I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjejer som har pojkvän, no no?

Övrigt - Blandat

2007-12-09 11:51
min flickvän va otrogen, spöa killen (han visste)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-09 12:01
Hehe ja risken att åka på stryk är nog överhängande. I vart fall om det handlat om min flickvän.

2007-12-09 12:08
jag tycker det är fel att lägga sig i på det sättet.. medvetet gå in för att förstöra nåns förhållande.. hela aspekten hur vida man kan lita på henne sen, skiter jag i.. onödigt från första början att ragga på en uppetagen brud.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
DJ

2007-12-09 12:51
TenFingers:

Du har ju redan svarat själv på frågan:
"Är det fel att stöta på tjejer som man vet har pojkvän? Moraliskt sett ja, men bryr ni er om det?"

Så, ja.. självklart är det fel.

Men det är klart att det beror lite på situationen hur man väljer att göra. Om man känner att man verkligen vill bli tillsammans med tjejen och man är riktigt kär då tycker jag det är förståeligt om man ändå försöker. Om man däremot bara gillar tjejen lite eller tror att det kanske kan funka, då ser jag inga förmildrande omständigheter.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Moderator

2007-12-09 12:53
Så länge du inte gör någonting medan de är tillsammans tycker jag att det känns ok. Du får alltså flirta och så, men inte röra. Så kan du förklara för henne att vill hon ha dig så finns du där men hon måste göra slut med sin pojkvän innan ni kan göra någonting.

Dock tror jag inte att det skulle bli ett särskilt bra förhållande mellan dig och tjejen. Inte för att hon träffade dig medan hon hade en annan och att det skulle göra henne till en slampa, hora, slyna, vad folk nu har valt att kalla henne i tråden.
Utan för att det har gått för kort tid mellan hennes ex (hennes nuvarande alltså) och dig. Jag tror stenhårt på att man måste låta det gå en viss tid mellan sina partners för att det ska kunna bli riktigt bra. Tid till att lägga den andra bakom sig, hitta igen sig själv som en person (i motsats till två som man var i förhållandet) och sen bli redo för ett nytt förhållande.
Visst kan det funka utan den tiden också, men jag tror att den oftast är ganska välbehövlig.

Och sen finns ju pojkvännens syn på saken. Att han skulle komma och slå dig känns bara fjantigt och överilat. Men han kommer nog bli väldigt ledsen och sårad, och det kommer delvis vara ditt fel.
Sen får du avgöra själv om du vill vara en bidragande faktor till hans lidande.

Fast samtidigt, en persons lidande för två personers lycka. I det stora hela kanske det slutar på plus.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-09 12:58
För mig är det ett no no, det finns ju så mycket tjejer som är lediga. VARFÖR pilla på dem som redan har någon?
Man är tillsammans för att man tycker om varandra, och då ska inte någon pajas komma där och röra runt.

Och om hon nu vill köra en vända med dig, så borde hon lämna pojkvännen för att undvika att såra honom och trampa på hans känslor.

Den som biter efter mycket, mister ofta hela stycket!
whoopzidoo

2007-12-09 13:15
det finns ju så mycket tjejer som är lediga. VARFÖR pilla på dem som redan har någon?

Förbjuden frukt lockar väl alltid?
•pave paradise•

2007-12-09 13:20
lhabia X0
ush nej, frukt som tillhör någon annan är inte alls lockande. fy!
whoopzidoo

2007-12-09 13:24
Fast, förbjuden frukt är inte bara frukt som tillhör någon annan. Och det var ett härligt sätt att säga det på, "tillhör"..hahaha.
•pave paradise•

2007-12-09 13:30
hahah orka va upp till kamp. du förstår vad jag menar ändå
whoopzidoo

2007-12-09 13:37
Skulle inte bry mig det minsta om hon hade pojkvän, flickvän, eller whatever om det var min drömtjej. Skulle knappast missa mitt livs tjej för att hon redan är upptagen med nån som för all del troligtvis är ngt temporärt också (som de flesta förhållanden är). Gällde det bara lite sex eller liknande så är svaret nej, jag skulle inte göra ngt sådant mot upptagna tjejer, det är inte riktigt min stil, finns gott om söta singeltjejer så det räcker ändå där ute.
DJ

2007-12-09 13:38
Jag håller för övrigt med KaptenKrok om att man självklart bör vänta tills de har gjort slut och så innan man går vidare med något.

Felici-JAH:

Jag håller väl med dig generellt men funderade på:

"För mig är det ett no no, det finns ju så mycket tjejer som är lediga. VARFÖR pilla på dem som redan har någon?"

Jag tycker det känns konstigt resonerat bara. Jag vet ju inte hur andra funkar, men du får det att låta som att det handlar om att välja bil eller något. Jag kan inte styra vem jag blir kär i utan det bara blir, sedan kan man ju välja att försöka trycka undan de känslorna om den redan har en partner.

//NickeMannen
I'm back!

2007-12-09 13:38

Jag blir fortfarande lika arg på alla dumhuvuden som HELT ÄRLIGT tror att nån som  varit otrogen en gång aldrig mer går att lita på, fyfan vad enkelt man gör för sig då. Idioter.

Iaf - det här var ett hett topic för några dagar sen som jag och mina vänner satt och disktuerade. Man kan gå in med inställningen att du itne har något med förhållandet att göra, det är trots allt inte du som har partner. Men samtidigt kan man ställa sig frågan om man vill vara den sortens människa som är med i en otrohets-härva? För man måste ju hålla med om att man är lite sämre som person när man gör det. Och vill man vara den så, fine liksom. Men det gäller att alltid kunna stå för vad man gör!!

Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2007-12-09 13:41
som nån sa, det är hennes val. stöt på vettja. är hennes kille en skithög och hon inser det pga han e det ju bra!
Moderator

2007-12-09 13:45
emelajo Och vad är det som säger att pojkvännen inte är världens snällaste och bästa pojkvän, medan trådskaparen skulle kunna vara ett jävla as som råkar vara charmig och snygg?

För övrigt har flaaajjest rätt. Att tro att någon kommer vara otrogen igen bara för att den har varit det förut är bara dumt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-09 13:50
Inget säger det, men det är väll hennes beslut att låta killen stöta på henne eller inte.
Moderator

2007-12-09 13:53
Absolut. Men det skulle ju kunna vara så att han lyckas charma henne utan att hon egentligen vill det. Folk handlar inte alltid på rätt sätt.

2007-12-09 14:14
flaaajjest: "Man kan gå in med inställningen att du itne har något med förhållandet att göra".. Jovisst, men samtidigt är det ett rätt egoistiskt sätt att tänka.. går du in och förstör ett befintligt förhållande har du ju genast något med förhållandet att göra.

2007-12-09 15:35
inget fel på att flörta med en upptagen tjej / kille, eller ens att hooka upp med vederbörande. det är ju liksom på den "upptagnes" samvete.

t.ex. om jag är med en upptagen kille, och han inte bryr sig om sin flickvän...så varför ska jag göra det?
We call them winerbrods.

2007-12-09 16:04
så sent som igårnatt blev jag konfronterad av nån liten frottépojke på krogen om att jag lägrat hans flickvän för typ 2 år sen.

sa till han att hon va skön.
/Este G
-In Yo Area
DJ

2007-12-09 16:07
skunkafied:

"t.ex. om jag är med en upptagen kille, och han inte bryr sig om sin flickvän...så varför ska jag göra det?"

Tja.. för att man har ett samvete, kanske...?

//NickeMannen
I'm back!

Toastare

2007-12-09 16:10
en tjej/kille som lämnar sin partner genom att vara otrogen, kommer göra samma sak mot en själv i slutändan.. vill man det?

det är inte svårt att göra slut innan man går vidare.
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-09 16:17
Det är väl ingenting som säger det? Jag fick känslor för en tjej för många år sedan, medan hon var tillsammans med en annan. Inget hände mellan oss under deras förhållande men jag sa vad jag tyckte för henne. Sen tog det slut mellan dem och fort som fan var jag där. Och hittils har det hållit i fyra år. Nu är vi sambos och det dröjer väl inge länge innan vi har volvo, hund och barn...

Toastare

2007-12-09 16:21
TPS, men då gjorde ni ju inget förrän hon gjort slut.

jag hade sambo och hund.. ingen volvo och bil.. han gick över till mig från en annan tjej, gick över från mig till nästa tjej..

det behöver ju inte vara så, men man ska tänka två gånger vad för moraliska värderingar en sån person har.

2007-12-09 16:24
Men, TenFingers, du har fortfarande inte svartat på om hon verkar intresserad av dig?

Toastare

2007-12-09 16:31
known, precis.. det är kanske det viktigaste.

2007-12-09 16:33
För jag menar, om något jävla mofo som bara är en bakant till mig började ragga när han VET att jag är fett nöjd med mitt nuvarande förhållande skulle jag bara bli jävligt lack,

2007-12-09 16:33
kown

Både ja och nej. Jag var på en förfest förut nykter och hon var full, då tyckte jag hon var på som fan. Dansade för mig och sjöng med i låtar och flörtade lite osv. Sen när vi festar båda två så brukar vi skämta om att vi ska gifta oss osv, att vi måste bestämma datum och vilken låt vi ska dansa bröllopsdansen till. Då skojar vi ju visserligen, men det är på ett ganska gulligt och flörtigt sätt.

Men ibland säger hon ju att det inte går för att hon är upptagen. Grejen är att hon är med i min storasysters umgängeskrets så vi festar ihop ganska ofta, men hennes kille är aldrig med för han festar med sitt gäng.

Så svaret på frågan är både ja och nej, men jag vet inte hur mycket jag kan flörta, har ju inte verkligen verkligen visat för henne hur jag känner (hur jag TROR att jag känner) men alla våra vänner vet ju, så det är ju mycket möjligt att någon tjejkompis berättat vad jag sagt osv.

"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-12-09 16:40
skunkafied: Det är du som ställer till med problemet, men det är den andres samvete det faller på? Egoism..
Toastare

2007-12-09 16:40
TenFingers, det låter inte som hon stöter på dig...låter som en tjej som har ball med en killkompis och skämtar..

så där håller jag också på med min killkompisar.. för att man tycker det är skönt att man vet att de inte vill ha en (eller jo, alla killkompisar vill nog knulla en egentligen)

2007-12-09 16:41
Så hon har bara varit på när hon varit full?
Ain't good enought :/

2007-12-09 16:44
"Så hon har bara varit på när hon varit full?
Ain't good enought :/"

95% av gångerna vi träffats har varit på förfest/fest.

"TenFingers, det låter inte som hon stöter på dig...låter som en tjej som har ball med en killkompis och skämtar..

så där håller jag också på med min killkompisar.. för att man tycker det är skönt att man vet att de inte vill ha en"

Jo, jag har också tänkt i de banorna.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-12-09 16:46
Aha, allright.
Det verkar lätt flirtigt, iofs. Men jag tror att det är harmlöst från hennes sida

Toastare

2007-12-09 16:48
flirta är ju inte det samma som att stöta på någon... flirta kan vara oskyldigt. Hårfin gräns dock..

2007-12-09 17:36
NickeMannen P22
Okej, om det är ens drömtjej så är hon värd att vänta på tills hon blir singel. Om det låter bättre?
Jag menar bara att man borde låta de upptagna vara ifred, för att sätta någon i den situationen då hon eller han, tärs mellan två stycken är bara elakt. Kärlek är jobbigt nog som det är.

Jag har några fåtal vänner som har varit med om att vara osäker på vem hon gillar mest.
whoopzidoo

2007-12-10 12:41
Felici-JAH: Haha.  Hittar man sin drömpartner väntar man garanterat INTE, fyfan vad dumt. Med väntande kommer man INGENVART.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2007-12-10 12:49
Bestämmer man sig för att ens drömpartner är någon som är upptagen är man ju kanske inte så jävla klyftig heller, eller hur?
•pave paradise•

2007-12-10 12:56
Kör på för skojjs-skull, lämnar hon sin nuvarande så
får du hämnas genom att dra eller något annat hemskt.

Sticker hon kan hon lika gärna göra det mot dig också.

2007-12-10 13:02
Förbjuden frukt smakar alltid bäst, cliché åsido.
Men om jag gillar en upptagen kille på riktigt, och känslorna verkar vara ömsesidiga så kliver mitt moraliska jag åt sidan. Kanske inte om det vore min bästa väns pojkvän, men om tjejen i fråga inte var någon jag kände. Däremot skulle jag tycka att det var taskigt att killen att inte dumpa henne om han uppenbarligen ville vara med mig, taskigt mot både henne och mig. Jag vill inte dela kille med någon, och det vill väl ingen.
Men jag skulle inte sätta mitt välbefinnande och mina personliga intressen att få vara med killen åt sidan för en okänd tjejs skull, inte en chans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-10 13:03
oj, hoppsan, fel inloggning / LoRia

2007-12-10 13:24

Om du gillar hennes kille eller inte gör ingen skillnad. Hade han vart en bastard mot henne hade det kanske haft någon betydelse. Men man raggar inte på någon som är upptagen, you just dont.
Okej att skämtflirta, men att ge sig på att försöka "ta" henne..? ..noo

Specielt inte om hon ofta är full när ni ses.

2007-12-10 13:38
vafan ingen är outbytbar, och vem har tid att sitta och vänta på att dom ska göra slut av sig själv? Sätt igång och limma nu när du är ung och rynkfri!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-12-10 15:04
TenFingers
Om du vill ha henne så borde du snacka med henne & säga som du känner, inte försöka få henne i säng, liksom. Det är bara keft på alla sätt & vis.
Men var berädd på att det är mkt möjligt att hon säger: "oj,ok, jag känner inte så för dig"; & då blir ju det hela lite sabbat.
Så det är upp till dig att ta risken.

2007-12-10 15:10
FuelDOg
Det är när man gör så som polare blir kära i en.

Rappare

2007-12-10 16:22
Har inte läst tråden, men min uppfattning är att om man inte känner killen så har man som utomstående inga som helst förpliktelser gentemot deras relation. Om tjejen nu svarar på inviten så kan man ju anta att man själv antingen är lite intressantare än killen hon är med, eller att deras relation inte var särskilt bra från början.
Go for it..!

2007-12-10 16:27
whoopzidoo

2007-12-10 16:33
Det är INTE ok.
Jag skulle ine vilja att någon stötte på min tjej. Det är självklart lugnt att försöka småimpa lite men inte ragga. Ha respekt för folk fru!

2007-12-10 16:47
INTE OK alls tycker jag. Du kommer att orsaka en kille så mycket ledsamhet, tvivel och verkligen krossa honom. Så elak är man inte mot någon om inte killen är ett svin. Visst, är hon en hora som vill dra runt med andra, fine för dig, för du tackade nej.

Antingen gör hon slut med honom eller så blire inge, mitt resonemang iallafall

2007-12-10 16:51
Tenfingers,  du vill inte ge dig in i ett dylikt triangeldrama,  jag lovar dig.
mama said knock you out

2007-12-10 17:20
måste du stöta på henne då? berätta för henne hur du känner och vänta o se vilket beslut hon fattar.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced