Har du kamphund kan du bli vräkt
http://www.expressen.se/husdjur/1.649817 Så jävla sjukt!! Vad fan man spelar de för roll vad man har för hund! Så länge hunden är snäll ska de inte spela någon roll!! Fucking jävla media dom ska alltid överdriva
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är hunden snäll är det ingen kamphund.
Vem är det som har ansvaret att bestämma vilka hundar som är kamphundar och vilka inte? Vilket jävla skämt egentligen...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Ja men jag orkar inte skriva ner alla raser som dom tycker är "kamphund"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Politkerna och media tydligen har rätt att bestämma vilka raser de är . Men man kan fan kampa vilken hund som helst!
helt rätt. Äckelhundar.fan avliva alla.
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Bättre att avliva dom som inte kan ha en hund och missköter den
Kan avliva båda.!
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
antagligen handlar det hela om att man ska kunna vräka människor som har hundar som INTE är snälla, och att det finns stöd för det i hyresbolagens regler. tror knappast de kommer bedriva häxjakt för att få ut "snälla kamphundar"....
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Jag blir så trött på mänskligheten ibland...!
413
alltså får man inte ha kamphund när man bor hos dom? Trodde att man itne fick ha kamphundar alls? eller vart får man ha kamphundar?
vad exact kommer en kamphund vara då?
en kamphund kan ju vara vilken hund som helst, fast en stor hund har ju lite lättare för att göra skada.
Var väl vettiga saker som sades, förutom av Palmstierna.
My oral illustration be like clitoral stimulation
Producent
2007-04-23 14:52
är 99% säker pa att den där skribenten har en aggro lite tax som sitter och bjäfsar under skrivbordet när han skriver pa expressen. minns under 80-90talet da dobberman och rottweiler var djävulen själv i tidningarna. men dom är ju kattungar jämfört med vad amstaff och pitbullterrier är i media idag. har själv en pitbullterrier som är 8 ar i juni. enda gangen hon har nafsat en annan hund var det för att det lilla äcklet sprang fram och bet henne i baken. hon brukar även sitta i mitt knä och tro att hon är skitliten. sa farliga är pitbulls.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
fyra F24 Min kompis har också en pitbull som tror det är en knähund. Så jävla roligt när den försöker lägga sig tillrätta i ens knä.
Låter ju normalt!!
jävligt löjligt, skjut ägarna som inte kan ta hand om hunden. Oftast handlar det ju om hur man uppfostrar hunden . införskaffa körkort på att skaffa hund istället ^^
lost in skåne
Rätta mig om jag har fel men kamphundar är väl framavlade för att vara aggressiva och helt enkelt för att mörda? Jag tror därför knappast att du skulle kunna göra om en pudel till en kamphund då den inte sitter med samma mördarinstinkter som exempelvis en pitbull... Kamphundar är helt enkelt framavlade vapen, det var det som var hela tanken med denna atrificiella evolution, och vilken hyresvärd vill att man har vapen hemma?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
bra att jämnföra hundar me vapen, då tycker jag att alla som är millitärer ska avlivas eller bli vräkta för dem e utbildade vapen ! bra teori Askin!
lost in skåne
teori? det är fakta... Kamphundar är knappast your avarage pudel, om du tror det... de är framavlade att ha grövre mördarinstinkter än vanliga hundar...
Alltså, för att användas som vapen.. det var syftet...
en barnfamilj med en staffe-valp räknas alltså som ett hot och blir vräkta medan dömda mördare och pedofiler får bo kvar? snacka om barking at the wrong tree...
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Är det rätt att förbjuda kamphundar i bostadsområden? Ja. 84% (7582) Nej. 16% (1403)
8985 personer har totalt röstat.
work some magic
dömda mördare är väl knappast ute på gatorna, och jo pedofiler har jäävligt mycket svårare att få lägenheter... förstår inte riktigt vad du menar..
brodin- men vet folk vad en kamphund är undrar jag fortfarande.... jag får höra att jag har en kamphund ibland. jag har en dvärgpinscher...
Askin P20 Till exempel en amstaff är snarare framavlad för utseende och bruksegenskaper. Fortfarande räknas den som kamphund. smart att framställa gissningar som fakta.
och har svenska bostäder skriftligen förbjudit folk som är dömda för sådana brott? Det skulle jag vilja se
Själv har man en mastiff, snällaste hundrasen, aldrig hör man talas om aggresiva mastiffer som biter folk och endå klassas den som kamphund, ok dess förfäder för några hundra år sedan tjänstgjorde i armeer och dödade människor, men dessa nu levande mastiffer är riktigt snälla!
Roni: Jag är inte så inne på själva raserna, däremot på naturkunskap och evolution... i detta fall artificiell evolution. Om du inte visste det har vi sedan länge avlat fram hundar likt galningar för att passa våra behov... kamphundar framavlades för att mörda varandra... som underhållning... Tyck vad ni vill, men jag tycker inte att det är vettigt att ett djur med den farligaste DNA-kedjan är vettigt att ha som husdjur... då har vi tagit fram snällare hundar som man kan krama på..
jag bor hellre granne med en kamphund än har barn och bor granne med en pedofil
"Vi har en definition som finns i djurskyddsförordningen. Det är ingen speciell ras. Enligt definitionen ska en hund uppfylla ett antal kriterier för att kallas för kamphund, säger Malin Quick Oljelund, informationschef på Svenska Bostäder, till TT. Enligt henne handlar det om exempelvis stor kamplust, att hunden är lättretad och biter och har en benägenhet att rikta sitt kampintresse mot människor eller andra hundar. Vi hindrar ingen från att flytta in med en hund oavsett ras. Tycker man att man har kontroll över sin hund ska man få bo hos oss, säger hon. Om hunden däremot skulle angripa någon kan detta vara skäl för vräkning, enligt henne. Vet man före man skriver på kontraktet att man har en hund med sådana problem ska man inte skriva på." Från DN:s artikel om samma ämne.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Roni: Tror du på allvar att det är lika lätt för en mördare eller en pedofil att få en lägenhet som för vem som helst?
Roni: Jag tror att det är ungefär lika svårt för kamphundsägare som för pedofiler och mördare... med all rätt. Vem vill ha något farligt next door?
sshaddoww- ja du kan ju räkna ut hur många generationer det gått för mastifferna sedan de användes i det syftet så, och då var inte alla från början rastypiska, knappast så att man får en kull där alla kan användas till de syftet aveln har. på 3 år har killers pappa fötts, min hund fötts, och min hund har valpar. tänk då på 100 år. still ser man ju rastypiskhet såklart. men de e knappast så att de är "mördarmaskiner" precis som att min fd grythund inte har en aning om vad han ska göra om jag släpper ned honom i ett gryt även om han helst sover under täcken.
Peppis: Det handlar väl om framavlade instinkter, inte träning?
precis. vad snackade jag om då?
Peppis: Haha, oj, missförstod=)
Askin P20
Hur mycket hundvana har du fått på naturkunskapslektionerna?
Taxar avlades till grythundar, och beagles och blodhundar till jakt. Hur många används till dom områdena nuförtiden? Det har med ägaren och uppfostran att göra! Du kan lägga på hur mycket fakta du vill men hur många gånger har du själv blivit attackerad av "kamphundar"? mer än en hund som bara hoppar upp för att hälsa?
Hur många används till dom områdena nuförtiden? Det har med ägaren och uppfostran att göra! Roni: Så du menar att mördarinstinkterna inte existerar bara du uppfostrar den rätt? ska tilläggas att jag är uppvuxen med hundar...
Dessutom har det inget med att göra hur lätt det är att få lägenhet som pedofil, det har ju med säkerheten att göra säger dom! Därför borde väl dom trygga sina bostadsområden med att förbjuda såna också?
Varför kan dom inte släppa det här med så kallade "Kamphundar"?
413
Roni: Självklart! Det är som sagt svårare för pedofiler att få lägenhet... har jag sagt något om att jag hellre bor bredvid en pedofil eller nåt?
Askin P20
Är du uppvuxen med såna raser? Seriöst med vilka fakta talar du med? Sådana hundar är inte mer mordbenägna än en människa! Dom har däremot väldigt likt känslospråk som människor har!
Roni: Menar du på allvar att dessa hundar inte skulle vara framavlade för att vara mer aggressiva än andra hundar? Vill du förneka evolutionen eller kanske andra världskriget när du ändå håller på? DET ÄR FAKTA!
Askin P20 Tyskland utförde etnisk rensing över Europa och försökte skapa en arisk överlägsen ras. DET ÄR FAKTA!
Tyskarna är ett mordiskt folk som man inte kan lita på och borde förbjudas att bo i vanliga bostadsområden. Det är så du menar alltså?
askin- de har inte avlats till kamp på mkt länge. så vetefan vad du snackar för skit. om du på allvar skulle tro att all inavel av "kamphundar" ger ett genomtänkt avelsarbete mot kamp kan du tänka om. de enda som har hänt är inavel me instabila hundar. läs de jag skrev om att alla hundar i en kull dessutom inte kan användas till de den är framavlat till om man avlar fram den till exempelvis jakt. så varför skulle helt plötsligt a wide array av raser som inte avlats till kamp på mkt länge alla ha trollats fram till mördarhundar? de vore ett rent mirakel om alla var rastypiska , speciellt till agressivitet, vilket inte var tanken med aveln. en enbart aggressiv hund kan inte tränas till lämpligt område, som då tex kamp.
"To love me, you gotta love my
fucked up dawg "
hoppsan?
work some magic
Roni: Du kan ju för fan inte jämföra hundar med människor. Hade vi avlat fram människor för olika syften, ok, men hundar ÄR framavlade för att användas till olika saker... visste inte du det? Peppis: Hundar är egentligen inget naturligt djur, iaf inte raserna. De är framavlade av oss med såkallad artificiell evolution vilket innebär att vi tar fram hundar med olika instinkter och utseenden... mest för att hjälpa oss i vårt dagliga liv... Om ni inte tror mig, fråga er naturkunskapslärare...
askin- och vad hade de med saken att göra?läste du ens vad jag skrev?