Lite kul att ingen ifrågasatt det här med att TS tror tjejer är en annan ras.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
det är upp till en själv om man vill vara en del av den eller bara lyssna på den, men att lyssna på den är inte att vara en del av den, lyssnar man på den så är man ett "fan" Så du tycker inte howser eller stuck är en del av hiphopen för att dom inte gör något av dom fyra elementen? Nahright,onsmash är inte en del av kulturen? Sluta nu du gör bara bort dig. Man kan vara en del av hiphop på en massa olika sätt utan att för den delen rappa eller graffa. Sen som vanligt håller jag med bounty, Alla som inte knarkar är våldtäktsmän!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Seriösa hip hop tjejer knäcker.. Dom som inte köper vad fan som helst utan har kvar sin värdighet och så... Hänger med och gräver i backar, skjutsar runt en till loppisar och så, feeeett bra hahaha! Nä, det finns många sorters hip hop tjejer... Och JO det finns något som heter hip hopare! Kläder hör dit. Dom som säger att det inte finns kan inte sin historia eller har bara inte fattat grejjen alls.... Och folk som inte tycker att man ska kalla sej hip hopare.. När folk snackar om att hip hop har dött tänker jag först på DOM. 5te kolonnare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man gillar olika klädstilar på folk, men orka döma folk efter hur de klär sig? Jag gillar tjejer som har en "egen" stil och inte följer senaste modet som resten av sveriges tjejer och killar med för den delen.. Men sen om jag skulle träffa en tjej som var fett najs och som klädde sig precis som alla andra så skulle väl de vara en smäll man fick ta..
my name is xelly smelly
nu börjar det lika nått, skumt att nästan alla av dom som har kritiserat min åsikt är sånna som jag kallar för "fans" dvs folk som inte utövar hiphop.. visst har jag självdistans bounty, vad vet du igentligen om det ? :S
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
hmm fast varför dra in stuck och howser i detta? det var ju dom som gav mig ideen att kalla det för Groupie.. om du tänker efter R0feman
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Groupie är lite att ta i med.. Det behöver det verkligen inte vara... Hang around.. Del av 'gänget' osv.. Hip hopare det med.... Kallar du dina favoritrappares polare dom har med på omslaget för 'groupies' för att dom inte rappar sjäva? Deras 'posse' är en bunt groupies?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
japp helt klart
Haha jaja...
dom blir ju inte hiphopare automatiskt bara för att dom är med på ett cd-fodral
hmm fast varför dra in stuck och howser i detta? det var ju dom som gav mig ideen att kalla det för Groupie.. om du tänker efter R0feman Det är inte så jävla svårt att svara på det jag skrev. Antingen tycker du att folk som skriver och medverkar för en utveckling utan att för den delen rappa,graffa eller dansa är hiphopare eller så tycker du det inte. Är Nahright,onsmash whoa.nu en del av kulturen eller är den inte det? Därför drar jag in stuck och howser
ärligt talat så tycker jag inte att internet har hjälpt hiphopen speciellt mkt, tvärtom...
Nej, men dom brukar väl ändå vara en hip hop crew/posse... Med hip hop stilen, musiksmaken, livsstilen, oftast den bakgrunden osv... Och allt vad det är.. Jag kan i alla fall se på en person och kalla dom inte bara för hiphopare utan ser rätt bra vad det är för hip hopare med... Så ser jag på grejjen.
Tack vare internet var exempelvis Adam Tensta i San Diego och spelade med Rick Ross två veckor sedan. Tvivlar på att det arrangemanget hanteras utan internet...
•pave paradise•
"i shoot actors like movie directors", det du pratar om är verkligen inte hiphopare, det är ett gäng posörer, som knappast bidrar med något till kulturen. ska jag vara ärlig så har inte mina favorit rappare polare på sina cd-fodral/posters/pressbiler etc
spookie: Driver du med mig nu? hiphopen hade varit död utan internet. Okej om vi båda tycker att internet har dödat hiphopen vad med tidningar som source,XXL etc, har dem inget med hiphop att göra? Är det inga hiphopare som driver dom magasinen? Nu är du bara fånig ge upp och erkänn att du har fel
OK.. Nänä... Folk som arrangerar jams, släpper plattor osv men inte själva sysslar med konsten... Bidrar dom tycker du? Kan man kalla dom hip hopare tycker du? Eller är dom 'groupies' med? Russel Simmons som revolutionerade hip hop stil; groupie?
död utan internet? shit... aa eller hur, jag anser inte att jag har fel, jag antar att personen bakom xxl och the source sysslar/sysslat med något av dom fyra elementen
Att hiphopen skulle klara sig bättre utan internet är typ ett lika dumt uttalande som att säga att Georgien skulle klara sig bättre i kriget mot Ryssland om dom sket i skjutvapen och plockade upp svärd igen. Det är ett påstående som egentligen inte ens behöver bemötas då det är så jävla dumt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
folk som anordnar jams etc brukar faktist syssla med nått inom hiphop, var realistisk
Eller Rick Rubin som är en av dom fetaste hip hop producenterna någonsin, men nog alltid varit mera rockare egentligen.. Vad kallar du honom?
Nä, jag vet folk som inte gör det...
internet har förstört massa roliga saker inom hiphop, folk sitter framför sina skärmar och gnäller, istället för att göra något, kolla tex på graff forumet
Rick Rubin är ett briljant exempel. Låt se hur kontringen låter.
•pave paradise•
är han hiphop producent är han hiphopare, helt klart med mina mått DJ=Producent
DJ/PRODUCENT/BEATMAKER går under samma med mina mått
Rick Rubin är så långt ifrån hiphopare som man kan komma...att producera något inom hiphop-genren gör en verkligen inte till hiphopare. Vafan, då skulle t o m jag anses vara hiphopare.
•pave paradise•
jo det anser jag, så länge han deltar
bra exempel på att hiphop inte är kläderna som du bär
Men, jag är inte hiphop, och vill inte vara hiphop. Varför kallar du mig då för hiphop enbart för att jag har bidragit med en låt eller två?
•pave paradise•
död utan internet? shit... aa eller hur, jag anser inte att jag har fel, jag antar att personen bakom xxl och the source sysslar/sysslat med något av dom fyra elementen Tror du på det själv? Tror du seriöst att alla skribenter på XXL rappar vid sidan av eller går ner och dansar breakdance på sin fritid? Kan du bara erkänna att man kan vara en del av kulturen utan att för den delen göra något av dom fyra elementen?! Jag vet massvis av folk som anordnat jams utan att göra något av elementen. Kom igen nu! Du gör bort dig! Så fall jag målade graffiti när jag var 14 så kan jag kalla mig hiphopare? Tack du räddade min kväll
jag anser inte att jag gör bort mig, alla har rätt till en åsikt
Den här killen har producerat 6 renodlade hiphopfullängdare, vad jag kan räkna till,
i en lista av ca 100 album . Skulle inte säga att hiphopare är hans "main thing" direkt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Men liksom.. Rush & jam-arrangörerna och så då?
Rick Rubin har väl producerat fler Slayer-album än han gjort hiphop-skivor, samt nästan lika många Johnny Cash-skivor, Red Hot Chili Peppers-skivor, System of a Down-skivor etcetcetcetc? Inte alls hiphop.
•pave paradise•
virre hehe jag vet vem det är, han har proddat ett spår på The Black album.. men vad har han med saken att göra ? han om nån har ju deltagit i hiphopen genom DJ/PROD/BEATMAKER ? förstår inte varför ni dra upp sånna personer som mkt väl skulle kunna vara hiphopare ? :S
JA exakt. Tar personligt på att folk kallar Slayers främste producent för hiphopare :(
spokie: För att du har så fåniga sätt att definiera hiphop på. Typ som att påstå att en människa som äter en banan mycket väl skulle kunna kallas för apa, då han deltagit aktivt i apkulturen.
Det hade iofs varit grymt om Rick Rubin var überhiphopare men ändå står där med sina Slayer-skivor i guld och platina i sitt kontor...
•pave paradise•
Typ som att påstå att en människa som äter en banan mycket väl skulle kunna kallas för apa, då han deltagit aktivt i apkulturen. Hahaha...
•pave paradise•
virre hehe jag vet vem det är, han har proddat ett spår på The Black album.. men vad har han med saken att göra ? han om nån har ju deltagit i hiphopen genom DJ/PROD/BEATMAKER ? förstår inte varför ni dra upp sånna personer som mkt väl skulle kunna vara hiphopare ? :S För att se vad du svarar. Såklart. Vad menar du med "skulle kunna vara hip hopare"?
jag tycker definitivt att han skulle kunna kallas för hiphopare, vad gör det om man aktiv inom många olika musik stilar etc? vad spelar det för roll hur man ser ut? äta banan? det är inget ap betende imo, mäniskor äter mer bananer en apor
Skumt.. Jag har aldrig stött på den här definitionen av en 'hip hopare förut'... Håller du med om att det finns något som är en hip hop klädstil alls?
Själv tvivlar jag starkt på att Rick skulle kalla sig själv för hiphopare, minst lika mycket som jag tvivlar på att människor äter mer bananer än apor.
•pave paradise•
Med din logik är alla tjejer som pussar sina tjejkompisar på munnen lesbiska, alla som någonsin spelat fotboll automatiskt fotbollsspelare, folk som varit förkylda automatiskt alltid sjuka. Etc. Det håller liksom inte.
•pave paradise•
Igen, vad menar du med att "han skulle kunna kallas för hiphopare"? Vad jag har förstått så ser du honom som hip hopare för att han har gjort beats lite högre upp i diskussionen?
klart mäniskor äter mer bananer globalt sett. ja en hiphopare kan se ut precis hur personen i fråga vill, kolla bara på han i Outcast
hehe virre känns det lite pinsamt att han sysslar med hiphop ?
Jamen det handlar inte om klädseln ALLS i den här diskussionen, varför ens ta upp det, igen?
•pave paradise•
mobbing vafan, skit i han nu