Det ær nice o bli ældre. Lønen stiger, man gør roligare prylar, man fattar mer, man har antagligen ett bættre jobb æn den skiten man slet med under sena tonåren. Man vaknar inte i sina egna spyor varje helg, man slipper teenageloveproblem etc etc. Disk & tvættmaskin ær the shit f.ø!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja dummaste jag hört det här tror jag.. jag är 23 och har sommarlov lika ofta som innan, heh! jag gör bara sånt jag tycker är kul, pluggar sånt jag älskar att göra och är påväg mot mina större mål som kommer ge mig ännu mer frihet och glädje.. senare idag sticker jag på en weekend i Madrid och festar, jag känner mig mer till freds med mig själv och världen, ett lugn som någon sa, jag anser att jag förstår hur saker och ting verkligen hänger ihop på ett bättre sätt, tjejerna är mindre blyga och vet mer vad de vill när man blir äldre, o.s.v o.s.v.... dock är det ju upp till dig själv, är du inte redo att jobba lite för det så kommer livet bli precis så trist som du tror.. folk är lata och finner sig i sin situation för lätt eller skyller på andra och annat.. peace I'm off to madrid på vuxenresa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
var inte orolig, du lär knappast ha skaffat alla de där "svensson-attributen" vid en ålder av 20. det visar bara att du verkligen inte känner någon äldre än dig själv. folk bor ofta i studentlyor vid 25 och det är ungefär då ett riktigt partyliv kan starta. skjut upp din hängning
Femme fatale
Jag hade också 20-årskris, typ "nu slutar det roliga livet - hej svensson". Men jag har nu insett att det blir vad man gör det till. Man kan forma livet precis som man vill, att jobba behöver inte vara tråkigt och man kan ändra inriktning på livet hur många gånger som helst. Och man kan festa och ha ett roligt liv även om man skaffar barn!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Hmm konstigt tycker jag "20 års kris" verkar vara ganska vanligt bland dom jag känner iaf... vart ska man ta vägen och är allt det roliga slut nu sånna tankar dyker upp..
jag tycker det är på universitetet man upptäcker att de man förut betraktade som "vuxna" är precis som man själv men med mer erfarenhet bara. det finns ingen regel för hur man är vid 30. Jag har t.ex. en kompis jag brukar plugga med och han är 30 och har inte ett liv särksilt skilt från en vanlig 20åring. du kommer upptäcka att du får ett nytt förhållande till vad ålder är senare i livet. de som verkade jättevuxna i ens ögon som barn är för detmesta som en själv. det är snarare skrämmande att folk är så barnsliga ! :) nu har jag insett att alla de där trygga vuxna i ens barndom var flummiga mongon allihopa :) en av mina nästa vänner är världens knäppgök och han pluggar till läkare och är så barnslig man kan bli. sånt är riktigt creepy att inse. att din läkare när du var barn är som vilken trasig ungdom som helst
Femme fatale
MR-J vad definerar du som kul, och vad hindrar dig från att leva som du gjort tidigare? det r nu du har friheten att få forma din framtid efter dina egna intressen. istället för att läsa en massa ämnen som du var "tvungen" att göra på gymnasiet kan du ju fördjupa dig i något du tycker är kul? eller söka till ett jobb du tror passar dig? tjäna mer pengar, och kunna lägga dem bl.a på saker du tycker är roligt att göra? börja leva livet lite? vad hindrar dig?
Femme fatale
Grejjen ær ju att man blir inte sina førældrar bara før att man går 20 +. Nær jag var liten lovade jag mig sjælv att nær jag blir stor så ska jag æta så mkt godis jag ville, se så mkt på tecknat jag ville, vara vaken så længe jag ville, spela så mkt tvspel jag ville. O jag har varit motherfucking real mot mig sjælv, før det ær precis det jag gør! Dricker gør jag forf før mkt, enda skillanden ær att man blir sæmre dagen efter these days.
Amar tacksam för orden, men jag menar mest det med ansvar osv saknar tiden man bara hänge med polare och var allmänt fri gjorde vad man ville utan att tänka på det Nu är man mogen och måste tänka på sin framtid + allt man gör självklart man kan mysa med tjejen, va med grabbarna och dricka öl och spela lite wii men det är inte alls samma frihet som förr
MR-J det låter som om du har press hemifrån att snabbt göra något seriöst av ditt liv, eller så är det bara ett tankespöke? vilket ansvar? jag är 20 år och bor fortfarande hemma. är det flytta hemifrån och sånt du tänker på? utveckla
Femme fatale
Nej ingen press alls, har jag aldrig haft faktiskt.... bor ju med mamma hon vill bara att jag ska göra vad jag vill och känner för
Ja asså tror det ligger mycket i staden jag bor på också, gör så jag blir så deppad och tänker såhär har bott hela mitt liv i en stad med 30 000 och drömmer om att bo i sthlm men kmr ju aldrig ha råd med det... Min mardröm är verkligen att vara fast hela livet ellet nått
Det är ju just mogen du inte verkar vara, och det är nog det som är problemet.
DIF!
Hmm kanske, jag tycker jag är sjukt mkt mognare än folk i min ålder känns så iaf... fast jag är ingen jävla torris för det heller
MR-J dåså var glad för det. själv hade jag mycket emot att skaffa jobb efter studenten eftersom jag haft extremt hemska chefer tidigare som varit ena riktiga sadister vilket hade skrämt mig lite från arbete (hade jobbat innan sen jag var 14, du vet sommarjobb och helgjobb) men jag blev i princip utkastad i somras eftersom jag inte hade ett jobb, eftersom min mamma står benhårt på att man ska ha arbetsmoral. jag skaffade mig ett jobb, och har en helt okej chef, och har vunnit en massa frihet på att ha pengar i plånboken. Nu kan jag åka på resor och göra saker jag vill eftersom jag kan göra det. och bor hemma. och om du redan har ett jobb har du ju fixat den största ansvarsbiten. njut att få jobba och samtidigt bor hemma, så har du ju rättlite utgifter <-- ansvar fundera i lugn och ro hur du vill ha ditt liv. om det är ansvar som skrämmer dig borde du ha ett jobb som du lämnar på jobbet. med det menat jag ett jobb som du inte behöver ta hem. t.ex. om du jobbar i butik så kan du gå hem efter jobbet utan att ta med dig pappersarbete eller dylikt hem.. sånt jobb har min mamma, hon kan chilla hur mkt hon vill efter arbetsdagen, medan min pappa sitter vid sin dator dag och natt för sitt jobb. du måste hitta något som ger dig sinnesfrid.
Femme fatale
så länge du inte har barn är ditt enda ansvar här i livet att få dig själv att vara nöjd med dig själv. Vi ansvarar till en stor del, för vår egen lycka. Ansvar behöver itne vara något tråkigt, det kan vara något som får dig att bli rak i ryggen av stolthet. En utmaning, eller helt enkelt att du för ett självständigt liv. det är alla människors skyldighet mot sig själva att ta ansvar för sina liv. Du kommer växa som PERSON inte som en SIFFRA
Femme fatale
Amar shit värsta uppsattsen! tacksam för seriösa svar Jo det är ju sånna jobb jag är ute efter, jobbar som städare nu inget bra jobb men sjyst att gå och lyssna på musik och trevliga arbetspolare + man kan chilla efter... Jobbar med det + sista året i skolan då... Jag har iofs inte tagit så mkt ansvar gör mest det jag pallar, pallar jag det inte skiter jag i det det är barn som skrämmer mig! jag ska fan inte ha nån skitunge! men tjejen vill det hehö vi får se hur det blir, nu är det fredag med grabbarna som gäller så idag känns det bra
drömmer om att bo i sthlm men kmr ju aldrig ha råd med det... huh? det är inte direkt omöjligt att flytta till sthlm bara för att du har ont om cash...däremot får du kanske räkna med att flytta runt en jävla massa mellan diverse andrahandskontrakt men visst funkar det. du verkar ju ha gett upp
Men om man inte ska plugga vidare och ha flyttat på det viset eller har kontakter som bor i sthlm, hur i h-vete ska man ha råd och få det att gå runt Finns det ens någon typ 2 för 4000kr i månaden där? T o m att bo i förorten verkar ju pissdyrt
Amar: Jag har aldrig fått ha den lyxen att jobba fast samtidigt bo hemma.. smått avis på alla på mitt jobb som gör det dock och sticker iväg på årslånga resor till thailand och australien osv.. mitt problem som hindrar mig från såna upplevelser är just att jag bor själv.. och med alla utgifter blir det inte mkt pengar att lägga undan.. det är jävligt synd faktiskt. för jag vill också ut och resa och roa mig..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
MR-J P19 haha...ja om du tror att du ska få en 2:a för 4000/månad så är det nog inte så konstigt om du inte anser dig ha råd...menmen, jag har flera kompisar och bekanta som flyttat till sthlm utan något kontaktnät och det har löst sig för dom, även om det som sagt blev en del flyttande fram och tillbaka mellan lägenheter
Skivsamlare
2007-12-14 17:16
jag tänker iaf leva mitt liv till fullo nu. och när jag blir old så ska jag inte bli en sån pissur gubbe, jag ska bli en häst. nä men jag ska bli cool :D sådär cool som vissa gammgubbar/tanter är ibland. ok nu vet ni.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skojar du? Jag fyller också 20 år snart och har aldrig mått bättre i hela mitt liv. Det är ju NU allt det roliga börjar, att få leva sitt liv exakt som man själv väljer. Bortsett från perioden när man var mellan 1-4 år kanske så har jag aldrig mått så bra som nu. Jag tycker i alla fall att det är härligt att få nya vänner när man pluggar, som tänker på ett helt annat sätt än de man känner från gymnasiet. Jag bodde också i en liten skithåla innan men flyttade därifrån och även om du har ont om cash kan du flytta, speciellt om du skulle börja jobba som du sa, annars finns det bidrag osv osv. Du behöver ju inte bo i världens största och lyxigaste lägenhet. Hoppas du kommer ur denna "krisen" och börjar njuta av livet istället. Tänk på allt du har framför dig och alla möjligheter du har. Lycka till =)
Filbunke . jag förstår dig. det är bl.a av sådana egoistiska skäl som jag fortfarande bor hemma. Nej men jag trivs hemma och är välkommen att bo här och jag är ju fortfarande ung och har inte börjat universitetet än så jag väntar med att flytta ut tills jag kommit in på det jag vill på universitet. efter något år då. ungefär så har jag planerat det. Inte för att jag har varken råd eller tid att göra de årslånga resorna du pratar om, men någon veckas semester då och då.. jag jobbar och pluggar ju, så jag kan inte bara ta mitt pick och pack och dra när jag har prov osv.. MR-J ja det är svindyrt att bo i sthlm, det är skandal att betala runt 3000-4000 i månaden för ett futtig etta och detta ska vara studentanpassat...det är helt galet här. angående barn, vatrför tänker du ens såna stressande tankar nu? du är antagligen alldeles för ung för att ha barn så varför diskuterar vi ens det? för att din tjej vill det? kan det inte vara så att det bara är en sak hon säger? Det finns ingen barnkärare än mig och jag kan prata länge om hur mys de skulle va att få ha en egen bebis men tänker jag igenom det är det typ det sista jag vill ha just nu förutom någon allvarlig sjukdom...
Femme fatale
Amar Det är inte bara i Sthlm priserna är galna. Jag betalar 3700 spänn för min 20 kvadratare. I Karlstad. :)
fysatan vad dyrt. man är verkligen tvungen att skuldsätta sig med lån ser det ut som...hutlöst
Femme fatale
MR-J jag förstår hur du tänker jag vill inte heller bli gammal jag tycker de roliga känns lite över för mig iomed att gymnasiet är jobbigare än grundskolan:)
VIlket livsförakt. Du tror inte att det finns någon möjlighet att du ändrar värdeprioriteringar? Då du var fem och satt i sandlådan så fnyste du antagligen åt alla jävla tonåringar som kysstes och väsnades. Sedan blev du en själv, och var minst lika lycklig. Sedan då du är trettiofem kommer du att njuta av de saker du föraktar idag. Personlighetsförändring är livet. JAg ser fram emot att bli äldre - om jag blir det - så att jag får min frihet tillbaka, och kan göra vad jag vill.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Amar så du bor i sthlm? har man ens en suck i helvetet att hitta någon lägenhet för typ 4000 i månaden
lägenhet eller studentrum? vid universitetesområdet ligger hyran för ett rum i studentkorridor på 3000 unefär. men då delar du kök med andra..
jag e nog fel person att fråga, är inte ute på bostadsmarknaden ännu
Femme fatale
Ok nej asså lägenhet vill jag ha... får jag det är jag berädd att leva livet tills 75
Stor tack till alla som tagit sig tid att svara i tråden Mycket kärlek till whoa, älskar er
-Nisse- F24 : Whut :O
Är det inte bostadsgaranti när man pluggar i Kalstad?
Jag betalar ju 3003:- för min 21:a som ligger vid universitetet.
MR-J ställ dig i bostadskön nu då, så att du har lite dagar i början så kan du ju lätt få i nån yttre förort som Jordbro eller nåt, sen så är det bara bo där ett tag.
DIF!
i Stockhom då, för att förtydliga.
DIF!
MR-J P19 haha du måste ju skoja.
Jag har flertalet polare som är i 30-40 års åldern som jag kan festa med och supa med och så.
Bara att de är mer mogna och har mer cash och snyggare bilar och villor än de personerna i 20 års åldern som inte har ett skit.
LÄR DIG ålder är bara en ålder.
Visst häng dig om du vill men pissa inte i din egen grav bara sen när du ser hur roligt alla har.
tycker hela denna tråd är äckligt patetisk, vad fan äre för snack om att du ska hänga dig näru är 25? va fan e de för joll.. och att allt suger? bla bla bla. skärp till dig ffs.
Be wise, Legalize!