I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Äcklig ryss i min korridor

Övrigt - Blandat

2007-05-16 12:48
Demento: Word!
Är säkert samma personer som ringer störningsjouren istället för att gå en halvtrappa ner, plinga på dörren och be grannen sänka musiken.

Om han sitter och sprutar hårs/tjack/steroider/medecin är det väll hans ensak? Säg åt honom att det är lungt så länge han håller sig på rummet, tål hans fru inte det så är det väll bara att hon får gå ut till köket medans han skjuter. Så länge han inte sitter på gemensamma ytor är det väll inga problem. Informera honom om det så borde det vara lungt..
.........................

2007-05-16 12:56
Mabande P30
om killen har gått ner sig så långt att han inte fattar varför det är korkat att sitta och skjuta horse i det gemensamma köket så skulle det finnas fler varningstecken kan man ju tycka. dessutom kändes hela grejen med att han lånar småsummor som han betalar igen direkt dan därpå absolut inte som något missbrukarbeteende...inte för att horsare inte kan betala igen sina skulder men som sagt, är han så jävla körd att han inte bryr sig om att hans korridorsgrannar ser att han sitter och knarkar i köket så skulle han nog inte vara typen som betalar igen sina skulder på en dag heller...

Är säkert samma personer som ringer störningsjouren istället för att gå en halvtrappa ner, plinga på dörren och be grannen sänka musiken.

eller hur. ett jävla fegisbeteende är vad jag ser det som, varken mer eller mindre.

2007-05-16 13:11
är han heroinist ska han buntas ihop å slåss ihjäl..
inge svårare än så..
finns inte en människa förutomn heroin försäljarna som tjänar på att ha en heroinist runt sig..
Världelösa människor..
usch tvi
Din existens blir snart relativ om du inte lugnar ner dig !

2007-05-16 13:15
Demento
* "är han så jävla körd att han inte bryr sig om att hans korridorsgrannar ser att han sitter och knarkar i köket"
- Han är ju uppenbarligen så obrydd att han inte bryr sig om att han dräller blod i köket.

azar
* "Om han sitter och sprutar hårs/tjack/steroider/medecin är det väll hans ensak?"
- Skillnaden mellan en empatisk människa och ett ego.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-05-16 13:16
toppluvan var f.ö. ett praktexempel på oempatisk människa.

10-4, over...

2007-05-16 13:30
Mabande P30
om han är en van sprutmissbrukare borde han klara av att skjuta upp utan att skvätta blod över hela köket, eller? att han är ett hyffsat äcklig klantarsle är inte anledning nog att ringa polisen...

2007-05-16 13:35
Mabande: eller en person som inte lägger näsan i blöt. Fan sköt ditt så sköter han sitt. Finns fan inget mer irriterande än folk som ska lägga sig i andras saker. Konfrontera honom om det är så viktigt men att ringa polisen är så jävla fegt att det inte finns ord för det.

2007-05-16 13:40
leta upp hans stash sen lägger du råttgift i påsen.. gör det för laget..
1-0 till mänskligheten..

Dessutom om han dör så kanske en rå fräsch brud som inte tycker om att trycka in gift i venerna tar hans rum istället :)
Win win situation..

Din existens blir snart relativ om du inte lugnar ner dig !

2007-05-16 13:42
Demento / azar - I och med att sakuraba upplevde sig hotad / otrygg nog att inte våga konfrontera honom så är det mer än bara att vara ett "äcklig klantarsle" eller att "sköta sitt", men det kanske ni missade?

Men visst, sitt och låtsas att ni är hårda grablar som inte bekymras över presumtiva sprutnarkomaner som skvätter blod där ni lagar mat...

10-4, over...

2007-05-16 13:45
lyllo dig som känner en ryss så nära, skulle fan snacka ryska med honom varje dag va fan.

2007-05-16 13:47
"on ispolzovet spritrsami kazjdyj djen" tror jag att man skriver "han använder sprutor varje dg

2007-05-16 13:48
Du säg "Sumassjedshij" så lär du få höra något lol.

2007-05-16 14:21

Det är väl en stor smittorisk med ett blodigt kök. räcker med att man råkade skära sig på pappret när man läste en bok och ska städa bort blodet så blir man smittad. läskit.

kul att de körs
Poet

2007-05-16 14:23

Azar: Lite svårt att sköta sitt när killen sprutar sitt blod överallt?

At the gates of Eternity...

2007-05-16 15:20
Peka på blodet hans och skrik "ZARAZA"

Det betyder "Smitta".

Användaren är inte inloggad x 

2007-05-16 16:08
bjud över honom på lite bag-in-box vodka och tala om saken.
life sux, die.
Dinero Primero.
Rated X X X.

2007-05-16 17:12
Mabande P30
nu får du för fan skärpa dig. när har jag påstått att jag är en hård grabb som "om inte bekymras över presumtiva sprutnarkomaner som skvätter blod"? poängen är att den här personen med största sannolikhet INTE är någon sprutnarkoman och att jag tycker att det är ett mer normalt tillvägagångssätt att till det yttersta försöka snacka igenom det med killen istället för att ringa polisen på vaga grunder.

sen förstår jag inte riktigt varför du buntar ihop mig med azar när det knappast är samma åsikter som vi presenterat. jag tycker naturligtvis att det är ett problem om han är en sprutnarkoman, och jag tycker inte heller att det skulle vara så kul att bo i samma korridor som en horsare även om han skötte sitt missbruk inne på sitt rum. lägg inte orden i munnen på mig och försök iaf förstå vad jag menar.

2007-05-16 17:43
Det verkar som att det inte framgick att jag faktiskt konfronterade honom igår kväll och sa att det inte var okej på något sätt att han höll på med sånt i köket. Frågade till och med vad han hade för sjukdom osv men han gav inget klart svar. Om det är narkotika eller inte bryr jag mig inte om, tycker det är lika illa om det är medicin att hålla på och slabba med blod  i ett gemensamt kök. Seriöst, de va blod på diskbänken. Det är där jag lagar mat varje dag, sjukt äckligt. Jag påpekade även igår att han hade sprutat bod på golvet, väggen, bordet och diskbänken. Först så förnekade han det bara. Men jag pekade på fläckarna så sa han typ jag torkar upp det senare.

I morse när jag kom in o gjorde mackor till frukost så var det fortfarande blodfläckar kvar på golvet och lite på väggen osv. Han kom in i köket och sa nåt till mig men jag va irriterad och hörde inte riktigt så jag ignorerade honom. Då sa han "GOMORRON" till mig och då sa jag det tillbaks. Så frågade han om jag va sur på honom. Då sa jag att ja det är jag och sa åt honom att det fortfarande va blod kvar.

Nu när jag kom hem nyss så va det FORTFARANDE lite blodfläckar kvar. Jag har funderat på det idag också och jag försökte ringa hyresvärden nyss men det va försent så jag ska göra det imorn istället. Han har fått sina chanser. Frågan är om han får stanna eller hur lång tid det tar innan han får dra. 1: han bor där med sin fru, inte okej i studentrum. 2: han studerar inte. 3: han har en katt på rummet inte okej det heller enligt kontrakt. 4: han sprutar blod i köket och torkar inte upp det.

2007-05-16 17:45
sakuraba P22
jodå det framgick, det jag syftade på var att du borde göra ytterligare försök att konfrontera honom angående VAD han skjuter in i sin kropp innan polisen kopplas in. det var bara det jag ville få fram, att det är äckligt att han skvätter blod i köket håller jag såklart med om...men ja, det verkar ju inte som att han sköter sig i övrigt heller direkt så...

2007-05-16 17:49
Dela en kabbe med grabben å snacka lite skit med han..

2007-05-16 17:53
lägg i nått soft i en av hans sprutor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-16 17:58
Jag frågade iof jävligt ingående igår men han gav mig ingen vettig förklaring. Och det finns för övrigt heroinliknande grejer som används i sjukvård osv så bara för att han skulle visa mig nån fin läkemedelsförpackning så skulle ju inte det betyda nåt. Och det är ju knappast han skulle säga att han håller på med heroin till mig så jag förstår inte vad ytterliggare konfrontation skulle kunna ge mig, förutom en kniv i magen. Som jag ser det så är jag inte skyldig honom ett skit och han gick över gränsen när han sysslade med sånt i MITT kök. Han får göra va han vill i sitt rum, men nu är måttet rågat så att säga. Polisen har jag inte ens tänkt tanken på att ringa, jag ahr inte ett enda bevis för att han sysslar med nåt olagligt ens. Men hyresvärden kommer få ett samtal från mig imorn.

2007-05-16 18:08
Fråga om han känner nån som kan fixa heroin åt en polare till dig =P Ger han dig en spruta från frysen så ere ba tipsa snuten o invänta husrannsakan på honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-16 18:16
Demento - Orsaken att ni blev ihopbuntade var att ni drog ungefär samma grejer och wordade varandra ganska friskt.

* "jag tycker att det är ett mer normalt tillvägagångssätt att till det yttersta försöka snacka igenom det med killen istället för att ringa polisen på vaga grunder."
- Sa jag att polisen var hans enda alternativ? Nej. Jag skrev "polis / hyresvärd", samtidigt som jag skrev att han skulle snacka med sina andra korridorskamrater. Något som kunde leda till att någon av korridorskamraterna med bättre koll eller större oro styrde upp situationen.

Helt apropå att lägga ord i andras mun...

10-4, over...
DJ

2007-05-16 18:22
Montera lite dolda kameror på lämpliga ställen i korridoren och försök fotografera honom själv när du får möjlighet. Sedan reggar du sidan www.ryssenikorridoren.se och startar en blogg där du skriver hur det går, ligger upp bilder, osv.

Troligen kan du tjäna bra på reklam och liknande. Du skulle ju även kunna köra en vadslagning där man får gissa vad det är i sprutorna alternativt vad han har för sjukdom.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-05-16 18:23
Flera av tjejerna i korridoren va rädda för honom redan innan den här incidenten och jag tror inte det blir bättre när jag berättar varifrån blodfläckarna i köket kommer ifrån.

2007-05-16 18:49
Du såg hans godis ligga framme på bordet? Och tog inget?

Du är fan den som borde bli utkickad, skäms på dig!
<3

2007-05-16 21:17
gaaah för lång tråd för att läsa men om jag var du skulle jag oroa mig för hiv....haha
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-05-16 21:23
sakuraba
wtf du kan ju inte bo med en narkoman ffs. anmäl honom till hyresvärden såklart, dom vräker honom direkt osv. skulle typ flytta ut tillsa han var borta seriöst :/

2007-05-16 21:26

En spruta måste vara "färsk" för att smitta,
en spruta som legat o torkat o så smittar alltså inte,
men annars smittar det lätt, om man sitter ett par pers o delar vatten o en av dom har "smutsig" nål, så kan alla andra  smittas som tar av vattnet.

Jag fiser THC !

2007-05-16 21:27
observera KAN smittas,
Jag fiser THC !

2007-05-16 21:30
sakuraba P22  Om det är så som du har förklarat är det en annan femma. Du har tydligen sagt åt honom flera gånger och han väljer att inte lyssna, då får han faktist skylla sig själv. Fick intrycket att du hade nämnt det i förbifarten ch sen gått in på rummet och knutit näven i fickan.
My misstake

2007-05-16 21:48
Alltså vad är det med korridorer jag har bott i korridor och då var det någon flykting som bott i studentrum i 25 år och knappt kunde kommunicera på svenska (efter 25 år?!), alla jag känner som bor i korridor har någon råskum/jobbig korridare vad är det för fel på folk alltså?

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-05-16 21:48

anmäl äcklet @ once!

Jag pallar inte ha ett citat här.
Poet

2007-05-17 00:31
 2: han studerar inte

Hur faan får han bo kvar? Känner en polare som tog examen här på Malmö Högskola och fick en vecka på sig att ta sitt pick och pack och dra.
At the gates of Eternity...

2007-05-17 01:35
Någon som vet om vad det är för fall av sjukdom där man får läkemedel som man ska injicera utskrivet av en läkare? Och nu menar jag inte sticka i magen utan verkligen in i en ven? Hur räknar läkaren att man som lekman ska klara av det på sig själv, det är ju skitsvårt. Jag har aldrig varit med om någon som har fått det ordinerat. Nån som vet?

2007-05-17 01:47
sakuraba P22

Så som du beskrivit hans beteende kan man nog med 99% säkerhet säga att han är sprutnarkoman.. Antagligen tjack, de har en förmåga att pricka fel med sprutan efter att ha varit vaken för länge, plus att han ibland verkar vara i akut behov att ha någon att prata med.. Hade han varit heroinist skulle han bara ligga i sängen och softa=)
<3

2007-05-17 01:52
Intravenös injektion gäller föresten nog bara vid behov av akut medicinering och inget som patienten själv sköter..
<3

2007-05-17 01:59
mm hittade på http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=23140

Man tar nästan aldrig intravenösa sprutor på egen hand utan får hjälp med det av en sjuksköterska eller läkare. Oftast behöver man också få hjälp med intramuskulära injektioner. Däremot kan man ge sig själv subkutana injektioner.

Kan ju givetvis va så att han självmedicinerar, men vart har han då fått läkemedlet ifrån. Kan förklara skeden iof, han kanske har krossat tabletter som han injicerar. hmm

2007-05-17 08:57
Sakuraba: Du skulle ju ha pekat på blodet och säga "Zaraza".

2007-05-17 11:42
Mabande P30
du placerade ordet "snuten" först, vilket rimligen också innebär att det var det första alternativet som du kom att tänka på. det kan du ju fundera lite över...

bwack bwack bwack

2007-05-17 14:03
Etfter att jag har läst alla inlägg får jag en bild att sakuraba är mer rädd för blod än stör sig på den rysen, då har du valt fel typ av boende.Bo i korridor? nigguh please vet du hur mycket baciller finns där?
Jag har en äklig svensk kompis, spolar aldrig efter sig på jobbet.Jag har aldrig varit o klagat på han till mina chefer.Låt ryssen vara.

2007-05-17 14:04
Bjud han på en holk och snacka lite vett med han!
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den.

FREE 42-ÅRINGEN!
DJ

2007-05-17 14:16
ryss:

Är det du som är ryssen??

;)

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-05-17 14:55
Nicke:
i thought u knew

2007-05-17 15:18
ryss

är du seriös eller? Om din äckliga svenska kompis på ditt jobb hade suttit där ni äter på jobbet och injicerat nånting i benet och sprutat blod på matborden ni äter på och sen inte torka upp, skulle du tycka de va okej eller?

2007-05-17 15:32
jag har inga problem varken med sprutor eller blod,tycker inte det är äkligt någonstans, mer naturligt.Men det finns andra grejer jag tycker är äkliga.Problemet ligger i dig att du tycker sånt är äkligt.
Manager

2007-05-17 15:49
Jag tycker sprutor är sjukt äckliga och skulle aldrig kunna bo ihop med någon som håller på med sånt.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-05-17 15:54
Okej du tycker problemet ligger hos mig. Jag har praktiserat på sjukhus, stått i öppna sår vid operation, satt nålar osv osv. Det är inte äckligt med sprutor i sitt rätta sammanhang. Men mitt kök är inte rätt sammanhang, speciellt inte sprutor från en sjuk/knarkmissbrukande ryss utan kunskaper om hur dem ska brukas.

2007-05-17 16:08
haha omg
jag knullar i köket på bordet o det har leggat sagg o fittsafter över hela bordet...sän äter min släkt där..de tycker inte d e äkligt
hahaha