Hur många här inne köper egentligen sin musik:
jag undrar hur många som egentligen köper sin musik.
jag och mina kolegor satt och disskuterade detta ämne nån timme.
tänkte när man själv när man växte upp då var det nästan status att ha en hög med skivor men idag verkar folk skita i det fullständigt eller är det jag som ara har fel?
själv försöker jag köpa skivor både fysiska men även digitala "itunes mm" i den utsträkning ekonomin räcker till?
hur ligger det till egentligen på whoa?
Kurtisi Music Group
jag köper de skivor jag verkligen, verkligen vill ha, laddar ner resten.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
brukar bara köpa från små artister om ens då, resten är download ftw! 1337 haxx0r
Jag köper picture-LP's med Slayer, resten laddar jag ner.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
köper LP. Laddar ner resten om det inte är nåt jag verkligen tycker om .
Stora pennor och sprayburkar!>_<
Fram till Januari i år så köpte jag säkert 5-10 skivor per månad. Nu är jag fattig student, så jag har börjat ladda ner lite smått. Dessutom får jag recensionsex lite då och då. Men så fort deg börjar rulla in köper jag igen. Att bygga på skivsamlingen är egentligen det enda materialistiska suget jag har.
Redline!
köper de som jag vill supporta....blir oftast svensk hiphop nån handfull amerikansk hiphop kan jag sponsra också
http://teachmesoul.blogspot.com
Köper inte digital musik. LP, CD, MC inhandlas i mån av pengar. I övrigt görs det upp en lista på vad som ska köpas efter provlyssning... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
copy that
Kurtisi Music Group
Köper svensk musik jag verkligen vill ha. De som är på den stora internationella marknaden förtjänar inte mer stålar än vad dem redan har. Typ, afasi, chords, truppen köper jag.. kmr eminems nya någongång laddar jag ner..
Bmtf
jag fick bredband år 2002 när jag gick i 8an. sen dess har jag inte lagt ut en enda krona på skivor. jag kommer bli piskad av skivbolagsdirektörer i helvetet.
som folk över, köper mindre bolags/indie skivor, tankar resten. lyckas ganska ofta komma över recensions ex också, yay för gratis skivor
Köper aldrig skivor. Eller jo, jag köper Cornelis Vreeswijk skivor. Bara för att jag redan har så pass många att jag siktar på att ha en komplett samling en dag.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Hur vackert är det inte med en stor skivsamling då? Det är ju sånt man kan dreggla över..
One chapter a day
Säger som tösen ovanför :9 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Har börjat köpa min musik nu.... Klart man laddar ner ibland men försöker köpa så mkt som min ekonomi tillåter mej!
Hur vackert är det inte med en stor skivsamling då? Det är ju sånt man kan dreggla över.. Jo visst, tror alla hade velat ha en stor skivsamling men det är en fråga om prioriteringar. En rejäl skivsamling kostar ju många tusenlappar.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Köper allt jag gillar. Ladda ner gör man för att hitta nya intressanta artister, man laddar inte ner som ett alternativ till att köpa som de flesta i dag verkar göra. Skäms! Däremot kan jag säga att jag inte kommer stödja någon artist som enbart distribuerar sin musik i ett digitalt format.
jagvillocksåhaenblog.com
köper mkt vill helst ha den "riktiga" skivan om det finns möjlighet. Moraliskt känns det dock bäst att stödja artister på indie-bolag, annars handlar det mest om att vilja ha booklet osv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
* "tror alla hade velat ha en stor skivsamling men det är en fråga om prioriteringar " - För de flesta verkar främta prioriteringen vara "torrents kostar ingenting, så då kan jag lägga pengarna på glass / öl istället"... 10-4, over...
affeaffe Klart det gör! Men det är ju det som är det fina med hela grejen, att man ser den växa. Inte går man och köper alla skivor på en gång. Då blir det inte så vansinnigt mycket pengar i månaden iallafall. Sen håller jag med grabben här ovanför :)
One chapter a day
snittar jag inte 4 - 5 skivor i månaden blir jag ledsen i ögat. helst vill jag ha stora lass varje dag, men de kostar. försöker att hålla mig runt tusenlappen per månad, blir dock ofta mer!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I´m e-bad got 25gb of hip to the hop, plus massa annat som shufflas i winamp. Har köpt 1 skiva som jag gav bort, ångrar det. Nu kan jag inte få tag i en ny skiva :( Ska börja med att samla LPs, så underbart med knaster
Senast jag köpte en CD skiva innehöll åratalet inga nollor.
Köper i vanliga fall bara Lp men var tvungen att köpa Kapten Röds cd för att supporta!
Hasta La Victoria Siempre!
kommer inte många nya skivor jag vill ha, kanske köper 2-3 nya LPs/halvår, ett tiotal tolvor...annars köper jag mest gamla LPs och laddar ner. har inte köpt nåt digitalt än men kommer det nåt bra itunes-exklusivt t. ex kommer jag lätt att köpa det
Jag är lite sån att jag gärna vill provlyssna på något innan jag köper en skiva. Bara för att en singel är bra så betyder det inte att hela plattan håller samma klass. Så, jag brukar ladda ner en skiva, snabblyssnar och känner av lite om det var en fet grej jag precis hörde. Om ja: Då köper jag skivan. Om Nej, då tar jag bort skivan ur datorn och låtsas som om inget hade hänt.
köpte vinyl ett bra tag, men nu så e jag så internetskadad att jag väldigt sällan lyssnar ett album mer än två eller tre gånger, känns inte värt att betala för det då...
jag har köpt 1 skiva och det är "ismen - inget kan bli skönt nog" resten tankar jag -.-
www.RekFoto.se
Brukar köpa svenska artister så som Helt Off, Kapten Röd, Advance patrol och liknande, men laddar allt som oftast ner.
DIF!
cd förstår jag att man inte vill lägga pengar på, men vinyl är heligt. bara tanken på att skivan är pressad för oftast över 10år sen, med og innersleeves, snyggt fodral i fint skick. ohh, ja blir varm i hela kroppen!
Laddar ner allt först, går igenom allting, rensar det jag inte gillar, lyssnar igenom det jag gillar några gånger till, är det tillräckligt bra så köper jag det allt som oftast från Bengans alternativt direkt från artisterna iom den billiga dollarn. Brukar bli 2-3 skivor per månad med andra ord och om det är så att en skiva är bra men inte tillräckligt för att inhandlas fysiskt brukar jag köpa några enstaka låtar via iTunes. Vinyler älskar jag men köper bara mina absoluta favoriter då jag för tillfället saknar LP-spelare. Samtliga LPs kommer ramas in när jag flyttar dock. En gedigen och kvalitativ skivsamling hos en tjej är dessutom ett sjukt stort plus i kanten för min del.
•pave paradise•
Köper nypressad vinyl för några tusen varje månad. Laddar inte ner först, myspace och provlyssning räcker. När man får skivan blir det grym känsla!
http://www.earforcefm.blogspot.com
har nog inte köpt en skiva sen 99'. Men så fort Game's album landar i hyllan går jag och köper!
work some magic
Jag är förresten en sån som köper en skiva för en låt, om inte tolvorna finns dvs, så därför blir det mycket :) Min största enskilda utgift och jag tar x antal extra arbetspass varje månad pga av det.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Köper det jag vill supporta, som nån sa längre upp. Tjackar nån vinyl ibland också, beror på vad det är.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Skivsamlare är förbannat härliga :)
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
köper bara typ mixtapes från underground scenen & sånt, men större artister så laddar jag ner. Vill bara supporta(?) underground scenen
Klart man inte köper något som är gratis
Moderator
2008-05-08 17:08
Jag laddar ner enstaka låtar och köper resten.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Jag köper alla skivor jag vill jag ha, i princip.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
ALLT svenskt...laddat ner ett fåtal amerikanska plattor. sorry för dubbel
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
köper en hel del skivor men långt ifrån allt, de artisterna som jag gillar försöker jag köpa men sen laddar jag ner rätt mkt också, men det blir mer som en provlyssning. men det k¨änns surt ibland att köpa ett album om det är 3 bra låtar på. men skulle tippa på att jag köper mellan 20 - 40 skivor om året men jag kanske ladad ner lika mkt
Jag har inte ens internet hemma längre, så jag är jäkligt glad att jag är en skivköpare. Särskilt glad blev jag att jag köpte vinylsinglar, då jag en period bara hade tillgång till en vinylspelare.
jag köper aldelles för mycket skivor för min ekonomi. helst vinyl sen CD sen Tape & aldrig MP3. jag vägrar köpa MP3or av principskäl
vill man dräggla över skivsamlingar så finns det en tråd i blandat om det. dock så skulle fler människor behöva bidra med bilder i den
Fiyah: Mina bilder kommer, allt är utspritt och ligger i högar, inte ok.
•pave paradise•