I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag börjar bli gammal nu

Övrigt - Blandat

2007-12-13 14:08
Äääh!!! Det är lugnt, 30 är ingen ålder... Livet blir vad man gör det till, och tjaaa... Att fylla 20 är inget att gråta över...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-13 14:12
äh jag är 22 och jag är inte gammal. jag spelar tv spel och går i skolan. så.. jag blir nog vuxen på riktigt när jag får barn när jag inte längre ansvarar bara för mitt egna liv utan även mitt barn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-13 14:12
20 är inget, det är först nu när jag fyllde 25 som alla börjat förändras till vuxenlivet och bli tråkiga.
shimmy shimmy yo
Promotor

2007-12-13 14:41
MR-J P19
snart, snart, snart skriver du...

Här sitter jag, hoppat skolan börjat jobba, får lägenhet i februari, bruden snackar om att hon vill ha unge, och jag bor 30 mil från närmaste släkting! Jag är redan här, och JA, det var bättre förr, men man kan vänja sig leva med det...

Och nej, detta är inte mitt sätt o säga "jag har livserfarenhet, jag har hår mellan benen osv..."

nu kommer någon skriva nåt elakt till mig :(

2007-12-13 15:22
optimistisk

jävla fitta!

2007-12-13 15:23
WHOA mannen du är synsk!
tänkte även att du är fan inte så optimistisk.

2007-12-13 15:23
Optimistisk
nåt elakt
sådär, done and done :)
My heart lives in my vagina.
Toastare

2007-12-13 15:31
Optimistisk, bara för att du lever som en gamling har du ju inte mer livserfarenhet.. hade du haft det hade du inte satt dig i den situationen vid 18-års ålder ;)
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-13 17:01
jadu Optimistisk

det är ju ditt val det är väl egentligen mitt val också vad jag vill göra med livet men det känns som den roligaste tiden är förbi dock!

2007-12-13 17:10
Haha jag känner likadant och jag är 21.
Har börjat ljuga opm min ålder med jämna mellanrum och säger att jag är typ 19 istället :D
Haha, jag menar, vem ska bevisa motsatsen ?
Dessa lögner är ju självklart på t.ex festivaler där man träffar nytt folk.

2007-12-13 17:14
haha rolig du är :)

Trodde det bara var jag som kännde såhär

2007-12-13 17:19
men yo!! du fyller 20, dags att bli stammis på systemet . det är så jag ser på det iaf.. det är ju bara gött som fan! jämför pissigast, 19 eller 20 ? 19 är ju bara en jävla mellanålder . 18 är det krogen, 20 systemet . 19 är ingenting. du får det bättre!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-12-13 17:21
Var glad, snart dags att lämna detta ångetfyllda liv ;P
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-13 17:21
ångestfyllda..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-13 17:24
20 och gammal?

Kom tillbaka när du inte kan få upp kuken som du vill längre, dvs vid 25 typ.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-12-13 17:25
Fy faaan vilken sorglig jävla livs-syn du har MR-J. Är det såhär du ser på livet så tycker jag seriöst du ska hänga dig vid 25.

Själv tänker jag ha roligt ända ned i graven oavsett vid vilken ålder det inträffar.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-12-13 17:29
Jag vet har en taskig livssyn tycker vardagen är totalt meningslös det som glädjer mig är bara att festa och musik + gära roliga saker med vänner lever på helgerna typ

2007-12-13 17:41
haha det jag märkt och av egna erfarenheter är att när man har sambo så känns det som att livet är slut.
man blir mer öppen för nya grejer om man är singel.
hade värsta ångesten förrut när jag bodde med en "seriös" tjej kände mig instängs, svensson och 40.
nu känns det lite bättre när man är fri.
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2007-12-13 17:42
Jävla emo...

2007-12-13 17:44
Vad är det som hindrar dig att ha kul bara för att du blir äldre? När du börjar närma dig 55-60 kan du börja tänka sådär, men inte när du fyller 20.

2007-12-13 17:48
Min vän ser sig själv som ett gott vin som bara blir bättre å bättre med åren,. Tycker det är en bra tanke.
Tänk så mycket mer kunskap man får genom åren!
Ih, kan knappt vänta på att bli gammal!
kikk ass

2007-12-13 18:44
Jag som trodde att det var den bästa tiden i livet
Mikael Söderlund was here!
Moderator

2007-12-13 18:55
Jag mår fan bara bättre och bättre ju äldre jag blir. Ser fram emot alla nya åldrar med spänning. Fatta hur bäst livet kommer vara vid 30. Eller 40. Tänk när man har gått i pension och allt viktigt i livet är avklarat så man kan chilla på med gott samvete.

Att bli äldre rocks!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-13 19:29
ja det är ju så jävla gött att gå runt med puckelrygg och ledgångsreumatism !! nä fyfan
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-12-13 19:37
ah fan, brukar oxå få sånna där ångestdagar, men sen, hur smutt vore det inte att sitta å dricka whiskey å suga cigarr hela dagarna om ca 50 år o inte bry sig alls !?heh

2007-12-13 19:38
Minst 1 barn innan 30 ( för killar)

tjejer e de lite yngre för 25?
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Manager

2007-12-13 19:41
allt går så jävla snabbt
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Toastare

2007-12-13 19:43
JohnJohansson, eller utbildar man sig, skaffar fast jobb och reser lite innan knoddarna ramlar in efter 30...

2007-12-13 19:48
Jag hade helt klart mycket roligare när jag var 16-19 än vad jag har nu.. men man får väl ta tag i det där och hoppas på att turen vänder :)

vad jag saknar är spontaniteten man hade i den åldern.. kunde göra vad som helst, när som helst.. nu har andra saker att tänka på.. hyra, räkningar osv.. och inte minst att man ska "upp och hoppa" tidigt nästa dag för att gå till jobbet..

men lugn MR-J.. livet tar inte slut vid 20.. det blir bara jävligt mycket tråkigare :P
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2007-12-13 19:50
Efterblivna 20 åringar som sitter och degar hemma framför datorn och tänker på sina fjortisfyllor med gänget, när de va coolast på skolan och hängde utanför den lokala korvkisosken varje kväll. Istället för att göra nåt åt sitt liv som de  enu, börja ett nytt kapitel och växa upp litegrann

2007-12-13 20:00
fan min farbror är 47 och är fortfarande ofta ute och super och lever rövare med sina polare på krogen ;)

iofs så har han inga barn och är relativt nyskilld men ändå...
 Haters gon' hate...

2007-12-13 20:16
Alla kan inte vara så lucky som mig. Se ut som 19 men vara 24. Det perfekta paketet, det är jag.

Nä men seriöst. Är det verkligen så farligt att bli äldre? Man utvecklas, och positiv utveckling är ju alltid bra!

2007-12-13 20:20
Om man är misslyckad så är det nog jobbigt att bli äldre.
 DIF!
Toastare

2007-12-13 21:27
-Nisse-, jo jag har det bättre... är 27 och ser ut som 20 ;)

2007-12-13 21:36
BountyBoo
Haha jag är där snart jag med.

Men vet du vad det värsta är? Att min syster sa att hon såg ut som 20 tills hon blev 30. Då såg hon plötsligt ut som 30 också. Haha. :)
Promotor

2007-12-13 22:53
MickMästarn P19
vad är dealen med att dricka när det blir lagligt? :/ fattar inte

2007-12-13 22:55
eller utbildar man sig, skaffar fast jobb och reser lite innan knoddarna ramlar in efter 30...

personligen vill jag vara någorlunda ung själv när mina barn är små, minska generationsgapet en aning så att säga...jag och tjejen satsar på att tillverka en unge nästa höst

2007-12-13 23:08

Förtsår inte riktigt...när man slutar gymnasiet har man ju verkligen frihet att ta några år och göra vad man vill. jag är 24 och lockas fortfarande inte av ett 7-4 jobb med tillhörande svenssonliv, har därför insett att ett jobb med mer flexibla arbetsider är min grej. Har vart ute på fyra längre resor de senaste åren, provat på massa olika jobb, haft massor av fritid och trivts jävligt bra me det! Nu känner jag mig mätt på resandet, har liksom det avklarat vilket känns skitbra, tänkt dig själv att sitta på hemmet och va bitter för att du inte passade på att leva livet när du hade chanssen. Jobba ska du göra större delen av ditt liv ändå. Nu har jag bestämt mig för en utbildning jag vill satsa på, något som var otänkbart för mig för fem år sedan. Det jag vill säga är att du ska göra det som känns bäst för DIG just NU. Skit i alla normer och forma ditt liv som DU vill. Den dagen kommer när du är trött på festande och resande och vill "slå dig till ro", men det är naturligtvis inget du ska göra mot din egen vilja.

Toastare

2007-12-13 23:13
Demento, det har inget med ålder att göra.. det har med att göra hur man är till sinnet. Mina föräldrar var 37 när de fick mig, 34 när de fick min bror. De var typ de som var yngst till sinnet av mina kompisars föräldrar. Fri uppfostran, under eget ansvar. Fortfarande idag när de är 64 så spelar de fortfarande i högsta ligan.. även om de är något segare, pappa då.. inte mamma.

2007-12-13 23:21
Demento

Jag är sladdis och kan bara hålla med BountyBoo. Det handlar om hur man är i sinnet, och inte hur gammal man är. Pappa var 50 när jag föddes, och mamma 39.

2007-12-13 23:26
grattis, då är väl era föräldrar undantaget som bekräftar regeln...allt jag sett under mina egen uppväxt samt under mitt arbete i skolor tyder på det exakt motsatta. de som har föräldrar som fick dom när dom var relativt unga har oftast mer likartade intressen och därför ofta (inte nödvändigtvis) en annan sorts relation till sina föräldrar. jag påstod inte att det är omöjligt att vara en bra småbarnförälder bara för att man är gammal, men fan vet om jag verkligen kommer att anpassa mig med tiden tillräckligt bra för att det inte ska bli obekvämt stora kulturklyftor mellan mig och min unge om jag skulle få barn när jag är typ...35

allt är möjligt...jag utgår ifrån hur jag personligen känner

2007-12-13 23:50
Oftast har min mamma förstått mig än vad mina polares - betydligt yngre - mammor har förstått dom.
Men allt är väl individuellt i guess. Jag är glad att mina föräldrar är som de är trots sin ålder, så jag slapp bli en sån där lillgammal läskig unge som vissa äldre föräldrar kan få. Haha.

2007-12-14 00:00
Det fina med livet är att man aldrig blir gammal (ja, kanske när man ligger på ngt hem och väntar in döden...). Med nya åldrar kommer nya erfarenheter och faser i livet. Det förändras bara, ingenting annat.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-12-14 00:51
själv är jag gladare varenda jävla dag för att jag blir äldre. Jag har det bättre nu än någonsin, mer pengar, mer att leva för. Och det verkar abra bli mer. Sen om jag får barn har jag de att leva för. Och jag har sett på mamma och pappa och deras föräldrar att trots att nöjena förändras med tiden så har man alltid roligt om man gör det roligt.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2007-12-14 01:25
Jag tror livet kommer leka när jag är typ 27. Alltså om 5 år! Då är min utbildning klar. Fram tills dess kommer jag vara en fattig pissluffare som inte kommer kunna göra någonting. Inga pengar och så..

2007-12-14 01:44
Mina föräldrar verkar ha rätt roligt nu efter vi barn flyttat ut. Åker utomlands flera gånger om året osv. Säkert kul att få barn, se dom växa upp, men också att få tillbaka friheten efteråt.

Det finns något bra med allt med andra ord. Själv trivs jag bättre med mitt liv än jag gjort på bra många år. Visst, det är inte lika kul att gå ut och supa sig dyngrak längre. Men så mycket trevligare det har blivit att gå ut och ta en öl efter jobbet!
Rehab is for quiters.

2007-12-14 01:48
Om jag bara fick gå tillbaka till den tiden en enda gång. när ingenting betydde nåt och allt var så spontant och lätt. Då mådde jag verkligen riktigt bra. Nu så mår jag inte dåligt men har det helt klart tråkigare. men så är det att vara arbetslös, singel och fattig. tur att vännerna är kvar iaf, annars vettefan. ta mig tillbaka!

2007-12-14 02:29

Tänk om mannen! Fan det är nu du kan fixa eget crib och starta en egen ganja odling, gå på systemet och dra hem brudar från krogen och ha grymt sex utan att päronen hör =P
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2007-12-14 09:34

tacksam för svar! jag har kostaterat att jag ska ju plugga vidare hade jag tänkt alltså är jag 23 när jag är klar med det då är det 2 år kvar tills 25 med enkel matematik

Hmm kort liv asså! tur jag alltid har sett så ung ut, kommer kanske fortfarande se ung ut vid 35

2007-12-14 10:08

herregud!

jag som är 24 och har en dotter som är 7? räknas jag
som en kärring då eller?

jag älskar att bli äldre, jag har råd med roligare saker,
jag har mer frihet, jag uppskattar helt andra saker och
ett lugn växer ju inom mig, tillslut tror jag att jag blir så
där rofylld som t ex mina föräldrar är, att man uppskattar
typ barn som är glada, fin natur och ett gott glas rött!

det handlar väl om att sortera bort all onödig skit, att plocka
fram det väsentliga i världen.

jag tror hela livet handlar om att verkligen hitta de saker
som gör en lycklig. utbildning, jobb, kärlek, barn, resa osv..
alla är vi ju olika men det är väl viktigt att hitta sin rytm.

jag jobbar som lärare nu, det är hur kul som helst och det
ger ju mig hur mycket som helst och det fina i det är att
man fortfarande får röra sig med unga människor.

och det där med att se ung ut, jag är 24 och de frågar
fortfarande på bussen ifall jag är barn eller vuxen. :)

don't watch me, watch tv!