I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

pedofilhemsidan

Övrigt - Blandat

2007-06-07 00:29

pedofilhemsidan

Är inte detta väldigt stört?!

Nu finns en sida om "sexuella läggningen pedofili", den länkar till pedofilers egna hemsidor men visar dock ingen barnporr eller liknande. Men wtf, en sida för pedofiler,eller som kan skapa nåt slags nätverk för pedofiler.det är fan inte ok?!

2007-06-07 00:38
Självklart är inte internet bara till för dig och mig men om man läser innehållet på sidan så är det rätt upprörande. De jämför pedofili och homosexualitet många gånger och ställer sig frågan varför homosexuella accpeteras om inte pedofiler kan göra det. Visst ska alla olika i samhället få ha nätverk men pedofili är en väldigt laddad fråga och att skapa en plattform där de kan mötas tror jag kan vara farligt. Jag säger inte att man inte har rätt att ha den sexuella läggningen men i de fall där barn far illa förstår jag inte hur man kan försöka rättfärdiga detta.

2007-06-07 00:47
Fy fan, kan ingen skicka ett mail till aftonbladet och be dem göra ett litet löp på det här. Känns ju rätt sick hela grejen även om det är fullt "lagligt". Ett barn kan inte säga till vad det vill eller tycker om en sexuell handling, fuck it, små barn fattar inte ens vad det handlar om. Det är rent utnyttjande och väldigt sjukt.

2007-06-07 00:50
fyfan, jag blir så äcklad. läste i helgen om nån journalist som åkte fast för innehav av barnporr typ, om hur han satt från tio på kvällen till sex på morgonen och tittade på barn som var fastbundna, tejpade etc. och blev brutalt våldtagna.. det gör ont att se detta efter att ha läst den artikeln. att jämföra pedofili med homosexualitet... klarar fan inte att fortsätta skriva
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-07 00:54
Pedofila handlingar (alltså att vuxna ger sig på barn sexuellt) kan aldrig accepteras.
Många rön talar dock för att pedofili är en sexuell läggning, och på det sättet är pedofili mycket väl jämförbart med homofili och heteroxualitet.
Pedofilen själv kan lika lite rå för sin dragning som en masochist  kan rå för att han tänder på att bli slagen med piska.

Pedofiler är en grupp som är kraftigt utsatta för våld, hot och förföljelse i dagens samhälle. Även en människa som aldrig levt ut sin pedofila dragning möter i princip ingen förståelse från samhällets sida.

Pedofiler är en grupp vars situation bör uppmärksammas mycket mer i samhället. För att minska hatet och rädslan, för att kunna ge pedofiler bättre hjälp i form av terapi etc för att minska risken att de lever ut sin dragning.

Pedofiler ska absolut ha ett nätverk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-07 01:20
Send them to the camps...

Öppna ögonen! folk tycker inte om samma saker som dig, vissa tycker om att nån skiter dom i ansiktet, vissa tycker om att bli piskade och pissade på och vissa tycker om att ha sex med barn. Dom kan inte rå för det och det ska fan inte vara nån häxjakt på dom, så länge dom inte utnyttjar nåt barn och inte stödjer någon barnporr...

gaaaanska så svår fråga
UK

2007-06-07 01:32
Efx

öhm, "inte stödjer någon barnporr"? Tänder du på en specifik sak är det nog svårt att lägga det åt sidan. Inte fan sitter du och runkar till bögporr om du är hetero.

2007-06-07 02:40
så kan det gå när man tillåter för mycket...det började med att vi accepterade bögarna...nästa steg är väl att vi ska acceptera pedofilerna?

bara en tanke
nejnej, du är skönare

2007-06-07 02:47
mirho:
du verkar inte riktigt ha alla hästar hemma.
vi måste acceptera att det finns och alltid kommer finnas pedofiler, frågan är väl hur man ska nå ut till dom och få dom att förstå att det är fel.

så länge det inte utövas olaglig aktivitet på sidan så bör den inte förbjudas. visst mår man dåligt av att läsa av innehållet men samtidigt vore det en inskränkning av yttrandefriheten att stänga ner sidan.
Rehab is for quiters.

2007-06-07 02:50
clone P21:

koncentrationsläger?

jag är tolerant till det mesta men när det kommer till pedofiler då är det faktist no mercy

det är ju inte lustigt att Sverige är världens pedofil-land...Tror du inte det har något att göra med att vi är så jävla toleranta till allt sjukt?

Slakta skiten!
nejnej, du är skönare

2007-06-07 02:55
Är Sverige världens pedofilland? När erhöll vi den hederstiteln?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-06-07 02:55
Jag förstår inte vad felet är med att pedofiler startar ett nätverk på internet? Det gör mig illamående att se denna häxjakt på människor som vissa bedriver. "Bränn pedofiler" och liknande uppmaningar har jag sett människor slänga ut sig, utan minsta skam. 1979 ansåg socialstyrelsen att homosexualitet var en psykisk störning, på samma sätt som pedofili ses som en nu. Vad människor konsensuellt gör mellan varandra är i mina ögon deras sak, sex mellan barn är likväl okej, barn och vuxen dito. Jag fick mina första sexuella tankar vid 5-7årsåldern och jag vet själv att jag inte skulle haft någonting emot sexuella handlingar vid den åldern, så länge det var på mina villkor. Sex behöver inte vara ekvivalent med penetration, utan vid den åldern skulle smekningar kunna vara vad jag ville ha. Eller för att ta vid lite äldre ålder, när man var 10-11 och fantiserade om Pamela Anderson skulle jag inte tacka nej till sex.

All sex mellan barn och vuxen behöver inte vara påtvingad, utan konsensuell existerar. Ni likställer tyvärr pedofili med övergrepp, bara för att vissa heterosexuella våldtar gör det inte mig till våldtäktsman, detsamma gäller med pedofiler, bara för att några begår övergrepp gör det inte alla till det.

Ang. mogenhet. Mogen hur? Psykiskt? Inte min eller din sak att döma, det är förälderns uppgift att vara uppmärksam på sitt barns relationer. Fysiskt? Sex behöver inte handla det minsta om penetration.
Unweaving the rainbow.

2007-06-07 02:56
Tror du inte det har något att göra med att vi är så jävla toleranta till allt sjukt?

Så pinsamt uppenbart att du räknar med homosexualitet där också. Det om något är sjukt, dina åsikter ska tolereras men inte få stå oemotsagda.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-06-07 04:05
Jag säger inte att man inte ska låta folk tycka som de vill eller ha vilka sexuella dragningar de än vill. Men för fan, ett utvecklat nätverk för pedofili kommer ju bara uppmuntra och öka acceptansen för eventuella övergrepp, FÖR ALLA PEDOFILA HANDLINGAR ÄR ÖVERGREPP. Genom att normalisera pedofili ökar risken för övergrepp så nej tack, jag ser gärna en lagändring som förbjuder sidor som försöker normalisera ett exploaterande av oskyldiga inte bättre vetande offer. Vi har regler kring rasistiskt material fast det också bara är "åsikter", varför inte för pedofili? Och jämförelser med homosexualitet är bara löjligt. Där snackar vi om vuxna män eller kvinnor som gör sina egna val över vad de vill göra med sin kropp och sina känslor.

2007-06-07 05:29
mästerkatten  word på den.

när 3d-animeringar kommit så långt att man knappt kan se skillnad på 3d och verklighet, och någon producerar barnporr via 3d... är detta då "fel"? är pedofiler som kollar på sånt hemska människor som bör slaktas?
http://felidae-music.com

2007-06-07 07:44
De flesta pedofiler kanske inte har planer på att genomföra sina fantasier, men de som besöker såna sidor har förmodligen det.

mirho P8

Tror du inte det har något att göra med att vi är så jävla toleranta till allt sjukt?

Skämtar du med mig eller? Sverige är ju så jävla anti allt som är minsta lilla udda
<3

2007-06-07 08:06

2007-06-07 08:23
pedofiler, vilket jäkla gäng...
Hey

2007-06-07 09:11
Gramsci P19

så du tycker det är helt okej för vuxna att a sex med barn om ungen "vill" ?

du ser inget problem i det alls?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Skivsamlare

2007-06-07 09:24
mysigt, en svensk version av NAMBLA (North American Man/Boy Love Association). Finns någon dokumentär om den idiotiska organisationen någonstans på nätet att hitta.

http://en.wikipedia.org/wiki/NAMBLA
Yes! In Concert — For the love of music

2007-06-07 09:53
Nambla haha!

Är det någon som hört talas om det västerländska syndromet?
"You probably told your man about us on his birthday"

2007-06-07 09:58
Jontish P18

Skämtar du med mig eller? Sverige är ju så jävla anti allt som är minsta lilla udda

nu är du ute och cyklar va? Sverige i jämnförelse med andra länder är sjukt tolleranta och öppensinnade mot sexuella avvikelser, mest beroände på att andra länder har en starkare anknytning till religion. Du kan ju som ett exempel se hur det gick när Serbien försökte annordna sin första gayparad i Belgrad.

2007-06-07 10:27
Som blivande förälder blir jag såklart väldigt upprörd av att såna här hemsidor finns, och ännu mer upprörd blir jag av det faktum att det faktiskt går runt människor på våra gator som tycker det är okej att utnyttja barn.
Jag har läst en del om detta, på andra forum på internet och jag ser att pedofilen ofta försöker förklara sin läggning genom att tycka att barn föds med en sexualitet och att det är bra att lära dom om sex i tidig ålder. Klart att barn har en sexualitet, alla kommer väl ihåg kuddrummet på dagis! MEN, den stora skillnaden är att det då sker på barnets villkor med ANDRA barn.  Och att det vore bra att lära dom om sex i tidig ålder är ju jävla dumt att det orkar jag inte ens kommentera.

2007-06-07 10:39
Helt jävla sjukt!

2007-06-07 10:50

seriöst nack skott på hela bunten, äckliga människor. å ni som försvarar dom ni förkänar att dö en långsam död

Don't Give Props To The Devil

2007-06-07 12:27

Fan vad otäckt det är att läsa vad folk som kewl skriver. Det är nackskott hit och dit på folk som vill försvara någon sorts demokratiska principer.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-06-07 12:32

Det kewl skriver är inte en åsikt, det är en rädsla. Folk litar på den första känslan de får när de hör ordet pedofil, och ifrågasätter inte sina egna tankar.
Ämnet är totalt polariserat.

2007-06-07 13:15
Pedofili som läggning är inte olaglig och sålänge dom bara diskuterar det dom tänder på och varken uppmanar, utövar eller publicerar barnövergrepp så finns det inte någon lag som säger emot. Jag skulle visserligen inte ha något emot ett lagförslag mot pedofili även om det hade varit rätt sjukt att kriminalisera en sexuell läggning.

Det är precis som med nazism, du får tycka vad fan du vill men det blir olagligt först då du går ut och heilar på stan och slår ner folk.
dumåsteröka(hasch)

2007-06-07 13:18

Gramsci P19

Vad människor konsensuellt gör mellan varandra är i mina ögon deras sak, sex mellan barn är likväl okej, barn och vuxen dito.

Är du själv pedofil? Eller tycker du bara att det är ok att pedofiler i allmänhet har sex med barn?

Sen så verkar du missa det att barn är barn. Barn är inte som vuxna. Att en vuxen människa har sexuella relationer med ett barn är inte ok. Det är ett övergrepp, även om det inte rör sig om fysiskt tvång.

Fattar inte hur du kan försvara vuxna människor som har sex med barn, oavsett om det rör sig om penetrering eller inte. Att barn utforskar sin sexualitet innebär inte att det är ok för en vuxen att utnytja det för att utleva sin egna sexuella läggning.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Manager

2007-06-07 13:21
Om det är så att pedofili är som homosexualitet, alltså en sexuell preferens, så är vård uteslutet.

Nu tror inte jag att pedofili är en sexuell preferens i de flesta fall, utan som jag förstår så är de flesta pedofiler såna som själva blivit utnyttjade som barn. Alltså, de bär någon form av mentalt trauma , och återupplever sitt egna övergrepp genom att göra det själv.
Eller nått sånt...

Jag vet inte om vård funkar på såna människor heller, men om det inte gör det så finns det egentligen bara en åtgärd, och det är kastrering.

Redline!

2007-06-07 13:23

Enligt Anders Persson, kriminalinspektör på Interpol, är den här typen av hemsidor ett globalt problem.
- Syftet är att sänka tröskeln hos vanliga internetanvändare för vad som är acceptabelt, säger han till Expressen.se.

Det verkar ju funka ganska bra om man läser runt i olika forum där det diskuteras pedofili.. Som här tex..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-06-07 13:42

Möte med en pedofil

Sexuella övergrepp mot barn är hemskt, sa han och rättade till sin vindtygsjacka. Men de begås inte av pedofiler utan av vanliga heterosexuella män. En riktig pedofil älskar barn och har bara sex med barn som vill.
Som vill?! Ja, barn kan samtycka till sex, försäkrade pedofilen.

"Nu jobbar jag på dagis.", hann pedofilen säga innan jag avbröt intervjun.

Om du som pappa har ditt barn på dagis och får reda på att under den tid i livet som ditt barn utforskar sin sexuallitet så är den en vuxen man på dagis som har sexuella relationer med honom/henne. Skulle du tycka det var ok? Nej, skulle inte tro det.

Oavsett om det är en sexuell läggning eller störning så är det fan inte ok. Inte någonstans.

2007-06-07 13:43

det var väl mer eller mindre riktat till Gramsci P19

2007-06-07 13:47
Nosferatu P27

Jag vill bara påpeka att jag till skillnad från Gramsci inte tycker att sex mellan barn och vuxna någonsin är okej.
Jag menar att vi måste dra en gräns mellan handlingen pedofili och läggningen pedofili, en läggning jag alltså tror existerar.

2007-06-07 13:53
Asså fy fan, jag blir så jävla förbannad och äcklad av vissa användare här. Att ens antyda att det är okej med sexuella handlingar mellan vuxna och barn är så jävla sjukt. Det är inte på lika villkor. Barnet är ett barn, inte vuxen, mogen och insatt i vad som händer. En pedofils exploaterande av barn är hemskt och ska aldrig accepteras.

Sen kan det få finnas hur mkt pedofiler som helst, det är helt okej. De får tycka vad de vill, jag bryr mig inte så länge de håller det för sig själva. Men om jag ser nån av dessa pedofiler förgripa sig på ett barn så kommer han hamna på sjukan med brutna ben och utslagna tänder, that's a promise.

2007-06-07 13:54

ok..

Angående om det är en läggning eller ej så tycker jag det är fel att jämföra det med homosexualitet. Jag menar, det finns väl både hetrosexuella och homosexuella pedofiler!?

2007-06-07 13:58

Är det inte mer som en fetish i så fall? Det finns ju folk som tänder på hur sjuka saker som helst.. döda människor, barn, avföring osv..

Jag skulle nog inte kalla pedofili för sexuell läggning..

2007-06-07 14:03
Då barn ofta beskyddar sina förgripare alternativt blir hotade till tystnad är ett av de större problemen med sexuella övergrepp mot barn de vuxnas tystnad. Att inte vilja orsaka problem eller felaktigt anklaga någon eller bryta husfriden är skäl som alltför ofta hänvisas till när barn far illa.

Om alla barn kommunicerar med sina barn om pedofili - vad det är, att det är fel, att vuxna aldrig får ta där, osv, så har man alltid ett försteg på pedofilen. Om du själv tar initiativet och spräcker pedofilens strategi genom att förklara den (många har tydligen ungefär samma tillvägagångssätt: prata, lära känna, kittla, vända mot föräldrar, introducera till vuxenvärld, tafsa, sex, etc) så vet barnen vad som försigår. Vi får inte bli så äcklade av pedofili att vi avfärdar allt med krav på nackskott...
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-06-07 14:15
Finns NAMBLA på riktigt? Trodde det var någon organisation de hittat på i South Park. Hrm undrar om National Association of Marlon Brandon Look-Alikes finns då med hehe.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-06-07 14:16
 Misery_chick
Ja, och nej, jag finner inte problem med konsensuella relationer.

Anton
Jag har ingen anledning att misstänka att de vore onormala.

Nosferatu P27
Nej, jag har inga pedofila preferenser. Jag anser det ok att folk gör det, ja. Jag är
medveten om att detta ämne kan röra upp känslor, men sätt känslorna åt sidan och låt
argumentationen gå före. Ni som påstår att inte pedofili är en sexuell läggning måste
motivera varför, annars är ni blott dogmatiker. Ett sakpåstående måste härledas ur fakta.
Jag försvarar inte övergrepp. Det enda sättet jag vet att kalla pedofili är en störning
är genom psykiatrins "Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders". Detta är dock
inte en neurologisk störning utan blott sociala stigman. Homosexualitet har tidigare funnits
där, men tog bort när stigmatiseringen blev mindre.

Ja, självklart är barn barn, de kan inte vara någonting annat. Det finns exempel på barn
som har haft sexuella upplevelser i tidig barndom (jag känner människor) konsensuellt och
inte tagit någon skada av det, enligt deras egna utsago.  Jag hade som sagt sexuella tankar
väldigt tidigt och jag tror inte jag själv skulle ha tagit någon skada av att fått deltaga
i t.ex. smekningar med äldre. Händer det någonting magiskt när barnet fyller 15? Är det
plötsligt då okej att få välja sina sexuella relationer? Är det inte lite perverst att
lägga sig in i andras smak och tycken i sex på ett sånt vis?
Självfallet får ni tycka att pedofili är hemskt och äckligt, jag själv förstår inte heller
hur man kan attraheras av barn, men jag låter inte mitt moralkodex bli etiskt imperativ. När
ni påstår att man skall mörda människor för dennes preferenser blir jag arg och ledsen.

Enligt statistik så är 500000 människor i Sverige pedofiler, eller har en pedofilisk läggning såsom
infantofili, hebefili osv.  Skall alla dessa dödas?

För att förtydliga, jag försvarar INTE övergrepp.
Unweaving the rainbow.

2007-06-07 14:25
GAIA:

Asså fy fan, jag blir så jävla förbannad och äcklad av vissa användare här. Att ens antyda att det är okej med sexuella handlingar mellan vuxna och barn är så jävla sjukt.

Vad jag kan se är det EN användare som ett uttryck för sådana åsikter. Det känns lite som du försöker smeta ner även andra med hans skit, så att säga.

Självklart är sexuella kontakter mellan barn och vuxna aldrig ok. Barn kan inte ta ansvar för ett "samtycke".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-06-07 14:26
* "Händer det någonting magiskt när barnet fyller 15?"
- Nej. Det som händer är att barnet uppnått en ålder då det anses kunna ta visst ansvar för sina handlingar och första konsekvenserna av dem.
Du kan omöjligt påstå att den genomsnittliga 5-åringen har lika utvecklat konsekvenstänkande som den genomsnittliga 15-åringen.

* "Är det plötsligt då okej att få välja sina sexuella relationer?"
- Ja, till en viss gräns. Även denna baserad på antagandet om nivån på förståelsen för det sociala samspelet.

* "Är det inte lite perverst att lägga sig in i andras smak och tycken i sex på ett sånt vis?"
- Nej, då det kommer hindra att många utnyttjas som annars inte skulle utnyttjats, samt att de som ändå blir utnyttjade har större möjlighet att få upprättelse.

Sen är det dock en stor skillnad mellan att inte tillåta aktiv perdofili och att införa dödsstraff för brottslingar.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-06-07 14:39
Då jag har intrycket av att du är en vettig person Mabande så blev jag lättad av att höra att du inte är för dödstraffet på pedofiler.

- Nej. Det som händer är att barnet uppnått en ålder då det anses kunna ta visst ansvar för sina handlingar och första konsekvenserna av dem.
-
För att upprepa mig:
"Mogen hur? Psykiskt? Inte min eller din sak att döma, det är förälderns uppgift att vara uppmärksam på sitt barns relationer. Fysiskt? Sex behöver inte handla det minsta om penetration."

Du kan omöjligt påstå att den genomsnittliga 5-åringen har lika utvecklat konsekvenstänkande som den genomsnittliga 15-åringen.
- Självklart kan jag inte det, och jag gör inte det. Om det har framkommit så så är det inte min poäng.

Nej, då det kommer hindra att många utnyttjas som annars inte skulle utnyttjats, samt att de som ändå blir utnyttjade har större möjlighet att få upprättelse.
-
Jag är inte utilitarist. Personers relationer skall enligt mig inte styras av majoritetens lycka eller olycka eller tycken, utan det är upp till var och en, så länge det är konsensuellt. Bara för att några blir utnyttjade (och ja, det är otroligt hemskt) bör inte allt bli olagligt.
Unweaving the rainbow.

2007-06-07 14:41
Refused P26

Du har kanske glömt att det funnits en och annan användare på whoa genom åren som haft tvivelaktiga åsikter angående pedofili?

2007-06-07 14:42

Det jag reagerar på är inte att du försvarar pedofili som sexuell läggning eller pedofiler som människor. Snarare att du försvarar att vuxna människor utför sexuella handlingar med barn.. Trots att du senare skriver att du INTE försvarar övergrepp. Så om ett barn inte säger ifrån till en sexuell relation med en vuxen så är det fritt fram!? Är ett barn förmögen att själv besluta vem han/hon ska ha sex med?

Nej jag är jag grymt skeptisk till att ett barn helt frivilligt vill ha en sexuell relation med en vuxen människa. Det handlar säkerligen om mycket manipulation från pedofilens sida och osäkerhet från barnets. Barn har ju knappast samma relation till sex som en pedofil. 

Och jag har aldrig påstått att det varken är eller inte är en läggning, för det vet jag inte. Jag skulle tro att det är en fetish. Men eftersom du påstår det är det väl i så fall du som borde motivera dig.

2007-06-07 14:42

till Gramsci P19

2007-06-07 14:45
Gramsci

Du låter som en pedofil, snackar exakt samma goja som killen som startade trådar i Allmänt om Whoa. Ett försvarande av pedofili och med just vissa typiska argument.

Förstår du inte att vi har regler, lagar och så vidare för att undvika att individerna faller genom skyddsnätet eller råkar illa ut? Att ha ett anarkistiskt samhälle där inga lagar finns eller allt i princip är tillåtet, det slutar bara med att de starka tar för sig på de svagares bekostnad. Leta upp vad ordet samhälle betyder.

2007-06-07 14:56
Ang. Pedofil.se
'Det handlar i grund och botten om yttrandefriheten och om sexuella fördomar. Att barn har en sexualitet, det är bevisat. Att många vuxna tänder sexuellt på förpubertala barn är också bevisat. Att väldigt få våldtäkter begås av pedofiler - det är OCKSÅ bevisat.

Man kan tycka vad man vill om pedofili. Själv tycker jag att övergrepp på barn är vidrigt, och jag skulle nästan njuta av att slå ihjäl en sådan människa.

Ingen med sansen i behåll rättfärdigar våldtäkter och övergrepp. Men ingen med sansen i behåll vill heller inskränka yttrandefriheten eller friheten att bli kåt av den-eller-den tanken.

Unweaving the rainbow.

2007-06-07 15:01

Ingen med sansen i behåll rättfärdigar sexuella relationer mellan pedofiler och barn..

Att barn har en sexuallitet innebär inte att det är ok för en vuxen pedofil att skapa en sexuell relation..

• Man har inte sex med barn. Då snackar jag barn, inte tonåringar. Om en 15 åring hittar en 25 åring och de verkligen är kära får de självklart ha hur mycket sex de vill. Men en 25 åring rör inte ens en 5 åring så att någon någonsin skulle kunna börja undra.
  • Det har aldrig varit accepterat och kommer förhoppningsvis aldrig bli accepterat att vara pedofil.
  • Att ens jämföra pedofiler emd homosexuella är en enorm kränkning mot de som faktiskt är homosexuella. Det finns absolut inga bevis på att pedofili är en sexuell läggning, skulle snarare vilja påstå att det är ett psykiskt besvär.

Ang. konsensuella relationer och dess rättfärdiganden

Konsensuella relationer är sina egna rättfärdiganden. Ingen annans sak att rättfärdiga sådana. En förnuftig förälder är dock uppmärksam på vad som sker osv. Scenariot med den 50-årige mannen och den 5-årige dottern är tämligen extremt. Dock, om ingen kommer till skada ser jag inget att invända ur juridisk synpunkt. Diskussionen handlar ju om politik och rättigheter och huruvida moral alt. preferenser skall upphöjas till allmän lag.

Nosferatu P27

Nej jag är jag grymt skeptisk till att ett barn helt frivilligt vill ha en sexuell relation med en vuxen människa. Det handlar säkerligen om mycket manipulation från pedofilens sida och osäkerhet från barnets. Barn har ju knappast samma relation till sex som en pedofil.
- Jag är också skeptisk till mycket, men jag hindrar inte folk från att bevisa mina fördomar fel. De enda fall jag vet om av pedofili, då jag har en vän som hade en sexuell relation med en äldre man i tidig ålder är att den enbart var positiv och att hon inte hade någonting emot den.

Unweaving the rainbow.