Aset: Väl rutet!
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!
När blir det höjning då? All smuggelcigg beställning sker hädanefter via Tidsfördriv i gästboken. haha, nejnej
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men alltså hur blir det med sånna där Lidl cigg osv. typ "sunk" cigg som kostar typ 26kr paketet. Är det lugnt där eller ingen skillnad va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan inte det här förhindra att fler börja röka när de är unga eftersom det blir såpass dyrt att även om de testar så har de inte råd att kunna hålla på med det långsiktigt.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Lol, vilka reaktioner =) Nu kanske man slipper snustrenden bland tjejer iaf, fy...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Mycket bra förslag! Folk verkar närmast tro att snus är en hälsoprodukt idag. Nej, det känns som om snus kan bli nästa stora hälsoproblem när rökningen minskar och det bör vi ta tag i. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Jävla lallarjävlar, åt helvete med dom. Fula ord vill jag använda, jättejättejättefula.. onda ord.. När höjer de? Nån som har koll? Stod inget @Aftonbladet.
NickeMannen Nästa stora hälsoproblemet säger du. Men folket som vill snusa trots att det inte är så jättenyttigt direkt? Varför ska snus kosta så jävla mycket och inte fet mat, godis osv.
Producent
2006-10-16 22:47
Det måste vara en av dem bra grejjer alliansen gjort, jobbfronten däremot för dem som är arbetslösa är en mycket allvarigare sak än ert jävla beroende. Tycker rätt synd om dem som är slavar till en dosa fullt med jord.
Since 1984 @realgizlee // twitter
Finns det något datum när höjningen kommer? antar att det är första januari?
jag håller med sewsis & ghettogerda .
SkyhigH: Det kommer inte vara förbjudet att snusa, så de som vill det kan ju fortsätta. (Eller varför inte övergå till nikotinfritt snus?) Däremot är det ju så att man med ekonomiska styrmedel kan påverka konsumtionen på ett effektivt sätt och det tycker jag är bra om man betänker vad tobaken kostar samhället i bl.a. lidande och sjukvårdskostnader. Då är det rimligt att det är ganska dyrt. När det gäller fet mat och godis så tycker jag jämförelsen haltar lite. Fett och socker behöver kroppen för att må bra och är alltså inget onödigt gift och jag tror att det skulle vara väldigt svårt att skatta det på något vettigt sätt. //NickeMannen
Vafan är nu det här, vi startar en lista.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Nu hittade jag datumet. ÅRSSKIFTET är det som gäller. Läste på expressen.se
haha suckers.
Mycket bra förslag! Folk verkar närmast tro att snus är en hälsoprodukt idag. Nej, det känns som om snus kan bli nästa stora hälsoproblem när rökningen minskar och det bör vi ta tag i. Ja det hjälper ju förjävligt mycket för oss som är fast att sluta? Jag kommer ju inte kunna minska på mitt rökande, jag behöver mina cigg för att stressa av mig och kunna koncentrera mig. Annars skulle jag väl få gå på morfin konstant eller liknande. Och konstigt nog föredrar jag cigg framför piller och psykdoktors? Tobakskulten är så djupt inrotat i det här landet och så pass accepterat socialt, att det inte hjälper ett piss att höja skatten. Kanske hindrar det ungarna utanför konsum att få någon att köpa ut med pengarna de fått från morsan, men inga andra. Det är precis samma sak som med straff överhuvudtaget. Höj straffen och minska brotten. My ass att det gör, brotten minskar fan inte ni som läser rättsvetenskap och straffrätt whatever.
Delam tange barat
NickeMannen Tack för att du utvecklade dig lite. Tycker dock att det är konstigt att snus kan höjas med 100% och cigg bara 40% då det är cigg som orsakar alla sjukdomar och skador vilket leder till en jävla massa skattepengar till sjukvård. Uppmuntra snusandet säger jag.
rachel: är du medveten om att antalet rökare minskat sen rökförbud införts på restauranger, krogar, pubar och liknande? innan var det ett sjujäkla liv men efter visar oberoende undersökningar på att majoriteten av svenska folket är nöjda med förbudet. känns inte helt orimligt att det här kommer få samma följd/utgång. men ja, jag förstår att det kommer bli en sjukt pissig period för er inbitna rökare som måste (mer eller mindre om ni inte vill bekosta det hela) avvänja er nu...
Fan vad glad man är att man inte snusar :) Mina 4 närmaste vänner snusar och har alltid hålt mig undan från det och fan vad glad jag är nu. Nu får man inte så ångest övet att ciggen är så dyrare än snusen längre :) btw kom ihåg när jag gick på högstadiet, snusen kostade ju 19:- på vissa ställen då (?) :O 4 år sen alltså.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
SkyHigh: Jag tror dels det beror på att cigg redan är mkt dyrare, och dels pga att cigg är mkt mer smuggelkänsligt.
Rachel: Trist för dig absolut, även om jag hoppas att du inte ger upp att sluta utan att ha provat allt. Du kan ju tro vad du vill, men statistiken visar ju att priset påverkar konsumtionen starkt. Även andra regleringar som t.ex. rökförbud har påverkat. När det gäller lyxvaror som t.ex. alkohol, tobak och parfym är det bevisat att priset har stor betydelse för folks benägenhet att köpa. När det gäller förbrukningsvaror som t.ex. toapapper funkar det förstås inte så bra :) När det gäller straff håller jag med dig, till viss del. Men det är inte en riktigt bra jämförelse. SkyhigH: "Tycker dock att det är konstigt att snus kan höjas med 100% och cigg bara 40% då det är cigg som orsakar alla sjukdomar och skador vilket leder till en jävla massa skattepengar till sjukvård. Uppmuntra snusandet säger jag." Men du måste komma ihåg att cigaretterna höjs från en redan hög nivå, medan snus inte är lika dyrt. Uppmuntra tobaksfrihet säger jag! //NickeMannen
kontakta bara mig om ni helt lagligt vill köpa cigg till reducerat pris ;)
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Okey, då får jag väl paja mina lungor istället då.
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
Jaha, ett till av fuckin moderaternas påhitt.. JAG FÖRSTOG DET!
äh snus är för kvinnor! börja röka!
www.gbg031.se
"Men du måste komma ihåg att cigaretterna höjs från en redan hög nivå, medan snus inte är lika dyrt." Jo förstås, men tycker ändå att det är fel.
Moderaterna fösöker bara hitta pengar till att slopa förmögenhetsskatten för de rika. Då höjer dem det mesta. för ingen tror väl att dessa pengar kommer gå till sjukvården eller cancerforskningen?
Save the animals, eat the rich ------------------------------------- SB-BPG-
alltså det är ju helt jävla sinnesjukt läst det innan men trodde inte det skulle gå igenom. Jag hoppas på nyval ! Okej om de hade höjt skatten lite men dubbla det är helt absurt förstår mig inte på den här jävla smörjan. Snus är svensk kultur på hög nivå, något av det godaste vi kan erbjuda folket och bra mycket mer hälsosammare än rökning. Tror många rökare går över till snus för att de vet att det är mycket mer hälsosamt plus att det var billigare.. Fy fan den dagen skatten höjs jag kommer gråta ihjäl mig. Hoppas någon köper upp ett fett jävla lager med snus och börjar med illegal langning av snus till rimliga priser.
Rör inte min prilla !
Äh.. att snacka om att snusning är hälsosamt är som att säga att det är bra att bryta armen... För det hade ju varit värre att bryta båda. //NickeMannen
INGEN HÖGRE SNUSSKATT LISTA! Kreativ Skriv i ditt namn!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
här kommer nickemannen och missuppfattar alting igen....ingen har sagt att snus är hälsosamt. däremot att det är MER hälsosamt än dödande ciggaretter...... hur orkar du??
www.gbg031.se
Inga problem alls, kommer poppa upp ännu fler lågprisalternativ på marknaden. Om de kostade 15 spänn förut kanske de kostar 23 spänn nu.
Den här tråden är rätt pinsam. Kudos till er som försöker föra ett vettigt resonemang, men de flesta här låter ju bara som grottmänniskor som fått sin eld släckt.
rösta på socialdemokraterna år 2010. Bit er i läppen fram tills dess. Enjoy!
facebook.com/idiomatisk - fan page
Tough luck
Etzmaot Le Yehodim http://kattenmjauv.blogspot.com/
Ja, rösta på sossarna! De är ju kända för sina skattesänkningar.
haffad: Läs mitt exempel igen och sluta missuppfatta. //NickeMannen
haha, jag slutade snusa för exakt 3 veckor sen idag :) sjätte sinne perhaps? hehe
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Producent
2006-10-17 00:01
Nikontinberoende människor är slavar som inte inser att dem är slavar ! Hjärntvättade slavar, vad man än säger till dem kan dem aldrig få in det i huvudet att dem är det ! Slutade röka för 10 månader sedan, det bästa jag nånsin gjort i hela mitt liv, borde fan inte börjat för de första. 7 år bortslösat ...
Since 1984 @realgizlee // twitter
Jag är fettberoende av snus men varför skulle jag vilja sluta? Känner verkligen inte att jag har någon anledning att sluta snusa det är ju något av det godaste som finns. Hade jag velat sluta tror jag att jag hade klarat det hade kanske varit lite kämpigt men helt ärligt jag känner verkligen ingen anledning att sluta, jag får lite dåligt tandkött och mina tänder blir gula samt min kondition blir sämre i 20 sekunder efter att jag pulat in en snus under läppen.
Rör inte min prilla !
Varför i helvete höja skatten på SNUS?
k1337oris
För att det är gott, det ska kosta att ha det gott, :(
för att Reinfeldt tycker att snus är äckligt. Hoppas att det svinet går på koks eller nåt så man blir av med honom och förhoppningsvis får nyval
Rör inte min prilla !
Men jag köpte ju en stock idag för 200 kr :)
k1337oris
Sicken tur att man kan fixa för inköpspris ! Pust.
k1337oris
Hamstra och frys in eller beställ kit och gör själv ELLER börja snusa lågprissnussorter är alternativen.
1. Rökare är antagligen ekonomsikt gynsamma i dagens läge, hur fan kan man beskatta dem mer. 2. Usch och fy för detta förslag, jag mår jävligt dåligt bara av att tänka på det. Nu blir det tvärtdyrt att snusa, som om det inte redan var det. Priserna har fullständigt skenat iväg.
äh då får man börja snatta skiten ist då.. så nu får ni ingenting av mig era feta as!
No cake for the impurity!
GAIA P24 men lågprissnussorterna kommer ju inte vara lågpris längre :S
Rör inte min prilla !
lågprissnuset blir väl lika dyrt som dagens general
No cake for the impurity!