I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur hanterar ni Telemarketing samtal?

Övrigt - Blandat

2008-07-01 19:01

Hur hanterar ni Telemarketing samtal?

Ja..

Sitter och funderar på detta nu då det känns som att 95% av människorna jag ringt idag har kört med "vänta lite metoden":

- Hej, jag ringer från blablabla och söker blablabla.
- Ja, vänta lite (lägg ner telefonen, avvakta 5 sekunder, lägg på).

Varför inte bara lägga på direkt liksom?

Vad är era favoriter?

dagens mest onödiga tråd.. yeeeess!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-01 19:02
- Hej, jag ringer från...
- Tyvärr, inte intresserad *klick*

Så går det till i min lilla värld...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2008-07-01 19:04
Jag jobbade som telefonförsäljare förut och hatade när folk ville vara snälla och lyssnade därför på hela mitt säljmanus trots att de visste att de i slutändan skulle tacka nej. Man har inte tid med det, man vill inte ödsla halva dagen på samtal som inte säljer. Säg istället nej tack på en gång och lägg på. Försök dock att vara trevlig, det är ett värdelöst och otacksamt jobb att vara telefonförsäljare.

2008-07-01 19:07
takka vet jag nixregistret! =)
((MAAD))

2008-07-01 19:09
magnolia_
Ja, det är så sjuuuuukt drygt.. och dom låter verkligen genuint intresserade under samtalet. Det är ju jävligare på så många nivåer än när folk är dryga osv..
Sångare

2008-07-01 19:13
_ai:

Ja, spec. när man jobbar på provision och man vet att säljer jag inte X antal idag så går det inte ihop denna månaden. Sen har vi ju de som "aaaabsoluuuut är intresserade", men de "måste kolla med sin man/fru" först och ber en ringa tillbaka dagen efter. Bull !

Graffare

2008-07-01 19:17
Haha, jag säger saker som "naaaw, har du fått detta jobbet för att du är obildad? Muskelömmande och långtidsarbetslös? Ska du inte ha dina depressionspiller?"

eller

"synd, nu blev det ingen provision för dej va? Du är en misslyckad säljare och människa. Dessutom har du ful röst som inte passar för telefonförsäljning."
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Sångare

2008-07-01 19:18
Nattugglan:

:O Du är en hemsk människa!

Fast visserligen så förstår jag inte dem som stannar på sådana jobb..

Graffare

2008-07-01 19:19
Eller denna

"Känns det som om du slösar bort ditt liv? Är du stolt över att hunsas av en teamleader som har ett IQ lägre än en normalt förståndshandikappad? Är du stolt över att vara deras lilla bitch?"

Vissa börjar gråta haha
Graffare

2008-07-01 19:20
magnolia_ F19

Jag har ju också jobbat med skiten i flera år haha, nej så taskig är jag inte, jag brukar faktiskt bara snacka massa skit med dem som inte har med saken att göra och uppmana dem till att ta ett bättre jobb för att det är de värda.

2008-07-01 19:21
Ja men precis!
Men det där "kolla med respektive" är ju bara en förlängning av "vänta lite" metoden. Skaffa ryggrad nog för att säga nej direkt va fan.. Underlättar både för säljare och kund. Jag slipper lägga ner tid på dom och dom slipper prata med mig igen..
Sångare

2008-07-01 19:22
Nattugglan:

Aaw, vilken god gärning.

:)

2008-07-01 19:27
Stötte på en ny nu.
En kille som började klucka.. väldigt roande.
Sångare

2008-07-01 19:28
:S Klucka ?

Poet

2008-07-01 19:31
Jag svarar inte när dom ringer, eller så säger jag bara direkt att jag inte är intresserad. Förstår inte riktigt meningen med att vara elak mot dom, är väl ett jobb som alla andra.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-07-01 19:32
Men sen så har vi ju dom som inte ge sig, dom gillar vi inte. Tackar gud för hemligt tele-nr these days :)

2008-07-01 19:35
Om jag inte har tid så säger jag nej, jag har inte tid och är inte intresserad. Hej då och lägger på.

Men om jag har tid, och en dålig dag så brukar jag hänga på i samtalet och be försäljaren utveckla allting till djävulskapets gräns och ställer idiotifrågor och precis när de säger "men då kör vi på det då" så säger jag bara: "Nej. Skojade bara. Hej då"

2008-07-01 19:41
jag skriker bara nån vokal till dom, sen lägger nån av oss på efter några sekunder
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-07-01 19:43
klucka.. göra konstiga ljud som svar på allt man säger. gargh. shoot me now.

2008-07-01 19:47
Jag säger nej tack jag vill inte ha men lycka till och ha det fint typ
det lär ju inte vara jättekul att jobba som telefonförsäljare. så jag ser ingen anledning att vara otrevlig.

2008-07-01 19:47
Någon som har sett seinfeld när han säger: "Ge mig ditt nummer så ringer jag upp dig..ohh så du gillar heller inte bli uppringd... "(fast på engelska)
kommer inte ihåg exakt men den e så ball.. nån som vet vilken jag menar så jag inte ser ut som en åsna haha
Producent

2008-07-01 19:48
säljer alla telemarketingprylar samma saker? om inte, så är det väl klart att man lyssnar igenom samtalet, och sen tackar nej!

2008-07-01 19:49
-Hello?
-blablablablbla
- Acctually I'm kind of busy right now, how about you give me your number and I'll give you a call a little bit later?
-blablablaba
Oh, I see, you don't want people calling you at home? Then you know how I feel. *click*

2008-07-01 19:54
Brukar svara, låtsas vara intresserad och sen be honom rabbla upp så mycket info som möjligt. Lägger telefonen tills jag hör att dom är klara och sen lägger jag på, måste vara sjukt störande hehe
va?
Poet

2008-07-01 19:54
ni ger en ju fan inte ens tid att säga nej tack,,, hinner bara svara så babblar ni på i 3-4 minuter utan att andas. roligare att reta er ändå
"life's a garden, dig it."

2008-07-01 19:57
ImagoMortis Bwahaha <3

Jag har telefonfobi så jag brukar mest lyssna förskräckt medans jag febrilt försöker komma på hur de fått tag i mitt nummer samt hur jag ska avsluta det hela. Usch, ryser bara jag tänker på det.

En gång då jag stoppat i mig något sinnesförändrande drev jag dock med en klämkäck ung kille som försökte sälja domäner, hemsidor, sökmotorsoptimeringar & dyl. Låtsades svälja allt han sade med hull & hår under ca en halvtimme, & precis då vi skulle close the deal om det fetaste paketet på typ 120 lax (hade kopplingar till ett mindre företag på den tiden, därav summan) & han bad mig om personuppgifter osv alltmedan jag kunde höra honom skälva på rösten av upphetsning (antagligen vid tanken på hans provisions-del i det hela) fejkade jag en akut bajsnödighet & la på.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

-Hello?
-blablablablbla
- Acctually I'm kind of busy right now, how about you give me your number and I'll give you a call a little bit later?
-blablablaba
Oh, I see, you don't want people calling you at home? Then you know how I feel. *click*

Haha den slår allt!

Balhoo X62

Det är väl bara att stoppa dom?
Ursäkta jag vill inte köpa.

Så jävla löjligt att vara otrevlig mot telemarketing folk då det som allra oftast är studenter som jobbar extra som det.
Gjorde det själv ett tag för glocalnet men jag slutade rätt snabbt för jag pallade inte med det haha. Jag gillar inte ens att snacka i telefon med folk jag känner..
Men man tjänade faktiskt rätt okej vissa dagar då det gick bra. Kunde kamma ihop en två laxar på 6-8 timmar vissa dagar när man var glad och hade flyt.
Kändes som att det var helt avgörande vilket humör man själv var på om man skulle sälja bra eller dåligt..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Skivsamlare

hahahaha
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Producent

2008-07-01 20:01
marvingaye
du tycker ju det för att du har jobbat som det :(

2008-07-01 20:07
Det var någon snubbe som ringde mig och sa att han skulle spela in samtalet så jag slapp skriva under.
först frågade han efter mitt perssonnummer osv sedan skulle han läsa upp alla avtal osv.
Lovar han snackade i minst 3 minuter utan att stanna och fort gick det också. Det var liksom som en sån text man "ska" läsa igenom innan man blir medelm på en internetsida eller installerar nått program.

Så när han till slut var klar så frågade jag honom om han kunde ta det från början. Trodde ju aldrig det men han började om i samma takt utan punkter men då la jag på. :9
 www.RekFoto.se

2008-07-01 20:10
Konstigt X20
Det är väl klart. Man har ju en bättre förståelse för någonting om man själv har fått göra det. Även om det en var en väldigt kort period som jag jobbade som det

Nästan alla som jobbade på det callcentret jag var på var studenter som behövde lite extra pengar.
Så att folk som typ säger "men skaffa dig ett bättre jobb" osv och försöker(kanske lite för hårt) vara allmänt dryga och "lustiga" är ju bara löjligt patetiska då det som oftast bara är ett tillfälligt extraknäck för nån relativt fattig student som pluggar för att en dag bli nåt :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Producent

2008-07-01 20:14
hahaha

2008-07-01 20:19
att driva med försäljarna är ju fel, men om du som jag inte känner ringer upp mig för att sälja nått jag aldrig bett om så får du räkna med skit...
Mabuhay!

2008-07-01 20:23
och varför fungerar inte det där nixtele? har ju det men likförbannat ringer dom minst 2 gånger om dagen.
 www.RekFoto.se

2008-07-01 20:23
http://howtoprankatelemarketer.ytmnd.com/
- Sarcasm is the lowest form of wit!
- Aha, but its still a form of wit.
- Darn, you got me there.

2008-07-01 20:25
Lexicon
För att ingen orkar ta sig tiden att anmäla de företag som fortsätter ringa.

2008-07-01 20:32
nehepp dåså!! men nått som är jobbigare än försäljare är när dom ringer o vill ställa "några" frågor om massa skit som man inte har en aning om och så säger man ja vet inte och dom fortsätter okej så vad hamnar det på skalan mellan 1-5
 www.RekFoto.se

2008-07-01 20:36
Så här är det, man går utanför dörren och blir stenad av en jävla massa reklam, på bussar,
i bussar, i tåg, på väggar, i luften, på marken, på tv, på radio, på reklam, sen kommer det
fram stolpskott från comviq eller nåt sånt som ler, försöker vara trevliga och tror att ingen vill mörda dom. Sen när man kommer hem och dunkar in en film och bara vill softa så ringer det ett jävla jon som försöker pracka på en nått onödigt skit... klart man lackar yoo?
No cake for the impurity!

2008-07-01 20:37
absolut

yoo over N out
 www.RekFoto.se

2008-07-01 22:40
jag lägger bara på, orkar inte ödsla tid på sånt

2008-07-01 22:58
Här är ett bra sätt: The Greatest Prank Call Ever

2008-07-01 23:04
Memorisera:

Jerry: This isn't a good time.
Telemarketer: When would be a good time to call back, sir?
Jerry: I have an idea, why don't you give me your home number and I'll call you back later?
Telemarketer: Umm, we're not allowed to do that.
Jerry: Oh, I guess because you don't want strangers calling you at home.
Telemarketer: Umm, no.
Jerry: Well, now you know how I feel.
*hangs up phone*
•pave paradise•

2008-07-01 23:08
Var en tjej som ringde mig och ville ställa fråga om trängselskatten, då jag bor i Malmö tyckte jag det var ganska korkat. Så jag drev med henne och hon trodde på allvar att jag faktiskt inte trodde att Stockholm var Sveriges huvudstad... men annars så har jag slutat svara.

Råkade en bakfull söndag svara i telefonen och snackade med nån kille från Glocalnet i tjugo minuter om festen jag hade varit på kvällen innan, lovade att han skulle få vara med om han hade vägarna förbi Malmö nångång. Ett ganska trevligt samtal.

2008-07-01 23:10
conspicuous:

Typisk Malmö-it som förnekar att vi är Hufvudstaden, hmpf!
•pave paradise•

2008-07-01 23:16
bästa är ju att hänga med o va jätte intreserad men när det kommer till kritan blir du plötsligt aggresiv o svär som fan! det tycker både du och säljaren är kul :D

jag älskade dem arga människorna när jag var telefon försäljare det fick mig att fortsätta jobba när man fick driva lite med små Aggro fall lite då o då!

2008-07-01 23:19
Min pappa brukar leka retarded... Den är guld, svara riiiiiktigt segt

2008-07-01 23:19
- Jag är ute och skjuter älg, du får återkomma.

- jag äter lunch, klick.

- Jag äter middag, klick.

Toastare

2008-07-01 23:21
Jag frågar varför de ringer mig när jag är med i NIX registret. Är oftast ingen som ringer men nu var det ett oseriöst telemarketing företag som trakasserat min telefonsvarare. Går givetvis inte att nå dem mer än genom ett email där de ska ta bort mig.

Sa till den stackars tjejen att hon borde leta sig vidare då andra arbetsgivare tar det som en dålig grej om man arbetat för ett oseriöst företag och inte har koll på det. Och att jag tyckte synd om henne.

Jobbade själv till ett oseriöst dotterbolag til skandia som ringde genom telefonkatalogerna, vilket är olagligt. Man ringde ju dessutom personerna flera gånger... och det var hemskt när det var någon respektive som var död eller liknande. De som klarade sig bäst där var två blåsta brudar som var för dumma för att förstå att det är omoraliskt att pracka på kostnadsfria rådgivningar (säljmöten) till pensionärer som knappt kan höra eller prata.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-07-01 23:23
Men sen måste jag lägga till att jag jobbade som marknadsundersökare för ett statligt marknadsundersöknings företag och de flesta gillar ju marknadsundersökningar. Kanske för att vi inte börjar våra samtal med en lång harrang skitsnack. Utan man frågar om de vill vara med eller inte.. och det är ju valfritt. Det var skitkul och jag hade många mycket trevliga samtal.. och det var kanske nån enstaka gång någon blev arg.

Jag skyller allt på Emma!

2008-07-01 23:28
Jag kör på "jag har redan en sån, tack".

Jobbade med eventsälj en hemskt kort period och håller med er om att det värsta är de som låtsas vara intresserade för att vara snälla, eller för att de bara vill snacka en stund.
Sålde IP-telefoni och ingångsfrågan var typ "Har du bredband hemma?" och då svarade de ja, sen efter en kvart när jag tog fram avtalet sa de "Nej, alltså jag har inte skaffat bredband ännu, men jag funderar på det. Kan jag få en broschyr så länge?" Gah!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se