Ord man inte säger till en kille
Fick just höra ett ord som var det sista jag ville höra. En tjejkompis (A) till en annan tjej (B) sa till mig att B tycker jag är "rolig". Även om rolig är ett positivt adjektiv gör ju min syn på B att kommentaren faktiskt blev ganska tragisk. (Sammanhang: jag nämnde B för A helt utan värderingar, A svarade på frågan och la till kommentaren ovan). Det är ju egentligen inte lika illa som att bli kallad snäll eller gullig, även om jag nog tycker att rolig närmar sig en tredjeplats. Så till saken, vad har vi mer för exempel på ord som undergräver alla chanser att få ihop något mer än en vänskaplig relation med en kvinna? De tre nämnda är väl de mest använda, men om ni kan erinra er sammanhang där detsamma hänt och andra ord använts, där empirin pekar på att ordet i fråga faktiskt kör ens chanser i botten. En sådan ordlista kan vara praktisk för killar, så man vet när man är körd, eller på väg att bli körd så man kan övergå i handling innan allt hopp är ute.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rolig är ju absolut inte negativt :) inte snäll eller gullig heller, du har ju vriden syn på elaka ord som undergräver chanserna, "jobbig, elak, idiotisk, snål, tråkig" är ju ord som gör att man är chanslös,
((MAAD))
eller "är du redan färdig?" :D
((MAAD))
Jag kan tänka mig att höra något i stil med "aaaaawww! snälla, vifta på den?!" kan få en man att tappa allt självförtroende.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dreamcatcher Det är väl snarare sånt man inte ska säga till en tjej, efter att hon utfört oralsex?"Var det lika skönt för dig som för mig?" å andra sidan vore det lite småkul, om hon hade sett humorn i det :D
Du är jättesnäll och gullig men.....
o |\_o )) \
just det SÖT är också ett hemskt ord. men gå inte offtopic nu, vi talar alltså om perioden INNAN sängen, så vifta på den räknas inte ;) davve_d: alla ord du nämnde är negativa, om man inte är en ba .. .. och bara vill ha en massa tjejkompisar.
SunTzu Det värsta som kan hända är nog inte vad de säger om dig, utan snarare hur de uppfattar dig. Uppträder dom som att du är en gullegris så är det i stort sett kört (t.ex de petar på ditt skägg och ser dig som en pajas). Har man hamnat i de facket duger man inte mer än som stöd tjejerna kan hålla i handen efter att deras pojkvänner throatgaggat dom och slängt ut på gatan. Sen kan du ju alltid vända på steken och själv bli "throatgaggarn", då ska du få se att ett och annat ordnar upp sig. Summan av kardemumman: låt de inte peta på ditt röda skägg, för varje pet ger du två gagg tillbaka. Peace
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Vad snackar ni om? söt, rolig, snäll tycker jag är helbra ord.. men är kanske bara jag.
Håller med Alex2001. Jag har inget behov av macho-kommentarer, gå in och mät era penisar på toaletten istället så ni får det avklarat ;)
Det handlar inte om macho, utan det handlar om att få fitta eller inte.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Suntzu
Nejnej, tvärtom. "Söt" är bara bra!
Det är det en annan sak om tjejen säger/tycker att du påminner henne om hennes bror. Det är då du borde börja bli orolig.
haha daviden =)
bög?
Zän, bra försök.
Zän så om en straight kille får höra av en tjej att han är bög så ska han inte ta illa upp? om en tjej lägger till "väl" adjektivet så är hon inte intresserad. till exempel: "jo han är väl snäll, söt, snygg, rolig, etc."
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
"Trevlig" är bra att slänga in som bubblare.
m "trevlig" är fan det sista man vill höra.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
... jag vill bara ha dig som kompis
o |\_o )) \
Oj, så jag är helt fel när jag säger "söt" till killen? Jag säger det ju som en komplimang! Men det kanske handlar om vem man säger det till också. Eftersom att han är dubbelt så lång och biffig som jag så känns det liksom inte nedsättande.. Till killars snoppar får man aldrig säga nåt som ens kan relateras till Liten. Jag råkade säga nåt i stil med "naaw lilla vännen då" när han sa att han var lite..trött. Det var början på ett bråk!
Att han är gullig, att han är söt, att han är en bra vän.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
killar blir kanske inte så glada om de vet de har liten snopp. så kan man ju undvika ämmnet att ta upp det så behöver inte killen bli mer ledsen än vad han är och sänka hans självförtroende. eller typ shit vad du kom snabbt då kan du inte bättre än det dära? eller typ jämföra killar med sina ex´s och så inte så uppskattat.
trevlig rolig och till och med söt i viss mån är väl helt ok. värre är väl typ - vad tycker du om mr clean? - man vill bara ge honom lite stock. eller iofs, till och med det funkar ju.
It's only gay if balls are touching
fast när tjejer sitter och snackar och någon frågar vad man tycker om en viss kille säger man inte alltid sanningen.. det beror ju på hur nära man står dom och hur mycket man vill att dom ska veta.. så då säger man istället "joo han är rolig..eller så.. snäll kanske." det behöver inte betyda att hon inte gillar dig, hon kanske bara inte vill att hennes polare ska veta det, antagligen för att du är jätteful och hon skäms.
each one, teach one! för hiphopen vidare
har bra humor är faktiskt en jävligt bra komplimang. Det kan ju vara synonym med rolig. Men om man menar rolig som typ.. fjantig, är det ju inte särskilt kul...
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
vad vill killar höra då??
suntzu, jag tror det är så att du inte kan styra brudar, :)
((MAAD))
vem fan vill inte höra rolig? jag tror jag faktiskt blir mest glad för just rolig, det är så fint att man blir generad, och dessutom är de stort isig att vara så udnerhållande att folk skulle anse en som en rolig person.
Femme fatale
Amar rolig kan både va negativt och positivt har du tänkt på det?
shems. nope har inte tänkt på det, jag är inte en sån person som nojjar över om någon skrattar med mig eller åt mig. Blir bara glad när folk skrattar åt en berättelser om dumma saker man gjort, det får gärna vara på min bekostnad.
Femme fatale
nojjar? hehe ok jus so u know
shems. men på vilket sätt kan rolig vara negativt då? är de inte som jag tror att du menar? att man skulle bli hånskrattad?
Femme fatale
jupp... han är bara rolig på ett negativt sätt! patetiskst rolig.
nää, ser inget i trådskaparens text som är negativt. man kan vända och vrida på alla saker. rolig är en grym komplimang enligt mig
Femme fatale
vad man vill höra är, fan vad du är snygg!
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD
Bra, trevlig lägger vi till i listan, samt prefixet "väl" som gäller för precis alla adjektiv man kan tänka sig! Men för att klargöra situationen; det är inget fel att bli kallad något av dessa ord, förutsatt att man inte är intresserad av tjejen i fråga - man vill så klart veta vad man har för utsikter att komma någonstans, och när dessa ord används innebär det generellt att tjejen begränsar sig till en vänskapsrelation med denne snälla/söta/roliga/trevliga kille. Det är alltså något man säger om en vän, är man väl tillsammans fungerar orden däremot utmärkt. och angående "rolig" i det här fallet är jag ganska helt övertygad om att det inte handlar om "patetiskt rolig", som jag uppfattat det i alla fall.. ;) jag får bortse från generaliseringen och hoppas att det faktiskt är bra i sammanhanget. shunare P24 haha tack för de uppmuntrande orden, jag vet vilken åsikt du har i den här frågan ;)
hör de två första fraserna ihop med den tredje då? ;)
jag tycker de värsta onegativa ordet är ganska. lägg till ganska och et blir direkt negativt! ganska söt ganska snäll ganska rolig kanske bara jag som har den känslan
Femme fatale
Smisk är den enda som vågar vara ärligt iaf. Är man "snäll" så ger man bilden av att vara en tamagutchi snarare än en riktig man. Naturligtvis kan man vara söt/snäll då tjejen i fråga redan är ens flickvän. I annat fall så är det ett klart tecken på att hon bara kan tänka sig pilla ditt skägg och tycka att du är en liten clown istället för att pilla din grabb.
Klart fan det är kul att vara söt, snäll, rolig, trevlig whatever. Men det finns ju bättre saker att höra om man vill ha någon.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
mephisto nej, för typ alla människor är det. standard-beskrivning av random-dudes man känner sig tvungen att säga nåt positivt om av en eller annan anledning.
SunTzu ..fast det spelar ingen större roll sådär vad nån tycker och tänker tycker jag. gillar jag nån så signalerar jag det genom att hänga med denne, och vibbar lite därifrån.
jag tycker det är ganska relevant vad nån tänker och tycker, vad menar du? :S självklart ska man ju inte slänga in handduken vid minsta antydning, men att ha någorlunda koll på chanserna är ju bra
hehe, visst, självklart. precis som du säger dock, självklart ska man ju inte slänga in handduken vid minsta antydning.
Man vet att det är kört... ...när bruden säger: Du som är så söt och snäll.. Kan inte fatta att du är singel!
men är det så gadamn med en tjej som är så ärlig? personligen så är jag öppen och ärlig.. men är det så "fint"
Jag gillar dig massor, " DU ÄR SOM EN BROR FÖR MIG". GAAAAAAAAAAAAAAAH hate that one. ELLER : Jag - ska du inte med hem till mig och .. ja, hon- meh, det kan jag ju inte, du är ju lilla joel. BA GAAAAAAAAAH till saken hör att jag är, 182 lång och 18 år....
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
omen22's right on point... word up man.
Rolig klingar ju inte lika bra som intressant men det är bättre än lustig. Nyckeln till brudarna är ju att bli en del av deras girltalk positivt som negativt spelar ingen roll.
Jag hör gärna att jag är söt, bra ord.daviden P25 's "aaaaawww! snälla, vifta på den?!" var fan klockrent
Lyricist
2006-10-24 22:16
Söt och snäll är fan inte bra. Det är det enda jag får höra och jag är mest singel i hela världen. Yo