I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya bilder [Foto- / Bildtråd]

Övrigt - Blandat

Hangaround

2006-11-09 02:14
ettsär 
Hmm. Okej, tänkte jag skulle kolla på alla imorgon.

Ah nej, drygt. Sånt där är jävligt störigt. Satt du i Mac-salen och redigerade osv eller? Men Mikael såg rätt nöjd ut när han stod med någon klass här om dagen.

2006-11-09 02:18
SpT

Ja, kolla dom imorgon.

Ja, jag satt i den salen med de nya datorerna. nån jävla idiot som dragit upp ljus-styrkan på skärmen..
Jo han verkade ganska nöjd över lag faktiskt. Fast jag tycker att de flesta i klassen är helt ur-usla. talanglösa helt enkelt. hehe.
han klagade också som fan på mina bilder. "jag hade mycket större förväntningar på dig, du hade kunnat göra det här, mycket, mycket bättre Erik" .

Hangaround

2006-11-09 02:24
ettsär 
Klåfingriga jävla idioter. Hatar också sånt där. Fan låt skärmarna vara. Ser dem inte vad det står i sitt mail så läs närmre vafan.

Ah okej. Det var ju samtidigt som en komplimang då. Att han vet att du kan bättre lixom. Se det som att han vet att du har talang.

Haha jag har sett nån bild bara när jag suttit och druckit kaffe. Endel känns bara som vardagliga "HEJ JAG HAR EN KAMERA. KLICK" bilder som dem lekt sönder i Photoshop. Huvva=/

Vi fotade porträtt idag med hasselblad. Så skulle jag köra en Erwing Penn variant. SÅ hittade jag en rätt cool kläning i rekvesitarummet. Tog med den för att en klasskompis skulle ha på sig den så jag kunde få den där stämningen som Penn har i sina bilder. Så kom Mikael och såg den han abar "ÅÅåååh. hehe det ääär jätte braaaaaa hehe". han lät som en brud haha. Gillar honom. Rätt Laydback snubbe.

2006-11-09 02:34
SpT
Japp, jag ska ta reda på vem det var och stalka ihjäl den, hehe.

Jo, det är sanning det ! Trisst bara att det ska skita sig på en sån grej. men men, vafan liksom ! mer bilder lät plåtas. och större misstag lär begås.

haha, typiskt mikael.
jo han e soft. Han har bara 9,5 fingrar också, så han knäpper bilderna med långfingret. och det är ju ball.
Näe, nu ska det sovas.
Kolla bilderna imorgon !
Ciao.

Hangaround

2006-11-09 02:38
ettsär 
Göre bara.

Ja, ush fan ja. Men sant att det var lite trisst när du valt att fota en sån sak. Men vafan, som du säger. SÅnt som händer.

Haha ja har sett det. Ser lite kul ut. Testade själv, jobbigt att hålla i kameran på det sättet.
I will. PZ

2006-11-09 02:40
Lade upp lite fler bilder nu, nyss..

Simon

Cro-mags
Cro-mags 2
Cro-mags 3
Cro-mags 4
Rise&Fall
Rise&Fall 2
Rise&Fall 3
Blacklisted
Blacklisted 2

Är ganska så nöjd med Simon.
Resten är typ bara skräp.. :(
Gick inget bra igår
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-11-09 03:25
alla dessa svartvita porträttbilder är ju dock rätt intetsägande över tid..

sure thing, dom funkar helt klart, men knappast så att dom känns speciella liksom.. känns bara som ytterligare en i mängden av alla dessa "hippa" bilder man ser titt som tätt.

känns som om fotografikonsten nånstans har tappat lite av sin magi.. och nu när det sker så mkt redigering digitalt så känns det ännu tråkigare :(

tur man valde rätt här i livet!
cry me a river!
--> thcrew

2006-11-09 03:25
somsagt, försövker inte påstå att min bild e något att hänga i granen heller, men jag är ingen som fotar grejer heller, ville bara bidra med lite värme i tråden =)
cry me a river!
--> thcrew

2006-11-09 03:29

cm2 var nice, cm4 hade jag gärna sett mer ljus på den bortre armen för att den inte ska sväva så mkt.. dessutom ser den bra jävla tanig ut.. om det beror på ljuset, eller snarare avsaknaden av det eller ej vettefna.. ögonen är trötta..

cry me a river!
--> thcrew
Hangaround

2006-11-09 03:34
joda
Du som snackar om en i mängden med svartvita portärtt. Är det inte liiiiite playedout att baar dra till ett tågrells och smälla av en exponering i motljus? Det är typ det och macro på blommor som alla kör med.
Hangaround

2006-11-09 03:35
jag är för trött för att ens yttra mig och stava=/

2006-11-09 03:39
Spt, jag tyckte just att jag skrev att jag skiter fullständigt i fotografering... det var en skön dag.. polarna gick för långt bort och ja behövde en bakgrund till min lur.. thats about it amigo =)

somsagt, folk som bryr sig om fotografiernas resultat och varande fotar oftast inte med mobiltelefoner så vitt jag vet eller hur?

tog upp luren knäppte en bild eller två och gick vidare..

detta till skillnad från hlg som tar fotografering seriöst och dessutom efterfrågade kritik..

dissa hellre mitt inavlade sätt att måla, det känns mer relevant
cry me a river!
--> thcrew

2006-11-09 03:40
tågrälsar är dock faktiskt inte lika hippt som svartvita porträttbilder.. främst för att dom flesta inte tycker att en tågräls inte är något särskilt..

cry me a river!
--> thcrew
Hangaround

2006-11-09 03:51
joda
Jo läste det nu. Är som sgat trött för att ens bry mig som saker haha. Det var inte eller någon diss utan abar ett påpekande. Men nu när jag vet att du inte är mycket för foto i en estetiskform så tar jag tillbaka mitt uttalande.

MEN jag står kvar vid att tågräls är sjukt poppis. Alla jävla emos som nyss fått en kamera springer ner och fotar. "Ååh det är spå fint djup och linjerna är braaaaa". Du fattar. Jävla idioter dem är, ha lite självinsikt ffs.

2006-11-09 09:38

2006-11-09 11:06
pepp tråd!

ska kika lite vad jag har på datorn och slänga upp något
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2006-11-09 11:26

2006-11-09 11:27

uppenbarligen kunde jag inte länka men ta bort

"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2006-11-09 13:41
spt mkt möjligt

ungjävlarna borde hålla sig borta från spåret..
spåröverträdelse är ett brott som innebär livsfara och beivras!

på spåret har man helt enkelt inget att göra om man inte e minst lika ball som hoa hoa!
cry me a river!
--> thcrew
Hangaround

2006-11-09 13:56
joda 
Ja ush. Men dem tror nog att fota järnvägar är att vallraffa. Fota och samtidigt göra det under civila olydnader. Hardcore, but still, noooo !

2006-11-09 13:59
hehhe
fattar inte vad som är så fascinerade med tåg och tågspår om man inte e skev i skallen som jag
cry me a river!
--> thcrew

2006-11-09 18:55
SpT

Såg du mina bilder idag då?

2006-11-09 20:39
jag e med i en serie på svt

poliser eller vad den nu fan heter'
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-10 01:15
momo

fyfan, den sög verkligen

2006-11-10 04:51

2006-11-10 04:59
ska tillägga att mina bilder e med kameramobil...
WHADUP

2006-11-10 08:51
1
2
3
4
5

Lite olika bilder ja fotat. Jag har nån gammal sony digital kamera o ja kan ingenting. om den hahah å dom e inte redigerade utan bara fotade. precis som de ska enligt mig orört och exakt som det såg ut för stunden....eller nått typ haha.
thundercooperfuckinbird

2006-11-10 08:51
vilken sida kan man ladda upp bilder ?

2006-11-10 10:24
elin - det finns lite längre upp i tråden om du kikar.

2006-11-10 10:26
ok sorry.. men får man va med här även om man är amatör på att fota?

2006-11-10 11:12
elin
jag e de iallafall så posta bilderna du=)
thundercooperfuckinbird

2007-02-14 09:50
upppar tråden lite då ! :)

Agnes
Agnes2
Agnes3

2007-02-14 09:57
Jag testar min nya kamera

Har inte blivit något annat fotande eftersom minneskortet gick sönder och de är segast på att skicka ut ett nytt.

Hangaround

2007-02-14 09:58
Hangaround

2007-02-14 10:01
Erik
Agnes ett är ett grymt porträtt. Kanske är min kallibrering på skärmen men jag gillar att den är så ljus. Nästintill utfrätt och så kommer ögonen och slår igenom. Härlig känsla.

2007-02-14 10:04
Linus

tack så mycket!
är rätt nöjd med måndagens bilder på henne faktiskt.

2007-02-14 10:38

2007-02-14 10:39
OJ, den andra länken ska vara den här..

http://web.telia.com/~u18323056/NY/pinc.jpg

2007-02-14 10:56
ettsär F13 Jag älskar Agnes2, den gör mig lycklig i hela kroppen.
Gerdaman

2007-02-14 12:07
Ghettogerda F21

oj, man tackar ! :) nog det finaste någon har sagt om någon av mina bilder. Tack !

2007-02-15 09:01
ettsär och spt.
riktigt bra bilder!
uppar nog något jag med senare idag.  

2007-02-15 09:17
hlgrsn> vad gör kalle på en av bilderna
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-02-15 09:17
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-15 18:04
Självporträtt.

http://farm1.static.flickr.com/132/362594870_e8359d3b2b.jpg?v=0

Efter en batalj i sömnen med mitt nattduksbord.
All your base are belong to us

2007-02-15 18:06
Inte någon tanke bakom bilden. bla bla o.s.v

Men det var ett så pass lustigt uppvaknande att jag var tvungen att posta den endå.
Var nykter för informations skull...
All your base are belong to us

2007-02-15 18:28
statushysteri F13

Tack så mycket !

2007-02-15 18:36
Kul att den uppades!

greger
Hahaha.. berätta gärna mer.
Måste ha varit bra jävla osams där

Ettsär
1an är Skitsnygg! Verkligen..
Färgerna, kompositionen.. Gillar att den är så ljus, så att den (som sagt) nästan blir helt utfrätt. och ögonen.. Gillar't.
Men har du testat att i PS ta Filer > Sharpen > Unsharp mask ?
testa det, och du får ett om än mer intressant porträtt.. Det kan tyckas vara lite fusk, men helt okej ändå tycker jag faktiskt.
(det gör du med original-bilden, såklart. Innan du redigerar med nivåer och annat)
Och 3an: Jag tror att den hade blivit ännu bättre utan hennes armband, faktiskt.. Helst utan trosor också egentligen, för att få det så cleant och naturligt och hej-och-hå-vad-vackert-livet-är-ibland som möjligt.. om du förstår hur jag menar. Men det kanske inte modellen är lika peppad på..förståeligt nog
(Och nej - jag är inte intresserad av att se henne naken, mer än i rent fotografiskt, estetiska syften.. så, nu slipper jag få nåt påhopp av nån, nånstans. haha. Lika bra att vara övertydlig med en gång)

spt
Centralen-serien är helt lysande.. Framförallt den mellersta bilden där.
Gillar konceptet för Tid skarpt också. Med matchande färger och allt.. Tycker dock att det saknas något på dom.. Kan inte riktigt sätta fingret på vad dock. svårt!
petra-bilderna.. skitsnygga! Och jag blir så jävla avundsjuk på storformatet.. Så den får du gärna berätta mer om. Vad är det för någon? Och hur kommer det sig att du lagt tassarna på en sådan?
för att komma med lite kritik till petra-bilderna - mer kontraster! Det är ju som sagt skitsnygga bilder, men lite platta? Pilla till lite i nivåer i PS, så tror jag det kan bli ännu snyggare..

Lite mer eller mindre nya bilder från mig.
(+ lite skryt.. haha)

farfar
farmor&farfar
Simon
Självporträtt

Melody club 1 (frilansuppdrag för Östgöta Correspondenten)
Melody club 2 (frilansuppdrag för Östgöta Correspondenten)
Mando diao (frilansuppdrag för Östgöta Correspondenten)
Mando diao - Publik (frilansuppdrag för Östgöta Correspondenten)
Christian Kjellvander 1
Christian Kjellvander 2
The kind that kills

WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-02-15 19:03
Förra helgens projekt i sin fulla amatörglädje.

SpT Älskar serien Tid. Men hade du plockat bort den fjärde bilden hade den i mina ögon varit ännu mer suverän. På de tre första bilderna får man illusionen av att solen vandrar över himlen i skuggorna på väggen, men när man tittar på den fjärde försvinner den illusionen.
Gerdaman

2007-02-15 19:03
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-02-15 19:31