Det är så man säger "tvärr så har jag inte tid just nu men kan jag få ditt hemnummer så kan jag ringa tillbaks till dig så vi kan fortsätta detta samtalet senare?"
kompis du får stila upp din skit
GAIA: ja min adress och telenummer är ju en offentlig handling. pallar du inte regga dig hos nix som tar max 2 min så får du fan skylla digsjälv. hur svårt kan de vara? det är som att ringa och klaga på tv3 för dem sänder reklam, BYT KANAL bara??. www.nix.nu -så dessa stackars telesäljare slipper er. ps. slår du ner fältsäljare på stan som kommer fram till dig utan att du vill det också? river du ner reklamaffischer på tuben för de stör dig?
http://www.kalvinhiphop.com
Lilli, är jag på tuben är jag på allmän plats, tittar jag på Tv3 betalar jag priset genom att genomlida reklam. Men min telefon är fan helig och i mitt eget hem har fan ingen människa rätt att komma och tro att han eller hon har rätt att ringa hur som helst och att det är upp till mig att göra preventiva förändringar för att få dem att sluta.
din telefon är som ditt brevinkasst, ett öppet hål mot det offentliga rummet, sen om du vill sätta upp en "EJ REKLAM TACK" ovanför brevinkastet eller regga dig på nix är helt upp till dig, precis som du säger.
http://www.kalvinhiphop.com
Jag har inte sagt att folk inte får ringa mig? :S Titta längre upp i tråden. Däremot så får de ta ett nej och inte ringa tillbaka direkt efteråt eller börja diskutera o.s.v...
Moderator
2006-11-20 22:12
Det där med "Jag är inte intresserad" måste jag bara säga en sak om. Telefonförsäljaren är högst medveten om att du inte är det från början, men eftersom de lyckas sälja då och då innebär ju faktiskt det att de lyckats få folk intresserade. Ingen är intresserad från början men försäljarens jobb är att skapa ett intresse. Och ni som driver med telefonförsäljare och tycker att ni är världens roligaste personer. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Försäljarna har redan hört allt och ni är inte unika på något sätt övethuvudtaget utan bara sjukt tråkiga. Att driva med telefonförsäljare är ungefär lika nyskapande och roligt som att skapa gå runt och dra gamla Killninggängetskämt jämt och ständigt. Eller att klaga på särskrivningar, det är fan också en jävligt tråkig grej att göra.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok Det finns personer där ute inklusive mig som inte har råd med jack shiet, fuck, de skulle kunna sälja manna med koks on top of it på rea, jag skulle inte ha råd ändå. Så därför säger jag helt sonika efter 3 sekunder, -Nej sorry, vill inte ha ngt. Och lägger på. Har jag cash kanske jag lyssnar vad de säljer först om det inte drar ut på tiden.
Moderator
2006-11-20 22:24
GAIA Säg isf att du är pank och att det inte spelar någon roll hur billigt det är istället för att säga att du inte vill ha något/inte är intresserad. Det argumentet funkar iofs inte på folk som vill prata om abbonemang.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Iofs, men det är min fucking business, det ska de skita vilken social status jag har atm. Ett svar är ett svar sen får de nöja sig med det.
Jag svarar så ärligt jag kan: Nej tack, vad du än säljer vill jag inte ha det och för att inte slösa din tid (eller min) så, hej då!
Bästa jag varit med om är killen som blev besviken när jag inte hade några yngre syskon och istället gick över till att försöka få mig att köpa Mulle Meck. Han tyckte att det kunde vara kul även fast man är lite äldre. Visserligen hade han rätt i sak, men kanske inte så kul att jag vill lägga ett par hundra på det.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Moderator
2006-11-20 22:38
boogey Hade du några yngre syskon och ljög för honom? För det känns ju som att de borde kolla upp en sån sak innan de ringer. Rätt skojig situation. :)
Annars gillar jag snubben som ringde mig dan efter jag o min sambo separerade o ville få mig att köpa kalsonger.. när jag förklarade, storgråtande o snorig, att vi nyss separerat så tyckte försäljaren att jag ju kunde köpa dem som en fin gest! Haha
Moderator
2006-11-20 22:43
Hahaha. Ja det har ju hänt att man har slängt ur sig några opassande saker som telefonförsäljare.
Jag är MR: "Jag är inte intresserad av någonting..." följt av MR: "*Klick*..." Till mitt försvar måste jag säga att jag inte är intresserad av någonting jag inte kommit på att jag behöver. Jag kommer inte på att jag behöver någonting genom att en påflugen tellefonterroriserandesnorunge säger åt mig att jag behöver det. Där av finner jag det onödigt att prata och förstöra din arbetsdag, jag följer mitt utalande med att lägga på innan du försöker skapa en onödig diskution. Där har du en analys av mitt beteende, sprid nu en ursäkt till dina koleger, jag hoppas ni inte tar illa vid.. En gång utvidgade jag dock min repotear med att till en telefonförsäljare säga att han skulle radera mig från samtliga telefonlistor hans företag hade och att han aldrig skulle ringa mig igen, annars skulle jag personligen besöka honom på deras butik nere på stan och då inte för att köpa någonting. Han ringde inte igen, inte någon annan från hans företag heller. mohahaha, Men nu har jag oregistrerat comviq så nananana..can't tuch me!
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
Moderator
2006-11-20 22:58
-mäliS- Ja för han tog säkert bort dig för att du hotade med att komma dit och skada honom.... Om jag hade fått en tia för varje gång jag blev hotad i telefon....
KaptenKrok P21 Han fortsatte ringa till min polare som inte hotade honom så ja, jag tror det.
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
Moderator
2006-11-20 23:12
Då kanske din polare lät väldigt charmig så han ville ringa dit igen. Eller så var det en annan försäljare. Eller så bad din vän honom inte att sluta. Eller så var det en ren slump.