Även att jag aldrig har varit i New York eller i LA, efter att Flight Club öppnade iaf, så är det inte svårt att hålla med om det att de har överpriser på flertalet av sitt utbud. Däremot så är ju hela grejen med just Flight Club att folk kommer dit med sina hypade skor och sätter sitt eget pris på dom. Givetvis så tar ju FC sin del av kakan också. Nä, resellerbutiker (FC är väl i nåt gränsland, men visst, ändå en resellerbutik) är inget jag har mycket för. Men visst, gillar man att pröjsa en summa som skulle kunna räcka till mat för en månad för ett par Atmos AM1or eller två månaders käk för att par halvbra Tiffany SB's som båda gick köpa i Sverige för 2-4 år sedan så är väl det grymt.. Men personligen kan jag inte se värdet i att käka gröt och knäckebröd i två månader för att få lite cred bland massa middle-upperclass snorungar på Niketalk. Visst, hade gärna köpt många av skorna i det här fallet (atmos-ish, supreme-ish och neighboorhood-ish med flera) till rimliga priser. Men nej, $3-400 och uppåt är fan way beyond min gräns för vad som är okej för allt vad skor och kläder heter.
På flight club säljer man sina egna skor och sätter sina egna priser. Det handlar om att vissa skor som är slut, eller som inte finns i USA som gör att priserna gått upp på de skorna. Mr Cartoon är nog inte super duper limiterade, men de börjar verkligen ta slut. Det är säljaren som sätter priserna. För två-tre månader sedan kosta mr cartoon AF1:orna (dom blå me skallar på) 250$. Flight Club finns även i NY www.flightclubny.com Man kan göra fynd där me, jag köpte ett par AF1:or från jubileet. Dom höga vita med grå swooch, inte mid, utan de höga för 60$ när de släpptes. det är typ 560-570 spänn... då kosta betydligt mer på sns å shelta då... nu har dem väl reat ut dem på shelta, vet inte om de reades på sns. dom här var det När det gäller att det finns "ett par adidas för 4500$" så är de från 35 årsfirandet av superstar dojjan. "den 35:e modellen" De skorna såldes inte!!! Det var skor som man typ lottade ut till de som hade sammlat hela serien eller nått i den stilen, de är sjuuuukt limiterade och fruktat hypade... Man får lixom kolla vad det är för skor man gnäller om. Du får hela lådan å skit till som man fick till de skorna med skoblock, skohorn, borste å hela rubbet. Skorna är gjorda helt i skinn! $4500 Här sålde de alla skorna från 35 års firandet: 35år! Kollar du längst ner så ser du lådan som var de här skorna alltså har legat i! sidan hette tidigare vintagekicks, och det är just det man säljer, skor som är slut, eftertraktade, svåra att hitta, och som priserna stiger på som fan! och vissa skor läggs upp långt före sin tid för folk hoppas tjäna nårra snabba pengar på det, å det är då man kan fynda.
måste tillägga, jag skulle inte heller köpa skor för 3-4000 dollar! men hade jag haft ett par så hade jag nog fan sålt dem där!
Goodman: För att svara på din fråga så fungerar hela, eller en viss del iaf av sneaker-scenen (även om jag hatar att kalla det för en sneakerscen) på det sättet att stora multinationella skoföretag (läs Nike, Adidas, Puma osv..) gör sammarbeten med andra, mindre märken som t.ex. det amerikanska skateboardmärker Supreme, och det japanska streetwearmärket Neighborhood. Märken som folk har fått för sig är 'The Shit' och som ger någon form av cred i vissa kretsar. Dessa sammarbeten tillverkas ofta i mindre upplagor, och blir på så sätt svårare att få tag på och därmed så trissas priserna upp. Gammalt hederligt utbud och efterfrågan syndrom med andra ord. Så om två skor kan se likadana ut för ett otränat öga så kan det för såkallade 'sneakerheads' (yeah, yeah..) innebära skillnaden på 'svennegurkadojja' och nåt som är dödscoolt.
Goodman Se dokumentärfilmen Just for kicks! så får du se vad det handlar om!
för att låta lite bitter och cynisk så borde jag väl rätta mig själv lite och våga påstå att det i de flesta fall är vad som anses coolt, ballt och tufft som kostar mycket och inte det som är svårt att få tag på. Kan direkt dra minst 5 sneakers som är sjukt mycket bättre än allt vad stjärnglittriga Supreme dunks, pengamönstrade FLOM's och Paris SB's heter.. som även är tillverkade i mindre upplagor och som de flesta (med de flesta menar jag 14-17åriga kids (ofta amerikska kids) som inte bestämt om de ska börja gilla skor, AFA eller Adolf Hitler.. och övriga amerikaner) inte ens lyfter ögonbrynen åt bara pågrund av att det inte är något häftigt streetmärke eller någon cool butik som designat dom.
JetJaguar även SNS designar ju egna modeller, så ni är ju en del av det, inte sant?
GAIA, de svarta med karborj måste du ju ha!
Music is my boyfriend!
Apeman Absolut, vi känner oss jävligt privilegiade och är otroligt stolta över att få göra egna skor men jag vill fortfarande inte se att skorna går för $1000 på eBay två dagar efter release så att de enda som har råd att köpa den är folk som kan slänga en knapp månadslön på ett par skor. Samtidigt så hade det ju självklart varit jävligt bra marknadsföring för oss internationellt, men sett från ett personligt perspektiv så gillar jag det inte. Det är ju självklart inte sammarbetena i sig jag har problem med, dock kan jag bli jävligt less på att se 10 trötta huf och atmos collabs om året.
inga dåliga svar jag fick, tack som fan. ska försöka få tag på den där filmen apeman . :)
realidad
ha! jag hade fan inte ens sätt att dom två var olika... eftersom de andra mr cartoon AF1:orna skiljer sig mer åt... det var ju näst in till samma design fast med olika på toeboxen...
mrcartoon 1 mrcartoon 2 mrcartoon 3 mrcartoon 4 notera likheten mellan 3 & 4...
apeman: kanske för att du satt 3 och 4 i samma länk :D
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Hoppar runt i
DESSA skor just nu
http://biggedy-b.blogspot.com
Producent
2007-08-02 20:33
förrseten, finns det folk som köper skor med lackdetaljer på allvar?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
fyra absolut! jag har hellackade af1 mexico från worldcup serien! ååååh va dom e kalas
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-08-02 22:00
men blir dom inte jävligt slitna fort? menar mattas inte lacken.. minns att jag hade ett par lackskor (björnborgsneakers) när jag var liten, som blev kassa typ direkt
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
ingen anning,dom e fortf oanvända. tänkte stasha dom iaf en sommar till innan dom ens ska riskera att få smuts på sig !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown
skateskor är inte sneakers.
vilken Nike modell är det som har genom skinlig toebox? tror har för mig jag sett ett par AF1or, jag både vill o hoppas dom gjort det på AM90 också..
Johan P23: Vill jag kalla mina skateskor för sneakers så gör jag det...
Nike SB? :)
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown
bootleger invisible girl af1 från fantastic 4 series
wtf! länkarna!!! vafan... skit samma pallar inte!
måste få in lite pengar och måste därför tyvärr sälja av lite skor. Båda Puma Vaughn Bode Clyde i sz 9 är tyvärr till salu för rätt pris. 1700 styck eller 3000 för båda. Det är 500kr mer än vad dom kostade när de släpptes, vilket känns ganska rimligt med tanke på att dom finns i 264 par worldwide. Oanvända desstom. Sen ska vi se.. Air Max 95 Stash, sz9.5, använd några gånger.. 2000 för den. Kan fixa bilder på allt förresten. om så skulle önskar. Jordan 5 White/Royal.. size 9 oanvända.. 1000kr Air Max 90 Size? neon pack.. size 11 (ja, det blev lite fel i kommunikationen mellan mig och min kurir) och på grund av det endast använda ett fåtal gånger med extra innersula. 1500krAdidas Superstar Vintage Lux Leather , size 9, oanvända. säljes för nypris 1400, eller fan.. säg 1000. Har fortfarande kvar ett par Air Force 1 Jamaal Wilkes i storlek 9. Kostar 2lax nya.. ge mig 1000kr så är jag nöjd. Använda nån enstaka gång, om ens det.. oklanderligt skick.
JetJaguar Hmm, vi kanske kan göra business? Måste fundera lite på om jag öht har råd längre, hehe..
finns nog ingen am90 med genomskinlig toebox vad jag vet? mer än invisible girl af1orna vet jag bara af2 espo, tycker den är mycket snyggare dock också mycket dyrare
Producent
2007-08-03 10:54
jetjaguar. SKAFFA RÄTT STORLEK SÅ JAG KAN FYNDA HOS DIG! gaia du med!!!
air max 87 clot är det genomskinlig toebox på. och alla de där AF1 invisible. det är ju förövrigt sjukt fullt med genomskinlig toebox, vem vill se dina svettiga gamla strumpor liksom? :)
Forumssignatur...<br>
ja genomskinliga skor är det mest poänglösa någonsin.
http://hoopdreamsblog.blogspot.com
fett fett keff keff nästan samma hehe, schyssta skor. kanske dags för nya!
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
jag är ändå lite imponerad av puma med deras nya färgskiftande skor. trodde de helt hade slutat tänka och lagt hela företaget i händerna på ett gäng fashionistas som hellre vill rita framtidsfarkoster än skor.
alkor , tack!
någon som vet vad Clyde X SNS kommer att kosta? grymt sugen.
har två sneakers http://www.sneakersnstuff.com/system/search/product.asp?id=5757&offset=60&q=Nike&pp=20&manuid=0&gender=0&sortid=0& och http://www.shoe-shop.com/content/ebiz/shoeshop/invt/sch340730/sch340730_whitepurple_s.jpg
1600 för ett par clydes? vad är skorna gjorda av, saffran?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
saffran hahahahaha där fick du allt till det Simonster :D
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
goodman: ah, tack. intressant tema. good job sns.
simonster : håller med om att det är lite steep för ett par clydes. men vi lyckades få ner priset nästan 1000kr mot vad puma ville från början.. hade vi fått välja så hade vi kräng dom för runt tusenlappen.
Dom är heta, men attans va dyra dom var dom där SNS-Clydesen... gilla rågummisulan till det mörka renskinnet...
jo saftig prislapp men känns ändå som ett givet köp.. vi syns på lördag..
jet: så puma ville att ni skulle ta över 2,5k för de. vilka jävlar de är. tur att ni har lite skam i kroppen i alla fall.
Ahh, fick hem dojerna idag, 398:- i tullavgift, det är ju fan ingenting, 2000:- sammanlagt för båda skorna, jag är nöjd, :)