TVS P23 word på den, men prova langa på en mozartskiva och hör hur illa det låter jämfört med cd
45 clash är fett underskattat
Beror helt av vem det är som spelar stycket och vilket stycke det är :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Min småskaliga samling som innehåller Hiphop och typ 5 Cd skivor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Liten, men naggande god? ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
MM, fin liten samling faktiskt. Min har börjat växa på sidan av expedithyllan nu hehe.
http://www.earforcefm.blogspot.com
varit i tyskland och besökt HHV.DE s affär och lite annat, då kan det lätt bli så.
Skivsamlare
2008-07-14 16:40
blir lite sugen på att lägga upp min samling alltså. men jag har ingen kamera. kollade för övrigt blogen. kul att någon skriver om bra grejer som onra och shinsight!
Det är inte mycke att hurra för..På första bilden har jag några andra vinyler men det e mest samplingsbara vinyler som jag tänkte att det behövs nog inte visas..Ville visa mer det som jag har på CD och vinyl..Det är inte mycke men åtminstonde är det nånting :)
Mabande P31 precis hehe... Asul, du får dela med dig om det inte får plats!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fattar inte grejen med skivsamling i fysisk form, har typ 50 skivor varav 30 är typ "Absolut music" och liknande som jag har fått i present nån gång när jag var liten. Däremot har jag en massa musik på datorer och iphone, det räcker för mig.. finns inget fulare än miljoner skivor som trängs i en liten lägenhet.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
* "har typ 50 skivor varav 30 är typ 'Absolut music' " - Ja du, det kanske var där problemet började? ;) 10-4, over...
Sen så är det ju inte snyggt med en samling om den bara är i högar överallt, utan det måste synas att det ligger ett hantverk bakom - nån som inte bara samlar för samlandets skull utan faktiskt bryr sig om vad som finns på skivorna också :) 10-4, over...
Mabande jag har aldrig påstått att jag lyssnar/har lyssnat på dem! Min poäng var att jag inte förstår mening i att ha skivor staplade i en hylla när man kan lagra oändligt mycket musik på alternativa sätt med dagens fantatiska elektronik!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
idag fick jag hem 5 skivor till.. har köpt cirka 15 sen jag skapade tråden.. fick bland annat hem scandinavian hiphip invasion, fruktansvärt kul.. kul att se att tråden lever igen
LoRia - Ja, men bara det att du fick dem (och kanske lyssnade på dem en gång) lär ju ha avskräckt dig från fysiska skivor på ett fundamentalt plan ;) Men för att vara lite seriös så kanske du helt enkelt inte är en samlartyp, eller så har ditt samlande helt andra preferenser. Själv har jag kulturyttringar och kan inte förstå charmen i att samla på klädsel :) 10-4, over...
chana_masala - Jag tror jag ligger nånstans på 10-15 inköp sen trådstart :) Har f.ö. börjat digitalisera samlingen också :) 10-4, over...
LoRia Min poäng var att jag inte förstår mening i att ha skivor staplade i en hylla när man kan lagra oändligt mycket musik på alternativa sätt med dagens fantatiska elektronik! Det är som att runka istället för att ha sex. Att röka GOLD cigg eller jobba med ett slitigt nattjobb som man drar in massa pengar på. Livsnjuteri helt enkelt. Det är inget fel i att ha musik på datorn men det finns en dimension till för oss som samlar skivor och spelar dem på analogt sätt. Det är inget att försöka att förstå om du inte är lagt åt det hållet. Är du inte intresserad är du nog tyvärr redan körd. Du är nog dessutom ganska ensam om att tycka att grymma skivsamlingar är fula :) Lämna nu tråden innan du solkar ner den för mycket med onödigt snack, här vill vi frottera oss i varandras skivköp och samlingar!
Missförstå mig rätt med mina liknelser i ovanstående inläg avser jag självklart att ha musik på datorn istället för i hyllan, livsnjuteri är att dra fingertopparna över hyllmetrar av vinyl :)
Mabande P31 där ser man.. min kompis har en sjuk skivsamling av cd skivor.. han har samlat i 4 år och det är bara beatles och sådant.. kan lägga upp en bild på den senare.
Men att fixa en skitstor samling på fyra år är inte så creddigt egentligen. Om man inte har skivorna bara för ägandets skull dvs.
Där har ni den lite blygsamma samlingen :)
Det ligger på ungeför 150 vinyler med hiphop, funk, soul och fusion jazz m m och ca 100 cd plus en massa mixtapes och shit som ligger i cd lådorna under och rör sig i princip bara om hiphop.
Jobb imorrn så det är dags att gå och lägga sig, sov gott...
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Jag har försökt få LoRia att fatta men förgäves...:(
•pave paradise•
sen trådstart har jag köpt 43 7" 4 12" 2 10" 9 LP
Choppa, släng upp din lista nu! ;)
I övrigt så håller jag med fejkone (och passar på att ge en försenad eloge till ripoffs skivsamling för snygg layout) ;) 10-4, over...
Tack ska du ha, Mabande, hehe. Jag är rätt taggad nu för det är dags att börja stapla upp på den nedre vänsterhyllan nu, det börjar bli lite trångt överst nämligen ;), skönt att man får pengar på fredag. Lägg upp din bild igen, jag han aldrig se den och nu filen borttagen.
fejkone X2 njaa, tror jag väntar lite med det. kommer att komma tillfällen då folk inte bör veta vad jag har i den.
På "allmän" begäran: favorit i repris ;)
Tyvärr var det lite folk över och härjade runt bland CD:na, så jag tror nästan jag blivit av med någon. I alla fall är sorteringen inte riktigt vad den brukade vara (lite därför jag börjat digitalisera dem) : /
10-4, over...
Mabande P31 Mycket trevlig sammling må jag säga! Kanske går off-topic nu men, då får ni ta bort det.. Alla Stockholmare vart handlar ni eran Hiphop Vinyl? Vilka butiker finns det? recordmania, recordhunter bara att fylla på!
Det undrar jag också, kommer bli en tur upp där framöver! JAg inhandlade vinylplast idag själv, så nu blir hyllan lite vackrare ännu en gång.
Just ja, bra att du påminde mig! Var kan man beställa skyddsplast billigt? Ginza tar 2:-/st, men det blir ju en liten nätt summa ändå om man ska ha bortåt 150 stycken... (eller om nån vet var man kan köpa billigt i malmö / lund) 10-4, over...
Mabande: Glid förbi Folk o Rock eller vad det nu heter och fråga där. Mina bilder kommer nog först när jag har flyttat, håll till godo.
•pave paradise•
Recordmania, Mosebacke Records, Record Hunter, Coulisse Records (finns ju bara på internet just nu men ändå), det är väl de bästa egentligen, är det någon som vet ifall Pitch finns kvar än förresten? Men utöver de så är det väl nästan bara att glida runt, finns skivaffärer lite varstans.
megastore.se är rätt underskattad butik enligt mig. dock beställer man på nätet och hämtar ut i butiken.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
Mabande P31 Najs, ;), men är det inte lite läskigt att stapla skivor så där högt, rasar den översta blir det inte roligt :P
nå jåå Word! De har en hel del grejer, om man inte har något emot att vänta i ett bra tag på grejerna.
Jag väntade på en skivan i ett halvår när jag beställde ifrån megastore. Hade helt glömt bort att jag hade beställt den... Samma visa när jag beställde en t-shirt där ifrån! :) Rolig tråd, kanske postar en bild sen.
Ripoff - Stapla? Alla CD står på hyllor och vinylen är i ölbackarna :P lhabia - Tackar, ska göras nästa gång jag tassar runt i Malmö :) 10-4, over...
Mabande P31 Jag köpte mina skivplast på repeat records, i lund, östra mårtensgatan. Köpte 50 st för 125 kr denna gång, priserna blir lägre ju fler man köper och dessutom gillar jag att stödja lokala förmågor. Dom hade btw fått in mycket shysst hiphop från åren 94-97, passade på att klippa ett ex av De La Soul, Stakes is High själv.
Mabande P31 Jaha, ordmärkardan ser jag ;) Nä jag ska va tyst :P
väntar fortfarande på bilden från regler
Den lär ju aldrig komma, så jag rensade bort hans flooding och de inlägg som syftade till honom. Mabande - Admin Crew: Regulators
Mohahahaha, du missade "10-4, over...". YES!
•pave paradise•
annars finns ju även www.plastfickor.se
http://soundcloud.com/mega-drive
Vilken/vilka skivor är ni mest stolt över i er samling då?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Denna:
•pave paradise•
hmm, jag vet inte ens själv vad jag ska svara på min egen fråga.. men det får nog bli min signade Against Me! - White People For Peace 7"
Jag skulle kunna dra till med min signade CD-version av "Vheissu" också men eftersom denna är limited edition slår den lite högre känner jag. Har iofs "The Earth Is Not A Cold Dead Place" på dubbelvinyl också som är helt underbar men "Vheissu" har inspirerat mig mer.
•pave paradise•
Denna måste nämnas också. För att den är så bra, limited edition och dessutom har den ett sjukt fräscht omslag (vilket gör mig sur att jag inte har den på vinyl)
dessa gillar jag, främst för att dem är signerade + inte går att köpa bara sådär..