I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ord man inte säger till en kille

Övrigt - Blandat

2006-10-24 22:17

Fick ett inlägg här en gång som löd "du är så rolig och dryg att jag vill sätta på dig". Hon menade det nog inte bokstavligt hehe men ändå en jävligt skön komplimang. sååå jag har inga problem med att bli kallad rolig.

"Du är ingen riktig man" och "lillen" är väl kanske sånt man inte skulle vilja höra dock

Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-24 22:20
"asså du får komma om du vill.."

Det var inte så jalla underbar att höra..
I DIG !!!!

2006-10-24 22:22
Du svarade "Du fåår gärna göra något så att jag kommer, om du vill" svarade du då hoppas jag
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-24 22:26
Jag hoppade upp ett hål och sköt.
I DIG !!!!

2006-10-24 22:44
Kanske finns bättre ord att höra än söt/rolig iofs men jag tar de gärna i brist på annat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 22:45
Jag - ska du inte med hem till mig och .. ja,
hon- meh, det kan jag ju inte, du är ju lilla joel.

:D

It's only gay if balls are touching

2006-10-24 23:03

fast den värsta var ju som någon skrev här: du är som en bror för mig.

herregud det sista jag vill höra från någon jag är intresserad av är väl att jag skulle va som en syster..fyyyy
Femme fatale

2006-10-24 23:06
Det ultimata horror-ordet är RAR
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-10-24 23:31

pallar man inte att höra att man är snäll/söt/rolig/trevlig så är man dålig på att ta emot torra komplimanger :)

jag tycker inte att man ska vara så ordnazi

Delam tange barat

2006-10-24 23:33

nej rar är sweet!

säger alltid til minkille att han är rar, och jag menar inte att han är mesig när jag säger det, utan mer att han är så grymt älskvärd till sättet
Femme fatale

2006-10-24 23:44
man vill ju inte höra "heheheh nu ska jag bajsa på dig ='D"
njut

2006-10-24 23:46
man vill faen inte höre att bruden hater en!!!!
PEACE

2006-10-24 23:47
"Nej"

2006-10-24 23:50
"jag kliade och skakade loss massor med mjäll över maten vi just åt =P"
PEACE

2006-10-24 23:56

Nej, jag har inget emot vare sig rar, trevlig eller vad det nu kan vara. Tvärtom faktiskt. Min sarkasm tog sig återigen inte längre än till tangentbordet, när ska jag lära mig...

Jag har bara kul åt hela grejen här även om det ligger lite substans i påståendet, att det finns ord som knappast tyder på att någon är intresserad av en. Typ "kul snubbe" eller "äh va?..nä han är väl..ja..schysst och så.."

I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-10-24 23:59

jag fick höra en gång på en fest av en kille:

du ser så godhjärtad ut!!!
min reaktion: inte glad i festutstyrsel

en annan:

du är en sån man bara får lust att hålla i handen

alltså, vad driver en människa att säga till en festglad tjej att hon verkar vara en snäll moder version av teskedsgumman?
Femme fatale

2006-10-25 00:00
nä han är väl..ja..schysst och så.."

haha exakt
Femme fatale
Poet

2006-10-25 00:04
Det är en stor skillnad på "du är så jävla rolig" 

Och ... "och du får mig att le"

Att man är rolig, det är lika med att man är i the friend zone.
At the gates of Eternity...

2006-10-25 00:05
"Han e snygg men jag tror han e bög"

"Så jävla smart"

"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2006-10-25 00:32
"Du är som den där bögen alla tjejer vill vara bästa vän med"
That hit me hard ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-25 00:35
Empire P22: HHHHHHHHHHHHAHHA DEN MÅSTE SVIDA!
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2006-10-25 00:39
Tur att det bara var en vän som sa det, men still.

2006-10-25 00:44
BC99: Fan, det du sa sist där får mig att bli lite orolig :S
Poet

2006-10-25 01:29
Alex2001: Haha är du i the friend zone, så är du fast där mannen!
At the gates of Eternity...

2006-10-25 01:31
har fött höra: "du är som en tjejkompis"... den sved... men allt i stil med snäll, rolig, gullig svider ju då man vet att tjejer bara säger sånt för att dom vill undvika att kalla dig snygg eller nåt annat som e skoj att höra... gullig är speciellt hemsk då tjejen i princip har klargjort att hon jämnställt dig med en hundvalp, en sköldpadda eller nåt annat som anses gulligt...
What would macgyver do?

2006-10-25 01:39
Har ofta hört mindre lyckligt lottade män kallas för "gosiga" och "...som en nallebjörn".
"jag har fin hår. som en waterfall."

2006-10-25 03:10
Tycker inte nåt av orden som kommit upp hittils har vart så jobbiga. Det enda som spelar roll är prefixen..

"Han är väl rolig" - Inte bra
"Han är skitrolig" - Bra
"Han är ganska söt" - Inte bra
"Han är väldigt söt" - Bra

Sen har det väl kommit upp mindre roliga grejer. Kan tänka mig att höra "du är som en tjejkompis" eller "du är som en bror för mig" inte är det roligaste som kan hända under dagen.. Och "festlig" är nog nåt som inte kan uppfattas som smickrande..
..

2006-10-25 04:01
va tycker ni om att va go då?...e de oxå negativt elle?
en död moderat är en bra moderat

2006-10-25 04:16
Då tänker jag, "ä du go eller?", och känner att jag just blivit förolämpad.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2006-10-25 08:17

Grejen är inte att Snäll eller Rolig är positiva ord, grejen är att de är totalt intetsägande ord när man ska beskriva en person.
(eller förstår jag dig fel, Suntzu?)

Jag ser hellre att folk beskriver mig som "bitter men rak" än "snäll".  

Trevlig ska med in på listan
Skön är på gränsen, det är ett bra ord, jag använder det själv emellanåt, men hur ofta hör man inte "Han är rätt skön" cirkulera runt sig? Att lägga in lite sarkasm i ett "skön snubbe" eller lite fascination i "jäävligt skön tjej" är helt okej.

Själv vänder jag taggarna utåt om jag träffat någon med beskrivningen "positiv"...

<br>

2006-10-25 08:52
tönt tycker "gangster"-killar inte om att höra :P
Trodde du ja!

2006-10-25 08:59
hahahaha. nästan asså! ;P
Trodde du ja!
Graffare

2006-10-25 09:19
Orden "Sluta" och "inte" är ett big "nono" om man säger det till en kille, iaf om dem inte är i samma mening
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-10-25 10:38
"Jag måste hitta mig själv"
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2006-10-25 11:38
Om du tar orden som negativit beror det på att du är alldeles anspråkslös och tafatt.
Om du istället är uppriktig hela tiden och berättar roliga historier och skämtar med kvinnorna och de säger: "han är gullig". Är det för de gillar dig, fast de inte håller med i alla dina åsikter.
Om någon säger "vad söt han är" eller liknande, så vet jag att denne gillar mig, på ett eller annat vänster; då är det bara upp till mig att gå från "söt" till något mer, bättre än att bli kallad  "tråkig, ful och otrevlig". Vem fan vill egentligen vara det?

Och, om du inte har märkt det, tjejer är olika precis som karlar. Ett ord som "söt" kanske är mindre viktigt för andra och betydligt allvarligt för nästkommande tjej.

Och, jag har sett en bild på dig, utan att vara elak; du är inte speciellt snygg, utan söt och gullig.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-10-25 11:41
Det var till trådskaparen...

Nu till ord eller meningar man inte säger till en kille:
1. Du har jätteliten kuk. Även om detta är ett faktum, så vet killen det mycket väl, eftersom en av de få stora mansidealen är storleken på kuken, där den helst skall vara stor men det duger även om den är litet över medel. Det handlar oftast inte vad tjejer tycker, utan vad killarna påpekar i omkläddningsrummet; det blir ändock värre om tjejerna också nämner det.
2......
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-10-25 12:22
hahaha C-Line sa de

2006-10-25 12:24
Empire: Eller hur. Och av någon anledning så är definitionen av att "hitta sig själv" för tjejer att åka till Australien och knullar surfare tills pengarna tar slut för att sedan återvända hem och plugga till lärare.

2006-10-25 12:28
boogey: haha, been there done that. jag är den gosiga nallebjörnen som är så snäll å rolig. när man vill höra att man är harry hårdhudad. fast det är rätt skönt att vara nalle oxå. pga min nallig-het så fick jag sambo och en unge. vuxenpoäng!
Ja, det är sant! Det är sant!

Zakramento. jo jag håller med dig. skrev längre upp att ganska är förjävligt. att vara snygg elelr ganska snygg, de är himmel och jord mellan .)

Femme fatale

nästan så det blir osmickrande..

vem fan vill höra, du är väl ganska söt?

usch
Femme fatale

2006-10-25 12:38
heartwall, det står evrkligen en liten minidjävul på din ena axel som likosm ber på bara sina knän att du måste retas emd mig eller hur? :)
Femme fatale

2006-10-25 12:45
vadå, så ni tror att en tjej vill ha en kille som är "otrevlig, tråkig,och varken söt eller gullig"?

hmmmm..., vad vill ni höra av en tjej igentligen?

2006-10-25 12:46
naddosh: "Jag gillar dig. Häng med hem" funkar för mig.

2006-10-25 12:51

haha! vafan jag har fortfarande inte fått in hur man kan ogilla att kallas Rolig??

det är aknske en klyscha men fan vad en rolig kille är tilldragande. I can tell.

Heartwall. haha aw tack :D men jag tror de bara var ens lump
Femme fatale

2006-10-25 12:56
Klart rolig är bra. Men om man är uppenbart ful så kan rolig fungera som ett inlindande "nej, jag vill inte ligga med dig".

2006-10-25 13:08

asså, jag är inte kär i dig.
nähä, nämen då går jag väl och tar livet av mig...

2006-10-25 13:10
dewilicious P19

oj! säger du så

2006-10-25 13:12
C-Line P21
Jag skulle iofs inte banga på att göra samma sak om det gjorde att jag vann mig själv. kanske inte surfare dårå men.

2006-10-25 13:17
jag gillar inte å bli kallad gay. de e så jävla omanligt.