Kör på renovering, när du är klar kan du belöna dig själv med plattan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag fattar inte varför ni sitter och pratar strunt när en ny bild kommit in i tråden :/ Propps till högtalarna haha! :)
Hoppla! Ledsen för att jag off-topicade en aning ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Idag inhandlades:
The Gutter Twins - Saturnalia (CD) Islands - Arm's Way (CD) Lydia - This December; It's One More and I'm Free (CD) + T-shirtjail:
Commit This To Memory, my friend.
•pave paradise•
mm jag sitter i valet och kvalet jag med, kommer bli lite vakum mellan cashen i sommar vet jag, ska man vara förutseende och ha en ouppdaterad skivhylla eller dumihuvet och uppdaterad?
http://www.earforcefm.blogspot.com
lhabia tror du inte dom kommer lipa i tullen? eller har du beställt mycket där innan? fet sida!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJDoggy: Var inga som helst problem när jag beställde Elliott Smith - Division Day/No Name #6 7'' så jag tror inte att det ska vara några problem alls faktiskt... Jag gillar verkligen den sidan. Väldigt mycket kul och löjligt billigt. Explosions in the Sky -plattan är billigare hos Aural Exploits än hos bandets hemsida OCH deras skivbolag, säger en hel del tycker jag.
•pave paradise•
oki. jag har iof inte haft problem med tullavgift när det gäller skivor. eller iaf inte cd. med skor var det en annan deal. explosions in the sky är f.ö på topp 5 av mina favvoband. så grattis till ett fantastiskt bra skivsköp!
Jag har, tro det eller ej, aldrig någonsin haft problem med någonting jag beställt såvitt jag vet. Två paket har inte kommit fram eftersom jag precis hade flyttat när jag beställde dessa så de försvann nog, men annars har det varit perfekt. Köpte just den skivan på CD när den släpptes och nu kände jag att det var dags att köpa den på vinyl också (gör så med alla absoluta favoritskivor) eftersom bandet var så kickass på Kägelbanan.
•pave paradise•
sweet and sweet! jag gråter floder för att jag inte kunde åka ner till malmö när dom spela sist. :/ the earth is not a cold dead place tycker jag är den bästa explosions plattan faktiskt.
Ajfan...jag höll på att åka ner för att se den också men orkade inte fixa resa ner och allt...men du missade verkligen något grymt bra tyvärr. Uppenbarligen håller jag med, annars hade jag såklart inte köpt samma skiva två gånger, även om det är i två olika format :P
•pave paradise•
:( kollade på this will destroy you och ef (som är ju är samma typ av genre) i gbg några dagar innan så hade inte riktigt tid (eller råd). men nästa gång! då drar vi! hehe. jag är likadan själv. vet inte hur många plattor jag har i båda formaten. det är ju underbart med skivor!!
Ah...tänkte kolla på This Will Destroy You men orkade inte ta mig till lokalen, haha...Nästa gång, då jäääävlar!!! Har tre skivor i både CD och LP, blir fyra med den nyligen beställda, yeeey.
•pave paradise•
ah fan, en fellow post-rock fan alltså?! trevligt :) vet inte hur många jag har. pallar inte räkna nu!
Är medveten om att Sigur Rós egentligen faller ur den kategorin men de är stora favoriter. Tyvärr finns det bara ett enda sätt att få tag på vinyler från dem, och det är genom att köpa en boxset som säljs på Aural Exploits...kolla priset så förstår du varför det svider lite. Eller rättare sagt, kolla innehållet så förstår du varför det svider ännu mer än vanligt, haha.
•pave paradise•
ja dom gör ju det. men många kallar det för post-rock ändå. sigur är åxå ett av topp 5 banden hehe. och den boxen är så jävla het. och dyr. köpte takk på vinyl för några månader sen. helt fantastiskt vacker för ögonen (och öronen givetvis). har du föresten spanat in sigurros.com idag? release på nya plattan nästa månad och dom har lagt upp en låt/video. fattar mej inte riktigt på det nya "temat" bara. checka så fattar du vad jag menar...
För mig är ( ) en av de mest fascinerande skivor jag någonsin lyssnat på, #8 är ju dessutom en av världens bästa låtar (ja, jag är småkär i Sigur Rós...). Jag vill så gärna ha den boxen att jag mår lite illa av att tänka på det men...suck...haha. Jag har dödat ljudet på min dator så jag kan inte kolla videon utan att bli galen...men jag gillar det estetiska i det nya omslaget även om jag inte är så jävla taggad på att se manliga rövar liksom...ska lyssna på den nya låten på iPoden sen och sen sukta efter plattan. Har du lyssnat/är den bra?
•pave paradise•
fan va fint! precis som jag! att älska till sigur ros är något av det bästa som finns. ja jag gillar låten även om det låter annorlunda. och jag tycker det är coolt med nakenprylen åxå. men det känns inte så sigur ros. så det tar väl ett tag att smälta. har nog lyssnat änna 10ggr på gobbledigook idag ikväll :)
Såg dem live på Roskilde '06, 100-talet spelningar senare är den fortfarande i min alltime-top 10. Helt fantastiska live. Breathtaking. Tycker det känns som Sigur Rós ändå men på ett mer raffinerat sätt...jag får se vad jag tycker efter att jag lyssnat på låten och sen hela skivan. Gjorde förresten en härligt Sigur Rós-relaterad grej tidigare idag. Alltid tyckt att trummisen ser allmänt cool ut med sin Sigur Rós-hoodie på Heima och eftersom jag alltid uppträder live i hoodies kände jag att det var dags: jag beställde en Sigur Rós-hoodie! :D
•pave paradise•
hell ja. då ska du på wow då antar jag? haha gött med hood fean! ska gadda en sak när jag får tummen ur. så bra e dom!
Jag vet inte om jag drar dit alltså, jag vill jättegärna men jag har redan biljett till Rage Against The Machine-dagen i Hultsfred och Where The Action Is och kommer nog vilja dra till Roskilde iom kärleken till Radiohead bland andra...suck, haha. Ska du dit? Vad ska du tatuera in då? De har ju en hel drös grejer man kan göra.
•pave paradise•
aiit. jag ska dit. köpt biljett och har top-boende! mjae gadden behöver vi inte prata om här. hehe.
Damn...fick NÄSTAN in ytterligare ämne in i det hela..
•pave paradise•
funderade just på det, borde vi inte försöka låta bli att balla ur i tråden? hahah. har för mej att den hamnade om skivsamlingar? :)
handlade* haha
Hur tusan kan ni ha råd att köpa 40-60 skivor åt gången!? Helt sjukt, när jag handlar så är det max 7 skivor annars går hela min budget åt skogen. Kanske är för att jag går på studiebidrag men ändå...
lil-mcd P18 men du hinner å andra sidan uppskatta/lyssna på dem ordentligt.
Jag tycker att det är overkill, iaf för min del, att köpa så sjukt många skivor på en och samma gång för det finns ingen chans i världen att jag faktiskt kommer att tycka om varenda en. Någonstans sitter en kvalitet över kvantitet-tanke hos mig antar jag.
•pave paradise•
idag damp Troubleneck Bros - Release Me EP'n ner i lådan, HAPPY DAYS!
men du hinner å andra sidan uppskatta/lyssna på dem ordentligt. själv tycker jag det är tvärt om. eller snarare, köper jag för många skivor samtidigt så slutar det med att jag gillar några mer än de andra, så åker resten in i hyllan o glöms av, även fast alla skivorna e bra egentligen. (och jag har nog med problem med det även fast jag kanske bara får hem 10 st i taget).
och f.ö. så vill jag fortfarande veta om ni syftar på pbwolfs skiva i namnet på eran blogg, eller finns det en anledning till T:et i "weights" ?
http://soundcloud.com/mega-drive
nope, t:et är ett misstag från min sida, kom på det direkt men sen körde jag bara på ändå.. Annars är såklart namnet en syftning på hans skiva, min vinyl väger nog bara några hundra kg än så länge hehe.
ASUL P20
Jo det är ju sant.
Här är mitt bidrag till tråden:
Stadiga 25 skivor med 7st på väg.
Är sugen på att göra om hörnan med allt detta men letar fortfarande efter en inspirationskälla (även om AAs var grym).
Du får allt samla på dig lite, men många bäckar små! Inga fler som känner för att tillkomma?
Blir nu galet taggad på att börja köpa fler skivor till min lilla samling, det var ett tag sen jag var och inhandlade något inom musikväg. Men nu får det fan bli en sväng förbi nån skivaffär och storhandla. love
www.soundcloud.com/anti-beatim
kul att se att tråden håller sig kvar kanske leder till att folk som inte köper får upp ögonen för det..
uppar den, skulle va kul att bli inspirerad av lite fler saftiga bilder :)
Apropå att hitta ställen att köpa skivor på så: glöm inte att gå på biblioteket ibland också - hittade Modern day city symphony -CD:n för en tia i "hyfsat" skick bland deras utgallrade grejer :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande : cool! den hade lätt varit värd en tia :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Ja, skicket är helt okej, så det hade kunant vara från en hylla hos nån som inte "samlar" skivor, men köper för att lyssna - knappt en repa, men lite tummad :) Såg att priset på discogs ligger på upp till 17,5 euro för en i nyskick och på ebay var det en i kategorin "begagnad" som hade utropspris $49.99, så min tia känns inte så värst dåligt investerad :D 10-4, over...
Helt apropå skivor så:
Vad som verkade vara en tillfällig retrofluga har blivit en kassako för de stora skivbolagen. Vinylen är tillbaka på allvar. Enligt nyhetsbyrån Reuters satsar exempelvis EMI på att återutge åtta skivklassiker i vinylformatet mot slutet av sommaren.(...) Universal släpper 20 vinylskivor i juli och 20 till i augusti och Warner ger ut 24-30 plattor från sin klassikerkatalog samt 10-12 helt nya skivor under hösten. /
svd.se Äntligen har de börjat fatta att det
är bättre med vinyl ;)
10-4, over...
jag har skrivit upp hela min samling nu. säg till om nån vill kika
45 clash är fett underskattat
Mabande P31 hur många CD-skivor tror du att man ger ut under samma period? :)
Demento - Ruggans många, men förstör inte mitt hoppfulla humör nu :P ChoppaBanton - Alla vill väl kika? ;) 10-4, over...
Undrar varför man egentligen håller på med vinyler? Dom har fan inte en enda fördel gentemot CDn, men ändå köper man skiten. Kanske för att man vill vara lite speciell?
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
dom har skitstor cover art, snyggt! får kisa som en hora för att se en enda lite detalj på ett cd-omslag. dom har 49203 ggr bättre ljud (gamla vinyler inspelade analogt dvs) och de ser en 10 ggr bättre ut i hyllan. finns säkert 10 anledningar till som jag inte orkar komma på just nu.
nåå ja - Nja, lite mer som skillnaden mellan ett gossedjur och ett husdjur eller en pockethylla kontra en bokhylla: CD:n är gjord för slit och släng medan vinylen kräver lite omsorg :) Du måste vara lite försiktig när du langar igång vinylen, medan det bara är att slänga in CD:n och trycka på play... Ofta blir det inte ett lika "kliniskt" ljud som på CD heller och som garyowens sa: konvolutbilderna kommer mer till sin rätt (förutsatt att det finns en tanke bakom dem). 10-4, over...
Måste dock erkänna att vissa genrer låter bättre på CD än på vinyl :) 10-4, over...
reggae,roots,dancehall osv låter alltid bäst på vinyl. basen blir riktigt tung och det låter levande mot cd brukar skapa huvudvärk