I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Du vet att du är från Malmö när...

Övrigt - Blandat

Poet

2008-02-09 02:16

Du vet att du är från Malmö när...

En rolig lista tycker jag :) Check it out.

Sydsvenskan.se

Love!

At the gates of Eternity...

2008-02-09 02:24
Haha, sa javla bra.
Vissa av dem stammer fruktansvart bra.

...vet redan i högstadiet vem du ska ringa för att få en pall starköl hemlevererat.
...inte reagerar på billarm.
...tycker att ett besök i Pildammsparken är lika med ”ut i naturen”.
...får tårar i ögonen över att hitta en p-plats på Davidshallstorg när du har bråttom för att hinna på bio på Filmstaden.
...tycker att 25 kr för en falafel är ett ockerpris.
...inte minns hur Malmö såg ut utan lyftkranar, avstängda gator och en massa pågående byggen.

Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-02-09 02:27
sånt där är så patetiskt.
1 en pallstarköl? är det meningen att man ska odla bilden av malmö som någon slags galen vilda vestern frizonen eller?
3 pildammsparken = naturen? jag har varit i malmö, det är en by i jämförelse med stockholm. och jag vet fan att rålis inte är naturen.
4 ja det är svårt att hitta p-plats i alla städer.

etc etc.. larv och lokalpatriotism

2008-02-09 02:41
Hahaha, ja det stämmer! Malmö är en sån fruktansvärt stor stad med så mycket kriminalitet att ingen ens reagerar på ett billarm, hahaha!
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-02-09 02:46
du vet att du är från malmö när du: skryter med hur tufft det är att bo i malmö..

det här påminner mig om typ medelklassmänniskor (ja jag är en själv) på fester som ska hävda att dom gått i sveriges farligaste skola. ST. ERIKS GYMNASIUM..

2008-02-09 02:46
1. Pallstark kanske menas med att det ar valdigt latt/manga som koper ol i Danmark/Tyskland och det ar inte speciellt svart att fixa ol?
Folk under 18 driker alltsa inte i Stockholm? Hade det varit lika latt att fixa ol pa det sattet dar hade folk gjort det.
2. ? Vad hande med din andra punkt?
3 . Vad har storleken pa staden att gora med det hela?
4. Ja, men om du nu har varit i Malmo kanske du forstar varfor han har formulerat sig med just "Davidshallstorg" och "Filmstaden"?
Byn Malmo har ju inte sa manga biografer sa nar man val hittar en parkering nara blir man lite glad, forlat for var enkla gladje.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-02-09 02:49
jag använde numreringen för att jag visa vilka av dina exempel som jag kommenterade. men det är sant, det var lite ostrukturerat osv. sorry lorry

2008-02-09 02:55
Det ar inte riktigt menat som en skryttrad utan mer som en trad som ar rolig for folk som bor i Malmo eller kanner till Malmo.

2008-02-09 02:56
Whatever Balzak said!

2008-02-09 02:58
balzak: kasta lite sten i glashus? bra där.

Potatisen: ja, jag är ledsen om jag neggar. Jag menar inte specifikt att det är nått fel på malmö. Finns ju folk från stockholm som är sådär, stockholm är så jävla grym stad och vackert. Nej New York och Paris är grymma städer.. och venedig är vackert.. Det känns bara som nationalism i liten skala

2008-02-09 03:05
So? Det ar val inte fel pa lite stads-patriotism, behover val inte vara rasist for det?

For mycket off-topic nu tycker jag, vill du snacka mer sa ar min gastbok alltid oppen.

2008-02-09 05:40
Haha, Falafel No 1! Har varit i Malmö en gång och det är mitt starkaste minne. Jag återfick känseln i munnen från deras starka sås först dagen efter
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-02-09 06:43
haha så sjukt roligt
aaa

2008-02-09 07:42
jag har varit i malmö, det är en by i jämförelse med stockholm.

Det finns bara byar i Sverige, så vad är din poäng?
Look with your own eyes - See with your own mind
Manager

2008-02-09 07:52
Haha, fler träffande och klockrena observationer i den listan :D

Och det tycker jag som Stockholmare, som varit i Malmö mer än en handfull gånger!
Redline!

2008-02-09 08:05
Jag tyckte det var roligt, det kändes väldigt Malmö. Vilket påminner mig om att jag måste flytta till Malmö. Allt är så roligt där.

2008-02-09 09:33
Vet inte med er men de som var roligast och mest trovärdiga enligt mig var:

"
...blir överlycklig för att cykeln står kvar när du glömt den en natt på Gustav Adolfs torg.

...upptäcker att cykelns framhjul saknas.

...i tjugo år väntat på att Möllevången ska bli en exklusiv stadsdel à la Söder i Stockholm utan att något händer.

...tycker att bussföraren är mesig som stannar för gult ljus.

..undrar om det bara finns två hundraser i Malmö; pitbull och foxterrier."

Alla så jävla sanna.

2008-02-09 10:36
Och ja, listan var rolig :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-02-09 10:38
var det grannfejden som textade skånska?

2008-02-09 18:46
vågar inte gå in o läsa. min malmö-abstinens skulle bli för stor.
I will be back...räknar ned 18 månader kvar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-09 18:47
rico-jupp grannfedjden textade skånska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-09 18:56
Du vet att du är ifrån malmö... när du pratar så låter det som att du har gröt i halsen...

2008-02-09 19:08
haha jävligt mycket som var träffande

Toastare

2008-02-09 19:08
nej, pallen med starköl är ju för att vi är uppvuxna med smuggelbärs i skåne och alla vet hur man fixar ett flak öl och några rebenschoppen på 10 minuter..ett fenomen som inte finns i sthlm. Om man då inte bor i nån lantisförort och känner någon som jobbar på finladsfärjan. I Malmö så säljer varenda affär (inte då konsum, ica etc.) smuggelsprit under disk. Och malmöbor är inte kända för att ta sig ut från malmö. det har inget med att göra att de skryter om att de är en storstad.

*du vet att du är från malmö när du inte är lika smart som de i Lund.

Jag skyller allt på Emma!

2008-02-09 19:34
"I Malmö så säljer varenda affär (inte då konsum, ica etc.) smuggelsprit under disk."

Mjo... okej... let's not overdo it.

2008-02-09 19:36
Du vet att du e från stockholm när du önskar du bodde i Malmö.

2008-02-09 19:36
nej P26
etc etc.. larv och lokalpatriotism
Ja, det är ju en "du vet att du kommer från ... när du ..."-lista? Vad skulle annars vara där? :/

2008-02-09 19:48
Du vet att du är från Malmö när...du tycker att fjorton krigsskadade ungar från Bosnien-Hercegovina på din gård som skjuter raketer genom grannarnas brevinkast ökar snarare än minskar stadens charm

2008-02-09 20:18
Helt klockren lista ! :D

2008-02-09 20:39
Kom ihåg: Personangrepp - not OK. Diskutera trådens ämne - OK.

/Mod

2008-02-09 20:59
Du vet att du är från Malmö när du hade ångest inför det kommande året -08, eftersom du annars hatar 08:or.

Men det kanske passar bättre på alla goa Göteborgare.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2008-02-09 21:18
Sjukt rolig lista haha. Denna var också klockren:

"...fiskar i kanalen och får din Monark som försvann 1991 på kroken."

Manager

2008-02-09 22:05
hehe ellerhur demento.

.. du vet att du är från malmö när du ser malmös "tuffhet" och kriminalitet som lite av staden charm eftersom du aldrig blivit direkt utsatt av den.

eller det kanske gäller mest för nyinflyttade kulturnissar i möllevången.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-02-09 22:39

Var har alla fått den snea bilden av Malmö från?

Så jävla farligt är här inte, för ett år sen eller vad det var fanns den mest brott-utsatta gatan i Karlskrona...

Hur många av er som tycker att Malmö är "tufft" och kriminell bor här egentligen?

2008-02-09 23:18
Hahahaha sjuk lista!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO
Toastare

2008-02-10 00:20
Sociopat, vet inte hur många affärer du frågat i.. men jag kan säga minst 10 affärer i centrum som säljer smuggel under disk. Och _alla_ affärer vid möllan..

2008-02-10 00:21
WOV!!!!!!!!!!

Toastare

2008-02-10 00:23
nej, sluta vara dryg..

förstår inte att alla tror att man skryter eller försöker vara tuff. Jag gillar inte ens malmö.. sen hur det är det kan nog ingen av oss som har en eller har haft en relation till malmö så för.

men alla inskränkta människor i tråden kan ju ta sig söder ut någon istället för att envisas med att enda vägen ut i världen är österut med finlandsbåten.

2008-02-10 00:24
haha okej förlåt. Som sagt, jag har varit i Malmö. Trevlig stad.

Manager

2008-02-10 06:07
...istället för att envisas med att enda vägen ut i världen är österut med finlandsbåten.

Skönt att kalla folk för inskränkta när man själv droppar en sån kommentar precis efter.
Redline!

2008-02-10 09:07

"Och _alla_ affärer vid möllan.."

Ja, det är sant. Så är det i Malmö, det är inte så i Stockholm. Har inget med attityd eller nåt att göra, det är bara kort och gott ett Malmö-fenomen, på samma sätt som billig falafel.

2008-02-10 12:59
Bounty//

När var du i Malmö senast? När köpte du sprit under bordet senast i malmö?

Den företeelsen är grymt utdaterat. Det är inte många som kommer undan med det längre.
Dock är det sant att ALLA har flera nummer till olika snubbar som säljer sprit ifrån bakluckan på sin Volvo eller gamla BMW kombi.

2008-02-10 13:34
..säger Kåkka och inte Cola.

-säger inte alla kåkka?

...aldrig har varit på stadshuset.

-fan jag var där i fredags :P

...fasar för nästa Malmöfestival men tycker det är ganska kul när den kommit i gång.

-är det nån över 20 som tycker malmöfestivalen är kul överhuvudtaget? när jag var 12 och sen tre år framåt tyckte jag det va kul trots att jag blev rånad av samma gäng 3 år i rad
Toastare

2008-02-10 14:03
Sociopat, 2 veckor sen... och jag är uppvuxen i Lund där det funkar på samma sätt. Det gör det här i GBG med..

Dr.Octagon, när är så stingsliga.. ironi kallas det. Men jag ska inte glömma smilyn nästa gång ;)

2008-02-10 14:22
och jag är uppvuxen i Lund där det funkar på samma sätt. Det gör det här i GBG med..
- BB

Så är det i Malmö, det är inte så i Stockholm. Har inget med attityd eller nåt att göra, det är bara kort och gott ett Malmö-fenomen
- Eksem

I'm confused. Hur var det nu?
Asså jag menar inte att bråka. Jag bara tycker det känns som en myt. Det är klart att lastbilschaffisarna kränger smuggelsprit, hell min farsa är trucker, jag vet. Men att ALLA barn kan få tag på öl i Malmö, och att det finns sprit bakom disken i alla affärer (förutom ica eller vad det var), DET känns som en överdrift.

2008-02-10 14:31
Ingen jag känner i Malmö är särskilt sugen på att Möllan ska bli som Söder. Antar att det är ett  medelklass-fenomen...
Poet

2008-02-10 14:34
Lifeforms: Mest inflyttade Stockholmare som vill dra den jämförelsen, jag ser inte mycket till likhet då Söder för mig är way too lyxigt för att kunna vara som Möllan.
At the gates of Eternity...

2008-02-10 14:45
... Du vet att du inte varit i malmö när du bara skakar på huvudet åt den där listan och tycker den är jättetråkig...

2008-02-10 14:55
sluta böga ur för fan.. det var ju en asfestlig lista

2008-02-10 16:08
haha, stockholmare mår alltid dåligt över att någon anser sig fullkomlig i sin ort ute på landet och inte längtar till stockholm :)

haha vi har ju förfan köpenhamn tillräckligt nära för att inte snegla på stockholm eller bry oss om stockholm. Funderar på att åka till stockholm i sommar, det verkar shysst där. Tyvärr känner jag bara en trevlig person från stockholm så det ska bli trevligt och upp till bevis.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-02-10 16:12
Folk är verkligen inte trevliga i Stockholm. Ibland så kan man få skit för att man försöker köpa nått. Det suger.