Skivsamlare
2008-08-04 14:44
Losers?
När du hör ordet loser. vad tänker du dig för slags person? Alla har vi ju våran mentala bild. Jag satt och snackade med en dam på mitt jobb om det och hon tänkte sig i princip den traditionella bilden av en sprutnarkoman, medans jag mer fick mer Comic-book guy i simpsons vibbar. Lite tragisk diskussion överlag och det är väl lite fel att dela in människor i fack. men ändå. Hur ser din mentala bild ut? Vad är en loser? Vad är i så fall motsatsen? Och hur ser din mentala bild av en "vinnare" ut?
Loser: folk som ligger hemma på soffan och cashar in socbidrag och röstar rött varje val. Vinnare: folk med drivkraft och ambition som förstår vad som krävs för att föra landet framåt.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
tycker det är ganska svårt. min personliga mentala bild av en loser är detsamma som en slacker. nån som har som livsmål att göra så lite som möjligt, att ligga på soffan och kolla på film, röka gräs och muncha hela dagarna. gärna ska han/hon gå på soc och trivas med det. men å andra sidan vill jag inte döma såna människor heller, om de gillar det så får det väl gå. förutom att de i alla fall borde ha ett jobb så de finansierar sitt slackande själva. sen finns det ju de som mer eller mindre lever ett icke självvalt slackerliv, om de i den meningen är losers vet jag inte. snarare är det väl så att, om de försöker reda ut sin situation, bara har alla förutsättningar emot sig och misslyckas i det mesta oavsett vad. vinnartyper gillar jag inte heller. eller snarare - förstår jag inte. de kan bli för mycket på andra hållet och verkar helt sakna egna intressen, annat än sin "karriär".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag ser framför en snubbe som typ heter Conny och har jättemycket muskler, överdrivet mycket tatueringar, piercing i ögonbrynet och badshorts från stadium + bar överkropp på sommaren.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Personer som lider så pass mycket av sitt mindrevärdkomplex att de måste hitta fel hos andra och sen mobba de för det, de blir glada av att äntligen hitta personer som har det värre. Där har vi en riktig loser i mina ögon.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
jag tycker själv jag är en loser- har kanske rätt kasst självförtroende, men rent allmänt är de nog mer bilden av vad en loser är i allmänhet mer än att jag tycker jag är kass. vinklar man mig på ett annat sätt är jag rätt lyckad, men kollar man bara på dessa bitar är jag def. en loser. 25 år bor i en liten hyresetta i södertälje pluggar- verkar aldrig bli klar har aldrig hållt ett jobb mer än 6 månader i taget har ingen pojkvän (ens i sikte) har en hund går inte ut speciellt mkt väger alldeles för mkt har mörk utväxt på blonderat hår
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för mig är losers sånadär stora bröliga karla-grabbar som ofta är nazis och/eller ÄLSKAR sitt fotbollslag, som tycker de är så sjukt stora, snygga och tuffa och farliga men mest liknar lätt efterblivna halvapor.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
oh yeah, jag älskar engelsk fotboll och öl också..fast iofs är jag brud så vet inte hur stereotypt loser de blir då.
Peppis F25 man kan väl älska fotboll och öl utan att vara en loser, är just en viss typ av fotbollsfantast jag syftade på, tvivlar på att du faller in i den kategorin.
misery- jamen de e ju det jag syftar på. att man kan gå efter vissa kriterium för en loser och ändå inte vara loser. men när du skrev fotbollsälskande lade jag ju till de till mina kriterium som gör mig till loser :-)
en looser = en som ligger hemma och inte gör ett skit, som gnäller och skyller på andra.
jag tänker mig kille 20-25 som bor i någon mindre småländsk stad, gillar bilar och techno och tjejer med ljuslila ögonskugga och gult hår, jobbar på lager eller industri och kommer jobba där tills han är 65 och bo i samma stad hela livet. tycker blonderat hår, ögonbrynspiercings och triblas är ascoolt. Smygrasist. det var den typen jag tänkte på först.
Loser = lever på pappa.
tycker det är ganska svårt. min personliga mentala bild av en loser är detsamma som en slacker. nån som har som livsmål att göra så lite som möjligt, att ligga på soffan och kolla på film, röka gräs och muncha hela dagarna. gärna ska han/hon gå på soc och trivas med det. Det är ju fan det där jag strävar efter
work some magic
Loser: H*n har oftast inga mål eller ambitioner i livet, och har h*n det så ser den inte till att göra verklighet av det som den talar så varmt om. Personlig utveckling är ingenting h*n bryr sig om, utan h*n lever för dagen och går i sina invanda mönster. Sysslar mer eller mindre dagligen med verklighetsflykt i form av olika substanser och medel. Räds konflikter i överlag då denne inte klarar av att bli illa omtyckt och har ett starkt bekräftelsebehov i allmänhet. Har oftast inga större hobbys än att supa sig redlös, bete sig som ett svin och sedan tala om sitt agerande som något roligt. Winner: Motsatsen till loser, helt enkelt. (Inlägget ändrat av Rachel 2008-08-04 16:31:34)
Delam tange barat
Jag tänker på ungefär samma typ som Snara :) //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Jag försöker att inte döma folk på det här sättet eftersom att person som jag skulle klassa som loser egentligen bara är en person som inte delar samma livsmål som jag gör. Nu vill jag verkligen inte försöka framstå som någon vidrig moralpolis här (vilket jag ofta gör här på whoa). Loser enligt Candide: Ungefär som fasa och SunTzu kan jag tycka att folk som ligger hemma och slappar hela dagarna utan till synes egentliga mål med sin existens kan betraktas som losers. Jag vill dock poängtera att jag inte tycker att folk som röstar rött (blått eller grönt) är losers utan snarare suckers för populärpolitiska vidrigheter (att öht tillskriva sig en politisk färg tycker jag är trams men det hör inte hit och naturligtvis har jag som en gång ung gjort det själv). Vidare tycker jag att folk som nöjer sig med alldeles för lite är losers, men återigen är ju detta endast till grund för att jag försöker applicera mina val på dem vilket är helt fel. Det är svårt det här.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Peppis F25: Haha du verkar ju inte vara nan loser tvart om, kan ju inte klandra dig for att du inte traskar ut speciellt mycket i den har staden heller.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
vidare så är det oftast väldigt bra människor som det går rejält snett för, som hamnar i missbruk och liknande problem. att kalla dem för losers har jag också svårt för.
SunTzu Jag skulle säga att den där snubben är varken eller. Snarare en sucker som slösar bort sin tid på oviktigheter och går miste om det bästa livet har att erbjuda, sömn. Hehe. Och ja, folk som hamnat i missbruk är ju sjuka. Det är lite som att kalla AIDS sjuka för losers, någon som hakar på det?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hahaha, Om Ändra Plugga till jobba & Pojkvän till Flickvän på Peppis beskrivning, så var det en klockren beskrivning på mig....Är jag en Loser då eller vad?
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
ja, om du har blonderat hår där det mörka börjat växa ut igen.
Näe,rakad ..
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
Då tror jag att du klarar dig, Cynism.
SunTzu det kan jag inte uttala mig om. har han läst the game är min första tanke. visst har han mål och är ambitiös, men jag får nästan intrycket av att det går lite åt vansinnets gräns...
Delam tange barat
doggson- nej de är ingen hoppfull stad detta direkt. som sagt...lite loserstämpel på södertälje. eller stor loserstämpel.
Ska uttala mig gällande min beskrivning av loser. Att missbruk blev inkopplat i min beskrivning av loser är just för att hela beskrivningen var den som poppade upp i mitt huvud. Jag utgick från allt jag inte vill bli samt människor som skadat mig mest och skrev de egenskaperna helt enkelt inte. Ingen eftertanke alls, egentligen. Spontan bitterhet var det och som jag ser nu så blev det ju helt fel och skev. Självfallet är det inte den inställning jag har till människor att jag ser ner på folk i min omgivning. Verkligen inte missbrukare, då skulle jag se ner på min egen släkt bl.a. För vem är jag att dömma någon annans liv eller person överhuvudtaget? Ett samband av konsekvenser har lett till att en person blir som den blir och det går även att ifrågasätta den fria viljans existens. Alltså. Att tala i termer som "loser" och "winner" förefaller mig smaklöst. Se mitt första inlägg helt enkelt som en bitterhet och obetänksamhet. (Inlägget ändrat av Rachel 2008-08-04 16:56:53)
Delam tange barat
att man kan gå på socc och dra in lika mycket som jag gör som jobbar 8h om dagen får mig att vilja bli en loser
work some magic
hahahhahahahahahaahha!!!!!!! signar under på den!
work some magic
Brodin Skillnaden är ju då att du har chansen att arbeta dig uppåt och senare i livet erhålla en bättre ersättning för ditt arbete medan en person som är helt beroende av statligt bistånd inte kommer att se några inkomstökningar i sitt liv. Men känner du att du inte behöver mer än att precis klara dig resten av livet så är det väl ett ypperligt alternativ.
synd att whoa är så överspänt att peacefegga blir bannad nu :|
Brodin1 P19 Det är lugnt, På Whoa är jag TenFingers , precis som 90% av alla andra här så stämmer inte min personlighet på internet 100% med den jag har i verkliga livet. Det är nog rätt många som stör sig på mig p.g.a beteende och uttalanden i forumet men de som känner mig gillar mig och det är det enda som betyder nått.Misery_chick Var inte meningen att få dig att framstå som ett offer om du själv inte kände så, du verkar ha lite skinn på näsan, tyckte bara att han betedde sig illa och alla hade nog inte tagit det lika bra som du.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
Jag är loser. Fast jag jobbar...nu. Men jag har inga mål, skiter i allt och försöker göra så lite som möjligt med mitt liv. Inget fel med att vara loser, hellre det än att vara än äcklig "vinnare" som ser ner på en "loser" för att han valt en annan bana i livet.
Dom som ser folk som är "losers" ... Är med andra ord själva osäkra på sig själva och där med att dom säger till andra folk att dom är loser, noller, töntar m.m..... Själv trivs jag med vem jag är och står för Ingen av er är losers ni gillar bara att skriva.... ;D
2GC - 2 Gram Cannabis 2MA - 2 Much Alcohol
jag skrev ju iofs det. att jag har kasst självförtroende....så du var väl inte direkt först med att påpeka det...
...jo just det, en annan sak som gör folk till losers i mina ögon är väl just det där sjukt ytliga i att utgå från att folk som ser ut på ett visst sätt är på ett visst sätt, och haka upp sig på det. så onödigt och larvigt.TenFingers P22 efter 7 år som "misery_chick" på whoa så vänjer man sig, jag vet att det finns grejer som du säkerligen inte reagerar så hårt på längre häromkring, så du kan nog relatera. ^_^
High five
2GC - 2 Gram Cannabis 2MA - 2 Much Alcohol
En loser är en person som sitter still när jag drar igång " Outkast - The way you move". Det går inte sitta still när man hör den refrängen och melodin. Synd bara att det ska vara rap emellan.
En loser är en loser som kallar en annan loser loser, förstår ni?
Loser: folk med drivkraft och ambition som förstår vad som krävs för att föra landet framåt. Vinnare: folk som ligger hemma på soffan och cashar in socbidrag och röstar rött varje val.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
En looser som jag ser det är någon som gett upp, och försöker göra det svårare för andra att lyckas inom samma område. En bitter och avundsjuk människa. Ofta helt utan talang och kunskap. Skadeglad. De finns överallt. Desperata loosers.
kletons beskrivning var bäst.
Jag stöter på sånna varje dag nästan. Helt otroliga människor som dessutom totalt saknar, eller förnekar självinsikt.
En person som är så osäker på sig själv att han/hon bara söker bråk. Snackar mycket skit om andra. Hackar ner på andra så fort dom utgör ett hot. Går i gäng och tror sig äga hela stan, tycker alla andra är loosers..typ;) jag vet ett par stycken jag direkt ser framför mig, men här ska det inte hängas ut folk! Kortfattat, gäng som ger sig på andra i brist på annat vett att göra.. blä, går att skriva hur mycket som helst men aja!
här får du lite kärlek
Är väl lite inne på snaras spår när jag hör ordet loser. Fast lite annorlunda/mer specifikt. Jag tänker mig typ: 18-25 år gammal, bor hemma eller i en etta oftast ute landet nånstans men även ibland i nån förort/mindre stad. Han är antingen arbetslös eller jobbar på bandet på nån fabrik eller som snickare. På fritiden meckar han med sin volvo 850 som är hans "liv" ochspenderar mycket tid på diverse meck-forum där han har en bild på sin bil i sin forumsignatur. Han har ett flertal tribal tatueringar på armar, rygg och ben varav några av dom är gjorda i thailand och under förra årets "oförglömliga" resa i sunny beach med polarna. Han lyssnar endast på trance/jumpstyle/hardstyle, björn rosenström och diverse svenska "patriotiska band" som ultima thule och hel. När han är bland sina närmsta kompisar så hatar han invandrare och blattar men annars så säger han bara att han "älskar sitt land". Han röstar på sverigedemokraterna och tycker inte alls att de är rasistiska. Han försvarar gärna sin smygrasism med gamla fraser som "jag har inget emot invandrare så länge de sköter sig och inte snor mobiler och bråkar". Hans sociala umgängeskrets består av killar i hans ålder som är precis som honom och ett litet gäng fjortistjejer på 13-15 år som tycker att dom är jättecoola eftersom dom är äldre.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
marvingaye P23 Shit. Känner en som är precis som du beskriver HAHA. Då menar jag allt! jobb på ica bil som är hans "liv" meck-forum med bilen som avatar resa till thailand fula tatoos trance/techno-nörd röstar på sverigedemokraterna men är kompis med både nazister och invandrare HAHA igen. Fett synd.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
marvingaye Låter mer som en lantis. :]
fan vad folk tycker folk som jobbar på lager/inom industrin/grovisar överlag är loosers?
Chico P21 haha, har råkat på en hel del såna själv i mina dagar. Det är ju inte från ingenstans som min mentala bild kommit från. the_real_apa P19 hm som jag skrev. han kan vara lantis men även bo i nån förort/mindre stad.
Misery_chick
fan vad folk tycker folk som jobbar på lager/inom industrin/grovisar överlag är loosers? om du delvis syftar på vad jag skrev så näe, inte riktigt.
det är mer kombinationen av det + alla andra egenskaper jag skrev. det råkar bara vara så att de flesta jag träffat på som stämmer överens med min mentala bild av en loser har vart grovisar