I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur hanterar ni Telemarketing samtal?

Övrigt - Blandat

2008-07-01 23:34
loria då ere din företag som görfel! en sälj ska inte ta mer änn 20 secunder o du ska på avslut 5 gånger redan under dem 20 sekunderna det ska va simpelt! en 7 åring ska fatta vad den skriver på! men sen kan det juh ha varit riktigt jävla dålig bolag men vem vet!

2008-07-01 23:40
Alltså. Jag jobbar som telesäljare och är ganska tacksam över att sitta på en stol med ett headset och få betalt för det. Beror väl mycket på att jag inte tar illa upp över att någon stackare försöker hävda sig genom att vara otrevlig mot någon i telefon. Däremot har jag märkt att de som försöker göra en ledsen själva blir rejält frustrerade när de försöker vara otrevliga, varpå man bara garvar åt dem.

2008-07-01 23:43
"Däremot har jag märkt att de som försöker göra en ledsen själva blir rejält frustrerade när de försöker vara otrevliga, varpå man bara garvar åt dem"

Just det som fick mig o fortsätta nåra månader extra:D
Producent

2008-07-01 23:44
Subdominant_ X19
haha :D rätt sagt.

2008-07-01 23:45
Jag fick försvara hela företaget och dess ledning i 45 minuter en gång när jag jobbade på ett projekt som hade med telemarketing att göra och blev kallad ockrare och liknande saker några gånger innan jag lyckades förklara min position.

En annan gång fick jag diskutera skivförsäljning och Eagles med en gammal dam från Småland i en halvtimme.

Men jag brukar svara som Mr.Seinfeld när jag själv får samtal. När jag orkar dvs.
•pave paradise•
Toastare

2008-07-01 23:49
lhabia, du jobbar för Mr. Music va? ;D
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-01 23:54
sen det roliga är att det finns alltid nån lirare på dessa företag som säljer utav helvete mycket

2008-07-01 23:57
BountyBoo:

Haha...nejdu, bägge samtalen jag nämnde var när jag jobbad på Swedbank.
•pave paradise•

2008-07-02 00:04
jaha det var den gangen...
spliff macht frei

2008-07-02 00:10
Scientist
sen det roliga är att det finns alltid nån lirare på dessa företag som säljer utav helvete mycket

ja eller hur
där jag jobbade var det en juggekille som tjänade runt 35 laxar i månaden. inte så jävla illa för ett sånt jobb
och han snackade inte ens ren svenska. sjukt
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-07-02 00:18
Jag tjänade mellan åtta och tretton tusen i veckan när jag jobbade som telefonsäljare! pengar mässigt var det lyx jobb men psykist orkade jag inte sitta o ljuga o sälja tvättmedel som kostar 500 spänn i vivo för 10.000 i telefon!

2008-07-02 00:47
hustle
Jag är jointen

2008-07-02 01:22

Jag brukar köra på den.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-07-02 01:41
magnolia_ F19

hahah så gör jag, väntar tills dom sagt allt, sen tackar nej!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2008-07-02 02:00
Jag tycker telemarketing är ett helt okej jobb. Rätt segt och monotont men att sälja el för en hundring i timmen duger gott åt mig för tillfället.

Framförallt är jag nöjd över att inte jobba för nåt oseriöst företag som håller säljutbildning i en timme och förklarar att "du måste ha sagt hela erbjudandet på tolv sekunder för annars tappar kunden intresset" och "så fort kunden har sagt "ja..." efter att du säger "visst är det bra?" så ska du ta dennes uppgifter och du har ett avtal!". Jag hade iaf inte kunnat sova gott om natten.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-07-02 02:09
Jag far aldrig nagra sana samtal men nar jag ar hemma hos paronen och svarar i telefonen, och dom fragar efter papi sa brukar jag svara:

- Nej tyvarr han ar ute och skejtar.

- Nej tyvarr, han ar ute och slass med bonder.

- Nej tyvarr, han ar ute och har snobollskrig. (aven om det inte finns sno ute hehe)

det ar nagra av favoriterna som ofta gar i repris, men oftast hittar man bara pa nat osannolikt :D

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-07-02 03:51
Jag får aldrig såna samtal.
Ringer de på mobilen så svarar jag inte eftersom jag inte känner igen numret. Ringer de upp igen så kollar jag numret på Eniro eller liknande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-02 04:53
Faaan igår ringde de, jag beställde ett tv-paket large och jag kollar fan aldrig på tv.

2008-07-02 06:58
Det är så skönt att höra säljaren förvandlas, från jätteglad och trevlig med "HEJ! jag heter blabla och ringer från bla bla" till "Ok, tack och hej" jättebittert när man säger NEJTACK!"
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-07-02 09:11
JiNk X21
Ja, eller så är jag en otroligt dålig och oengagerad eventsäljare som förklarar på ett luddigt och mumlande sätt. Nä, men det finns ju alltid små hakar med såna där avtal och det var dessa som folk ville veta allt om, vilket jag tycker är jävligt sunt. De sälj då man kom till avslut på 1-2 minuter var ju med den lite mer lågbegåvade, impulsiva sorten av människor.

Vi skulle låtsas att vi gav bort något heeelt gratis utan bindningstid och att det funkade perfekt. Yeah right.

Testosteron P18
Word up, det var delvis därför jag slutade. Kändes inte bra att härja och hetsa gamla tanter och halvt efterblivna att skriva på en massa skit och dessutom få en dunk på ryggen av coachen efteråt. Usch!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Admin

2008-07-02 14:00
LoRia: Förstår det, jag talade med en väldigt gammal herre förra veckan som sa "skriv upp mig på vad du vill, jag är så positivt inställd till er sååå, ta nåt bara!".

Jag bad honom tänka efter en extra gång och avslutade samtalet.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-07-02 15:13
Jag har nog inte pratat med en försäljare på några år, tack för det. Men när jag var yngre brukade jag ljuga var mina päron var när de ringde(mest min pappa som de ringde)

-Nä han är i tallin och kommer hem om ett år.
-Han är och handlar.
-Han är ute och cyklar
-Han är..

osv
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-07-02 16:30
Stor mening att tro man är nåt när man jävlas med telefonförsäljare, vet en hel del som tjäner löjligt bra pengar på det. 50.000 brutto är en smärtsam siffra för oss som är sämst på att sälja, dock är den helt sann. Detta är dock en bra månad med nypåfyllda listor o.s.v.
Vi blir aldrig som dom från stan!

2008-07-03 15:24
- Jag har inte tid nu
- Men då kan jag ringa igen i morgon
- Eh.. nä jag har tid då heller

Så brukar mina samtal gå.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-07-10 05:36
Kan förklara lite snabbt för alla er som har nix. Upp till 3 månader efter att man gått med så har en telefonförsäljare att ringa upp till den som gått med. Dessutom om ert nummer har hamnat i ett register som kanske inte gått ut till nått företag förrän efter 3 månader så e de på grund av att nix inte går in och ändrar i register osv. Detta e nått som nix tydligen inte uppger för sina nya kunder helt enkelt.