I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pojkmordet i rödeby.

Övrigt - Blandat

2007-10-08 19:19

Pojkmordet i rödeby.

Sitter ensam i min mörka lägenhet och tittar på nyheterna om detta inslag. Fyfan va helt sjukt, känner bara sympati för den familjen som blev utsatt, vi är alla djur och han reagerade på ett djuriskt sätt. Men ändå är det synd att ett liv slocknade. Har bara 4 ord för detta: Skit ska skit ha. Känner ni sympati för pojken eller han anhöriga? eller tycker ni synd om familjen som blev utsatt? och en 50åring som nyss fått reda på att han är en mördare och erkännt det för sig själv.

att ha vatten i örat gör en bra i magen..

2007-10-08 19:29

Försvarar inte någon, tycker det är förjävligt att det ska behöva gå såhär långt innan polis ingriper.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-08 19:30

känner inte till vad som hänt, men vadå en 50 åring som fått reda på att han är en mördare?.. något sådant borde man väl känna till själv om man är riktigt navlad över huvud taget eller?

smisk, fnask och ganja!
Manager

2007-10-08 19:30
jag har både sympati för familjen till ungen och för familjen till pappan.
Jag hade nog reagerat likadant som pappan (om jag hade varit pappa dvs..)
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-10-08 19:33
kul att försöka preja av en pojke från sin moppe :/

tycker inte någon gjorde rätt, minst sagt... polisen.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-10-08 19:33
läste nyss hela storyn och blev så sjukt lack på de här ungdomarna som trakasserade familjen.
kan inte sätta mig in i familjens situation under tiden de blev trakasserade, men det är klart att vem som helst hade blivit vansinnig.
synd att pappan tog till sådana drastiska åtärder bara.
don't watch me, watch yourself

2007-10-08 19:34
här är hela storyn btw.

2007-10-08 19:36
hems P26

Av det jag har läst i tidningen så är det en familj som har blivit terroriserade av ett gäng under en längre tid och nu i helgen så brast det tydligen för gubben som skjöt mot dem och dödade en av dem och skadade en annan. 
 DIF!

2007-10-08 19:36
vad är storyn?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-10-08 19:37
återigen, här är hela storyn

2007-10-08 19:39
Shit! ok att lacka till liksom.
men att skjuta skarpt låter bara galet.
smisk, fnask och ganja!

2007-10-08 19:48
fan vilken sjuk jävla story! Men jag greppade inte varför de var så utsatta från första början?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-10-08 19:50
LoRia
pojken var väl efterbliven och blev mobbad på lunar, samt att dom la ut deras telefon nummer osv :(
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB
Manager

2007-10-08 19:52
ok efter att ha läst hela historien så tvekar jag inte en sekund på att farsan hade rätt.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Poet

2007-10-08 19:54
klart han blir lack... jävla skitungar.. och inte fattar dom att dom gjorde fel nu efter dom blev skjuten heller.. klart att familjen skulle visa att dom inte pallar mer, visst synd att ungen dog men... jävla horungar
"life's a garden, dig it."

2007-10-08 19:54
värsta häxjakten..

ot:
Jag känner sympati för familjen, helt klart. Klart det är trist att några pojkar blev skjutna men även om det inte rättfärdigar mannens handling så är det ju fullt förståeligt att han sneade ur. Måste vara helt otroligt vidrigt att bli trakasserad på det där viset, det kan man nog bara förstå om man vara med om det själv..

2007-10-08 20:07
där var dom tuffa för sista gången  rest in peace lixxxom
Jag fiser THC !

2007-10-08 20:20
Det var fan bara rätt åt idioterna kan jag bara säga, visst kan man spekulera i händelsen som ledde till att en person dog pga av trakaserier. Men har man levt med sådant ständigt i (7?!) år förstår jag nästan hur pappan i familjen kände sig (och även de övriga), klart som fan att det slår slint helt plötsligt. Speciellt när dem ringt polisen under dessa år utan en som helst syn på ändringar, och to.m gett upp med att fortsätta ringa dem.
Tycker det fan är skamligt av polisen att inte ens åka ner till gården för att se efter.
Blir så jävla förbannad på folk folk som ska förstöra för andra pga, som i detta fallet, handikapp? Låter ju helt jävla sinnessjukt! 
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2007-10-08 20:26
asso gubben hade rätt synd bara att han troligtvis kmr att hamna i fängelse nu :/ han försöker göra allt för sin familj o så håller några horungar på o trackasserar dom i 2 år ba för deras son e utvecklingstörd :S

och köra upp jämte bilen o öppna dörrarna o sånt asso dom kan ju inte va friska :/

fast ja hade nog inte lackat som farsa ja hade lackat tidigare o ja hade nitat dom me baseball trä som fan asso brytit deras ben o så ... för de åker man nog inte dit lika mkt på :P
o då slipper man döda ngn :P

och om ja fattade rätt så hjälpte den utsatta pojken dom som blev skötna :P
asso godhjärtad snubbe lr vad lixom!

helt rätt av farsan tkr inte ens han ska dömmmas för ngt dom borde få nya identiteter o leva skyddat ett tag !:D
iaf min åsikt..

peace!
Sleep is the cousin of death

2007-10-08 20:31
men det kan ju iomöjligt bli mord det måste väll bli typ dråp eller liknande... för han handlade ju i självförsvar..

2007-10-08 20:34
2 år var det tydligen enligt B.N.B hehe, undrar vart jag fick 7 från då?.. Jaja, jag håller fast vid min historia och kan faktiskt inte (sjukt som det låter), känna sympati för varken den mördade ungdomens familj eller anhöriga till han etc. Tycker fadern handlade i en situation som knappt går att sätta sig in i, och drog till med (onödiga?) åtgärder för att få bukt med problemet, men känns också som att det handlade om ett rop på hjälp.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2007-10-08 20:38

Jag hade skjutit, helt klart...

Fan fatta vilken situation, att ens familj blir terroriserad dag ut dag in, polisen gör inte ett skit, dom kunde inte ens ta emot post för att ungjävlarna slog sönder brevlådan tydligen.

Visst, han kunde väl skjutit skitungarna i benet istället för att ta livet av en av dom.

Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Poet

2007-10-08 20:38
magnetism wörd på dig, du skrev det jag ville, men jag fick bara fram ett skitinlägg :)

2007-10-08 20:40
tycker det är en tragiskt historia, men varfan gör föräldrarna till de ungdomar som har trakasserat???? jag hade skämt ögonen ur mig om min son hade betett sig så o jag hade nog skickat honom till Rwanda så han kan plocka kaffebönor ett år...idioter!

full sympati för familjen och pappan även om hans handling INTE är rättfärdigad på något vis, men borde någon åtalas för det här så är det ju polisen
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2007-10-08 20:43
Enligt hans familjen var ju den dödade pojken varm och trevlig. Så han kanske hade flera sidor. Men päronen borde ju sagt åt honom att inte vara ute och ränna två på natten på en jävla cross.

Sen att 50-åringen själv ska få tillämpa dödsstraff, det blir kanske lite märkligt.

Håller med emci_emm i början av tråden, hur kan det få gå så här långt?
"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante

2007-10-08 20:45
men dem hade ju gjort polisanmälningar....en familj kan inte heller få vara hur jävla blinda somhelst gentemot sina barn...
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2007-10-08 20:46
Väldigt svårt att tycka synd om killen som blev skjuten, om nu uppgifterna stämmer. Hoppas inte mannen får ett allt för hårt straff, vad fan skulle han ha gjort egentligen?
Ja, jag har dyslexi.

2007-10-08 20:53

Hade också skjutit ifall nån skulle gjort så under en lång tid.

2007-10-08 21:11

Riktiga jävla horungar! Bra och helt jävla rätt o skjuta ihjäl ungjäveln! Förjävla tragiskt att folk ska kunna förstöra andras liv genom mobbning. Så jävla tragiskt för farsan också nu att få sitta i fängelse.

2007-10-08 21:12
Ok, sjukt bull att den ene killen dog, men jag kan fan inte hjälpa att det var fan rätt åt de jävla svinen som trakasserat familjen under en sån lång tid! Helt jävla sjukt att småkillar som de kan ha hållt på så jävla länge utan att inget hänt.. Var är deras föräldrar? Det är ju rent självförsvar att pappan sköt de han sköt!
Skåne!

2007-10-08 21:14
vi vet ju inte hur det gick till när pappan sköt. jag tycker jättesynd om föräldrarna o alla runt omkring den döde pojken men jag tänker inte sitta och säga att pappan gjorde fel. igen, polisen dödade den pojken, inte pappan.

2007-10-08 21:28

På nåt otroligt elakt sätt tycker jag det var rätt åt ungens föräldrar, så går det när man inte kan ta ansvar.

2007-10-08 21:34
Jag måste skriva av mig, jag mår fan dåligt. är deprimerad av den här tragedin och höstmörkret och allt. Men nu är det det här. Jag och en kompis satt och diskuterade detta och så sa han att dom där ungdomarna var töntar och trodde dom var något, dom hade ingen spärr i huvvet. Deras liv gick ut på att leta bråk och slåss. Tillslut gick dom på fel person?! Då får dom fan skylla sig själva. Men ändå så känns allt så jävla deprimerande ju mer jag ser på nyheterna och läser dagstidigningarna. Nu läste jag på aftonbladet att nya dödshot uppkommit på lunar, typ någon polare itll den döde pojken hade skrivit: jag sviker inte dig min vän, ska skjuta av huvvet på 50åringen. Bah, varför blir jag deprimerad av det här.
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Poet

2007-10-08 21:37
därför ungjävlarna fattar inte att det framförallt var dom som gjorde fel... det är d3et jag tycker är jobbigast. hjärndöda småbarn..

2007-10-08 21:42
Min gamla hemort och skola har blivit uppmärksammade för något hemskt och tragiskt. Byn är uppdelade i två läger, de som sympatiserar med den skjutna killen samt de som känner sympatier för den mobbade killen och hans pappa som till sist tog lagen i egna händer.

Det är en fruktansvärd händelse som kommer påverka ett helt samhälle men jag kan inte riktigt se vilken sida jag skulle välja. Dels för att all bakgrundsfakta fortfarande inte är klar för mig. Självklart är det i alla lägen fel att skjuta en annan människa...

Vet egentligen inte vart jag vill komma, men hemskt är det och kanske känns det lite extra eftersom det är min gamla hemort.

2007-10-08 21:45
Sjuk historia, här finns inga vinnare.

Galet att läsa det hot som en av snubbarna postade på Lunarstorm efter händelsen,

”Du sa att vi skulle ställa upp för varandra till 100 procent, ska göra det jag lovar, även om det är försent. Jag ska hedra och ställa upp för dej med hela min makt, detta ska bli djurisk slakt, Ska trakkasera dom tills dom inte vill leva mera, ska stycka deras mamma i samma veva. Ni har startat ett krig ni inte kan vinna, hela ert släktträd ska falla och brinna, och ingen kommer minnas era namn, falla och brinna, och ingen kommer minnas era namn, dom kommer helt försvinna. Det var igår du och jag var sista gången, ska skriva om dej och samtidigt slita ut mördarens tänder, en i sänder.

Jag beundrar och hedrar dej XX. Du var alldeles för snäll och sa aldrig nej, fattar du hur mycket du betyder för mej, Jag lovar och svär, ska aldrig glömma och ska fixa så alla alltid minns dej”

mensvärk är livets krydda.

2007-10-08 22:00
fan vilken jävla soppa. jobbigt för alla! Men visst, jag har svårt att bry mig särskilt mkt om "moppegänget" fan är det för idioter, ingen förtjänar att dö, eller jo kanske ibland men inte i detta fallet men han skulle helt klart förtjäna ett riktigt ordentligt kok stryk kanske tom ett mindre handikapp i resten av livet. varför är det synd om honom? som man bäddar får man oftast ligga.

2007-10-08 22:04
Usch, det liksom vänder sig i magen av den här historien... jävligt obehagligt tycker jag.

2007-10-08 22:04

Det är ju nu man tror att människorna ska förstå vad som händer när man beter sig på ett visst sätt. Ändå så fortsätter dom.

Terapi är vad som behövs. Jag tror inte på ondska. Människor tycker å tänker på ett visst sätt för att dom gör det. Okunskap och ignorans är det som behöver bearbetas.

Man kan inte göra nåt åt det som har hänt, men man kan stoppa det som är på väg...

Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2007-10-08 22:08
johanman X0

asso efter de där så tkr ja typ hela moppegänget borde dö dom verkar ju psykiskt störda på ngt sett -.-

peace!
Sleep is the cousin of death

2007-10-09 00:13
hur gamla är de flesta i moppegänget?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-10-09 00:50
synd att pappan skjöt, mest för hans egen skull. hade jag varit han hade jag antagligen legat och väntat tills den andra killen kommer ut från sjukhuset, för att skjuta honom igen, ordentligt. så det är väl skönt att han var mer sansad än vad t.ex. jag skulle ha varit, så att säga.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-10-09 01:00

Känns dom det är 90% som vi inte vet ett jävla jota av!

Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-10-09 01:05
jota om*
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-10-09 01:26
om vi ska tänka lite längre, hur fan kunde inte moppegänget inse hur fel de agerade? HUR?! Det är helt obegripligt för mig..

2007-10-09 01:52
Jag tycker helt seriöst att mannen inte ska ha något straff. Visst, mord är fel men istället borde han få stor eloge för allt tålamod. jag hade slagit ihjäl någon i ett mycket tidigare skede... Nu kan man ju inte göra sånna undantag men hade jag fått bestämma hade snubben fått betald semester någonstans och alla idioterna som trakasserat dem hade åkt in istället.
Science Genius Girl

2007-10-09 02:00
följt storyn stenhårt,  stämmer det vad familjen säger om ungjävlarna hade jag nog tamefan hunnit ladda om både en och fem ggr innan jag ens yppat en tanke om att anmäla mig till polisen..

fy.fan.

någon borde fan i mig åka dit å styra upp skiten åt gubben., ungjävlarna ska lynchas.  Fan så man snart startar en fond bara för att få han frikänd.
mama said knock you out

2007-10-09 02:02
dekey

jojo, klart att grupptrycket har spelat in. Men de måste ju se gränsen? Jag menar, hur dum i huvet man än är, bör man inse att rycka upp dörren på bil i framåtdrift är livsfarligt för en själv också. Att i 2 år mobba en stackare för att han föddes annorlunda, och angripa hela familjen, man måste ju kunna se det? Visst har väl även jag hamnat bland svansarna nån gång i min ungdom, men man visste ju att man gjorde fel hela tiden..

2007-10-09 02:02
dessa grabbar verkar inte ha någon självinsikt alls..

2007-10-09 02:09
Ungjävlarna visste ju precis vad de gjorde..  men i och med att ingen myndighet ingrep så lär de ju ha testat hur mycket skit de kunde göra innan någon gjorde nåt åt det..  Gubben drog gränsen,  pop goes the weasel. 

Skulle ge detta en rejäl "skyll-dig-själv"-faktor till ungarna som blev skjutna och resten av deras små spån till polare som var där och härjade.

Driver ni vettet ur en karl så kommer han att göra illa er.  what goes around comes around.  Karma?..  you name it.  Jag vill fan i mig ge gubben en medalj. 
mama said knock you out

2007-10-09 02:12
DegenereraD

kunde inte ha sagt de bättre!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.