KFC i sverige?
Har gått runt och grubblat ett tag på detta nu?... Varför finns KFC överallt i världen, men inte i sverige?:S... Jag och nån polare satt och snackade om detta någon dag sen, inte "bara för att jag älskar kyckling"... men seriöst.. vem vill inte käka friterad kyckling någogång?:S... Varför öppnar dom så himla många Mc Donald´s och Burger King, Sibylla och så.. När det redan finns lite överallt.. Någon mer som håller med?:s.. eller kanske helt enkelt är emot om att öppna KFC i sverige?, Varför i så fall?... Sist jag var i KFC var när jag va i DK, Köpenhamn. Hörde ett par Svenska familjer säga "Dom borde öppna Kentucky fried chicken i sverige".. Så tänkte jag också "WOOOOORD!":S... Hur ska vi lösa detta "problem" Hehe?.. Peace
www.myspace.com/bigsir1 www.myspace.com/rapsyndrome
Finns nog inte i alla länder..
..... och jag som inte har ätit där, är det skit gott där? amerikanerna verkar digga stället.
Ahh, KFC är fan grejen! Åt där i berlin. mmmh. Hoppas det kommer till sverige!
...och det är det som är så fint med whoa!
skulle öppna en i GBg för länge sen men var problem med hälso-reglerna pga att det är kyckling
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mjo. är ju endel.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
Jag käkae på Kfc i egypten det tycker jag är lite kul :)
-
Åk över sundet (till Köpenhamn), du bor i Malmö..?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag trodde att det var några. Skumt att det är mestadels u-länder som har det. Haha t.o.m världens fattigaste land (var för något år sedan) Zimbabwe. Man kan tänka sig att det måste vara svårt att ha en sådan resturang med tanke på hur känslig kyckling är, lätt att få salmonella.
Blev så sugen på KFC nu..... Okej, jag kan åka ner till Köpenhamn och äta där bor ändå i malmö, men, orka slösa 200 bara på tåget.. måste ju minst ha med sig vad ska man säga... 500 kr med sig, och 500 kr är inte lite när man inte har dom... VILL HA KFC I SVERIGE! åtminnstånne Sthlm,Gbg,Malmö:S
dirtyfist P3 : Varför säljer dom då, King Wings på BK, Nuggets på Mc Donald's, Grillad Kyckling i nästan alla ICA:s.. det är minst lika mycket kyckling som KFC.... kan inte förstå bara haha
KFC har funnits i sthlm. Innan McDonalds tillochmed. Dock lääänge sen...
Här finns "HFC" som betyder Helsingborg Fried Chicken ;)
Med tanken att KFC satsar mestadels enbart på kyckling? Det är större chans t.ex mcdonals säljer 10 hamburgare än 10 kycklingmaträtter.. Men vad vet jag, jag kan inte laga mat.. Speciellt inte sådan mat. Jag skrev det enbart för att jag vet att kyckling är så pass känslig och att snubben innan skrev att gbg skulle ta in det men hälso-reglerna var svåra.. eller vad han menade.
vad ja har hört så har KFC funnits i Sverige, men svenskarna tyckte d va för fet mat så dom fick lägga ner
Intellectual slacker
Dom som tycker det är för "fet" mat behöver väl inte äta där?... Hör jag att det finns maskar i hamburgaren i Mc donalds, WOOOOOOW då måste vi väl stänga ner det för att det är farligt... Önskar sverige vore som usa:/.. kunna stämma vem som helst för nada "Aj han trampa på min fot, *Pling* hos advokaten, ching-ching....där tjäna man 1,2 mille".. nä men vad tråkigt det är. "KFC Är för fet mat, vi kommer få köpa in upp till 10XL i kläder i alla affärer bara för att vi öppnat några KFC i sverige".. nä men seriöst.. dom som tycket det är äckligt,inte gillar det, rädda för fettet.... VF ENS BRY SIG?!
men du grabben, i den riktiga världen så styrs marknade av efterfråga.... tydligen fanns det inte tillräcklig efterfråga för att kfc skulle gå runt.
Intellectual slacker
det finns inte kfc i sverige för att, som någon sa, hälsokraven är för höga och kycklingen är för dyr..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Det är inte lönt att man diskuterar detta här, Men.. jag tror på att minst 40% av dom från sverige som ätit på KFC hade velat ha det i sverige.. det är bara vad jag tror.. kan ha rätt, kan ha fel.. jag vet inte..
eftersom att kfc har funnits i sverige tidigare.... o då gick det ju inte eftersom det inte finns kvar så jaaaa..... läst på något forum precis (flashback tror ja det var) att det är svindyrt att använda kfc's varumärke, kan ju också va en bidragande orsak till att ingen försöker igen
Intellectual slacker
BigSir P16 Om du är en skämtanvändare lyckas du ganska bra.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
KFC? nej tack. äckligtäckligt men ta hit taco bell! (och den 08-jäveln som nu nämner taco bar stryper jag) svenskarna käkar massa tacos, why not bring taco bell till norden.
PFC finns förövrigt typ 400 meter från centralstationen i köpenhamn, så de som älskar de så mkt kan ju åka dit. taco bell är väl närmast i usa eller dylikt.
Peppis: Det har nämnts att KFC finns i köpenhamn några ggr. vad står PFC för?
felstavning från peppis betyder det. jag skrev att de finns i köpenhamn som exempel på hur långt de är till närmaste KFC mot hur långt de är till närmaste taco bell.
Va förövrigt på KFC när jag va i US. Gick ut efter en minut, så jävla skabbigt!
de är extremt äckligt. man kan äta allt , förutom deras kyckling.
ahhh det är skit gott. jag käkade det på cypern i sommras. faktum är att jag älskade deras kryddade, friterade kycklinglår. jag är inte glad för snabbmatskedjor rent generellt, det är väldigt sällan jag frossar över sån mat. men hade kfc funnits i sverige så hade jag hellre frossat kyckling än mc donalds.
som jag ser här så ser det ut som att 60% i inlägget är för KFC och 40% är emot KFC ...
KFC fanns ju ett tag i stockholm som nån påpekade.. men det var nog snarare så att det var för dyrt när en meny på mcdonalds kostade 30-40:-.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Du kan bli franchisetagare åt KFC så gå till banken med din idé, ta ett låt och sluta grubbla varför det inte finns i sverige.
Det handlar inte om att : hoppas "DOM" öppnar det här, det är "vem som helst" som får köpa konceptet och öppna resturangen KFC.
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
KFC är så jävla vidrigt, åt det i madrid en gång, aldrig mer!
SMÅLAND!
KFC är king. Käkade i Barcelona, och det bästa var att man fick sitta och ta en cigg i resturangen efteråt. Aaah. Tänk att bara ta hem en bucket fylld med kyckligklubbor, plocka fram Colan och kolla på Sin City. Aaaah! Ge mig KFC!
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
KFC funkar inte i sverige. Not enough blax.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
KFC e ju helt sjukt gott köka d i London för 3 veckor sedan, hade dom nuggets typ fast 100 gånger godare indränkta i BBQ sås ouuuf
Skönt att fler tycker KFC suger. Enda jag skulle vilja ha är chicken-popcorn som är typ jättesmå nuggets. Men då kan man ju käka nuggets på MCD lika gärna.. Jag tvivlar dock inte på att det skulle bra om det öppnades på rätt plats.
Blaze_We P21 UK BBQ såsen är ju för jävla äcklig. Förstår inte varför de måste envisas med att förstöra grilled ribs etc med den hela tiden..
käkade på KFC när jag var i Shanghai.. De smakade fan piss
senast jag käkade på KFC var säkert 8 år sen.. men jag vill minnas att det var gott. framförallt deras coleslaw
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Twizzlers! Stockholmsmarknaden funkade inte riktigt för KFC när det begav sig, sen dess har det vart klent och man har fått nöja sig med Rooster (som var ett trevligt ställe tills de slog sina påsar ihop med Hotwok och annat hyde vilket påverkade klientelet och begränsade antal lediga platser vid lunchtid ytterligare).
friterade räkor är gott
Haters gon' hate...
Toastare
2008-04-13 15:58
Är det nån som fått rätt svar? Gjorde nämligen ett snabbmatsquiz på facebook och där var en fråga varför inte KFC finns i Sverige. Det ä för att kyckling i sverige är så pass dyrt och hygienkraven när man håller på med kyckling är sjukt höga. I Lund och Malmö hade vi ett kort tag "Kyckling köket" som var jävligt najs...
Jag skyller allt på Emma!
bigsir t om jag som inte bor i malmö vet att du kan åka till köpenhamn för mindre än 200
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Toastare
2008-04-13 16:26
öresundståg 95kr enkel 999:an 70kr enkel
Jag skyller allt på Emma!
Det jag fått för mig är som BountyBoo säger. Hygienkraven på kyckling och snabbmatsrestaurang gick/går väl inte riktigt ihop?
Jag har ingen forumsignatur.
Kfc is the shieeet .. käkade det i tyskland och cypern, men det var godare i cypern , Bucket for 2!!
och vem fan är du?
bountyboo, Snabbmatskedjorna är väl ändå hårt pressade av hälsovårdsmyndigheterna samt kunder som hotar med stämning i USA.