I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur överlever ni era jobb?

Övrigt - Blandat

2008-04-16 15:54

Hur överlever ni era jobb?

Seriöst!!

Hur fan orkar ni arbeta? Första dagen för mig idag på ett "hederligt" arbete och det tog fan nästan död på mig. Vet inte hur jag ska stå ut till helgen eller om jag kommer fortsätta alls. Berätta era knep, för det kan inte bara vara jag som HATAR att arbeta!!!!!!!!

Poet

2008-04-16 15:55
Vad är det för jobb? Man får motivera sig själv med att man annars kommer svälta ihjäl om du inte jobbar. Simpel as that.
At the gates of Eternity...
Poet

2008-04-16 15:56
Jag chillaxar på internet rätt mycket och snackar skit så in i helvetets jävlar med mina kollegor. Har byggt upp ett rykte om att vara en skön jävel, så är sjukt populär på kneget alltså.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Toastare

2008-04-16 15:57
Kanske kan motivera dig till att plugga så du kan börja jobba med nått du vill och är intresserad av.
Jag skyller allt på Emma!

2008-04-16 15:57
Mr_Whatever P23,att jobba suger verkligen, svårt att fuska o behålla jobbet beroende på vad du jobbar med men ett tips som låter lite löjligt e väl att sysselsätta sig som fan hela tiden så man inte bara sitter där o räknar ner tiden.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-04-16 16:06

Jag arbetar som chaffis, men andra ord budbil. Kör runt och levererar små och halvstora paket till värdelösa människor. Jag trodde nånstans att det skulle va chill, men de e stressigt å trist istället.

Kanske blir bättre när man lärt sig arbetet bättre men just nu vill ja helst bara dö.

2008-04-16 16:15
Ibland undrar jag hur mitt jobb överlever MIG.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-04-16 16:16
Med ett tråkigt jobb är det viktigt att ha en rolig fritid! Se till att göra det mesta av den, försök att inte tänka på jobbet när du är ledig utan njuta av att vara ledig. Det är mitt bästa tips. Ännu viktigare i förlängningen är att kanske fylla sin fritid med något och inte bara hamna framför tv eller datorn.

2008-04-16 16:35
jag tycker om mitt jobb.

inte så svårt att orka när man trivs med det man gör.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-04-16 16:40
knepet är väl att jobba med det man vill? och man har intresse för...

jag är egen företagare och salongsägare och jag älskar det trots att det är sån otrolig press och mycket pappersarbete, men det kompeneras av att jag får jobba med det jag älskar och lever för. hitta din egen morot:)
brb, mailing my eyes

2008-04-16 16:44
Kan tänka mig att första dagarna på de flesta arbetsplatser är jobbiga, då man kanske inte vet precis hur man ska göra, och man stressar upp sig för saker som inte riktigt är så jobbiga som man tror. Ge det ett tag så att du får rutin på det hela, sen kan det nog vara ganska chill.

Annars är det väl bara att byta jobb, eller plugga tills något du vill jobba med?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-16 16:45
Jag står inte ut, det jag sysslar med är verkligen superjobbigt. Men min morot jag hängt i ett fiskespö uppå min keps är att jag kan köpa nya coola prylar till studion om jag faktiskt står ut, och det motiverar mig en hel del.

:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-16 16:46
skit i att jobba då
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-04-16 17:10
mephisto sa't: bara byta om man inte trivs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-16 17:13
hatar folk som trivs med sina jobb..
RATED R!

2008-04-16 17:15
hatar folk som har jobb :(

ja får inga jobb...
 Haters gon' hate...
Poet

2008-04-16 17:19
exakt sådär kände jag efter första dagarna/veckorna på mitt jobb också. men sen när jag fattat allt och lärt mig det mesta som behövs efter nån månad så gick det bra, och på den vägen är det. så ge jobbet en chans iaf innan du slutar. Lönen räcker som motivering för mig just nu...
"life's a garden, dig it."

2008-04-16 17:34
Det är nog jobbigast från början. När man väl kommer in i vanan så brukar man kunna stå ut.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-04-16 17:40
Det äntda jag tänker på är; "stå ut, när du kommer hem har du just tjänat 750 spänn, du kan käka 15 pizzor för det, 6 dagar till så kan du dra till kreta en vecka"

Det är mitt absolut bästa tips!

Sen om man som dig kör bil hela dagarna e det ju bara att smälla med sin favvo CD (alt. mp3spelare) Den dagen jag blir arbetslös ska jag lätt köra budbil å lycka på rock n roll hela dagarna MAXAT!
b0b0b0b0

2008-04-16 17:45
Se allt som om det vore ett spel. Funkar extra bra i trafiken. Försök göra saker bättre, men det kanske inte funkar om du inte har någon arbetsmoral. Det är hursomhelst så jag överlever mitt jobb; finns alltid något jag kan göra bättre än sist gång jag gjorde det och om jag lyckas blir jag lite nöjd, även om ingen ens ser det.
Göteborg på låtsas.

2008-04-16 17:59
Kör du på provision? isåfall ere fett segt.. har fast lön ere asstressigt i början, men efter ett tag så märker man att d inte går o göra snabbar o då börjar man slappa o då ere helt okej.!
fast överlag ere kefft.. alltid övertid o köer påväg hem:/
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2008-04-16 18:02
Som någon redan skrev, man skaffar ett jobb som man tycker om.

Varför nöja sig med ett jobb man avskyr att gå till?

2008-04-16 18:06
Gör det mysigt, glid runt med bra musik, och sippa kaffe o grejor.
 yessir!

2008-04-16 18:45
Tänk bara " ah nu har jag bara det här kvar de går snabbt " sen underhåller du dig samtidigt som du gör arbetet , kanske musik om du inte ska skriva raporter eller annat skit, men någe som du kan göra undertiden du arbetar

2008-04-16 18:52
Artistic: Har du inga utgifter eller? får inte riktigt ihop det där med att jobba sju dagar och sen dra till kreta en vecka.

mitt jobb suger hårt.. det enda man kan göra är att göra det bästa av det och försöka införskaffa sig en meningsfull fritid.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-04-16 18:53
daviden: jovisst, men sen är det ju inte alltid hur lätt som helst att skaffa sig ett jobb man tycker om..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Moderator

2008-04-16 19:56
Jag säger som mephisto. I början känns de flesta jobb tunga eftersom man inte ha en aning om hur man ska göra någonting och allt känns bara kaotiskt. Men efter ett tag börjar man få koll på saker och ting och då blir det mycket bättre.

Sen vet jag inte vad du har gjort innan du fick det här jobbet (eftersom det är ditt första riktiga) men för mig kändes det skitbra från dag ett på mitt jobb just för att jag hade varit arbetslös så jävla länge. Arbetsuppgifterna verkade skitsvåra och tråkiga, men jag var ändå sjukt nöjd för att jag faktiskt skulle ha något vettigt att göra på dagarna.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-04-16 20:01
snackar med folk
läser böcker
internet
snackar dynga med kollegor

ibland jobbar man lite också

2008-04-16 20:03
Användaren är inloggad Hajjaru : där har vi den svenska metoden :D
the road to true happiness is in side ju my friend..

2008-04-16 20:39
Jupp, jobba är livets stora helvete. Om man bara kunde ligga i en hängmatta istället :(.

Bästa tipset är väl att maska så mycket det går på jobbet, medans du fortfarande behåller chansen att avancera till en slappare position. Jobba så absolut lite som möjligt, och ta alla chanser till att stjäla tid av arbetsgivaren.

2008-04-16 20:41
jag älskar mitt jobb. går sällan hem när klockan slår 17...
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-04-16 20:41
Att beklaga sig nonstop och stirra på klockan hjälper också, liksom sprit, droger, mobiltelefon, mp3-spelare, tidningar...

2008-04-16 20:50
Etna
Vad jobbar du med? låter jävligt nice;)
Just because i stand over you don't mean you understand me

2008-04-16 21:17

Har praoat 1-2 månader som idrottslärare, verkligen riktigt skönt jobb. Kul som fan.
Har praoat också en tid med några ingenjörer samt 2 civil. fattade inte deras matte och metoder, men de trivdes somfan so did I.
Hitta de du gillar förfan, om du nu har en bra utbuldning.

Etna, rätt intereserad vad du jobbar med jag me :)

"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-04-16 21:21
Jag bygger lego och leker med plastbilar hela dagarna, 2 timmars rast efter lunch oftast om inte nått barn får för sig att inte sova.
Blöjjor suger dock

2008-04-16 21:38
Filbunke

Det blir enklare om man kämpar för det, och inte nöjer sig. Ger sig fan på att plugga till det man verkligen vill göra. Ser till att man verkligen har något att skriva ner i det där CV:et så att man nte står helt oförberedd och clueless på jobbintervjun.
Självklart får man ta skitjobb, vi har väl mer eller mindre alla haft vår "share" av skitjobb här i livet. Dock är det för många bara en del på vägen till det man verkligen vill pyssla med.

Har inte heller några fasta tider då jag går hem från jobb, precis som Etna.
Iofs. har jag inte heller några fasta tider då jag kommer till jobb heller.

2008-04-16 22:42
jag älskar mitt jobb!
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2008-04-16 22:51
Att älska sitt jobb tyder på en ohälsosam slavmentalitet.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-04-16 22:54
jag rockar demens äldreboende, man klarar av det genom att de dementa ibland kläcker ur sig så jävla roliga grejer.

2008-04-16 22:56
Mr_Whatever P23

Ditt jobb låter ju soft. Seriöst, cruisa runt och leverera paket hela dagarna. Jag hade bränt lite skivor o lyssnat på music och tiden hade bara glidit förbi.

Testa att jobba som städare eller typ telefonförsäljare eller nåt annat helvetiskt jobb. Då kan vi snacka.
Enda "hemska" jobbet jag har haft är iofs telefonförsäljare och då kände man änna för att gå in på toan och dränka sig efter första passet.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-04-16 22:57
tralla på runken
AIK

2008-04-16 23:00
tralla på jobbet
AIK

2008-04-16 23:58
RedRebel

Att kalla sig för röd rebell tyder i min bok på en avsaknad verklighetsförankring. :)

2008-04-16 23:59
Kolla på Office Space, finns mycket bra om arbetslivet i den filmen.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-04-17 00:08
Mitt jobb är oftast chill, stå o tjöta med kunder o hjälpa dom välja rätt varor. Softa på kontoret o beställa saker, smygsurfa.. stå o tjöta med kollegorna när det är lite kunder.. Sweet
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-04-17 00:19
man dricker. dyngnet runt. nä skämtosido, vet faktiskt inte. fantiserar om vad jag ska bränna min lön på typ?

2008-04-17 00:19
Dom värsta dagarna är ju just de dagar man bara sitter och slösurfar på samma 5 olika sidor hela dagen igenom.
bästa sättet är verkligen att komma in i jobbet mentalt och gå in i någon slags dvala. om man nu tycker jobbet är tråkigt.
inte nog med att tiden går snabbare och du mår bättre, finns det en vettig karriärsstege på företaget kan det ju vara bra för framtiden där också, eller åtminstånde meriten.

annars, skit i jobbet. kommer du inte palla är det lika bra att hitta på nått annat på en gång.
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2008-04-17 08:21
RedRebel P22

oavsett vad man gör?

2008-04-17 08:29
Stog inte ut, sa upp mig!
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!

2008-04-17 08:43
daviden P26 : Dra nu inga förhastade slutsatser om det namnet.

Misery_chick  : Det har inte så mycket med vad man gör.Snarare sin position.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-04-17 08:46
RedRebel P22

hur menar du nu?