Varför kan folk inte snacka i telefon?
De två senaste månaderna har jag satt mat och dryck på bordet genom att vara jobbig telefonförsäljare i det kalla landet i väst. En hemlig produkt ska säljas till förvirrade norrmän och fort ska det gå. Stressen har varit påtaglig, kollegorna mystiska och grundlönen frånvarande, men nu måste jag säga att jag börjar bli riktigt varm i den obligatoriska kostymen och den klassiska "fisken i vattnet"-metaforen ligger precis runt hörnet... Jag jobbar cirka 12 timmar om dagen, 6 dagar i veckan och det kan i längden självfallet bli lite slitsamt. Folk man snicksnackar med är visserligen snälla, sjuka i huvet, fulla, högljudda och roliga, men framförallt jävligt arga. Detta är inget större problem för en garvad säljare som mig själv, (jag vet att de bara är bittra och ledsna människor som innerst inne är froma lammungar), men just nu känner jag att jag måste få lätta lite på trycket, och spy lite galla över folks oförmåga att ta en konversation. Detta ska du inte säga till en telefonsäljare:"Jag är inte intresserad av någonting..." - Näha. Det var ju ett sunt, moget och givande ställningstagande. Är detta måhända ett förhållningssätt du planerar att föra vidare till nästa generation? Lyssna på det jag har att säga, det tar ca 15 sek, sen kan återgå till ditt lilla grönsaksland. Apati kallas det du håller på med, och i vissa kretsar anses detta t.om. vara sjukligt. "Jag bestämmer ingenting över telefon..." - Jag förstår din invänding men har tyvärr ingen möjlighet att skicka ner min trettonåriga träl till din enkla boning just nu. Kvar står vi alltså med detta högteknologiska kommunikationsredskap och jag tror nog att du har förmågan att ta ett beslut även fast du inte fysiskt kan spotta mig i ansiktet om du inte vill ta del av erbjudandet. "Jag måste prata med min man..." - Jag vet att vi lever i ett patetiskt patriarkat, men beslutet om du och din familj ska ha Engångstallrikar / Ginseng-tabletter / Luftpistoler eller ej kan du nog svara på. Han frågar inte dig om hurvida ni ska beställa kabel-porr, så varför lägga över besluts-ägget i hans korg?"Jag vill ha något skriftligt först..." - Ja, och jag vill ha större muskler, mindre håravfall och en hoppborg, men får jag det? Nej. Och hade vi haft nått snitsigt reklammaterial färdigprintat kan du vara säker på att skiten redan legat i din söta lilla bervlåda. "*Klick*..." - Riktigt moget. Jag lovar att du var en ungarna på dagis som stack fingrarna i öronen och började "lalalalalalala, jag kan inte höra vad du säger..." varje gång något jobbigt kom på tal. Ett "Nej tack, jag är inte intresserad" är allt mina svettiga öron behöver för att vara nöjda.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
telefonförsäljare e fett ochill... speciellt när de låtsas känna ngn i familjen " tjeena, har du fassan där?" kick down HA DET!
Well all I need is my 40, some Buda and my Timbs my biggity black benz with them 19 inch rims...
Toastare
2006-11-17 18:28
varför ska en telefonförsäljare läxa upp en? Jag har jobbat som en... men har full förståelse för att man blir förbannad när det ringer för femtielftegången, man har sagt att de ska ta bort en från kundregistret OCH man är med i NIX. Bytte telefonnummer... tog ungefär 4 timmar innan den första ringde och då jag kom på att jag inte anmält det nya numret till NIX. "Hej jag ringer från tele2..." KUL, jag har bytt telefonnummer till den billigaste operatören för mig, det är därför jag har ett 4 TIMMAR GAMMALT NUMMER! man vill inte lyssna ibland, inte ens 15 sekunder. vad vet telefonförsäljaren vad som har hänt under ens dag? Jag vet ju med säkerhet att om jag VILL köpa något så tar JAG kontakt med en säljare hos ett företag som jag vill köpa en vara eller tjänst av. Jag vill inte ha någon som erbjuder mig saker... i 9 fall av 10 är det nått dåligt, annars hade det inte sålts per telefon.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2006-11-17 18:30
eller.. lysrör, ekonomisk rådgivning (indirekt reklam för bank), försäkringar, kalle anka pocket, prenumeration av GP och andra livsnödvändiga saker.
Jag skyller allt på Emma!
man samtalar med dom man vill ha något utav, känns ju lagom ogivande att prata med någon om nån dammsugare när man vet att man inte orkar köpa något. Som att kasta mynt i en brunn som man vet inte fyller ens önskningar!
"Jag bestämmer ingenting över telefon..." Det har ingenting med att fysiskt kunna spotta dig i ansiktet utan mer att det kan vara vem fan som helst som ringer och ber om uppgifter.
California, knows how to party!
Just det, glömde en sak: Jag förväntar mig inget annat att ni som hatar telefonförsäljare, och då menar jag verkligen hatar, bidrar med just era unika åsikter. Läxa upp oss! Säg till på skarpen! Ge oss en riktigt saftig, skriftlig käftsmäll!
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Jag blir sugen på att köra alla fyra varianter på dig för att du är en jobbig telefonterrorist. Men jag har stor förståelse för att det antagligen är jobbigare att vara telefonförsäljare än att handskas med dom. Tjänar du bra med stålars då?
lyssnar inte till idioter som vill sälja skit till mig på gatan o lysnar inte när dom ringer, vill ja köpa nått så söker JAG upp det
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan du är verkligen het på att få käftsmällar på internet. Det eviga sökandet efter lite feedback för att bli den perfekta individen?
Om du pratar i telefon som du skriver på whoa hade jag lagt på efter första meningen.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
haha den där var jävligt rolig, daviden.
Ptolemajo P19 Nja. Både och, faktiskt. Visst, det är det helkul med all form av feedback, men jag vet samtidigt att det kliar nått enormt i vissa folks fingrar när jag skriver så jag ger dom alltid min fulla tillåtelse att smäda och förlöjliga mig, för att jag vet att de kommer må bra och känna sig tuffa efteråt. Vad ska jag säga? Jag är en schysst kille helt enkelt...
"Jag är inte intresserad av någonting..." - Näha. Det var ju ett sunt, moget och givande ställningstagande. ... Apati kallas det du håller på med, och i vissa kretsar anses detta t.om. vara sjukligt. "*Klick*..." - Riktigt moget. ... Ett "Nej tack, jag är inte intresserad" är allt mina svettiga öron behöver för att vara nöjda. Hmm, motsägelsefullt?
N_got Ja, för det otränade ögat ter det sig givetvis motsägelsefullt. Men låt mig förklara: Lägger kunden på luren när han hör att jag är en telefonsaäljare, tycker jag det är svagt och omoget. Säger han "Nej tack, inte intresserad" efter mina 15 sekunder av prat, kan vi fortfarande vara de bästa av vänner...
Aha, kort sagt så måste han lyssna på dig i alla fall.
N_got Ja, 15 av sina dyrbara 86400 sekunder på en dag, vill jag faktiskt att han ska låna mig. Kalla mig gärna gammaldags eller dryg, men hey, så upptagna är inte folk...
Haha, jag får intrycket att du var pojken på dagis som kastade sand i ögonen på din bästis när han inte ville låna ut sin spade.
peterpan P0 Jag får intrycket att du var pojken på dagis som fick sand kastat i ögonen av din bästa vän...
grejen är att är man en duktig telefonförsäljare så vet man ganska tidigt om man kan sälja eller inte, det är inte svårt att avgöra. märker man att någon är ointresserad ere bara att vara trevlig och tacka för sig. Till saken hör den att alla säger att dem hatar telefonförsäljare men ändå så lovar jag att de går på skiten iaf. jag har sålt skit till folk som varit svinsura och sagt att de aldrig någonsin skulle köpa något över telefon... är man duktig så får man inte ens samtalet att låta som en affär eller ett köp. det verkar finnas en allmän tro att man kan behandla en telefonförsäljare hur som helst men vafan det är ju en människa i andra änden. komigen!
http://www.kalvinhiphop.com
Tycker du själv att det e konstigt att man blir sur på telefonförsäljare? Det borde inte ens va lagligt..
www.soundcloud.com/lirzproductions
Det är så att är man inte intresserad av att köpa, varför ska man ta upp varandras tid? Som sagt, man vet troligen vad det är för typ på tonläget och hör man att det är en sån som bara vill lägga på så är det slöseri på tid för båda.
N_got Folk som bokstavligen mordhotat mig har i vissa sällsyta fall ändrat sig och i slutändan faktiskt köpt. Och vet du dessutom att du får 1500~ för en försäljning lägger du inte på för en pissanledningen som att personen i andra ändan inte är intresserad. Det är ju det som är hela jobbet. Få folk som inte är intresserade att bli intresserade. Men, som sagt, detta var inte en tråd som jag skapade för att få ökad förståelse för varför folk inte gillar telefonförsäljare (då hade jag lika gärna ta en vända in till jobbet och dra iväg några samtal) utan mer ett vattenhåll, en paxruta eller ett ventilationsrum för oss som får sitta och höra på era "lama" ursäkter hela dagarna...
håller med om det, däremot har jag hört att folk är jävligt sura på telefon undersökare också.. vilket i sig verkar jävligt dåligt. men ändå jag tycker folk fan e fett otrevliga vart man än kommer.. men kommigen.. om nån ringer visst har man hysfs nog att vara trevlig, man får fan se människors värde iallfall oavsett vilket levebröd det än å vara (i många fall).. sjukt att folk ska bli sura.. va fan svarar du i telefon för om du inte kan vara trevlig när du använder den....
-vad e klockan -va? -inte vatten ...MILK
Det är ju inte direkt så att folk är tvingade att jobba som telefonförsäljare, och så länge de söker upp mig istället för att jag söker upp dem så är de fan värda ett drygt bemötande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men det e inte konstigt att man blir förbannad.. Varenda gång man rör sig ute blir man bombarderat med "köp köp" Slår du på tv´n ser du reklamer va du ska köpa.. Sitter du på nätet ser du reklam vad du ska köpa.. Folk ringer hem till dig o erbjuder dig köpa saker.. Inte konstigt man blir pissed..
www.soundcloud.com/lirzproductions
jag leker intresserad och sen säger jag nej = roligt
Du är en god telefonförsäljare. Stå upp för ditt yrke till sista droppen av blod. Att ta sitt jobb på allvar är A och O. Det är bra att du funnit något du brinner för. Om vi ska vara seriösa. Vafan tror du egentligen? Telefonförsäljare är som medlemmar av Livets Ord. Skiten som blev över. Kommer att få revidera detta inlägg vid senare tidpunkt då jag i framtiden sitter och säljer bantningspiller för att ha råd med mitt dagliga bröd.
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.
Det har väl blivit lite av ett fenomen att inte gilla telefonförsäljare. Jag stör mig på att dom ringer och väcker mig så ofta.. men jag är aldrig otrevlig för det.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
Jag är jättetrevlig i telefon. Det är en av de saker jag gillar med mig själv. Du borde verkligen ringa till mig. Nu har jag ingen fast telfon, men förr i tiden, då hade jag. JAg gillar inte när folk i allmänhet och försäljare i synnerhet inte lyssnar på vad jag säger. Som när en säljsnubbe på Coop försökte få mig att teckna hans mobilgrej trots att jag sagt att jag ringer gratis via jobbet. Argumentera mot gratis? Gör du det phlegm? 'Nej tack, jag har unlimited access till , så jag får nog tacka nej.' 'Jaha, MEN det är jättefina .. Otroligt bra erbjudande!'
Göteborg på låtsas.
personligen hatar jag folk som ringer mig innan kl 12.00, speciellt när det är en försäljare
http://felidae-music.com
Moderator
2006-11-17 22:04
Jag tycker det är roligt att nu för tiden finns det två stora samtalsämnen med en intressant koppling. 1. Fan vad folk är lata som inte vill jobba 2. Hur fan kan någon börja jobba som telefonförsäljare?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Även om jag har full förståelse för ditt något krafttagande jobb, så måste jag faktiskt hålla med om att du inte kan bli så sne för att folk lägger på när du ringer de? För som vissa innan redan påpekat, vissa KAN ha det jobbigt och vissa pallar inte lyssna i 15 sek, det är väl bättre att de (ointresserade) bara lägger på så att du kan fortsätta ditt jobb, än att de tar 15 sekunder av din värdefulla tid? Stop whining, dude :) F. ö daviden den länken ägde haha :D
phlegm P22 Värst vad du klagar, dags att byta jobb?
My three year old son can do that, and I don't even have a son!
Hemligt nummer?
Aldrig mer....
Jag förstår inte felet med kommentar 2, jag tycker snarast den känns sund. Så patetiskt när telefonförsäljare snackar om att man måste slå till direkt och man får bara den här chansen, det går bara att köpa via telefon, osv. Jävla bullshit och man vet att de är ute efter att lura en. Fatta välövervägda beslut istället, det är mycket bättre. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Moderator
2006-11-17 23:57
NickeMannen Nej du vet inte att de är ute efter att lura dig.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
om telefonförsäljarna hade nått vettigt att sälja åtminstonde nån enstaka gång kanske man hade varit intresserad.. varför lyssna om man vet att man endå inte kommer att köpa något? Du borde ju förövrigt snarare vara glad att dom säger direkt att dom inte tänker köpa något på ett eller annat sätt istället för att du ska slösa tid på att presentera erat erbjudande.. det leder ju bara till att du hinner ringa fler samtal och därigenom nå fler potentiella kunder..
cry me a river! --> thcrew
nr 3 säger man ju förövrigt bara för att det är ett enkelt sätt att säga nej tack.. det handlar ju självklart inte om att man är intresserad men inte kan köpa något utan mannens (eller kvinnans tillåtelse) utan att man inte vill lyssna på ert dravel för sjuttielfte gången..
haha ringde en brud och väckte mig häromdan och jag svarade efter 10-15 signaler med min rossliga morgon-heroin-röst och självklart söker hon mig. innan chocken lagt sig hade hon fått mig att tjacka en helårsprenumeration på Moore :/
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
JAY-E använd dig av ångerrätten som ges av distansköplagen..
folk som är otrevliga mot teleförsäljare är allmänt korkade bara. säger de inte för jag själv varit telesäljare utan för att man måste förstå att det är en individ i andra änden och man har inte alltid något stort val när det kommer till att ta jobb. Tm-branschen utnyttjar unga oerfarna människor för att sätta så låga löner som möjligt och kunna sparka dem om de inte ger resultat.
http://www.kalvinhiphop.com
Daviden, finns ju nån annan liknande, fast då ljud-fil här på web-sidor nånstans, om den finns kvar. Den ska ni höra gott folk, hittar ja länk så ger ja er.
-- Mr.L --
jag brukar lyssna lite sen säga "Näe!" och lägga på mitt i en mening. why? det är underhållande. orka lyssna. skiter väl fullständigt i om du har världens skitjobb som telefonschimpans, jag hatar fortfarande att få störande telefonsamtal om allt möjligt skräp. har iofs ingen hemtelefon längre så jag slipper sånt där men ändå...
JAY-E P17 - Jag visste inte att någon som inte var myndig fick teckna premunationer och abonnemang på sig själva..
phlegm "Och vet du dessutom att du får 1500~ för en försäljning lägger du inte på för en pissanledningen som att personen i andra ändan inte är intresserad." Du låter som den drygaste jävla telefonförsäljare jag någonsin hört talas om. Dom som tar ett "nej tack, jag är inte intresserad" och är trevliga och accepterar ens önskan har jag respekt som fan för, dom gör bara sitt jobb. Om du däremot ringde mig och betedde dig som du beskrev skulle jag bli galen. Goddamn.
vill jag ha något så planerar jag mitt köp noggrannt och låter mig inte bli manipulerad av nån telemarketer som är utbildad att ha en baktanke med allt dom säger. iofs blev jag påprackad ett rakhyvelset över telefon igår men det var för det faktum att jag verkligen behöver raka mig!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know