I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sneaker freaker! [Officiell sneakertråd 2]

Övrigt - Blandat

Poet

2008-11-10 18:51
måste ha Wu-Tang...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/
Producent

2008-11-10 21:36
candide åh jag kommer bajsa på mig om jag itne får doomkicksen.

förresten funderar jag på att köpa sådana iron maden-sbkopior. just bara för att det verkligen inte går att få tag på original. och dom är så coola och snygga att det helt klart är värt att glida runt i kopior av dom

haha snyggt att swooshen har släppt i sömmarna. eller är den bara helt knullsydd?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-11-10 22:55
Så beställ ett par dooms.

Kopior känns sådär. Skulle aldrig köpa ett par kopior av någon sko. Men gör vad du vill. Få av dem är välgjorda antar jag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Producent

2008-11-10 23:44
ja men alltså det FINNS inga original på marknaden av dom. finns bara 25 av dom i hela världen och dom gavs till nikes anställda. så man har liksom inget annat val. elelr vad säger du!

och ja. kopior brukar vara rätt dåliga i kvallen. men man behöver itne dra runt med dom varje dag liksom
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Poet

2008-11-11 00:03
...då kan man ju åxå resonera som att man får inte tag på alla skor man någonsin tycker va feta? no fakes, no copies... lönt å ha en kopia av en sko som du omöööjligt hade kunnat få tag i om du inte hade den som kopia? vad är vitsen då? då kan man lika gärna börja handla sina sneakers på din sko...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2008-11-11 00:10
Håller med Apeman. Lite tjusningen i att samla är ju att jaga efter skor man verkligen vill ha. Jag har en del skor som jag övertygad om att jag aldrig kommer äga. Jag skulle dock inte vilka glida i kopior av dem, känns inget vidare. Dessutom har jag ingen lust att stödja hela den där verksamheten, många som blir blåsta.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-11-11 00:14
eller så ber man teck1 göra ett par customs som en viss chef på reebok gjorde :)maiden custom
Länk till
http://www.teck1.blogspot.com/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-11-11 04:05
ord upp på erorone där... så får man göra, för det är inte copies...
Garderobsrensning 3.0
Producent

2008-11-11 22:36
haha dom där customs är cute :)
men plz niggas. är det itne lite motsägelsefullt att säga att man likaväl kan köpa alla skor på din sko, om man ska köpa kopior bara för att dom inte finns att få tag på? anledningen varför man köper sneakers är för att man ska vara och känna sig snygg självklart. säger ni att ni köper sneakers för att dom är bekväma är det lika mycket bullshit som om ni säger att ni dricker för att det är gott.

jag köper skor för att dom ser fresh ut. sedan skiter jag i fall nike valde att bara göra 1 eller 500000. jag SKA ha skorna om jag gillar dom, varesig om det är kopior eller inte.

Poet

2008-11-11 23:29
jag tycker du har en helt knäpp inställning... helt knäpp.
Garderobsrensning 3.0

2008-11-11 23:48
Hehe. Fyra jag hänger inte med på ditt resonemang Apemans resonemang var ju logiskt. Ditt vet jag inte vad det var. Förstod inte poängen? :)

jag köper skor för att dom ser fresh ut. sedan skiter jag i fall nike valde att bara göra 1 eller 500000. jag SKA ha skorna om jag gillar dom, varesig om det är kopior eller inte.

Det här är motsägelsefullt om något. Om nike gör 1ex av en upplaga av en modell och du SKA ha skon då kan du ju inte gå och köpa en kopia av skon? Då är det ju inte nike som har gjort skon längre. Då får du ju helt enkelt betala det priset som skon kostar?. Det är som om en konstsamlare skulle säga: -Fan den där tavlan som Rembrant målade måste jag ha men den finns bara på nationalmuseet. Aja jag drar förbi marknadnen när jag ändå ska till konsum och köper en fake:ad ångestdrabbad oljeblaffa istället, så kan jag hänga upp den i mitt galleri.
Forumssignatur...<br>

2008-11-12 00:18
Och att glida runt i fake ser inte så fresh ut. Själv skulle jag skämmas om jag ertappades i ett par fake Nike, men det är ju bara min inställning.
Producent

2008-11-12 00:45
jag köper ju inte skorna för att det är NIKE som har gjort dom, utan för att jag tycker att SKON är snygg.

alkor. jag fattar inte ditt resonemang nu.

jag vet flera som har samma inställning som mig! till och med folk som jobbar i streetaffär, som säljer jätte LE-skor (nej dom är inte kopior). så, så jävla chockade borde ni ju inte vara? verkar vara relativt vanlig inställning iallafall. sneakers är inget mer än en accessoar för mig. kanske det som är skillnaden mellan min åsikt och eran? :)

2008-11-12 00:47
sneakers är inget mer än en accessoar för mig.

Hehe, ja. Det kan nog vara en skillnad. Sneakers är en besatthet för mig.
Producent

2008-11-12 00:48
.. just ja. jag kan tillägga att mina slit och släng-sneakers är med högsta sannolikhet kopior. och dom är nästan använda varje dag i två år, utan problem. dom har inga hål eller sömmar som har gått upp eller något! så det är itne ALLA kopior som faller sönder som torra löv :)
Producent

2008-11-12 00:52
candide. alltså jag är väl mer eller mindre besatt av sneakers också. eller ptja.. mer än average iallafall. men då är det som en accessoar och inte som något jag avgudar. eller sådär. men jag fattar helt klart sneakersfreakergrejen. och skulle nog klassa mig själv som en... eller.. jag vet inte?

jag har iallafall velat ha "dom där sneaksen ingen annan har i stan" sedan jag var typ 11 :).. jag vet inte vad man ska klassa det som?
Poet

2008-11-12 01:39
...jag vet vad jag skulle "klassa" dig som, men det är inget jag skulle säga högt...

För det första
Om det är en vanlig inställning eller inte kan kvitta. Om folk gillar å köpa fejkade grejer kan kvitta mig helt och hållet. Det är ett lika ohållbart argument för att det skulle på något sätt vara acceptabelt som att för att dom flesta människorna använder sig av skor mest som en nödvändig produkt och att din sko säljer hur mycket skor som helst, så därför är det Din Sko skorna som är hardcore sneakersnen. Jag menar, om någon verkligen gör kopior så är det dom, skillnaden är att de inte helt och hållet försöker se ut som originalskorna.

Sen vet inte jag hur pass allmän inställning det är att fake skor av ikoner är acceptabelt. I min kamratkrets av sneakerheads så känner jag förmodligen bara en som fått tag på ett par fakes som verkligen inte brydde sig. Hade jag personligen fått reda på att nått av mina par var fakes hade jag nog blivit heligt förbannad.

För det andra
Poängen med att jaga rätt på limited sneakers är ju att dom är limited. De flesta limited skor hade inte varit lika åtråvärda om dom hade varit vanliga släpp på Stadium. Jag tror personligen inte att jag har så stor andel sneakers som är limited, har inte räknat men jag skulle tippa på att det är mindre än en fjärdedel av mina 100 par som räknas som "limited" Jag köper inte skor enkom för att dom är limited, utan som du själv sa, för att dom är snygga.

För det tredje
Vilka puckon du känner som jobbar i affär där man har möjlighet att köpa skorna man vill åt men sen säger att det går lika bra med copies, gör inte heller att du har rätt i den här frågan. Du övertygar inte mig.

För det fjärde
Vill du kalla dig själv för nån som förstår "sneakerfreakergrejen" och sen säger det är okej med att köpa copies och fakes, så får det stå för dig. För mig låter det som du borde sättas på hispan... Jag kan inte säga att jag förstår dealen att samla starwarsleksaker och sen säga att jag blandar upp samlingen med smurfar...
Garderobsrensning 3.0
Producent

2008-11-12 02:25
jag har väl inte sagt att jag har rätt eller fel. nu får du fan ta och lugna ner dig! jag har sagt att det borde väl inte vara så jävla chockande att någon inte bryr sig om att det är kopior eller inte.

och ännu en liknelse som du kör snett. sedan när är smurfarna en kopia på starwarsreplica?

och jag skiter i om jag övertygar dig eller inte. jag köper precis vad jag vill och du köper vad du vill.

känns det coolt att lägga in små punchlines som: "...jag vet vad jag skulle "klassa" dig som, men det är inget jag skulle säga högt..."? får det dig att känna dig ashård i ditt argument när du skriver sådant? skärp dig, du är fan 30.
Poet

2008-11-12 02:51
skärp dig själv du är 25 å beter dig som en treåring... så hoppa du ner från den där höga hästen på en gång...

Om du verkligen är så dum så att du inte fattar så får du ju vara det... det är inte mitt problem, liknelserna är vad dom är... en fejkad sko är en fejkad sko och inte den skon som man önskar den var...

Jag känner mig sällan speciellt hård, för jag är inte speciellt hård, det är knappast mitt mål i livet och framstå som en jubelidiot och börja mina inlägg med "nigga please"...

Är det nån som ska lugna ner sig här så är det du...
Garderobsrensning 3.0
Producent

2008-11-12 04:33
punchlines igen.
Poet

2008-11-12 04:37
vet du vad en punchline är för något?
Garderobsrensning 3.0
Producent

2008-11-12 04:39
ja? vet du?
Poet

2008-11-12 04:41
mmm... det är slutklämmen, det roliga... inget i mitt förra inlägg var ens en gång ett skämt, så hur fan tänkte du då?
Garderobsrensning 3.0
Producent

2008-11-12 04:51
nej men du försökte vara sådär klämmigt elak, hård och fräck, med dina liknelser och sådär. jag känner verkligen hur skammen sköljer över mig när du säger att jag beter mig som en treåring för att jag inte har något emot kopior. bububibibi.

alltså du måste vara sjukt smart och alltid tycka rätt. för att det verkar som att alla i hela världen har tyckt som dig hittills. det märks att du inte är så van vid att människor tycker olikt dig, är det en ny upplevelse kanske? du verkar inte hantera det så bra iallafall.
sedan tycker jag det är så manligt och sexigt när folk inte läser vad jag skriver, utan gärna uppfattar och vränger det lite som dom vill, och skriver efter det! det tycker nog dom flesta är underbart! fortsätt gärna med det! *punchline*
Poet

2008-11-12 05:12
Allvarligt talat?
min uppfattning om dig, och att du beter dig som en treåring, har inget med din inställning till fake skor att göra. Det är ditt sätt att framställa dig som en snorunge. Du skriver ju extreeeemt sexiga saker som "jag bajsar på mig om jag inte får Doom dunksen"... väldigt sexigt...

Sen kanske du är skärpt annars, men det tvivlar jag på... har sett dig skriva ett par gånger innan med, och min samlade uppfattning om dig.. ja... jag tror du fattar själv...

Mitt mål har inte varit att framstå som varesig manlig eller sexig inför dig... mitt mål har varit att framföra min åsikt om din helt snurriga inställning till fakes... ville du inte ha mothugg så kanske en sneaker tråd var fel forum för dig att haspla ur dig att du faktiskt tycker fakes är helt okej...

Jag måste säga att du har rätt på en punkt. Jag har inte hanterat dig och din idioti på rätt sätt... Jag borde ha ignorerat dig helt... Men nu gjorde jag inte det, å sätt i de ljuset så känner jag mig rätt nöjd ändå...

Om det var en ny upplevelse att någon inte tyckte som jag? Nä, jag är inte 3 år gammal längre, jag bor på jorden och jorden är full av människor, och här finns även sånna som dig. Frågan är ju snarare om det var en ny upplevelse för dig att din idioti blev ställd i ljuset och du fick svara för dina snurriga påståenden...

Garderobsrensning 3.0
Producent

2008-11-12 13:51
men du. jag skiter fullständigt i hur du uppfattar mig, det rör mig inte i ryggen. så måste du dra upp det hela tiden? och vad har det med sneakers att göra från början? stör du dig på sättet jag uttrycker mig på, så kan du hålla det för dig själv gestapo. tycker förövrigt att det är sjukt patetiskt att göra en personlighetsprofil på någon man absolut inte vet något om. men go for gold så gör jag detsamma! det helt sjuka sättet du fittar dig på bevisar bara mer om dig än vad det gör om mig.

förresten. vem tilltalade dig från första början? du kanske tycker det är OK att hoppa in i samtal riktade till andra i verkliga livet också?

förresten, jag kan ju svara på det där "smarta" du skrev först... jag kan handla sneakers på din sko, och även sådana sneakers utan märke.. så länge dom är snygga. stör det dig kanske tillräckligt för att du ska hävda dig om det också?

men nu tycker jag att våran diskussion är klar. nu vet ALLA i tråden att du inte gillar kopior. och att om man inte håller med dina (dumma och okorrekta enligt mig.. men du får tycka dom är smarta om du vill =) ) liknelser så är man barnslig, trög, och förtjänar att bli behandlad som skit.

ps. du har ingen flickvän va? dom flesta brukar inte digga skrikiga dominerande killar. så är du ensam, så dra gärna ner på
det. det är väl fint med sådana här onödiga fotnoter? tänk på det nästa gång du försöker "äga" någon genom att skriva helt orelevanta saker om personen i fråga. det är sådant man gör när man är 15 för att "vinna ett argument"
Poet

2008-11-12 17:42
jag håller med dig... diskussionen är över... och den har abslolut gått off topic... det stör mig inte ett smack att du köper skor på din sko... inte ett skit... och om du säger att jag gör en personlighetsprofil på dig som är baserad på alldeles för lite fakta, så kan man lungt säga att du gör det samma...
Garderobsrensning 3.0
Poet

2008-11-12 19:04

Pink Elephant Pack - The pack so nice, I bought them twice...

lite overkill med både Omni Lite och Court Victory, men vafan... Pink elephant är the bomb...
Garderobsrensning 3.0

2008-11-12 19:14
Tillbaka till topic, PÅ ROT!
Ni har gästböcker av en anledning.

/MOD

Poet

2008-11-18 13:41

Senaste fynden...
Garderobsrensning 3.0

2008-11-18 19:51
Någon som är intresserad av dessa sällsynta Ubiq-skor i storlek us10, eur43, jp28(cm) i mycket bra skick för endast 300 kr?
Don't mind me. I wrote this rhyme lightly off a two or three Heines, and boy was they fine gee!
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2008-11-18 20:08
Mitt senaste inköp:

2008-11-19 09:16
apeman
va kostade dina rbk ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-19 09:16
dom senast postade dvs

2008-11-19 10:31
Omni-lites kostar 799 på cali

2008-11-19 13:20
feta grejjor apeman!
Forumssignatur...<br>
Poet

2008-11-20 22:30
realidad

Dom KOSTADE 799 på cali... dom har höjt dom nu... till 1199:- som dom kostar i resten av världen...
Garderobsrensning 3.0

2008-11-21 00:47
ojdå, hur fan kunde prissättningen gå så snett?
skulle tippa att skorna ligger kvar till prissänking vid nästa rea..

Poet

2008-11-21 09:48
för att dom som jobbar på Cali inte vet vad dom sysslar med?
Garderobsrensning 3.0

2008-11-22 13:43
det kan man lungt säga

2008-11-22 21:05
Riktigt snygga clydes Apeman.

Nästa vecka får jag hem dessa.

Jamma hamma!

2008-11-22 22:54
^^De där är fire, stod o tafsade på dem på Sole härromdagen.

senaste

+ ett par Vans Era & ett par rosa keep som jag inte orkar fota.

2008-11-22 22:58
lyckas fan mig inte bildlänka.
nytt försök på mina nya, Puma/sneaker freaker; Blaze Of Glory.

Poet

2008-11-23 07:05
TheMatt:

den:

eller den:

Garderobsrensning 3.0
Skivsamlare

2008-11-23 12:19
REQ: Married to the Mob x Nike Dunk Hi

Går den modellen att få tag på fortfarande? Kollat på SNS men fel storlekar kvar, de få som fanns. Tips på återförsäljare mottages, land kvittar.

Tack på förhand.
Yes! In Concert — For the love of music

2008-11-23 15:03
Apeman:
Jag har första edition, miami färger. inte haj-varianten.

Moderator

2008-11-23 16:10

Fick dessa igår. Inga exklusiva kicks men jag gillar dom som fan!. Jag har fått smak för runners på senare dar.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2008-11-23 16:12
Fö. är jag sugen på ett par såna här bad boys, men plånboken säger nej nej :/

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Skivsamlare

2008-11-23 21:24
Ingen som vet?
Yes! In Concert — For the love of music

2008-11-23 21:36
Married to Mob var väl ett Tier0 släpp. Vad jag vet finns det inte särskilt många Tier0 konton hos nike. Ingen aning vart du kan hitta dem faktiskt. Sök efter Tier0 butiker.