det står ju att tobaksskatten ökar så det betyder alla sorters snus, kul för dom som även får pröjsa 60 kr för ett paket ciggaretter...
Niceness!
Okej, då vet jag :) tack.
Fuck me, I am weak
vad. i. helevete?!?!?!?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
vänta lite... lössnus? portionssnus då? :)
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Är det nåt jävla skämt eller?
Walking the street of dreams
Det är väl skitbra. Kanske man skulle ta sig en funderare över sitt snusande.
Gerdaman
Nån kommer ju råka illa ut när man inte längre har råd att snusa..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ghettogerda : Gå och dö?
Det här jävla pisslandet alltså...
Nej, det är inte skitbra.
Fuck me, I am weak
Haha nu händer det jävlar mig grejer. Surt för den som snusar.
The sky always had little fluffy clouds..
Hur kan ni inte tycka det är bra? Visst om jag ser till mig själv så är det ju rent krasst ganska skadligt för min ekonomi att snuset kommer kosta 40% mer än det gör idag. men ur ett lite större samhällsperspektivt tycker jag det är bra att man har hög skatt på saker som kostar mycket. Och jag vill inte ens tänka på vad våran storsnusande generation kommer kosta om 50 år när vi alla ligger där med åderförkalkning.
Gerdaman
think its great :)
Snart blir det skatt på fet mat, socker och allt som är onyttigt... jävla hippies.
Naizo Vi kan alltid hoppas !
Så går det med den nya regeringen, vi, det svenska folket får skylla oss själva för att vi lurades av högerspöket aka det nya arbetarna...
jag blir inte berörd som rökare, jag beställer istortsett alla mina ciggaretter ifrån utlandet. 248 kronor för en limpa e helt okej
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa! kan ja få köpa en skiss av dej??.. Styleline x2
Fritz : Men sitt du i din jävla rishydda och rök morötter. Men låt förfan andra käka, snus eller röka vadfan vi vill? På vilket sätt gynnar det dig att jag måste punga ut med dubbelt så mycket pengar i månaden på snus?
"ps. tänk ett steg längre så inser ni att detta är en mkt smart lösning att dra in mer pengar utan att stöta sig med någon större massa i befolkningen" 1 miljon snusare skulle jag inte kalla en liten del av befolkningen.
FÖRFAN! det är ju sinnesjukt!!
ja fan. höj skatten på tobak. vem är dets om får lida utav det om inte konsumenterna? *censur*
Delam tange barat
Naizo Du gör precis som du vill, snusa, slåss och äta hur mycket skit du vill.....men om du slutar snusa, och äta skit, så kommer DIN hälsa gynnas. Kanon :)
Gynnar för övrigt hela sverige.. då mer pengar tillfaller staten.
Det är jävlit STÖTANDE att höja snuspriset.... hahaha
Ah, härliga tider! Verkligen! Gud vad bra! åhh.
spliff macht frei
Fritz: Det är inga problem med min hälsa. Och med den här regeringen har jag ingen lust att ännu mer av mina pengar ska gå till staten.
orka reagera för detta när dom redan ahr hunnit göra så jävla mkt väre saker? bra dom höjjer skatten på dessa två sämsta typer av knark.
HORLAND!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Sunkgnällnia
Varför rösta du inte på dom om du nu tycker att det är så himmla bra? Jag säger ju det, svenska folket har röstat fram alliansen och nu får vi ta konsekvenserna av detta.
Naizo Jag hoppas verkligen att du har bra hälsa... Se till behålla den oxå! ;)
Härligt! Hoppas dom höjer priset på ciggen till 100 spänn paketet eller nåt oxå. Stinker skiiiit!
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Fritz: Jag behöver i alla fall inte "hjälp" av nån höjd jävla pisskatt för att behålla min goda hälsa. Tack för att du bryr dig.
Menige-E P19 Valet handlar kanske inte om snus eller ?
dum fråga..
en dosa snus borde kosta tusen spänn, snus e till för luffare...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Va gjorde det inte? Det trodde jag...Nej jag menar i det stora hela. Alla förändringar som kommer att ske nu kommer ju knappst gynna de fattiga eller de riktiga arbetarna.
Menige-E P19 Det får du ta i politikforumet ;)
Håller iallefall inte med dig.
då gäller det att bunkra upp redan nu eller? :/
Budgeten börjar väl inte gälla förrän i april nångång. Fast det skadar ju iofs aldrig att var ute i god tid.
jag säljer general ettan grov, 20$ st
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD
sju spänn ska dom höja priset med ungefär. Det är FUBAR! Kanske får ta en serisös tankeställare om detta med snusningen nu. Helvete också!
Visste att den jävla lajvaren var ett skämt. Blir till att knyta fast hans hästsvans bak på bilen o släpa fanskapet till Nangijala.
Tycker det är skitbra. Alla klagar jämt på hur svårt det är att sluta röka och snusa. Nu blir det svårt att fortsätta i den mån som de gör idag. Det lär ju inte driva någon i kriminella banor för en dosa snus heller. Sen smakar och luktar alla bättre. Tusen tack alliansen.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Det stog ju att cigg skulle höjas med 40 % har jag för mig .. blir la typ 50 spänn de kommer kosta då .. om jag räknar rätt.. Men helvetes jävla fitt-allians alltså! stay the fuck away from mitt snus!!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
"Bättre hälsa" Margaretha Haglund, enhetschef och tobaksexpert på Folkhälsoinstitutet, gör tumme upp för beslutet. - Att regeringen höjer priset beror förmodligen på att de anser att tobaksfrågan är viktig. Dessutom ger det mer skatteintäkter och en friskare befolkning. Det är en bra insats för folkhälsan. dra åt helvete fan, visst de kanske bra för folkhälsan men man kan väll för fan få välja själv? hur fan ska man nu ha råd att snusa? för jävligt om i frågar mig, dom kan behålla sin jävla sänkta inkomstskatt!
BAHA!
IDIOT P20 Du får välja själv + att du har råd om du prioriterar och eftersom det är SÅ viktigt är det säkert inga problem ;)
Fritz P22: det har väll inget med att göra om det för mig är viktigt eller inte, staten jävla storebrors samhälle vi lever i.....alla tänker "whuuu vi kommer få ca 800-1000 extra i månaden på lönen", men sen höjer dom allt annat! visst de fattade väll iaf jag, men asså shit..detta förstörde verkligen mitt humör<!
BAHA!
Fucking jävla moderatland, det är ska vara en rätt för alla medelklassare och underklassare att få snus, dem har säkert sänkt skatten på cigarr, jävla landsförrädare!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Det här var inget vidare alltså.. Känns som att jag byter land snart om det ska hålla på såhär.
REVOLUTION! DÖD ÅT BORGARSVINEN!
(\_/) (O.o) (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
kan ju öven tillägga att jag röstade på idioterna med, vilket jag börjar ångra mer o mer...
BAHA!