Fixa bild på röda 577an med vita eller grå snören!
Håller med dig Poo darth vaders kan vara de fulaste. Av alla skor i det släppet så tror jag bara skywalkers kan vara lite feta.
http://www.slagskottfilm.com/
realidad: fick man med vita snören till dem? Jag tänkte faktiskt på det när jag såg dem första gången. Vita snören till dem och de borde vara jävligt nice. Någon som har köpt?
Forumssignatur...<br>
vita, gråa, röda, svarta snören verkar följa med. generöst! bortrest över jul så hinner in och kika först nästa vecka.
Tänkte ta en titt inne i malmö idag om de har fått in dem.
Moderator
2009-12-29 15:14
Jag var skitgrining på Star Wars-kicksen förra veckan, men nu tycker jag faktiskt att det finns några feta. Skywalker och Yoda ZX 700:an ser riktigt jävla saftiga ut!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
runnig_b klart att man inte ska köpa skor man tycker är skitfula... men det är nästan lite magstarkt att kalla puma clyde, å liknande old school klassiker för skitfula... uppenbarligen har dom något estetiskt värde om dom uppnått ikonstatus... samma med AF1.. finns många som inte gillar.. men man får nog ändå ta å erkänna att den skon har nått speciellt... NB är jag inte så inläst på... vet väldigt lite om historia kring deras skor... dock har jag ju en del respekt för dem eftersom de inte hypade upp sig genom att få stjärnor att springa i deras skor... utan snarare riktade in sig på vanligt löpande folk... det är lite kul... sen är 577 en jälvligt snygg å skön sko åxå... 1500 går väl an, ibland, i vissa färger... alla andra JAG HATAR CALI!!!! DOM ÄR SVIN!!! jag la min order klockan 8 på morronen den dagen rean skulle börja. (rea-mailet hade inte gått ut än, men priserna var redan sänkta) Idag skickar de varorna. Men inte en komplett order!!! hur faaaaaan är det möljgit att det VARJE JÄVLA GÅNG fuckar upp ordern???? hur inkompetenta får man lov att bli? det är inte direkt raketforskning att skicka ut varor på postorder!! Jag vet ingen annan postorder/internetshop som stryker grejer från mina ordar så ofta som cali.. Ingen. Hur fan kan dom va så kassa???
Såg att Shelta hade fått in 577an också. Jävlar vad materialen ser bra ut på deras bilder! Får se om jag klarar av att vänta tills jag är tillbaka i sthlm eller om skorna får skickas hem från sns :)
Ja cali verkar flippa ur för dom flesta. Beställer man 5 grejer och 4 inte finns, javisst skickar dom halsduken man la dit för att få gratis frakt då enbart, och med frakt därtill såklart. Sen som sagt så borde många bli jävligt less när dom rear ut nya kollektioner och limiteds ganska direkt när dom fått in dom. Snart vill ju inte folk köpa föränn det är rea. Undrar om företaget går bra eller kris?
boom ..
tror Cali sitter på grymma inköpspriser därav deras reor så ofta om inte så kan det inte gå så bra... har också varit med om strukna varor ett antal ggr, ska bli intressant o se denna gången om det funkar, kolla statusen o den var inte packad ännu...
funderar på att beställa ett par bo jackson från cali, men vet ej om jag vågar hahah. Jag håller med ape. Orkar inte gå till cali längre, de är dåliga.
metodmannen: för att inte strö salt i såren så kan jag säga att 4 av 4 varor leverades från cali till mig idag. helt sanslöst! lycka till
boom ..
Cali ar val ok pa klader tycker jag. Mycket jeans. Kommer nog aldrig kopa ett par kicks fran dem igen. SNS ar min exclusive sneaker dealer.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag kan säga att shelta folket hatar caliroots just för att de rear stup i kvarten. Både Andre och Bling talar gärna illa om dom. Har en kompis som förr jobbade på shelta och när jag besökte honom en gång och råkade nämna cali så fick man sjukt sura blickar på sig. Det gör jag inte om. Visst Caliroots har ofta billiga grejjer men det skiter sig för ofta i beställningarna. En gång skulle jag byta en jacka som gick sönder efter 4 dagar och det slutade med att jag fick vänta i två (2) månader. Det jävliga är ju att man aldrig lär sig och betalar de där extra hundralapparna för hassle-free leverans. Och angående reor: Ibland misstänker jag att folket på cali lägger undan saker på rean till sina polare och alla som i tid lagt en order tillslut får ett surt mail över att varan var slut. Så mycket fel i aktuellt lagersaldo kan man fan inte ha så länge man inte har anställda som går och snor hela tiden. Var förresten inne på SNS i Malmö och tyvärr skulle de inte få in NB X SNS RGB pack förrän imorgon. Ingen NB 577 i storlek 8.5 så jag kunde inte ladda inför Berlin wall släppet heller. Size 9 känns nästan lite stora. Hatar när hälen glappar lite när man går.
Ja Squirtle jag gillar Yodan också. Resten är sådär IMO.
Man kan säga vad man vill om Cali, men jag är iaf glad att de finns. Lite konkurrens är alltid nyttigt. Men de borde steppa upp sitt spel när det gäller kundservice. SNS brukar ofta vara snabba med svar på frågor, och uppstår det problem försöker de lösa det så gott det går. Cali svarar ibland inte ens på frågorna man ställer. Lite nonchalant.
http://www.flickr.com/photos/selloutsthlm/
Fan
Apeman säger inte Caliroots i mailet:
Thanks for your order! When your order is shipped, you will receive another email confirming your order. We will contact you by phone or email if any items in your order are out of stock. Riktigt feg stil. Visst att de har mycket och göra men bara för det kan man ju inte skita i att göra det rätta!
Moderator
2009-12-29 20:43
Beställer man 5 grejer och 4 inte finns, javisst skickar dom halsduken man la dit för att få gratis frakt då enbart Ja, men nu för tiden har dom inte ens gratis frakt på orders över 1200:-? Jag köpte en mössa för att precis som du säger få den där gratis frakten men icke. Iofs, 65:- är väl ingen förmögenhet att orda om, det var mest på gammal vana. Jag har aldrig haft några direkta problem med Cali, visst har det varit slut på en vara nångång, men då har jag alltid blivit kontaktad på mail. Ska väl inte säga för mycket nu då jag i skrivande stund har en order på väg till mig... Men ja, står valet mellan Cali och Shelta blir det Andra långgatan för hela slanten!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Undrar hur optimalt de är med sneakersläpp nu.. mellandagsrea o fattig månad gör en ju rätt o-pepp på fullpris... nån som hört några siffror hur många de finns av "rgb" packet?
stick the fucking flag up yer god damn ass
Håller med. Står det mellan Cali och Shelta väljer jag Shelta. Är SNS med i leken väljer jag dom först, vilket jag tror de flesta gör som har lite erfarenheter av butikerna. Tror dom har tagit bort gratis frakt nu under rean bara, har väl alltid legat på 1200 annars. En positiv grej med Cali är dock att dom ibland skickar med lite extra saker. Har fått tidningar, någon gång nån t-shirt osv!
boom ..
skiter i vilka jävla brasklappar cali skickar ut i första mailet. dom är svin ändå. var till å med ett par jeans de hade plockat bort från mig. å jag som var sååååå nöjd. svin! sen tror jag det där med att dom inte har gratis frakt är nu under rean bara... dom brukar ha det annars, men just under julreorna försvinner det.. ett gnidet sätt å hämta hem lite av det dom "loosar" på reorna... dom lär ha hur bra inköpspriser som helst. men hade jag varit ett märke hade jag nog aktat mig för att låta dom dumpa priserna som dom gör... det kan bli jävla knas det där... helst kombinerat med ett så sjukt förhållande till sina kunder å att man inte verkar kunna ett jävla smack om varesig varorna eller kundvård... jag undrar för övrigt med hur många av varje sko det där rgb-släppet kommer i... onekligen så att inte bara sns ska ha dom... finns ju redan på shelta... å sns malmö får inte sina förrän i morron...
poo & Apeman, vi säljer 100 par av varje färg! Men sen är det fler butiker som får in dom, dock blev dom nog tilldelade 12-pack eller 24-pack. Har faktiskt ingen totalsumma på hur många som är gjorda.
Haha det är ingen cali löv här inne alltså :). Snubben som var butikschef(?) innan på SFD var ju bra. Efter att han slutade har ju den butiken verkligen gått ner sig, de har verkligen ingen koll där längre.
Forumssignatur...<br>
Jag har för det mesta haft bra erfarenhet av Cali, såväl i deras butiker och via order. Nu i reatider så är jag berädd på att det tar extratid innan grejorna kommer. Har ett par Air trainer SC jag väntar på. Jag har alltid blivit jäkligt bra bemött när jag varit i butiken och den gången jag haft problem med en order så blev jag bra bemött.
Always against the odds, one with the underdogs
Det har verkligen inte jag. Den enda shyssta där är Andreas men vet inte om han jobbar där längre. Sen har det ju bara varit kaos. Säkert fyra gånger när jag varit där och velat köpa något har de funnits på deras himlans lager. Så får jag komma dit dagen efter och så har de glömt bort. Ibland är de i en klump vid kassan och hälsar inte ens. Man får ingen hjälp utan man får jaga någon. Var där i våras och ville ha ett par skor som självklart var på lagret. De skulle ta in dem dagen efter och då skulle de ringa mig. De ringde inte och jag orkade inte bry mig för jag tänkte att de hade glömt som vanligt. Sen ringer de 1,5 efter och baa aaa men dina skor är här. När jag inte kunde köpa dem blev de skit sura. Sist ja var där frågade jag efter bo jackson air trainer sc. Tjejen ba vaa air vad??? skit drygt. Så nej de får ingen löv av mig.
kanske inte det lättaste att hitta kunnig personal, långt ifrån många som äns skulle kunna nämna 3st modeller, dom är bara där för att hämta månadslönen. Hade jag varit ägare så hade jag självklart föredragit någon inbiten sneakerhead med kunskap, tex perezoso. i övrigt har jag bara goda erfarenheter av cali de gånger jag handlat online, aldrig varit något trassel, kanske har haft flyt, men tycker det är ganska glädjande ändå att vi har butiker i Sverige med sjysst urval av märken
Hahah tack, synd att du inte var det. Du får öppna en butik tycker jag :) Men så svårt kan det vell inte vara att hitta personal som är kunnig. Har ni aldrig sökt jobb på någon sneakerbutik?
Jag ska bara jobba som civilingenjör i några år innan jag öppnar butik :-) Misstänker dock att jag kommer att köpa sneakers för de pengar jag borde spara för att starta upp verksamheten så det blir nog inget av drömmarna.
Jag skulle nog inte "våga" söka jobb på någon av affärerna i sverige, känns som det är rätt eftertraktat, men jag kanske har fel?
Always against the odds, one with the underdogs
Jag skulle sa sjukt garna jobba pa SNS. Har funderat nan gang pa att soka helgjobb dar eller na. Min flickvan hade nog inte gillat det bara.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag har iallafall sökt regelbundet på sns sedan jag var 16 år. Men känns som att på sns anställer de bara polare eller polares polare. Sen bryr de sig inte om de är kunniga eller inte känns de som. Min syrras polare jobbade på sns i malmö i tre år. Hon fick sedan jobb i sthlm. Hon brukade ha högklackat på jobbet så de fick säga åt henne att ha sneakers oftare. Så fick hon sjuk rabatt och jag blir bara galen av att höra.
jag har sökt nån gång ibland... som extra jobb eller så...
känner precis som peresosososs att det bara anställs nitlotter i butikerna... dom hade tur med kinesen i malmö. han är helt ok som sagt, men jag fattar inte extrapersonalen...
å innan det hade dom en hel drös med konstiga folk i butiken.. var nästan ännu värre när dom hade den stora butiken i malmö... då var det galet så dåliga anställda dom hade..
tror jag sett den personen med high heels jobba här i malmö... helt galet... ända heelsen som är acceptabla i en sneakerbutik måste vara dom här:
Heheh ja det är det. Finns de där på riktigt ?
jag tror inte det... men insa som gjort bilden gör andra heels...
möjligt att han gjort nått enstaka par som ser ut som dom där i riktiga livet med, men i så fall är dom inte till salu...
Har sett massa fake nike heels. Men vore grymt om de gjorde några. Ja dem har jag sett. Gillar mönstret som fan.
de e insas tag...
jävligt liten bild... men bape har gjort ett par sneaker/heels till beyonce en gång i tidnen:
Moderator
2009-12-30 22:30
Jag vill inte spä vatten på kvarnen, men man kan undra vilken butik dom har censurerat ;)
Från Sheltas blogg.
Och jag vill också nämna att jag fick ett paket från Cali idag, och hör och häpna - alla varor fanns i lådan! :)
Haha det var jag som kommentera på sheltas blog. Lätt att det är caliroots det handlar om.
Shelta är grymma när det gäller att ta hand om kunderna, både när man är i butiken och när man beställer online. Dom diggade till och med mina SNS dalahäst jag hade på mig när jag var där några dagar efter släppet. Kommer även ihåg när jag beställde två par online och ena paret var slut. Då fick jag välja ett par som låg 200 spänn högre än dom. Bara positivt att säga om Shelta.
Can't break necks in boxes
Men känns som att på sns anställer de bara polare eller polares polare. Sen bryr de sig inte om de är kunniga eller inte känns de som. Jag kan bara säga att det inte stämmer.
Sen undrar jag vad personen heter som gick runt i högklackat?
Amanda, men hon jobbade där för ca 5 år sedan
Om det inte stämmer Johan, vad krävs då för oss sneakerfreaks att få jobb hos er? :)
boom ..
Hehe det kan jag inte svara på, det får ni fråga cheferna. Vi får in massor av jobbansökningar varje vecka, men just nu söker vi ingen personal.
realidad,
Riktigt bra med grå snören!
Jag har då aldrig träffat på någon på sns som inte fattat vad jag snackat om. Eller jo kanske en gång men då var det något kommande släpp och då hämtade personen bara en som hade koll istället. De var jävligt nicea i både grå och vita. Grå var nog lite vassare som sagt.
Forumssignatur...<br>
Jag tycker att ni ar harda mot SNS personal. Jag tycker att alla ar tillrackligt kunniga for att jobba i sneakerbutik. Man kan inte krava att alla ska sitta pa samma kunskap som typ Peter pa SNS, da skulle det vara omojligt att hitta personal. Det vore ju lite hart att anstalla personal pa grunden att de foljer alla sneakerbloggar tva timmar per dag (under fritid) for att halla sig uppdaterade. Det ar ju inga aktiemaklare vi snackar om har. Sen det har med att anstalla sneakerfreaks. Jag kan nog saga att jag kan peka ut de flesta limiterade nikeslappen de senaste aren, men nar det kommer till GR NB, Puma, Reebok, Adidas och aven GR Nike sa ar jag lite mer lost. Det racker ju att ha hyfsad koll pa sitt eget sortiment for att kunna jobba i en butik, darmed inte sagt att man ska kunna hela katalogen utantill, vi snackar ju hundratals modeller i massa farger. All makt at SNS, var befriare!
håller med candide till 100%! jag tror inte jag har blivit dåligt bemött eller upplevt att personalen på sns har bristande kunskap, en endaste gång. dom gångerna jag har frågat efter något som dom inte kunnat svara på, har dom alltid frågat någon annan i butiken så att man får ett svar. så sns, keep up the good work :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har heller inte mkt ont å säga om sns i stockholm. har ingen koll på vem som jobbar å inte jobbar där, då jag aldrig ens en gång varit där. när jag haft telefon eller mailkontakt med dom, så har dom varit föredömmen. butiken i malmö har studom varit katastrof dock. där har jobbat väldigt obskyra typer... bland annat rapparen "sam" eller vad han hette... å innan dom flytta till den lilla butiken hade de rätt många stolpskott... där var klart dom som var bra där med, men där var en del som inte borde vara där. men dom drog en vinstlott med han som står där nu.. han är bra som fan. hjälpsam, trevlig, kunnig... dock har jag inte mkt till övers för en del av hans ersättare (han måste me va ledig nån gång)...
Sns är ju bästa butiken helt klart och de är super trevliga. Men de känns som att om man ska få jobb där så måste man ha kontakter. Sen har jag ju varit med om att de inte förstått vilka skor jag menar men som candide sa så kan de ju inte ha koll på allt.
Skivsamlare
2009-12-31 13:44
Tycker SNS har både kunnig personal, men framför allt trevlig personal. Oavsett hur kunnig du är så ska du i en butik kunna behandla kunder på rätt sätt och det är det som jag tycker SNS ligger så mycket i framkant, i alla fall butiken i Stockholm. Jag hade aldrig gått dit om personalen varit otrevlig utan jag väljer att gå dit eftersom jag vet att jag kommer få en trevlig vistelse, förmodligen den mest trevliga vistelsen av alla butiker i hela Stockholm oavsett säljområde. Sen ska man givetvis veta en del om sneakers, men det är även kläder och annat som de säljer som man inte får glömma. Vad gäller Caliroots så får jag stämma in i klagokören gällande deras webbshop, den är under all kritik. Förr i tiden när man beställde så var det emellanåt långa leveranstider och fel varor som levererades. Å andra sidan har jag ibland fått gratis plagg för att de inte lyckats hålla reda på sina orders och det tackar man väl för :) Vad gäller personalen i butiken så vet jag inte om de är kunniga eller okunniga, jag går inte dit för att prata sneakers för det gör jag i stället på SNS. Däremot har en del av deras personal varit otroligt otrevlig men det finns även trevlig personal där med givetvis. Tycker att det blivit lite bättre atmosfär där nu än tidigare. Men jag föredrar SNS framför Cali 100%.
Yes! In Concert — For the love of music
ere många som här som kommer haffa nårra sns x nb nurå?