I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag börjar bli gammal nu

Övrigt - Blandat

2007-12-13 10:10

Jag börjar bli gammal nu

Jag är 19 år nu, snart fyller jag 20. Det känns som att det där lätta livet är förbi man är liksom vuxen nu och har lekt färdigt. Vart riktigt deppad när jag tänkte för någon dag sedan att jag aldrig mer kommer att ha ett sommarlov mer bara 4veckors semester 4 life!

Snart börjar jag jobba, har tjej, har bil, snart lägenhet osv kommer bli som vilken svensson som helst vill verkligen inte det!

Det känns verkligen som att den roligaste tiden av livet är förbi, jag tänker allvarligt hänga mig efter 25år. Efter 25år har man väl inte så mkt att leva för känns det som, köpa diskmaskiner och saker från Ikea och det roligaste man vet är att tapetsera om osv.

Fan jag önskar jag levde lite roligare när jag var ung, för jag börjar bli gammal nu...

2007-12-13 10:12

efter 35 kan man sluta festa som ett svin, och då har du redan hunnit mogna till så att du vill skaffa kids, och då börjar en helt ny grym period av livet. sen kommer barnbarn. sen kan du hänga dig.

2007-12-13 10:15
Barn vid 35? Du hinner man ju dö eller nått innan dom hinner växa upp i den roliga åldern

2007-12-13 10:17
men man vill ju vara fri så länge som möjligt, och ändå inte riskera att kidsen får downs

2007-12-13 10:17

Helt klart! tycker du att du börjar bli gammal?

2007-12-13 10:27
Du kan alltid ramla med cykeln & få hjärnskador så du måste gå om skolan...

Skämtåsido...Livet är ju mer eller mindre indelat i perioder.... Nu ska du börja på en ny.. Se det som kul att få mer erfarenhet..
Brutal fucking murder!

2007-12-13 10:31
Om du slutar ha kul och leva bara för att du fyller 20 måste du nog tänka om lite. Man kan ha precis lika kul som när man är yngre, skillnaden blir bara att man (förhoppningsvis) har vänner som inte kör lika många fjortisfyllor och att man har aningen seriösare konversationer. Det blir vad man gör det till.
•pave paradise•

2007-12-13 10:38

Känner precis som du. Blev 20 iår och blev grymt deppig. Allt är så seriöst nu! Så fucking tråkigt. Jag vill vara 15 och springa efter småbrudar. Det var life, that's for sure! Då var man broke och lycklig, nu är man broke och olycklig.

Tänker självmordsbomba när jag fyller 25. Har fått nog av livet då. Sitter och brukar bläddra runt bland olika fanatiker-sidor för att bestämma ett passande mål. Något nazist HQ ligger ganska högt på min lista. Världen kommer tacka mig i tystnad

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Manager

2007-12-13 10:43
Snart börjar jag jobba, har tjej, har bil, snart lägenhet osv kommer bli som vilken svensson som helst vill verkligen inte det!

Vem säger att du måste göra så?
Redline!

2007-12-13 11:06
men shiet. 20år är ingenting.. börja åldersdeppa när ni börjar närma er 30.. 30 låter gammalt

2007-12-13 11:11
nä 30 låter fett soft. ser fram emot det grymt, ju äldre desto bättre säger jag
http://www.kommandot.se/wp/

2007-12-13 11:13
du är ju snart där så du har väll inget val ;)

2007-12-13 11:17
hur kan man vara så hjärntvättad och inrutad?

livet kan levas precis hur du vill...

2007-12-13 11:21
Bara 46 år kvar till pension.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-12-13 11:23
ääh vi kvinnor gillar äldre män ;)

2007-12-13 11:25
Precis. Längtar som fan tills jag blir pensionär så jag kan softa med barnbarn eller spela bridge på onsdagarna!

Lyssna på maary, det finns alltid något positivt! :P

Gillar hur berp försöker intala sig själv att 30 är bra. :D
jagvillocksåhaenblog.com
Toastare

jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Blir 28 om 2 månader och det känns ändå helt okej... jag blir ändå vuxnare
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2007-12-13 11:27
livet tar inte slut för att man blir äldre, snarare tvärtom..det upptäcker man också när man blir äldre. 

2007-12-13 11:29
Men jävla idiot, kom inte och kalla mig gammal :)

Faktist, så finns det folk som inte VILL vara 19-20 år längre när dom blir äldre.
Jag skulle iaf aldrig vilja vara 19 igen, jävla skitliv.
Rock out with your cock out!
Toastare

2007-12-13 11:31
Jag säger som dig two_grand, för när man är 20 är man inte så vuxen.. vilket man inser sen när man blir äldre. Å det är inte som jag vill skrocka, det bara är så.. 

jag trivs som fan med livet nu och bara för att jag är 28 så innebär inte det att jag inte kan röjja eller hitta på roliga saker. 

2007-12-13 11:32
jag kan sakna den gamla tiden ibland, det kändes som att man var så jävla fri. nu har man räkningar att betala. lägenhet, sambo och hela baletten och det känns som att vännerna försvinner åt olika håll. men det är bara när man skrapar på ytan, för om jag funderar lite till så är jag verkligen lyckligare på alla sätt och vis idag. man har ju egentligen bara bytt ut gamla "måsten" mot nya, och hur jävla farligt är det egentligen? jag ser fram emot dom nya perioderna också...familj, pension osv. alla perioder har sin charm...hur jävla patetiskt är det inte om man når sin peak vid 16 års ålder?

2007-12-13 11:33
Sluta tänka så jävla gneggo. Du kan ju vara en rolig gamling. Allt är relativt och blir vad du gör det till.
Signatur får rum här

2007-12-13 11:33
alltså jag tror det är väldigt normalt att känna lite sorg eller ångest över att växa upp för många, den där naiviteten och enkelheten i livet försvinner på nåt sätt...

typ som att det var mer spännande att träffa tjejer i början, att dricka sprit osv...

för vissa var det dock mer en befrielse, som att livet kan börja när man kommer ut ur den lilla världen gymnasiet som hela ens liv kretsade kring och nu kunde man börja hitta egna vägar.

men jag köper fortfarande att många kommer känna lite ångest där ett tag..

vad jag dock inte köper och absolut inte förstår, förmodligen för att jag själv aldrig vart sån är hur man kan bara acceptera att "jaha nu måste jag skaffa barn, si och så etc."...

när jag växte upp sa jag alltid att jag inte ville bli en svensson, många andra sa samma sak... sen gick många den vägen ändå, men det är så långt ifrån ett måste...

finns liksom inga förskrivna regler om hur man ska leva... man kan forma livet hur mycket som helst... orka bli en hockeypappa, jag skäms när jag ser en del folks liv. fast det är bara jag, alla andra verkar tycka dom har lyckats.

2007-12-13 11:34
bounty

sluta ta ner mig på jorden, jag känner mig jättevuxen ju! haha
Toastare

2007-12-13 11:39
maary, jamen det ska du känna! För det är det man ska tänka när man är 20...  :)

2007-12-13 11:47

bounty

du får mig att känna mig som 13 år igen, då man ägde världen för man blitt tonåring, haha
skämt och sido, så känner jag mig inte värst gammal. ganska skönt, men skönast att vara 20 år så man kan köpa spriten till sina fjortisfyllor själv :) WIHO!!

2007-12-13 11:47
20 = barnrumpa

21 = otroligt mogen och nyanserad ålder

Män när jag fyllde tjugo var allt jag tänkte på att man fick
shoppa loss på apoteket röda näsan. Jag gick dit dagen jag fyllde och han i kassan frågade om jag ville ha kvitttot signerat :)

AIK

2007-12-13 11:49
headz_up

han som jag köpte av, på systemet, första gången sa: lova att komma ihåg mig!! haha
Toastare

2007-12-13 11:50
Headz_Up, däremot ökar man mer i mognad för varje år där i början.. det är ju vid 19-20 efter studenten som man är vuxen.. 

maary, haha nej 13 är du inte.. men kom ihåg att jag ska fråga dig när du är 25 vad du tänker när du ser tillbaka på när du var 20 ;)

2007-12-13 11:51
Att du tänker så som du skriver är väl barnsligt, alltså är du väl fortfarande ung?!..Eller? =)

dem lever för "oskulderna" ;)
AIK
Toastare

och sen kan det skifta sjukt mycket i mognad också beroende på vad folk i den åldern sysslar med.. eller det kan det ju i min ålder också.. långt ifrån alla som är vuxna och seriösa ..och jag är det absolut inte på heltid ;)

2007-12-13 11:56
wackcent

Lite, det man saknar mest är att inte ha något jävla ansvar typ. Allt var så mycket enklare och tandläkaren var gratis. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-13 12:05

30+campingen på roskilde, behöver jag säga mer? nä, jag tycker livet blir roligare och roligare för varje år så varför skulle det inte fortsätta i den riktningen tills parkinson slår till?

2007-12-13 12:14

bounty

haha, ja det ska jag komma ihåg! jag bävar för mitt svar; när jag var 20 visste jag inte mycket om livet.. haha

bperb

där vill jag också hänga, med snygga mogna män!

2007-12-13 12:17
ja, jag vill också hänga med snygga mogna män. man behöver lite omväxling från spegelbilden ibland.

2007-12-13 12:22
bperb

du är säkert skitsnygg :)

2007-12-13 12:26
åh ja! kolla presbilden om du inte tror mig

2007-12-13 12:50
bperb gillar du desperat försöver bevisa att 30 är ingen ålder, lite kris för dig med?

Är väldigt tacksam för alla svar (trodde mest jag skulle se kommentarer som "fan dum i huvet)

Stort tack till alla som tagit tid av era dyrbara liv att skriva till mig.

Men jag saknar som fan att vara fri göra vad man vill utan att tänka på framtiden! nu känns det som man måste tänka på allt man gör och planera

antingen lever jag livet som en ung jävle, festar och är intresserad av musik&kläder osv tills jag är 25-30 eller så stoppar jag ner en pistol i halsen när jag är runt 25år

Fattar inte hur livet kan vara roligt runt 30, vad ska man göra då? stoppa trafiken med den stora kaggen och köpa diskmasiker eller

2007-12-13 12:52
MR-J

problemet är uppenbarligen att du inte har några intressen.

vad som lite ungdomligt brukar kallas "att inte ha ett liv".

varför vänta tills 25 avsluta skiten nu.... trött.

2007-12-13 12:53
hahahahahaha vafaaaaaan!!
jag fyller 19 nästa vecka och livet har ju för fan bara börjat, vad snackar du om?
ut och sup och knarka och lev jävel så har du något att berätta för dina barn sen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-13 12:58
när man är äldst på whoa är livet slut..
AIK

2007-12-13 13:01
mr-j
alltså grejen är ju att du har samma intressen när du är 30 som när du är 20, med skillnaden att du antagligen har en rätt mycket bättre ekonomi och även dina vänner så ni kan dra iväg och åka bräda i alperna och dyka i egypten. fan, jag gör garanterat roligare saker nu än förr.
livet tar inte slut du vet, de hetaste nattklubbarna har ju 25-årsgräns (inte för att jag bruka hänga där men ändå)

2007-12-13 13:08
Om du fortfarande bor hemma så har du ju inte särskilt mycket ansvar att ta, och kan fortfarande "leva livet".
 DIF!

2007-12-13 13:26
problemet är uppenbarligen att du inte har några intressen.

vad som lite ungdomligt brukar kallas "att inte ha ett liv".

jag håller med dig om den analysen...

2007-12-13 13:31
it fucking sucks....borde fan få förklarat för sej hur de funkar innan man föds så man får välja om man vill leva!

2007-12-13 13:38
wackcent P23

Det är ju sant, fattar inte varför man ska bli påhoppad för man inte har några intressen inte så jävla lätt!
Asså jag har ju vänner och en underbar tjej borde va nöjd men fan sega dagar osv

undra om jag ens pallar tills 25

Håller med ifs

2007-12-13 13:47
mr-j

att påstå att det inte är så jävla lätt att skaffa sig några intressen är ju rätt lamt. du gillar nått, gör nått av det.

2007-12-13 13:53
MR-J

okej då ber jag om ursäkt eftersom du var så ärlig och erkände det.

förlåt.

Men då kan vi faktiskt konstatera att det hela inte är en åldersgrej, det är en fråga om intressen, mening med livet och allmän depression.

Vilket är svårlösta problem, men det är nånting att jobba på. Ge inte upp!

2007-12-13 14:04
MR-J P19
vi sitter i samma situation.. fett segt.