apor" och "apkultur".

Freudian slip like whoa?
'

hahah men helvete vad långsökt

ser mer ut att vara freudian slip på dig än på honom måste jag säga, som ens tänker i dom banorna :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-10-16 14:52
som alla tidigare nämnt så är musiksmaken självklart inte avgörande för huruvida man kan attraheras av eller älska en person.

Jag är tjej och skulle aldrig kunna föreställa mig mitt liv utan (bra) hiphop. Heller inte att någon snubbe skulle dissa mig för att hiphop är en stor del av mitt liv. Det skapar min låga och motivation som sedan reflekterar sig i vad jag gör i mitt liv, oavsett om det handlar om att klara av svåra saker, politiskt engagemang, eller som en boost för allt det som är bra i livet.

Jag har slutat använda mina baggy jeans med vita sneakers (occasionally åker det på, men blir bara längre mellan gångerna), stora hörlurar och allt sånt som var en rätt viktig del då. Numer har allt sånt grus försvunnit och kvar är bara substans, musiken och lite målande, och jag skulle inte vara samma jag utan det.

2008-10-16 15:06
De enda vuxna hiphopkvinnorna jag känner till är kvinnorna i Bounce, och de ser verkligen patetiska ut, enligt min mening.

2008-10-16 15:20
Ellilicious

du kan inte vara seriös

2008-10-16 21:11
haha vilka haters det finns..orka hata på textiler när det finns så mycket annat att ödsla hatkänslor på..

nana1234 unite <3
här får du lite kärlek
Toastare

2008-10-16 21:14
Rainmaker, en MC som inte är hiphopare kan vara en DnB MC, en jungle MC osv.. tror du hiphopen är ensam om att ha MCs?

Ellilicious, haha håller med dig.. men hur ser killarna i Bounce ut då? Benke och co? Kul att ha en kille som är 30+ och ser ut som nått förvuxet man släpat hem från en skolgård.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-10-16 21:15
nana1234, varför inte själv bli drivkraften i ditt liv och bara låta musiken vara nått du njuter av..inte lever?

kanske dit du är på väg när du lagt de (stora) hiphop attributen på hyllan..

2008-10-16 21:43
Togs mitt inlägg bort för att jag dissa Bounce eller?
Toastare

2008-10-16 21:49
Ellilicious, det är kvar?

2008-10-16 23:15
Är väl inget fel med hiphoptjejer? Visst, det kanske inte är så sexigt med baggy jeans och en fet hoodie alla gånger, men vem har sagt att man behöver klä sig så för att man diggar hiphop? Sen är frågan vad som är mest patetiskt, att använda kläder för att det är kläder man tycker om, eller att använda kläder för att passa in.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-17 08:42
shuu jag e en hiphopguzz..fett respekt man

Så pratar inte en tjej! Nä men ärligt att alla kommer tillbaks till baggy clothes, som är ruskigt fult på tjejer.
Klart det är bra med en tjej som lyssnar på hip hop, men man behöver ju inte bete sig hip hop 100% för det, känns som att dom som gör det rappar eller annan hip hop syssla eller är mellan 15-18 typ.

2008-10-17 11:51
BountyBoo F28 därför att musiken blivit en del av mig, på samma sätt som erfarenheter blir, och färgar av sig i hur man tänker eller reagerar. Vet inte riktigt vad du menar med "de (stora) hiphop attributen" men om du menar vad jag menar så är det just de som aldrig kommer hamna på hyllan, även om de givetvis längre fram inte kommer att ha en lika framträdande roll i mitt liv, så är de en del av mig, liksom mycket annat.

sen snacket om vuxna hiphop kvinnor, antingen har ni avgränsat er till att bara se männen inom hiphop eller så har vi grymt olika definitioner av vad det är att vara hiphop i vilket fall, konstigt resonemang.

2008-10-17 14:22
potatissuger P21 : Skönt att en sådan här frågeställning faktiskt kan utmynna i en diskussion.

Word.
Disko Divan Himself!

2008-10-17 14:41
en fördom jag har om hiphoptjejer är att dom inte kommer att vara hiphoptjejer för evigt, och vem pallar hänga med någon som ska förändra sig själv och shit? :P aja

2008-10-17 20:22
tjejer som klär sig i killkläder finns inte på kartan

Fet jävla word på den.

Pojkflickor är ett av de mer effektiva kräkmedeln som finns receptfritt.

Dock så finns det ju snygg hiphopstil och ful dito. En tjej kanske har fräscha kläder som är lite urban/street eller "hiphop" som visar lite kvinnlig form, medans en annan fet mellanstadietjej har hemmaklippt frisyr, svett-hoodie från 1993 och wu-tang brallor som trots tältstorleken inte lyckas dölja traktorarslet.

Detsamma gäller ju för killar. En del har en stil som säger hiphop fast snyggt, medans andra är pinsamma finniga eminem-wannabes.

2008-10-17 20:28
tycker inte direkt de är någon skillnad mellan tjej och kille när det gäller att vara besatt av stil. osexigt me stiffa folk som tror att dom är vad dom klär sig i och sen håller sig till likaklädda.

2008-10-17 20:30
Erkan
fördomen är väl densamma för killar? hur många hiphopsnubbar har på sig keps och baggy när dom når mogen ålder? på ålderdomshemet är vi alla lika igen...
Toastare

2008-10-17 20:39
nana1234, när jag snackar hiphopkvinnor pratar jag om vuxna i min ålder som klär sig baggy och med new era. Jag själv lyssnar som sagt på hiphop och ett bra exempel på en stark kvinna just nu inom hiphopen som ändå kan klä sig vuxet och snyggt är ju Ametist.

2008-10-17 20:41
indiantjejen

Undrar om det är så? Att alla klär sig konservativt som äldre. Typ dom som är morfar/mormor av den äldre sorten idag (födda 30-40 talet eller bakåt) har väl liknande kläder som var "fräsigt" på sin tid, fast kanske i mindre vågad tappning. (Stelare färg, enklare skurna etc.)

Kommer verkligen alla ungdomar när dom blir gubbar/tanter att helt dissa jeans t.ex? Till förmån för långkjolar och beiga kostymbyxor.
Graffare

2008-10-17 20:52
äh fan, fuck thee system!
They called me Mr. Glass

2008-10-18 08:22

Ord till Apache!

2008-10-18 09:47
Kan ingen förklara vad en hiphopbrud är för något? Att folk ens använder sådana uttryck gör mig generad.

2008-10-18 12:08
Inte läst tråden, men hiphoptjejer är oftast skabbiga. Det är streetbrudarna man ska gå efter :P

Sen är det ju alltid sexigt med en brud som har på sej ens stora kläder efter att man har fått lite, men det kanske inte gör henne hiphop.

2008-10-18 16:23
Erkan

och vem pallar hänga med någon som ska förändra sig själv och shit? :P aja

Tja, man utvecklas väl med åren?

2008-10-18 16:34
E-wan

fett skön låt, hade inte hört den förut.
Zittla - The Fatal

2008-10-18 17:28
BountyBoo, men då är det en specifik typ av "hiphop kvinnor" som du syftar på, och inte bara damer som är inne på hiphop generellt, vilket är en helt annan diskussion.
Att du sedan faktiskt nämner en, innebär att du nånstans håller med men ändå väljer att utgå ifrån att du ogillar "hiphop kvinnor" med just den specifika typen av hiphop kvinnor du ogillar som utgångspunkt.

2008-10-18 17:28
vilken töntig diskussion det blev. skitsamma
Toastare

2008-10-18 17:34
nana1234, exakt och det är väl dessa specifika hiphopkvinnor/tjejer tråden handlar om.

2008-10-19 08:18
Haha, jag e 27, jobbar på börsen och har fortffarande vita AF1 or och baggybyxor :)

tilblax till dissktuionen, jag tycker bland det sexigaste som finns är hiphop kläder på brudar kanske lite mer åt skate hållet dock, typ halvbaggybyxor, linne och snygga sneakers..

2008-10-19 16:56

Hehe härligt att tråden vände ett tag till att behandla Rick Rubin. :)

2008-10-19 17:38
indiantjejen
Just precis, men nu handlade tråden om hiphoptjejer. Om vi nu nödvändigtvis ska dra den diskussionen så är det väl dessutom inte helt uppåt väggarna att hävda att hiphoptjejer "växer ur" hiphop-livsstilen snabbare än hiphopkillar, det finns ju faktiskt 35-åriga män som går omkring i hiphopkläder och fortfarande lever som om dom vore 15, visa mig dom kvinnorna :D

Måne
Ja, det hoppas jag.

2008-10-19 18:15
Skumt. Jag trodde alla var hiphopare här.

2008-10-19 18:43
haha alla hip hopare knarkar? ar det bara jag som tror tradskaparen skojade?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-10-19 22:11
Jag är tjej och skulle aldrig kunna föreställa mig mitt liv utan (bra) hiphop. Heller inte att någon snubbe skulle dissa mig för att hiphop är en stor del av mitt liv. Det skapar min låga och motivation som sedan reflekterar sig i vad jag gör i mitt liv,

Där fyllde du just i dom flesta áv klyschor som får mig att ogilla tjejer som ska ha "hiphopstil".

En brud är inte hiphop för att hon köper kläder som är baggy.
Folk som tror sånt utstrålar en hel del osäkerhet om du frågar mig.

Den mentaliteten går oftast hand i hand med att spy ur sig pretto statements om hur mycket hiphop betyder för en, att hiphopen är ens livsgnista och bla bla bla.

Jag vill inte ha dessa fördomar, men dom stämmer för ofta för att jag ska orka bry mig.

tycker inte direkt de är någon skillnad mellan tjej och kille när det gäller att vara besatt av stil. osexigt me stiffa folk som tror att dom är vad dom klär sig i och sen håller sig till likaklädda.

Blir lite rörd av att veta att det finns brudar som har sådär mycket vett i skallen som du :)

2008-10-19 22:16
bra att man svarar i sin egen tråd...
sen undrar jag om man kan bli mer fördomsfull utan att förtjäna en jävla "hiphop tjej"

isofu, ja.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "