PenDragon P22 Andra sidan stan, grannarna, i en annan stad. Man ser det överallt, det är inte en överlägsen majoritet som är seriösa ägare, det är en minoritet skulle jag kunna ana. Och tills det bevisas så kan vi debattera hur länge som helst om det här. Jag ser oseriösa ägare mer än jag ser seriösa. ETT exempel på en seriös ägare, är allt jag har. NIO exempel är vad jag har på oseriösa. För mig, är oseriösa ägare, en majoritet.
whoopzidoo
Felici-JAH Ja, det känns ungefär lika realistiskt som att de flesta invandrarna skulle begå brott.
Look with your own eyes - See with your own mind
Usch och fy för rasism!
My oral illustration be like clitoral stimulation
För det första vill jag gärna ha förklarat vad man ska med en kamphund till... För det andra kanske det skulle införas någon form av körkort...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
vad man ska med en kamphund till? vad ska man med en pudel till? vafan är skillnaden? de flesta i sverige har hunden bara som sällskapsdjur oavsett vilken grupp hunden faller inom (1-9). ytterst liten grupp så som jag är aktiv me hund.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-04-23 20:34
jag säger som jag sa till askin pa msn. en hund är inte ett hot för människor savidare dom inte har ett ostabilt psyke pga ägaren! dvs att man kan FA en hund människoskygg/aggressiv, den föds inte sa. det gäller ALLA raser. till och med chihuahuas! och "kamphundar" har en starkare alfinstinkt än dom flesta andra hundar. och därför KAN dom vara ett hot mot andra hundar om dom inte själv är hundvana.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
ja, dålig mentalitet ligger i gener o uppfostran oavsett ras. vår ras har haft extremt svårt me mentalitet vilket ledde till agressiva hundar och rasen dog ut under 60-70talet i sverige pga det. vår ras väger 3-6 kilo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-04-23 20:37
askin för att hundar skiljer sig mycket i personligheten fran ras till ras.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Den är fortfarande utrustad att snabbare döda (både psykiskt och fysiskt, den får ni tro vad ni vill)! Borde det inte då finnas någon form av vapenlicens? Som jag sa till Fyra på msn; "visst... en kökskniv kan döda, men en pistol är farligare och mer anpassad att döda"
så du tror än en gång att en staffe klår en kungspudel?
Jag tror det är större chans att en pitbull flippar än en pudel
nej jag frågar dig. en staffe mot en kungspudel. i en fight. pudlar är som sagt inte kända för sin goda mentalitet. och vet du ens vad en staffe eller kungspudel är?
Nej, är som sagt inte speciellt insatt i hundar på det sättet.. Är mer insatt i artificiell evolution, som sagt..
ah...kanske ska sätta dig in i hundar då.
Producent
2007-04-23 20:45
askin.. du pratar om pitbulls va. som vi gjorde pa msn.. annars kan vi ta det som exempel. att den är snabbare pa att döda är bull (höhöh), dom tar ett bett och sedan vägrar dom släppa. det är inte sa att dom biter och biter över hela kroppen. utan dom biter en gang. och om dom sliter loss kött sa tar do mett annat nafs. dvs att det skulle ta jävligt lang tid för en bull att döda en människa savidare den itne biter dig i strupen.
Fyra: Så en liten amerikansk cockerspaniel skulle lika snabbt och effektivt döda mig som en pitbull skulle? Den skulle även bete sig exakt likadant i en pressad situation?
Peppis: Som om det skulle bevisa att jag inte förstår mig på historia och hur vi har avlat fram hundar med olika egenskaper?...
Producent
2007-04-23 20:51
en pitbull skulle itne döda dig effektivt. och den är inte framtagen för att döda. jo en pitbull är farligare men det är bara för att den är typ 1/4-del större.
på frågan om vad man ska ha en så kallad "kamphund" till: Ska man köpa en hund vill man gärna ha en hund som passar ens egen personlighet. Och om alla som hatar rasen inte skulle springa i skräck så fort dom såg en sån hund skulle dom inse att dom inte är hundar som går till attack så fort dom får chansen, utan tvärtom är väldigt hängivna till människor och älskar att leka och hälsa på folk! Och precis som alla andra hundar så har dom en gräns för vad dom tolererar, och går det för långt så kan dom ryta till. skillnaden är att om en chihuahua morrar tycker alla det är så tossigt och fnissar, morrar en stor hund önskar man livet ur hunden. Därför lär många sina hundar att det är fel att morra. På många sätt är det så, att många seriösa hundägare är så less på idioters spökhistorier att dom gör allt för att slå hål på myten en gång för alla, så jag skulle isåfall kunna vara så vågad att säga att hos en seriös ägare är "kamphundar"(kan lika gärna säga amstaff som jag själv har erfarenhet av) ofta mycket mer disciplinerade än andra mindre hundar.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
D e fan sjukt, även om man har en "kamphund" behöver det inte vara en kamphund ordagrand eller hur jag ska beskriva..
Kolla på röstningen också, nä d e fan dåligt!
Alla ni som snackar om att pitbulls e så jävla faliga o blablabla, d där e mest skitsnack, ock..d är klart att det kanske är fler pitbulls än pudlar som är aggresiva, men merparten av alla pitbulls är inte det.
Egentligen bryr jag mig inte så mkt om det, har sj en golden..men jag tycker ändå att d är jävlit dåligt att man kan bli vräkt för att man har en hund som klassifeseas som farlig=/
peace
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet" /Leffe
Jag hoppas innerligt att det snart är öppen jaktsäsong på alla former av kamphundar. Äckligare djur får man verkligen leta efter!
OMAGISH P22 Det är tur att folk tycker olika dårå! Du kanske är mer av en yorkshireterrier-person?
Ja jävlar vilket hemskt jobbigt problem.. Säg det till den svältande ungen i Somalia, att "Nää jag får inte ha min kamphund stackars mig".. Finns värre problem era puckon. Det hade varit härligt om människor hade reagerat såhär på andra nyheter som, man tycker, är rätt mycket sjukare...
Skåne!
Jag yrkar helt klart på öppen jaktsäsong på okunniga människor vars käftar ändå konstant glappar. Somliga borde verkligen läsa på innan de yttrar sig.
Look with your own eyes - See with your own mind
Aaah, pinsamt Askin.
My oral illustration be like clitoral stimulation
princessleija F21 bra där! så nu får man inte engagera sig i problem som inte innebär att folk en plågsam död i krig och svält? Vafan har den här diskutionen ens med det att göra? Ska jag skämmas för att jag ibland reagerar på andra problem än dom värsta man kan tänka sig just för tillfället? Och måste det betyda att jag inte bryr mig om svältande barn och krigsoffer? och japp, jag tar åt mig.. det borde dom flesta som hör en sån dum kommentar
Jag vill inte bo i ett hus med en kamphund, och inte vill min Engelska Staffordshire Bull Terrier det heller. Jag är för förslaget, för en kamphund är en hund som saknar lagligt syfte i dagens samhälle, och risken att den utövar syftet på andra hundar/människor/möbler etc är rätt stor. Artikeln är ganska tydlig att påpeka att det inte är raser det handlar om, utan hundes kamplust. Och hundens kamplust beror helt och hållet på hur den är uppfostrad, och har som sagt inget med instinkter att göra.
Redline!
Roni Ja, du ska skämmas för att du engagerar dig i ett "problem" som knappt är ett problem. Jag tycker det är intressant att människor bryr sig så jävla mycket om sådanahär saker men inte reagerar på nåt annat som är så mycket jävligare.
Skåne!
princessleija F21 Så du tycker att han ska skämmas för att han engagerar sig i ett problem som förmodligen rör honom mer direkt än vad svält och aids påverkar honom ?
Bara för att DU tycker att det är ett "knappt" problem betyder inte det att det inte är ett problem för Roni eller andra som engagerar sig i detta.
Vad hände med att respektera andras åsikter?
Jag hatar små pudeljävlar som skäller hela dagarna också, kan man inte förbjuda det? Eller folk med småbarn som börjar gråta en timme mitt i natten? Jävla förbudshets, snart finns ingen mänsklighet kvar.
"Det handlar exempelvis om att hunden är lättretad och biter och har en benägenhet att rikta sitt kampintresse mot människor eller andra hundar. - Vi hindrar ingen från att flytta in med en hund oavsett ras. Tycker man att man har kontroll över sin hund ska man få bo hos oss, säger hon. Om hunden däremot går till attack kan detta vara skäl för vräkning, enligt henne." Läs istället för att börja gnälla det första ni gör, nej dom vill inte förbjuda pitbulls, amstaff eller någon speciell ras som enligt gemene man anses vara "kamphund". DET ÄR ALLTSÅ HUNDAR SOM ÄR LÄTTRETLIGA OCH BITER MÄNNISKOR som skall förbjudas. vilken vettig människa som helst håller väl med om det. sen att expressen älskar att vinkla sina artiklar så att de ska skrämma folk är en helt annan sak.
princessleija F21 Jag skänker pengar varje månad till stödorganisationer, gör du?