Förstår inte riktigt grejen med att börja sälja en vecka i förväg... det är ju givet att folk ska börja smälla i förväg
Look with your own eyes - See with your own mind
Har inte läst hela tråden men menar ni allvar? Jag smäller raketer jämt, och det är inte något man gör året om. Det är en viss period man gör det och det är kul... Och barn ska kunna vara barn. Visst kan det vara jobbigt men det är ju bara från dec- jan sen är det slut, sen är raketer gryma att kolla på och smälla...Haha...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Handlar väl mest om var och när man väljer att göra det.
införskaffa ett luftgevär med lämpligt sikte, plocka unge efter unge. dessutom kan du skjuta ner störiga fåglar som stör din morgonsömn på våren/sommaren. duvorna ska få sig en omgång när dom är tillbaka efter "vintern" eller vad man ska kalla det här..
Faktiskt en rätt bra idé :D De blir inte skadade, de får bara lite ont och håller sig förhoppningsvis borta.
Smällarna kan jag ta, men att min hund ska springa omkring och flåsa en i örat hela tiden av smällarna är förjävligt.
Keep crushin'!
PenDragon Ja, jag menar det svider trots allt till ganska bra samtidigt som det inte skadar nämvärt och med lite tur har dom ingen aning om varifrån det kommer. hade jag blivit skjuten på med ett luftgevär hade jag inte gått tillbaka dit, dock är dagens ungdom skogstokig så akta dig för att få en raket insläppt genom brevinkastet. en annan sak som nån va inne på, vem fan låter sina kids (för det är väl småkids vi snackar om?, dvs. 8-12 år gamla) vara ute efter elva på natten?
mike_ P21 Man får ju vara lite snygg med det, lägga sig väl kamouflerad :)
Köp en rejäll tårta och bränn av mot snorungarna. Eller kör glasflaskor, det gör jag mot raggarna utanför.
Rätta mig om jag har fel... men slutade de inte att sälja _SMÄLLARE_ för några år sen? Det måste väl vara någon slags ljuseffekt nu också för att de överhuvudtaget ska få säljas i Sverige?
mike_ när jag var liten hämnades vi alltid gubbar som skällt ut oss eller jagat oss med baseball-trä:) fast inte på nått dödligt vis dock.
...
fan va fegt att skjuta tillbaks med luftgevär. lägg er med sånna där mini-raketer på taket (på grannbyggnaden såklart) och skjut ner på dom. dom kommer tro att det är gud som straffar dom och springa hem och gråta och konfirmera sig.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Vi lärde en ungjävel en läxa idag iaf. Var hemma hos min tjejkompis och skulle precis iväg när någon kastar in en raket i trappuppgången. Vi sätter fart efter dem och får tag i dem. Ungarna var kanske 12-14 år. De lär sig nog att inte smälla där mer efter ett ciggbrännmärke på kinden :)
mellanöl är du allvarlig? Har du aldrig busat eller? Hade det varit ett syskon till mig som fått ett brännmärke på kinden hade du fått ett baseball märke i ansiktet..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
pigglaen P18 Sure, bring it on! Jag kan nog försvara mig :) Jo, jag har varit ung, men då var det thunderkings i brevlådor och inte raketer i trappuppgångar där det finns en hund som ligger under sängen och kissar ner sig av rädsla. Sen var ju brännmärket inte hela världen. Vi kasta bara ciggen i ansiktet på honom så det sved till lite. Han sa knappt aj
Trodde det handlade om att hålla fast och trycka till ciggen, men ändå helt överdrivet.. Och nu är det inte mitt syskon, annars hade jag redan varit där..
Haha är det nu man ska skryta om vilken umgängeskrets man har? Tror inte du och ditt baseballträ hade gjort så mycket nytta i den situationen, snarare hade du sprungit. Och nej, jag leker inte cool. Säger bara som det är
Hahaha det är det ju verkligen inte, men att skryta om att man bränner småungar är ju riktigt tungt, tung lirare, tror jag loggar ut nu.. Jävla pajas..
Okej, trevligt kväll. Puss och gonatt.
Gott nytt år, jag bangar inte på att bränna varenda jävel vid slussen med dig!
Jag brände inte någon. Dock har jag bränt en kärring på 62 år med en cigg på kinden, men det är en annan historia och hade du vetat bakgrunden hade du inte tvekat att göra detsamma. Detta gjorde jag på psyket och personalen brydde sig inte eftersom de visste vad hon gjort mot mig i flera veckor.
köp en soft air gun o skjut dom små liven
Armarna är för rookies. Riktiga män skär sig i ansiktet. / Th1ef
Jahaja, men det var ju relevant.. Eller vill du att jag nu ska börja tveka och ta tillbaka vad jag sagt för att du suttit på psyk? PLEASE!
De lär sig nog att inte smälla där mer efter ett ciggbrännmärke på kinden Var ser du i den meningen att det var jag som gjorde det?
Det ser jag inte, men du antydde det.."Vi sätter fart efter dem och får tag i dem."
Ja, eftersom en kille springer snabbare än en tjej i högklackat så sprang jag ifatt och bad dem stanna. Sen kom hon och skrek och hade sig och sen ett fint avslut på det hela :)
"Sen var ju brännmärket inte hela världen. Vi kasta bara ciggen i ansiktet på honom så det sved till lite. Han sa knappt aj" Yeah yeah, du och dina vänner kan ju fortsätta bränna barn om ni vill..
PenDragon P22 Näe, man får inte sälja smällare längre. Men det går lätt att få tag på ändå!
jag har lust att gå ut å skjuta dem äckliga små snorungarna. e fett trött på de här nu. Varje jävla dag å natt i en månad nu. Fittor
pigglaen P18 Man får ju vara beredd på konsekvenserna om man gör sådär.
ekoli btw, så borde du respektera både människor och djur. Omogna snorunge
mellanöl P21 Javisst, bus är bus och att bli jagad är väl halva grejen.. MEN att bränna ungen känns fortfarande bara fel och överdrivet, slita tag i honom och skrämma upp han eller slänga iväg honom hade varit en annan 5a..
Skrämd blev han. Han skulle säga till sina kompisar att inte smälla i det området mer och han själv lova att aldrig göra det. Så problemet är löst
Det är helt stört i Landskrona just nu.
Skulle ta bussen hem efter en fika i stan med en polare, när ett ungdomsgäng lägger raketer ner (alternativt hade dem i petflaskor för "skotten" var välriktade) och skjuter mitt in bland folk på olika ställen i stan och mot kommande bilar och cyklister/ förbipasserande. Detta pågick i säkert 5 min, och det var inga små rakter i heller. Blev faktiskt rätt skraj och det kändes inte alls tryggt. Kändes som man var i en krigson för en kort stund, raketerna vem runt omkring, träffa bilar och byggnader och de jävla kulorna for runt med en jävla fart.
Samma sak hände på julafton utan för ett discotek som nyss hade stängt och det pågick utan att överdriva i säkert 10 min. Rätt in i folkmassorna. Folk sprang för att skydda sig själv i panik.
Kortare artikel om händelsen. I vilken annan stad kan folk betee sig såhär utan att någon (polisen) rycker in? Fan, förbannad blir man!
dingrinn.blogspot.com
trimmad P20 Men det är i LA. Alla vet att LA är kört. Går inte att göra nått åt det. Poliserna vågar inte ingripa ens.
bädda hela gatan utanför ditt fönster med svartkrut, så bränner ungnarna ihjäl sig när det antänder av smällarna sen >:D
Graffiti is like music for your eyes.
mellanöl P21 Mjo, tyvärr. Men detta va fan vid 6-tiden, mitt i stan! Folk kan fan inte va så jävla tröga att dom inte fattar att det kan sluta riktigt, riktigt illa. Framförallt eftersom det rör sig mycket folk i stan vid den tiden i alla åldrar. Det var ju inte som på min tid, när man slängde in en ryss i en trappuppgång för att sedan befinna sig på andra sidan stan med hjärtat i halsgropen 10 min senare. Nu står de fan kvar och "avlossar" nästa raket. Helt oberört kan man bete sig precis hur jävligt man vill. Jävla mjukisregering!
dingrinn.blogspot.com
Finns väll inte så mkt du kan göra, ring polisen på dom om dom är underåriga typ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo, landskrona är landskrona, vad fan ska man ta sig till med det jävla stället. jag har dock några idéer men dom är inte vidare rumsrena och har nog inte så mycket stöd hos opinonen som inte varit i lkrona. smällare säljs väl för övrigt fortfarande i "fyrverkeri paket" ett hopplock av raketer, tårtor OCH smällare. man ska dock ha feta pengar för att inte smälla upp omgången smällare ganska omgående. dock har kidsen inget emot att skjuta iväg raketerna när som helst och tydligen var som helst oberoende av om folk är i närheten eller inne i sina lägenheter.
Haha, ska ni seriöst ringa snuten för att knattar smäller smällare! Hahahaha, är ni sjuttio? Ska ni gå ut med saltkulebössan när dom pallar äpplen också? Haha.
www.google.se
fulfrihet : Lev du i din bubbla istället.
dingrinn.blogspot.com
fulfrihet pallar dom mina äpplen i min trädgård gör jag vad jag vill med dom. Prylen med att hitta på skit är spänningen att åka dit för det, eller? Jag tycker det är lönlöst att prata med ungjävlarna eftersom dom inte bryr sig ett skit, så: Istället för att bränna kalorier och ge sig ut på en vansinnesjakt plockar du fram hagelsprakaren och ger dom en salva som dom sent glömmer.
ungjävlarna skärmde skiten ur mig nyss. FAN för smällare och jävla raketer, gå häng er !!!!
jag levde för kicken , precis som du
trimmad P20 Därför jag/vi tog saken i egna händer idag som du kan läsa lite längre upp i tråden. De småungarna kommer inte våga smälla i närheten där hon bor nått mer som tur är :)
mike_ P21 Man kan köpa lösa smällare fortfarande i de som har större utbud av raketer mm. Var där senast idag och inhandla
denna bomb Där hade de smällare som man kunde köpa på vår tid dvs tigerskott mm. Fast de hade bara småvarianter och tigerraketer mm. Kunde också köpa airbombs i löspack om 6 st/paket
mellanöl aight, vad jag vet så är det olagligt att sälja smällare direkt, sen finns det väl säljare som delar sina mixade paket eller köper in fuffenssmlälare.
Jag hatar dom jävlarna! Förstår inte det roliga i att smälla smällare en månad innan nyår (ja, för det är typ då dom börjar). Sjukt jobbigt att höra "pang" var femte minut.. Rädd blir man också.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
mike_ P21 Här i Helsingborg finns det ett ställe som är det största försäljningsstiället i HBG. Tror inte att de delar upp paket faktiskt utan att de har licens för det. De har smatterband, tigerraketer, nån form av smällare och lite annat smått och gått som de säljer. Tror det är helt lagligt faktiskt
Glad?? Och vilken del av smällandet gör dig glad? När jag promenerar hem i mörkret skrämmer smällarna skiter ur mig, helt plötsligt kommer ett "pang". När jag hör "pang" hela tiden blir jag väldigt irriterad. Sedan förstår jag inte vad det är som är så roligt med att smälla? Jag tror jag blivit lite gammal.. och glömt bort att jag själv brukade smälla när jag var liten. Fast en gång kom en bitter gubbe och tog mina tändstickor, så jag kunde inte tända på ett litet tag. Vi brukade även mixa ihop egna smällare, det var kul!
Vi blockade ur kulan ur Thunderkings när jag var liten och satte ihop 3-4 kulor och en stubin på det. Har aldrig sett grannens brevlåda flyga så mycket som då. Den ena delen av brevlådan flög över vägen och landa på vårt tak och de andra delarna ca 20-25 meter bort. Han var förtjänt av det. Hatar hela den jävla pollackfamiljen. De fick våra kaniner för vi kunde inte ha de kvar. Vet ni vad de jävlarna gjorde? De slakta dem och käka upp dem. Efter det var det bara hat mot den familjen och hans brevlåda. Det komiska var att han satte upp 3-4 nya brevlådor innan nyår och alla fick samma resultat.
För att jag är gammal nu och får hata ungar som smäller!! :) Man växer upp och blir bitter, så är det! haha!