I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya bilder [Foto- / Bildtråd]

Övrigt - Blandat

Hangaround

2007-02-15 23:09
hlgrsn
Åååh, tack för lite givande kritik=)
Serien med tid kan jag berätta att den är rätt så framstressad. Jag saknar också något i dem. Kanske är en klocka som hänger på väggen eller kanske bara ett annat ljus på bakgrunden.

Storformat har vi tillgång i skolan. Dock är det bara jag i klasserna som är riktigt entusiastisk nog att använda den. Köpte bladfilm för 640 kr, 50 blad negg det vill säga.
Och ja, ang kontrast i bilderna. Jag håller med till fullo. Det är så att det är inscannade negg och jag kan inte med scannern till fullo. Därför var det svårt att få fram riktig kontrast i dem. Neggen är tillräckligt bra exponerade så det finns möjlighet till kontrast i ett mörkeum, vilket jag testat också. Synd på den biten. Nivåer har jag pillat i och har testat olika fina S-kurvor.

Och jag måste säga att porträttet på din farfar är riktigt bra. INTE för att jag fått kritik av dig utan för att jag tycker så. Härligt tonomfång och kontrast. Komposition är bra som får honom att framträda som lite ung i sinnet och blyg. Om jag också skall komma med lite konstruktivt så kan jag tycka att det känns som att det blivit lite för mycket oskarp-mask(?). Eller  så är det de grova kornet som ger en den känslan.

Hangaround

2007-02-15 23:13
Ghettogerda F21
Tack så mycket. Kul att du kommer med åsikt också. Aldrig hört den förut, kul när andra tänker på ens bilder med andra tankar. Men om vi nu skall tycka att det är så serien framträder så kan jag tycka att den blir lite romatisk. Och sedan på slutet dör den lågan av hopp som hela tiden funnits och dör ut totalt. Utan den bilden i de banorna tycker jag personligen att den skulle bli lite väl avslöjande med bara tre bilder.

2008-01-11 01:51
8 av bildrna jag tog på en resa till gambia nu över nyår.

Väldigt intressant resa, dock hemskt att se den fgattigdomen som dom lever i. Besökte ett flertal olika skolor, samt små byar och det var ute i byarna som ma nverkligen såg hur dom lever..

The Gambian experience

Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>[email protected]

2008-01-11 02:26
Spinnelll De bilderna va riktigt bra, särskilt bilden på pojken som skriker i förtvivlan.. Mycket känslor i den bilden.. men jag måste fråga något som jag undrat när man fotar i de situationerna, Känner man sig itne jävligt okänslig som trycker upp en kamera och exploaterar någons missär, som om det vore en turistverksamhet?

Här är några som jag har tagit.. Har precis börjat fota, och har inte hunnit med så mkt än =/

Nalle

Frost, löv och solnedgång

December Vy
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-01-11 11:49
Kan inte påstå att det var så at jag kännde mi okänslig.
Jag menar, det vi inte kan se det vet vi inte, och de vi inte vet det kan vi inte göra något åt.

Barnen var ofta villiga att fotograferas, de vuxna frågade jag i stort sätt alltid.
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>[email protected]

2008-01-11 14:30

2008-02-29 15:42
Ingemar, 83 år
Äppelodlare
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2008-03-03 00:12
 hlgrsn X0

Lite överskärp kanske, ögonen helt trasiga.. men annars var det enn fet bild! Gillar den hårda kontrasten.

Mange

2008-03-03 01:02
Semesterbild från norrland..

Mange

2008-03-03 13:16
Mangen
Haha, ja.. Upptä'ckte först efter att jag lagt upp bilden. Orkade inte göra om o lägga upp ny dock. Men det kommer.

Vet inte varför just ögonen trsades sönder så mycket. Kan ha med att jag ljusade upp dom, iof.. Men det ska inte betyda att de blir trasiga för det. Konstigt, konstigt
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2008-03-03 17:14
Mangen P25
semesterbilden e magic!
Har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mej

2008-03-03 21:51
kort på http://xt0z.bilddagboken.se , en del mer seriös fotografering (även om ja inte har nån bra koamera) , men oxå en hel del kopiskort mm :P , kommentera gärna om nån skulle orka sej in ^^

2008-03-04 02:36
Jävlar.. vilken kamera hade du på semesterbilden? Satan vilken skärpa !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-04 02:39
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-04 03:12
 Hardcorearesoft P16  en Canon 5D.. men det handlar inte bara om kameran..

Mange

2008-03-10 02:48
friktion P21

Tycker om frostbilden! :)

själv har fotandet varit lite lågt senaste månaderna, kan dock bidra med en bild.

Hej jag är en länk!
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2008-03-13 18:16
afflaf P21  Den bilden var det drag i!

Här kommer en från mig.

http://img329.imageshack.us/my.php?image=022kopysmallvo3.jpg
Tu m'emmerdes!

2008-03-16 16:40
Ojojoj, var mer än ett år sedan jag postade här sist... Vad tiden går fort... Men då är det bäst att jag postar lite nya bilder då, känns som om bäst-före-datumet har gått ut på dem i föregående inlägg...

Mina favoriter är Havängbilderna, #1 och #3. :)

Haväng #1
Haväng #2
Haväng #3
Haväng #4

Svan

Commuter Train

Hands in the air

Kommentarer uppskattas!
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-03-16 22:02
Mangen P25: Da staller jag fragorna vilken lins anvande du och vad/hur mycket post har du gjort pa den forutom farger?
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-03-17 21:36
Potatisen P20 17-40 4.0 L @ 17 mm.. 3 exponeringar.. jobbat fram fint dynamiskt omfång i PS.. Inga genvägar.. :)

Mange

2008-03-17 22:55
Användaren är inte inloggad Mangen P25 Ahh, misstankte HDRI, ser riktigt bra ut. Hur gor du det i PS? Jag foljer den har tutorialen, tycker det ger ratt schyssta resultat men alltid bra att lara sig flera satt.

Du vill inte ladda upp en oredigerad, full-upplost bild fran det objektivet? (helst den ratt exponerade)
Har kollat pa det ett tag och det borjar narma sig kop nu.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-03-18 01:14

Riktigt snygga bilder Mögelfar!

hmmm ska nog också slänga upp några bilder.... 

Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2008-03-18 01:28
Hangaround

2008-03-18 01:32
Har inte fotat på ett tag nu, så tog jag med mig kameran till några kompisar nyss och drog av lite bilder. Inget seriöst, mest onödig dokumentation.

Johan bakom dator
Johan aka Taxi Driver (klippte sig)
Kossa på badrum
Självporträtt
På väg hem

2008-03-18 16:42
snygga bilder SpT....hmmmm känner du någon som heter mimi? johan från ismens flickvän?
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK
Hangaround

2008-03-18 20:46
pellepotter: känner mimmi väl och johan vänstrar med mig=)

Fotade lite mer idag:
The image “http://i177.photobucket.com/albums/w201/LikeLinus/218-18Mars08.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

The image “http://i177.photobucket.com/albums/w201/LikeLinus/219-18Mars08.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

The image “http://i177.photobucket.com/albums/w201/LikeLinus/216-18Mars08.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

The image “http://i177.photobucket.com/albums/w201/LikeLinus/220-18Mars08.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

2008-03-23 19:24
RekFoto

2008-03-24 22:10
Potatisen P20 jag använder HDR funktionen i PS till att börja med sen jobbar jag med massa lagermasker, kurvor osv. Har ingen helhetslösning.. som funkar på alla bilder. 

Pallar inte leta fram orginalbilden nu.. men det finns ju massa tester av objektivet på nätet. De är ju inte tokskarpt men jag tycker att det funkar bra. Har gjort några 70x100 printar och det håller helt ok. Om man har fullformatssensor/film så är den lite mjuk i hörnen. Men det finns ju inte så många alternativ till 17-40 4.0 just nu (16-35 2.8 då kanske.. men den är inte såå mycket bätre vad jag har förstått, men mycket dyrare) Hoppas kanon sneglar på Nikon och gör ett lika bra 14-24, det verkar u vara nåt i hästväg!

Mange