I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker man gör när ingen ser (tror vi ja!)

Övrigt - Blandat

2008-02-07 18:41

Saker man gör när ingen ser (tror vi ja!)

Tog en cigg i fönstret nyss. Därifrån har jag insyn i en bilverkstad. Där står en snubbe och visslar glatt till en hiphoplåt på hög volym samtidigt som han "scratchar" i luften och gör konstiga moves. Lyckligt ovetande om att jag ser hela spektaklet :)

Annars har vi ju snubben som jag brukar se på tunnelbaneperrongen ibland. Alltid iklädd på tok för stora kläder (typ tall-tee och överdimensionerade mjukisbyxor). Han står alltid med sina lika överdimensionerade hörlurar på och breakar, kör locking och gör robotdansen. Rusningstrafik eller ej. Han måste ju inse att alla glor på honom när han gör detta. Fast han verkar inte lägga märke till nån. Han är väl så inne i sin musik att han stänger av resten av världen. Oerhört fånigt ser det ut iallafall. Hoppas han har whoa för jag vill ha hans autograf :)

vad gör ni själva när ingen ser? och vad har ni själv för observationer att dela med er av?

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-02-07 18:56
folk som pillar i näsan för att sedan snabbt ta fingret in i munnen i tron om att ingen har sett..sett det några ggr i bilköer
Heretic ,Thou Art Cast Down!
Sångare

2008-02-07 18:57
Vad jag gör när ingen ser:

1. Går runt naken hemma. Jag tror att ingen ser, men när jag är påväg hem så inser jag alltid vilken insyn vi har på 1:a våningen.

2. Sjunger jättehögt, wailar och leker med texter och stämmor.
Jag sjunger ok, men kan ibland vara så allvarlig att det blir pinsamt.

3. Speglar mig i skyltfönster och bilfönster.
Tyvärr är tillhör fönsterna ibland ett fik med en hel del folk i, eller en tonad ruta på en bil där man inte ser att någon sitter bakom.

2008-02-07 19:01
leviterar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-07 19:18
Speglar mig i nästan allt som går att spegla sig i.
Dansar skitmycket (jag kan inte dansa).
Gör konstiga ljud och läten.
Pratar med mig själv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-07 19:20
Om man nu gör saker när ingen ser så kanske man gör det när ingen ser för att man inte vill att någon ska veta att man gör det? :)

Idkar onani (i ett försök att tillföra tråden något)
I tego arcana dei!
Toastare

2008-02-07 19:22
mognolia_ samma med mig, bor en halvtrappa upp och brukar iaf springa runt halvnaken.. och ibland helnaken när jag kommer från duschen. Tror att vissa av mina grannar gillar mig jättemycket ;)

Jag skyller allt på Emma!
Sångare

2008-02-07 19:25
Bountyboo: Haha, ja man får se det som att man gör folk en tjänst!

2008-02-07 19:26
o Pratar med mig själv
o Sjunger
o Gör ljudeffekter / beatbox
o Masturberar
o Speglar mig i det mesta
o Boxar på väggar tills jag får ont
o Boxar därefter på kuddar
o Porrsurfar
o Svär lite högre när jag blir arg
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-02-07 19:28
BountyBoo F28

god bless lasse k
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-02-07 19:28
BountyBoo och magnolia_: Igen av er som råkar vara minn granne? Jag har en granne som brukar stå i bara trosor och diska. Hänger alltid ut genom fönstret när jag röker och ganska ofta så möts man av den synen. haha

2008-02-07 19:31
jag är en nakenfis och springer näck typ hela tiden i min lägenhet, som tur är kommer jag alltid ihåg att dra ner persiennerna.

Sen snackar jag väl ganska mkt med mig själv ibland, gör konstiga läten och röster, fånar mig med spegeln. Gär omkring och "låtsas" pratar på en massa olika språk. It's all good, man blir uttråkad när man bor ensam.
Toastare

2008-02-07 19:33
Åkersberga haha ...det är inte bra att glömma bort att folk här inne faktiskt bor i närheten. Ge dig inte ut och styrk längs husknutarna nu.

Filbunke nej.. och när jag diskar har jag som minst på mig trosor och linne iaf..
Poet

2008-02-07 19:53

Butiken jag jobbar i är alldeles för iluminated (upplyst, heter det så på svenska?), så utifrån ser man allt vad vi gör, men vi ser ingeting på Gågatan när det är mörkt. Där har nog jävligt många sett mig dansa, scratcha i luften, gestikulera vilt till låtar, tagit mig på kuken osv...

Men fuck that, så vi rullar ! :)

At the gates of Eternity...

2008-02-07 20:02
men jag förstår inte det här med att kuta runt naken...varför gör man så? det känns ju konstigt och är kallt lixom...

2008-02-07 20:02
BC, japp, det heter upplyst. Men inte om du menar att en person är upplyst, då är han enlightened. Illuminated.. Fint ord ju.

Folk har jävligt bra insyn och mina gardiner är otroligt små (vill ha in så mkt ljus jag kan i min vardag) så jag brukar inte göra något skämmigt.. hoppas jag iallafall.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-02-07 20:07
- går runt och nunnar på låtar
- försöker göra house/dn'b/breakbeat/hardstyle ljud
- lyssnar på oerhört hög musik på störda låtar (alltså typ ultraform om nån har hört det)

osv.

Kul när man går på stan med högsta volym och går och "sjunger" på låten sen märker man det är en hel klunga med folk bakom en..

2008-02-07 20:07
AVLY: Inte om man har element

Förra veckan så kolla jag på porr utan att dra för gardinerna. Jobbiga är att man har en högstadieskola till granne.

Sångare

2008-02-07 20:09

Filbunke: Om du bor i Nyköping så är det inte omöjligt!

Jag vet liksom att folk kan se in och att vi har stora fönster, men man tror på något sätt att man är osynlig i sin lilla "borg".

Toastare

2008-02-07 20:22
AVLY, för att jag sover naken och klär inte på mig för att gå på toaletten eller hämta ett glas vatten...
inte så att jag chillar framför datorn naken
Poet

2008-02-07 20:24
Teambanan: Nej men jag menade att butiken är upplyst alltså hehe.

2008-02-07 20:36
Kliar mig i arslet eller framstjärten (bara vid behov givetvis)
We remember Køge Bugt!

2008-02-07 21:06
Hur normalt är det att man pratar med sig själv lite halvt sådär? En undran.
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2008-02-07 21:09
dansar naken och vinkar glatt till grannarna

Toastare

2008-02-07 21:15
asumetrisk, det gör nog alla

2008-02-07 21:23
speglar mig ! bär högklackat och tycker jag är fantastiskt lik en supermodell, poesar i flera timmar. Springer också omkring halvnaken, ofta i ett par urtvättade gamla trosor som alltid annars ligger längst ner i lådan.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-02-07 21:29
hahaha. fan va kul läsning. kan nog skriva under på alla pinsamma beteenden. pluss att ja gör armhävningar o stönar skithögt för ja e så svag. snudd på vrålar.
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri
Producent

2008-02-07 21:34
asumetrisk

Brukar oftast småsnacka med mig själv, av någon anledning börja repetera en mening eller nått, sen utvecklas det till nån märklig sång som jag "sjunger" i typ 10 minuter innan jag upptäcker det och tänker: "Fyfan vad pinsamt om skulle sett det där".

2008-02-07 21:34
Jävligt duktig på att "Jaha" mig själv när jag kommer på något som jag tänker på. Självklart högljutt också.

Annars på jobbet ibland kan jag gå och flina för mig själv nu när man är småkär och tänker då inte på att det kan se jävligt underligt ut med tanke på att jag jobbar i butik och att se en invandrare gå runt och flina i stockholm är en ovanlig syn.

2008-02-07 21:36
Petar näsan, runkar, rättar till paketet eller kalsongerna och dansar.
Ganska mycket som alla andra. Går naken omkring i lägenheten.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Producent

2008-02-07 21:49
"Går naken omkring i lägenheten."

Fattar inte. Skulle aldrig få för mig... varför? Är ni smyg-nudister eller?

2008-02-07 21:50
The_Donut P17
Det är ju asskönt att vara naken!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-02-07 21:54
"Han är väl så inne i sin musik att han stänger av resten av världen. Oerhört fånigt ser det ut iallafall. Hoppas han har whoa för jag vill ha hans autograf :)"

Seriös respekt till den killen! Hur många finns det som kan skita i vad alla andra tycker å bara köra sitt race!? r-e-s-p-e-c-t
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-02-07 21:56
gör konstiga ljud med munnen typ beatbox
lägger rätt kuken
Lite som the_donut, typ upprepar nått som "kattmat" och säger "k-k-k k-k k-k-kattmat!" så det blir typ en sång, och ibland meningar som jag tänker "J-jag ska ska gå och och ät-t-t-ta maa-at-at nuuuuuuu"

Pinsamt värre
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-02-07 22:01
mattheew

Hahahaha! Jag gör det där upprepar ord och konstiga ljud med munnen :) Senast idag hade vi kollat på Bestefar og jeg i skolan (förjävla rolig), och härmade sedan ljudet "Bestefar" och typ "B-b-b-b-bestefar!" xD Omoget, men jag och kamraterna fick oss ett gott skratt.

"B-b-b-b-bestefar! Bestefar! B-b-b-b-beste sommarn i våres liiiv!"
I tego arcana dei!

2008-02-07 22:02
har handen i byxorna..

Men vadå det är väll en manlig rättighet?
Men lika glad är jag för det!
Poet

2008-02-07 22:05
The Donut: Mannen, när man stiger ut ur badrummet en varm sommardag, puligaste som finns är bara att gå omkring but naked och torka av sig självt :D

2008-02-07 22:13

- Går runt och skriker onödiga och konstiga ord
- Sjunger på låtar jag har på huvudet
- Lyssnar på musik på ultahögsta volym
- Motorcykels dansen

Gå naken är ju bara kallt, om det inte är sommar dvs. känns inte så lockande just nu ..

Poet

2008-02-07 22:15
Tjödda: Motorcykeldansen? Menar du allvar? 

2008-02-07 22:21
Hell yeeeah !

2008-02-07 22:23
Den funkar i alla lägen ..
( när man är ensam )

2008-02-07 22:23
Låsas att jag är med i en musikvideo .. Typ när jag är påväg hem på nätterna och lyssnar på iPoden och typ går och gestikulerar och är dramaqueen ensam på spårvagnsspåret.

2008-02-07 22:24
jag har faktiskt heller aldrig hajat charmen med att gå runt naken.. sen är jag en sån som avskyr att sova naken också.. kalsongerna håller allt på plats. Det är bäst så.
Poet

2008-02-07 22:24
Snackar vi om samma dans som Tom Cruise gjorde och blev officiellt utsett till den sämsta dansen ever? Också det yttersta trumfkortet för oss som vill påstå att white folks can't dance?

Enda anledningen till att den inte blev mer uppmärksammad är väl för att det var en droppe i havet av allt annat CP han gjorde det året haha!

2008-02-07 22:29
går runt naken mest jämt..fast rädd att vara inne i köket då..då man har full insyn om man kommer ner i backen utanför..

dansar så ofta som möjligt..om jag lyssnar på musik på telefonen när jag t.ex jobbar..och man kan hur låten gå..så brukar jag vifta på stjärten till musiken om man säger så...kan nog se roligt ut om man inte vet att jag har musik på..:P
CH klad o dä

2008-02-07 22:29
JA! där har vi den, så jävla nice att köra när man är ensam och peppad

2008-02-07 22:31
känner en kille...han lyssnar nästan jämt på musik..och han sjunger vad han hör och rör sig till musiken..

det är rätt så underhållande...eller..han försöker sjunga...och rör sig riktigt sliskigt..

jämt.
CH klad o dä

2008-02-07 22:33
hahaha vilken jävla dans. Han är vitare än vad jag är.
www.susei.blogg.se
Graffare

2008-02-07 22:36
-spänner musklerna i speglar
-halvsover på golven
-gör mina dagliga sysslor samtidigt som jag drar mig i snasen
-lyssnar på SJUKT hög musik så jag inte hör nånting annat, i värsta fall sjunger jag med
-kastar min snusdosa på grejer
-gör kullebyttor/karatesparkar
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-02-07 22:51
Runkar
Lyssnar med i coola låtar och yoar
dansar och scratchar i luftn
beatboxar
går runt naken ibland
rakar pungen så efter typ 20 gånger har jag kommit på att jag stått precis vid ett fönster som är mittemot grannen

2008-02-07 22:56
När jag är ute och traskar brukar jag lyssna på ganska hög volym på mp3n, och mima till låten. Och tänka att jag spelar in en musikvideo, alltså att det är en kamera framför mig hela tiden.