Kär i en kollega! Vad göra??
Hej bullen..he he Nej, men seriöst...jag har ett problem... Jag har blivit kär i min kollega på jobbet- Vi båda är 24 år och jobbar på samma avdelning där ca 10 andra jobbar. Känslorna har kommit smygande och nu har jag fallit helt. Jag vet nu inte vad jag ska göra. Vågar man försöka nåt, eller ska man bara strunta i det pga av att man jobbar ihop och det kan bli knas om hon inte är intresserad tillbaka? Till saken hör att hon har ett vikariat som går ut om bara några månader...så tycker ni jag ska vänta med att "stöta" på henne tills dess kanske? I övrigt skämtar vi mkt och jag brukar säga till henne att hon är min "favorittjej" osv, på skämt, och hon tycks uppskatta det, så jag tror inte det är direkt omöjligt att hon skulle vara intresserad om jag visade att jag är det. Så vad tycker ni? Vänta eller go for it, trots att det är en kollega?
Go for it! Innan det blir för sent. Hon ska ju ändå inte jobba där för evigt.
här får du lite kärlek
go for it som kepish säger!
Sleep is the cousin of death
Vafan, om hon ändå ska sluta blir det ju bara ett par pinsamma månader om det skiter sig. Kör på!
kul att ni säger så! trodde att alla skulle säga att jag borde låta det vara..men det är sant...men bara såå sjukt jävla pinsamt om jag typ ringer henne i helgen eller nåt och frågar om hon vill ses nån dag, och hon typ bara tror jag skämtar eller nåt... elelr om hon bara totaldissar....då är jag rädd att hon kanske säger till alla kollegor och så blir det pinsamt osv..osv
kör, det värsta som händer e att du blir nekad,och du har väl inte så dåligt självförtroende att du börjar böla över det? hon ska ju ändå sluta om nån månad så kör på nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kom igen mannen, kör bara, gå ut och ses utanför jobbet, om det inte stämmer där mellan er så, skitsamma, annars så är det ju nice..
Bjud ut henne på en avslutnings fest bara ni två, typ fredagen den veckan hon slutar på jobbet. Då har du en anledning iaf att träffa henne privat och break the news så att säga. Kör så!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Dirty-Dave P26 : Ja..men nja...så långt fram i tiden...typ 3 månader. Men det är det som är så svårt. För om jag ringer henne i helgen vil jag gärna fråga om vi ska göra nåt utanför jobbet...men vet inte vad jag ska föreslå..förslag??
en öl eller en fika. finns det annat? och kör på det för guds skull. Finns ju inget värre än att låta såna där grejer rinna ut i sanden. Och om hon inte är intresserad så rycker du bara på axlarna och tar det med en klackis. Det är bara du som kan göra det till en jobbig grej om hon dissar.
Fråga lite kanske lite diskret om hon vill hitta på något efter jobbet eller något skit, smyg in det i ett samtalsämne..
IraQ: Jag gillade det mer..blir så..hmmm..lite väl om jag bara:- hej, jo jag ringer för att kolla om du vill ta en öl efter jobbet nån dag.." lite jobbigt..lättare att smyga in det kanske...?
Ja jag tror det, dels blir det inte så jävla stelt sen om det skulle bli ett nej så är det lättare att hålla masken och det lär inte kännas lika hårt, men typ om hon skulle fråga vad du ska göra i helgen så säg bla bla bla och fråga sen diskret om hon är sugen på att hänka, kanske dåligt exempel men jag tror du fattar vad jag menar. sen är gäller det att hitta rätt tillfälle, Riskerar man inget så vinner man inget, så man kan inte vänta i evigheter.
kör bara förfan! tänk om hon blir sjuk sista dagarna lr nått när du hade planerat ditt move, då går du runt sen å funderar på hur det hade kunnat gå om du bara hade tagit tillfället i akt när du väl hade chansen
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Och sen MÅSTE du nu rapportera till whoa efter eran lilla date ^^
IraQ tycker jag är inne på en skön linje. börjar ni snacka om helgen (vilket ju är ganska obligatoriskt mot arbetsveckans slut) så är det ju bara att slinka in att du och någon polare tänkte ta en bärs, och höra om hon är sugen på att haka på. (Bara ett standardexempel). Vill hon det så är det ju cool, du får en chans att lära känna henne privat och ta det vidare därifrån... Vill hon inte/har andra planer eller whatev, så har du ju ändå inte gjort bort dig det minsta, till skillnad från ett misslyckat bjudautpådejt-försök som ju kanske kan skapa lite keffare stämning =)
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
fan vilket "ju"-missbruk det blev.. precis som min gamle engelsklärare..
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
elelr om hon bara totaldissar....då är jag rädd att hon kanske säger till alla kollegor och så blir det pinsamt osv..osv "Alltså ni vet Matti? Han berättade att han gillar mig som fan och sen undrade han om jag ville gå ut med honom. Hahaha, vilken förlorare va?" Arbetskamraterna skulle tycka hon var utvecklingsstörd.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
tycker du ska försöka få med henne på nån öl...sjukt jobbigt att vänta i 3 må¨nader synd för dig sen om hennes vik förlängs 6 mån till ska du vänta igen då eller? nä fan stå på dig och fråga om va hon har för plan för helgen och undra om hon är sugen på att gå ut och dricka nån öl...
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Är det inte bättre att i början få med henne på nåt som flera görs, dvs en aktivitet med mina polare, istället bara för att fråga om bara hon och jag ska gå och ta en öl... kan bara inte komma på nåt jag och mina polare gör som hon skulle vilja följa med på..vi går ju mest ut på klubbar och så... :( känns konstigt första gången mans es utanför jobbet att dra med nån tjej ut med sitt killgäng..eller?
sluta säga att du ska ringa henne på helgen, dra fram de lite snyggt när ni sitter o snackar på jobbet? "Faaan du är inte sugen på att göra nått i helgen?" eller att du drar fram nått gemensamt intresse och avslutar med "fan vi kanske skulle ta o prova på de i helgen, de va längesen", ja du fattar....
BAHA!
fråga henne, måste våga för att vinna!
SKU - SKU - SKULASON!
visst är det lättare om du tar med henne på en fest eller ngt problemet är ju att hon kanske inte fattar att du gillar henne o klipper nån av dina polare eller ngt liknande...asså chansen finns ju:) så ta hand om henne på egen hand kanske Fast det är å andra sidan mkt lättare så jag ändrar mig
Det känns som att du borde skita i om dina arbetskamrater kommer snacka om vad du nu tar dig för för det kommer dom garanterat. Du får helt enkelt stå ut med det, känns dumt om det är vad som får dig att inte fråga ut tjejen du gillar. Har du nåt ess i rockärmen är det dags att dra fram det nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Klart du ska köra på! Du kommer bara ångra dig om du inte tar chans. Om du tar chansen och det inte funkar kommer det kanske svida lite, men då vet du i alla fall det. Gör inget uppstyltat som att ringa eller liknande när ni är lediga för det blir bara konstigt. Utan fråga lite diskret när ni sitter och snackar på jobbet om hon vill ta någon fika någon dag. För egen del skulle jag nog satsa på en lugn och avslappnad helgfika ensamma, men det finns ju andra varianter. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
NickeMannen P23 : Är det uppstyltat att ringa henne under helgen? Vi snackar ju via facebook och så..och har varandras nr då vi smsat nån gång till varann utanför arbetstider om jobbsaker.. vad tycker ni andra? blir det konstigt att ringa?? Vi snackade idag för nån timme sen, hon följde ut och rökte... hmmm..skumt..hon har varit singel i 25 år, aldrig haft pojkvän, men hon är helt klart söt! vilken analys ska man dra av detta?? (och hon säger att hon gärna skulle vilja ha pojkvän...och hon verkar inte superkräsen...) blev visst två frågor där..
verkar vara en skön brud!
SKU - SKU - SKULASON!
Matti: hon kanske bara inte har känt sig redo för ett förhållande än. Tycker också att du ska dra fram det på jobbet, där har du nytta av ditt och hennes kroppspråk så att du direkt kan se vad hon tycker om erbjudandet. Skulle vilja påstå att det är enklare att få med henne ut om de e fler så blir det mindre krystat MEN jag själv skulle nog inte vilja gå ut med typ 4-5människor jag inte känner alls så ta med henne själv. Fråga om ni ska ta en öl/fika som tidigare sagts men få det inte att låta som en dejt ..kanske något i stil med "är så sugen på t.ex. blåbärspaj..vill du hänga med o fika sen?" Men tror inte du har något att oroa dig för om ni smsar utanför arbetstid osv visar att hon anser er vara mer än arbetskamrater.
Tycker som många andra att du ska prata direkt med henne, var en man!
Det tycker jag med, och efter det du sagt så verkar ju chansen att hon ska säga nej väldigt liten!
haha, wow! händer inte sånt här bara på förutsägbara-hollywoods-drama/romantikfilmer? cool iaf, :)
jamen nu tar du och fikar/ölar sönder henne fort som fan så vi kan få oss en tår i ögat när du uppdaterar..
Redaktionen
2008-09-03 18:27
Jag går omkring i samma tankar. Lika bra att skita i det. Kärlek går alltid åt helvete, det minsta man kan göra är att hålla det borta från jobbet.
namaste
Matti: Hm, om ni har den kontakten är det ju lite annorlunda. Men det blir ju mindre uppstyltat om du passar på att fråga lite spontant, när ni redan snackar om något annat, typ: "Du förresten, du ska inte med på en fika...". Nu lät just detta iofs rätt uppstyltat, hehe.. men du kanske fattar hur jag menar? :) //NickeMannen
dra ner blixtlåset å fråga om hon vill smaka på farfars fars mögelost
www.samyprod.com
okej, men 2 frågor: 1. Är det ingen som tror att det kan vara bra att ringa under helgen? jag är rätt duktig på att snacka mkt och så..så tror jag skulle kunna få det att låta okej.. att snacka med henne på jobbet blir så..hmm..konstigt att fråga, blir ju helt uppenbart att man vill ha en dejt... 2. Ingen som har någon analys över att hon varit singel hela livet? Min analys är nämligen att hon omedvetet ger "fel" signaler till killar, dvs trots att hon kanske är intresserad vågar hon inte visa det...och är det så, måste jag ju ha det i åtanke. Jag menar, varende kille/tjej som är söt har ju haft nån när de är 25!
Vänta tills hon slutar, sen nån vecka efter hör du av dig till henne och säger att du saknat henne. Så slipper ni en obekväm situation på jobbet.
och vem fan är du?
Producent
2008-09-03 19:51
är du snygg så chansa, är du ful så inte. förutom om hon är ful. fast det är ingen som blir kär i fula tjejer.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Matti: 1. Vi kanske tänker olika, men jag tänker att det är betydligt mer tydligt att du vill ha en dejt om du bara ringer om det under helgen. Att däremot smyga in i en diskussion att det skulle vara kul att hitta på något känns mindre krystat. Men vi är ju olika, så att ringa kanske funkar bättre för dig. 2. Det är ju jättesvårt att säga då det kan finnas en massa olika anledningar och det blir ju inte lättare av att man inte träffat tjejen och vet något om henne. Hon kanske är/har varit blyg? Gillat killar som inte gillat henne? Velat vänta? Det kan ju finnas hur många anledningar som helst som sagt... //NickeMannen
fråga typ om hon vill gå ut någonstans på en fika när ni arbetar. Sen snacka om privat livet o.s.v o.s.v, sen lägger du bara in en; "jaha.. Vad händer i helgen då?" sen improvisera därifrån.
Go for it.
Men ringa under helgen, kan bli en skum situation på måndagen. Eller?
Tjejer är helt sjukt svårt att tyda, så om hon ger "omedvetet ger "fel" signaler till killar", kan vara en sån sak att hon tycker att du är en skit go kompis..
Skämta lite, Fråga chans på henne.. Det går alltid att skämta bort tror jag..
dra ner blixtlåset å fråga om hon vill smaka på farfars fars mögelost Sjukt äcklig förövrigt!!
Jag har ingen personlighet
Gp for it.
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text. §2 Allt är skrivet i rent informativt syfte. §3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas.
ÅÅÅH drama!! Satsa på drama! Jag tror inte att det finns en enda tjej i hela världen som tar illa upp om när sjyssta killar föreslår öl/fika/whatever. Vi vill ju ha uppmärksamhet! VI VILL HA DRAMA! Go for it! ps. uppdatering på hur det går är förstås obligatoriskt. Men det fattar du nog själv.
Meeeen, den perfekta grejen! Säg att du och en polare skulle käka lunch, men han hinner inte, och undra om hon vill haka på istället? Det är "jobb-relaterat", ni har en timme på er, du kan känna av läget lite. Och känns det bra, så skicka ett sms eller ring henne under helgen och säg att du hade trevligt med henne, och fråga om hon skulle vilja ses igen, fast utanför jobb! Jaaa, gör det!
conspicuous F21: lät ändå som en bra idé :)
BAHA!
Gulligt:), om det känns som om hon har något intresse för dig kan du ju flörta på!
så hur går det ?
SKU - SKU - SKULASON!
Ring och prata med henne i helgen, vänta inte tills hon slutat jobba för det det skulle ändå inte göra någon skillnad. Om du nu är så intresserad så "go for it" och satsa allt, värsta som kan hända är att hon inte vill? Finns nog betydligt värre saker än det här i världen :P
..!.._{-,..,-}_..!..
Jag har beslutat mig fö följande: 1. jag ska ringa henne i helgen och snacka lite allmänt. Varför? Jo då måste hon fatta att jag är intresserad, och jag kan sen se hur hon reagerar på det nästa vecka på jobbet osv. 2. Jag ska inte under samtalet föreslå något. Bara vara allmänt social och trevlig. Varför? Jo för då tycker hon att det är kul att jag ringer, och är hon intresserad lär hon bara tyckta det är ett steg framåt, och är hon inte intresserad så måste hon vara störd för att tycka det är jobbigt att prata med en kollega i 5 min under helgen. 3. Däremot ska jag bjuda med henne på nästa gång jag och polarna hittar på nåt spontant, då kan jag fråga henne snabbt under jobbet. TYp dodgeballmästerskapet nästa lördag tex. Kommentarer?