I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur hanterar ni Telemarketing samtal?

Övrigt - Blandat

2008-07-01 23:34
loria då ere din företag som görfel! en sälj ska inte ta mer änn 20 secunder o du ska på avslut 5 gånger redan under dem 20 sekunderna det ska va simpelt! en 7 åring ska fatta vad den skriver på! men sen kan det juh ha varit riktigt jävla dålig bolag men vem vet!

2008-07-01 23:40
Alltså. Jag jobbar som telesäljare och är ganska tacksam över att sitta på en stol med ett headset och få betalt för det. Beror väl mycket på att jag inte tar illa upp över att någon stackare försöker hävda sig genom att vara otrevlig mot någon i telefon. Däremot har jag märkt att de som försöker göra en ledsen själva blir rejält frustrerade när de försöker vara otrevliga, varpå man bara garvar åt dem.

2008-07-01 23:43
"Däremot har jag märkt att de som försöker göra en ledsen själva blir rejält frustrerade när de försöker vara otrevliga, varpå man bara garvar åt dem"

Just det som fick mig o fortsätta nåra månader extra:D
Producent

2008-07-01 23:44
Subdominant_ X19
haha :D rätt sagt.

2008-07-01 23:45
Jag fick försvara hela företaget och dess ledning i 45 minuter en gång när jag jobbade på ett projekt som hade med telemarketing att göra och blev kallad ockrare och liknande saker några gånger innan jag lyckades förklara min position.

En annan gång fick jag diskutera skivförsäljning och Eagles med en gammal dam från Småland i en halvtimme.

Men jag brukar svara som Mr.Seinfeld när jag själv får samtal. När jag orkar dvs.
•pave paradise•
Toastare

2008-07-01 23:49
lhabia, du jobbar för Mr. Music va? ;D
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-01 23:54
sen det roliga är att det finns alltid nån lirare på dessa företag som säljer utav helvete mycket

2008-07-01 23:57
BountyBoo:

Haha...nejdu, bägge samtalen jag nämnde var när jag jobbad på Swedbank.
•pave paradise•