I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Du vet att du är från Malmö när...

Övrigt - Blandat

2008-02-11 19:41
En Malmö, flera Malmölainen.
Intressepenisen hårdnar!

2008-02-11 19:44
nattugglan
näe det finns ingen idolisering, däremot finns det "jag-hatar-sthlm" attityder som menar på att man bryr sig jävligt mycket om vad som händer i sthlm ävne om man ställer sig tvärt emot det. idolisering av sthlm tror jag inte du hittar hos många som inte bor eller kommer från sthlm

2008-02-11 19:45
en malmöit, flera carl malmsten?
(http://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Malmsten)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-11 19:45
Nattugglan P25
redan i tråden har man ju sett bevis på malmöiter som tycker att det sticker i ögonen när stora stygga stockholmaren flyttar dit...

mike_ P22
jodå det säger jag inget om, menar bara att stockholmshatet vilket ändå är en viss fixering av stockholm verkar frodas lika bra i malmö som i alla andra ställen i sverige

2008-02-11 19:50

Tror att mycket av det s.k. "Stockholmshatet" är ploj mest och inget genuint hat. Sen så har ju vissa, OBS vissa, Stockholmare en extrem oförmåga att inse att det finns ett Sverige utanför Stockholm också och gör sig gärna lustig över det märkliga livet i valfri svensk stad som inte har tunnelbana och 1 miljon människor som rör sig i området.

Intressepenisen hårdnar!

2008-02-11 19:50
Som att det egentligen hade något som helst att göra med den här tråden.
Intressepenisen hårdnar!

2008-02-11 19:55
"ey va titade do po din hiora"

Hahaha, så jävla sant.

2008-02-11 20:33
wasteapa01 P20
jo det förstår väl jag också, men det är enklare att bara kalla det för stockholmshat än att vara mer specifik :)

2008-02-11 20:39
Hahaha... malmaner. Bästa.

Poet

2008-02-11 22:50
Så överdrivet detta blev för bövelens skull!
At the gates of Eternity...
Toastare

2008-02-11 22:58
BC99 jag håller med...

och det är lite komiskt att malmöiter själva talar om den stolta arbetarandan, för enligt oss akademiska Lundensare så är det endast ni själva som hyllat den ..vad jag vet är kockumskranen i asien? ;)

skämt å sidor.. sociopat, jag har som sagt själv bott i malmö. Min bror bor på kristianstadsgatan, mina vänner bor kvar i malmö, (mina föräldrar bodde även dem på kristianstadsgatan på 70-talet om det förstärker det hela)
Det kanske är skillnad på att de säger ja också till någon som är 19 eller vi som närmar oss 30, dessutom är mina kompisar runt möllan tjenis med alla butiker där.
Men du kan ha rätt med att det kanske minskat.. det vet jag inget om. Men vad jag vet har efterfrågan ökat och det borde utbudet också ha gjort..

nu lämnar jag tråden för gott eftersom jag inte ens gillar staden..
Jag skyller allt på Emma!

2008-02-11 23:10
Bounty//

Jag är 19, men det betyder inte att mina kompisar är 19. Och så vitt jag förstod det så ska det aallltiid ha varit så med aalllaa affärer runt Möllan och så vitt jag vet har inte du alltid varit 28.

Jag är hyfsat tjenis med ägarna också mycket p.g.a. jag själv jobbat i en tobaksbutik i närheten och haft ett samarbete med de flesta av butikerna i närheten.

Hoppas du skojar om Malmö och arbetaranda dock.

Toastare

2008-02-11 23:20
Sociopat, nej men du säger ju att det inte är så nu.. och att hearsay är inte min deal av "bevis"

När jag var 16 år kunde vi handla i varenda butik runt möllan.. det fungerade så då och det gör det fortfarande. Om du nu jobbat i butik där så borde du väl veta? För jag tror inte de fyller upp stashen för att jag är i stan.. och så vitt jag vet var du 7 år när jag var 16 och hade inte så mycket koll på läget.
Som sagt jag tvivlar på att försäljande minskat.. jag har iaf inte märkt en nedgående trend, utan som sagt, tvärtom.

meningen "skämt å sido" betyder att föregående uttalande är ett skämt.. det är därför alla komiker är från Lund, ni tar saker på för mycket allvar där i sveriges största byhåla.. *jätteblink ironisk smily*

Jag skyller allt på Emma!

2008-02-11 23:28
Bounty//

My bad som missade skämt å sidot faktiskt.

Jo jag har som sagt, sagt att det finns fortfarande, men det jag hela tiden riktat in mig är att man kan köpa det i vilken affär som helst. Finns i kanske 4-5 affärer runt Möllan, vilket inte är så många om man jämför med det stora antal som finns där.

Jag vet att det för ca. 5 år sedan var en större razzia mot både smuggelsprit, smuggelläsk och smuggelcigg och att många torskade och brände sig.

Det har förflyttat sig mer till svarttaxin.

2008-02-12 00:25
ey va glor du på din jävla hora?