I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Äcklig ryss i min korridor

Övrigt - Blandat

2007-05-15 23:38

Äcklig ryss i min korridor

Jag bor i en studentkorridor och mitt emot mig bor en äcklig ryss och sin fru och katt(i ett studentrum!).

Från början va han mest jobbig, ville att jag skulle följa med in på hans rum o kolla på nåt han ville visa på datorn. Märktes att han försökte bli kompis med mig.

Sen blev det värre och han började fråga om han fick låna pengar när jag träffade honom i köket/korridoren. Först 20 kr, jag kunde inte säga nej. Fick tillbaka dem dagen efter.
Sen 60 kr, jag kunde inte säga nej. Fick tillbaka dem dagen efter.
Sen frågade han om han fick låna 200 spänn men då pallade jag inte. Skitjobbigt o säga nej till nån som står och säger att han verkligen behöver dem osv osv.

Dem andra i korridoren tycker också han e jobbig och på senare tid har han sprungit runt och babblat om sprutor o skit som han förvarar i frysen i det gemensamma köket. Han kan mycket väl ha nån sjukdom eller så men nu till det värsta: Nyss när jag va inne i köket och lagade mat så satt han vid matbordet så jag såg inte vad han höll på med. Sen när jag hade käkat så kommer jag tillbaks med min disk och ser att han sitter och försöker peta in en spruta i venen vid ankeln utan att lyckas. Det har sprutat blod på golvet, ett av matborden, väggen och det ligger även lite blod på diskbänken. Inte jättestora mängder men lite droppar överallt.

Jag frågar honom vafan han sitter i köket och kladdar ner blod. (Han håller fortfarande på o försöker få in sprutan) Så säger han att hans fru inte gillar sprutor så han sitter i köket. Jag säger att jag tycker de e helt oacceptabelt och han lovade att inte göra de igen. MEN VAFAN! Blod på diskbänken o överallt, fresh o stå där o laga mat när man vet att ett jävla hobo har varit där och kladdat blod.

Han kan mycket väl ha en skitjobbig sjukdom men jag tycker fan inte man kan bete sig så. Klaga till hyresvärden lär väl inte göra nån nytta, känner starkt för o flytta härifrån just nu. Gah!

2007-05-15 23:42
haha tänkte väl att det lät som din story.. skabbish!

Haha, ryssjävlar :D
Psykfall Galore
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

Jag tycker han verkar rätt intressant.
Men det är ju bara jag.
"gotcha back like a chriopract"

2007-05-15 23:45

äjj! vad är det för sprutor han trycker i sig troru?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-15 23:46
om han hela tiden lånar pengar + har en massa sprutor som hans fru inte gillar....... enkel matte, 1+1.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-05-15 23:50
ok, låt oss säga att han e sprutnarkoman...

vadå inte hjälper å klaga på hyresvärden? får dom reda på att han fifflar med sprutor å skit så lär han ju åka ut rätt snabbt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Vet inte, jag frågade vad de va, och vad han hade för sjukdom, men han svarade väldigt svävande. Bryr mig inte om de heller egentligen. Han får gärna sitta och skjuta heroin så länge de inte stör mig, vilket de gör om han sitter och gör de i de gemensamma köket.

Kan även tillägga att han har en hållhake på mig, vilket även de e jävligt jobbigt.

LoRia, sluta tro så mycket. Så fort en kille lånar pengar är det till knark eller? Han kanske inte bara stack ner till ICA och köpte nudlar för tjugan han lånad?

2007-05-15 23:51
wasabi
ja, förmodligen.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-05-15 23:52
ja förmodligen kan du inte din egen matte.

2007-05-15 23:53
eller ett par folköl.
don't watch me, watch yourself

2007-05-15 23:53
Vad är hållhaken. Säg så får du tips! :)

2007-05-15 23:54
wasabi
men det är väl jävligt skumt att man går o lånar pengar, dessutom mer och mer av någon man knappt känner?

2007-05-15 23:54
loria: ja för förmodligen gick han och köpte horse för 20kr, det är mycket troligare än nudlar...enkel matematik sa du ja...betyder det att du är dum?
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2007-05-15 23:55
Eller så tänker man på att han e ryss och förmodligen sitter å lirar hårschmackor?

2007-05-15 23:56
skull
nej men han kanske lånar av flera i korridoren. vem vet. hur som helst är det skumt.

2007-05-15 23:57
skull, det jag säger.. hon/han är inte helt hemma.

ryssar brukar ju ha skumma saker för sig. men de där småsummorna tyder inte på något. om han inte kör in sockervatten i blodet.

2007-05-15 23:59
Klart de inte betyder att han behöver pengar till knark. Kan va så att han inte har råd till sina mediciner om han nu skulle va sjuk eller vad som helst. Men grejen e ju att de e sjukt jobbigt att ha nån som man inte känner som frågar om han får låna mer o mer pengar.

2007-05-15 23:59
Diabetiker använder ju sprutor, men jag har för mig att man trycker dom i magen (ingen koll på diabetes).

2007-05-16 00:01
dewilicious
Nu förtiden använder de flesta diabetiker en "pump" som det kallas.

2007-05-16 00:04
Han är ryss för fan dom har ingen hi-tech grejer!
Nämen som jag sa jag har inte så stor koll på vilka sjukdomar som man kan kanylfesta med.
Poet

2007-05-16 00:04
Haha, korridor mannen! Det säger väl allt?
At the gates of Eternity...

2007-05-16 00:06
sakuraba P22

Off-topic, du har det bästa nicket på hela whoa, hands down :D
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-05-16 00:10
Mörda katten med en spruta, han fattar nog hinten.
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2007-05-16 00:13
sakuruba: absolut, det är ju det som är grejen. Men gör som i carlitos way, låna honom 500 som han aldrig pallar betala tillbaka så slipper du honom sen!

Keff o han nån sån skit i sin korridor, försök o få honom evictad eller flytta innan du får hepatit-hiv.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2007-05-16 00:22
Pendragon: Jag vet :)

En liten detaljt för övrigt:
På matbordet låg något som skullle kunna tolkas som legitima läkemedel. Där låg även en sked med nån substans på sig och två zipbags som såg ut att vara tomma. Jag såg det bara när jag gick förbi efter jag hade stått och sagt åt honom att han borde göra de nån annan stans. Jag ville inte stanna och whina mer, han va redan irriterad på mig och jag ville inte ha hans äckliga spruta inkörd i ryggen. Det skulle ju kunna va att han har tagit en halv dos och sparat eller nåt. Men vilket läkemedel ämnat att tas intravenöst är i pulverform så man måste blanda de med vätska först? Fishy indeed.

han sa även de roligaste när jag sa att han inte kunde sitta där: "ja, jag borde ha gått upp och gjort det i trapphuset" VAFAN.. slap that hoe you call your wife och skjut in heroinet på ditt rum liksom

2007-05-16 00:32
skönt att du berättade att han var ryss iaf. alla bitar föll genast på plats, verkligen.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-05-16 00:43
Vad är det för Hållhake?
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-05-16 00:44
det är nu han sittar och läser detta på whoa....
du är kär i mig.

2007-05-16 00:54
Detta kanske är lite off-topic.. men kan man verkligen vänja sig vid att bo på en halv kvadratmeter och dela kök med andra idioter när man är van att bo i lägenhet stor som ett slott och är van att aldrig behöva ta hänsyn till en endaste själ? åtminstonde inte i sitt eget hem.. förmodligen är jag helt dum i huvudet som ens funderar på att jag ska kunna bo i korridor..men det verkar ju så jävla roligt oxå.. är det roligt? eller mest jobbigt?

2007-05-16 00:54
Haha ojoj... och jag trodde min korridor var skabbig.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-05-16 01:18
Nu förtiden använder de flesta diabetiker en "pump" som det kallas.

Det tror jag när jag ser det. Jag är övertygad om att det är en minoritet av Sveriges typ 1 diabetiker som använder sig av pumpar. I Ryssland är det säkert ännu ovanligare.

2007-05-16 01:25
kan du inte ta en bild på han?

2007-05-16 01:58
en liten tjackis som vill ha en vän bara:] hah
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2007-05-16 02:09
jag skulle tippa att han går på någon dopingkur...

2007-05-16 02:20
hahahahaha rolig historia, dan vad är hållhaken!!?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-05-16 03:26
haha grym tråd

2007-05-16 10:52
 sakuraba P22 Bra tänkande, låt han göra sin skit, sålänge det inte går ut över dig eller dom andra boendena,, om det går förlångt kicka ut han,.....

2007-05-16 11:05
Du får väl tipsa honom om något bättre place att skjuta på. Se det som ett uppdrag.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2007-05-16 11:20
öppna ditt kallhjärta o släpp in lite kärlek. är du rädd för vänskapet? jag lovar han vill bara väl det är bara du som är konstig

2007-05-16 11:26
looks who's talking! ^

2007-05-16 11:30
The russian has spoken

2007-05-16 11:41
sakuraba - Snacka ihop dig med de övriga i korridoren, säg vad du sett och låt nån av dem ringa snuten / hyresvärden?

Känns inte som en bra plan att ha nån heroinist drälla blod i köket. Känns inte ens som att det är en bra plan att ha nån drällandes sitt blod i köket...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Poet

2007-05-16 11:51
förmodligen är jag helt dum i huvudet som ens funderar på att jag ska kunna bo i korridor

Hahaha! Alltså har du inget annat val, så visst. Men annars, come on?
At the gates of Eternity...

2007-05-16 11:57
Det är ju fett nice i korridor, bor i en as i wrote. V>issa är dock så jävla slöa med allt vad renlighet heter men det är skönt att taket är högt ändå..
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-05-16 12:22
BC99. vadå är det så jävla hemskt?

2007-05-16 12:28
sakuraba P22: Jag tror jag pratar för hela denna tråd när jag säger att jag är extremt nyfiken på hållhaken!
I live my life one videogame at a time.

2007-05-16 12:29
Mabande P30
eller så vore det kanske vettigare att först ta reda på vad han sitter och skjuter istället för att ringa polisen. personligen så tycker jag att det verkar mycket, mycket troligare att det är någon form av doping/steroidkurering som han sysslar med, tror det skulle märkas lite mer om han var sprutheroinist...sen kan man ju givetvis tycka vad man vill om doping och steroider men ja...

vad fan är det egentligen med folk som ser "ring polisen!" som första och bästa alternativet så fort något framstår som underligt? det vore kanske vettigare att konfrontera personen på riktigt och PRATA med honom istället...annars är det ju lätt hänt att det är resten av korridoren som får framstå som ett gäng dumhuvuden när det är falsklarm...

2007-05-16 12:43
Demento - "Ring snuten" var inte det alternativet jag tänkte när jag började läsa tråden, men ju fler bitar som föll på plats så blir det ett rimligare alternativ. Med tanke på att sakuraba inte vågar konfrontera honom själv, snubben har diverse av vad som brukar vara heroinrelaterade attiraljer, samt behandlar sina kanyler på ett sätt som inte signalerar medicinskt bruk så kan man dra slutsatsen att han inte håller på med särdeles trevliga saker i korridorens gemensamma utrymmen.
Lägg till det att hans fru inte vill att han håller på med det i närheten av henne, så får du en bit till...

sakuraba ville ha råd om vad han kunde göra när han inte kunde ringa snuten själv i och med att kanylkillen har en hållhake på honom - mitt råd blir därför att låta någon annan av de i korridporen göra det.

Men visst, kul att du skriver i alla fall.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-05-16 12:48
*atteraljer
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.