I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga mig om superhjältar (DEL 2)

Övrigt - Blandat

2006-09-01 23:00

Fråga mig om superhjältar (DEL 2)

Förra tråden blev lite väl lång. Den blev så lång att whoa vägrade låta mig svara på frågor. Det är många av er som fortfarande har frågor så nu kan ni få dem besvarade åter igen.

2006-09-01 23:20
1. Varför är alla(?) superhjältar goda? Varför inte utnyttja saker o ting till sitt fördel?

Finns många superhjältar som har en fot på vardera sidan. Punisher är väl det bästa exemplet.

2. Varför får ondingarna alltid stryk? Rent tekniskt sett så borde de vinna?

I de bättre serietidningarna, såsom min favorit Watchmen så vinner dem.

3. Vad skulle hända om ondingarna vinner? Blir världen verkligen lidande?

Jodå, det blir dem, tro mig.

4. Varför envisas så många "manliga" "hjältar" att knalla runt i tajta trikåer som ena jävla posers?

För att de tecknas av dåliga tecknare med kass fantasi, se tidigare svar om bättre serietidningar.

2006-09-01 23:21
1) alla e inte god
2) Det får de inte alltid
3) Den kan kaukas svara på haha
The sky always had little fluffy clouds..

2006-09-01 23:23
Kauka VAr e den hemsidan med info+foto om massa hjältar ?

2006-09-01 23:25
Fritz

Du kanske tänker på denna sida:

http://www.comixpedia.org/index.php ..

2006-09-01 23:26
whoa hatar mina länkar som vanligt, provar igen.

http://www.comixpedia.org

2006-09-01 23:27

2006-09-01 23:53
Vilken är nästa kommande blockbuster om superhjältar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-02 10:19
är catwoman oskuld?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-02 15:04
Vilken är din personliga tanke om vilken superhjälte som e mest överskattat?

2006-09-02 16:20
1.Vad är Magnetos riktiga namn?

Erik Magnus Lehnsherr

2.Har läst att Wolverine är en utbildad CIA-agent, jag trodde att dom inte gillade mutanter, eller?

Wolverine är inte tränad CIA agent dock blev fångad nångång under tidens förlopp av kanadas regering till ett hemligt program kallat Weapon X. I det programmat ingår även Sabretooth. Wolverine är även Samurai.

3.Vad gjorde Rogue innan hon kom till X-men?

Rouge blev adopterad som liten flicka av en blind mutant med förmåga att förutse framtiden i form av spådomar kallad Destiny och Mystique från Brotherhood of evil mutants. Hon lämnade dom för x-men för att sen återgå till dom för att sen återgåtill x-men etc etc. Hon har nu även gjort slut med gambit ;)
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-09-02 19:27
Vilken är nästa kommande blockbuster om superhjältar?)Vilken är nästa kommande blockbuster om superhjältar?

Enligt mig är det uppföljaren till Batman Begins.

är catwoman oskuld?

Hon har en dotter med Batman, så nej.

Fridge

Det skulle inte vara särskilt intressant om han gjorde allt superfort va? :)

Vilken är din personliga tanke om vilken superhjälte som e mest överskattat?

Wolverine.

1.Vad är Magnetos riktiga namn?

Erik Magnus Lehnsherr

2.Har läst att Wolverine är en utbildad CIA-agent, jag trodde att dom inte gillade mutanter, eller?

Han jobbade åt regeringen ett bra tag i Kanada och även åt SHIELD i USA.

3.Vad gjorde Rogue innan hon kom till X-men?

Var med i Brotherhood of Evil Mutants bland annat.

2006-09-02 19:31
Jag skulle vilja veta lite mer om den 17:e Fantomens tvillingsyster, Julie. Han är förvisso ingen superhjälte, men hon är min stora kärlek så jag måste chansa.

2006-09-02 19:32
JackFalk

Jag skulle vilja veta lite mer om den 17:e Fantomens tvillingsyster, Julie. Han är förvisso ingen superhjälte, men hon är min stora kärlek så jag måste chansa.

Fantomen? Vem är det? Jag har absolut aldrig hört talas om någon sådan superhjälte/serietidning och vi ska se till att det fortsätter vara så :(

2006-09-02 19:33
Ok :(

Den som vill veta något om Fantomen kan fråga undertecknad stormästare i FK. Jag svarar på efterfesten :P

2006-09-02 20:25
Kakan

Är det med baktanke dom gjort Batmans' sidekick Robyn väldigt bögig?

Han heter Robin, han är inte Batmans sidekick längre utan han kör sin egen grej som Nightwing nu och det var inte med flit.

2006-09-02 20:35
Kauka!

Jag har lite frågor angående en av mina favorithjältar :

Varför blev daredevil blind?
Tycker du att Ben Affleck gör "daredevil" rättvisa (i rollen alltså)
Kommer det att sluta bra?
Efter punkt stor bokstav.

2006-09-02 20:38
Jolado

Varför blev daredevil blind?

Han försökte rädda en blind man från att bli överkörd av en lastbil, lastbilen var fylld med radioaktivt material som hälldes över honom och gjorde honom blind.

Tycker du att Ben Affleck gör "daredevil" rättvisa (i rollen alltså)
Kommer det att sluta bra?

Tycker definitivt Ben Affleck gör bra ifrån sig som Daredevil, han ser nästan ut som Matt Murdock, förstår dock inte vad du menar med "kommer det sluta bra?"

2006-09-02 20:43
Kan du nämna de störta svarta/asiatiska och latino serie hjältar?

vilken hjälte diggar du mest utav de grupper jag nämde?

Finns de några stora seriehjältar ifrån de gruppernas respetive länder, förutom usa å asien :P
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-09-02 20:45
Vilken är din favoritskurk?
The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-09-02 20:54
Han ser ju inte alls ut som matt murdock, då är ju t.ex. matt damon betydligt mer lik. Eller han som spelade honom i rullen med hulken. Han är ju blond. Har jag fel?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-09-02 21:04
TeKoNe

Kan du nämna de störta svarta/asiatiska och latino serie hjältar?

Ärligt talat så tänker jag inte särskilt mycket på sådant men Black Panther är nog den största svarta.

vilken hjälte diggar du mest utav de grupper jag nämde?

Black Panther.

Finns de några stora seriehjältar ifrån de gruppernas respetive länder, förutom usa å asien :P

Finns det antagligen.

Sino

Lika mellan Ozymandias och The Joker.

dundermannen

Han ser ju inte alls ut som matt murdock, då är ju t.ex. matt damon betydligt mer lik. Eller han som spelade honom i rullen med hulken. Han är ju blond. Har jag fel?

Nja, han har ljusbrunt hår men det varierar ibland från färgläggare till färgläggare.

2006-09-02 21:23
Fan, är rätt säker på att han är rågblond. gör dom inte en poäng av det i "born again" eller minns jag fel?

2006-09-02 21:31
Tekone - etniciteten kan vara flytande på ett ganska spännande sätt hos seriehjältar, både kanadensiske wolverine och ur-brittiske psylocke förvandlad periodvis till asiater. Men det finns såklart massvis andra. Mest skurkar.

2006-09-02 22:21
Mycket möjligt att han är det från grunden dundermannen men som sagt, det varierar från färgläggare till färgläggare.

2006-09-03 00:33
hon klippte sig.

2006-09-03 23:08
Kollektivtrafik

Storm förlorade ett tag sina gudinneliknande krafter på grund av ett vapen utvecklat av Forge vilket ledde till en del drastiska förändringar i hennes utseende och beteende.
Vad hände igentligen med hennes utseende och beteende?

Denna ska jag köra rakt ifrån minnet så det kan bli lite fel.

Generellt så byttes stilen på de flesta X-men runt den tiden om jag inte minns fel för det var strax innan (kanske efter) Onslaught-sagan. Storm fick mer egyptisk tjuv/afrikansk gudinna över sig och dräkten förnyades.

2006-09-03 23:53
Näe, det stämmer inte. Jag vet men tänker inte säga mer för jag vill inte verka som en besserwisser som försöker ta över tråden.
Rappare

2006-09-03 23:58
Är batmans side-kick Robin homosexuell?

Hur blev Charles Xavier satt i rullstol?

facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-09-04 00:33
vad heter den där följetången där massa superhjältar blev skickade till en annan planet , ( där spindelmannen fick sin symbiotiska dräckt ) ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2006-09-04 01:49
1.från vilken del i ryssland kommer colossus i x-men?

2.hur mkt äldre är hand storebror än honom?

3. Vilket år blev magneto och hans familj tagit till koncentrationslägren?

2006-09-04 01:53
4. vilket märke på kameran använder peter parker heslt i de tidiga serierna?

5. Hur hög är avengerskrapan?

6. Vilken ögonfärg har doctor doom "egentligen"?

7. Hur gamla var silver surfers barn när de dog?

8. Vilka samtliga medaljer tilldelades frank castle för sina instatser i vietnam?

2006-09-04 11:13
varför kan du så mycker om superhjältar ? =/

2006-09-04 14:50
Hur gammal 'r st
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2006-09-04 21:07
?

2006-09-04 21:43
Okej...
1: är Spawn svart som i filmen (där han portreteras av Michael Jai White) eller är han vit i tidningarna? Har hört detta påstås

2: vad är egentligen poängen med Cyclops jävla lasergrunk? Den verkar ju fullständigt värdelös, Cyclops får ju spö av allt som rör sig.

3: Vem är den där blåa baggen eller guldbaggen eller vad han heter som är med i fighten mellan Stålmannen och någon kille med tuppkam efter att de blivit typ "fångade" av makrolater eller vad de heter...

och vad heter tuppkammen? Vad är hans "krafter" så att säga?

4: exakt vad kan gröna lyktan göra med sin ring egentligen?

5: vilken skulle du säga är den bästa respektive kassaste hjälte-filmen som gjorts? Dvs typ Hulken, Spawn, Batman osv.

6: är den tredje X-men filmen sevärd?
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2006-09-04 22:06
Mjauv, vadå poänen med Cyclops lasergrunk?
Han har ju knappast valt att ha den kraften själv. Och det är klart att han får spö, han är en mes. (Men oj vilken ledare) Han blir mycket coolare när det går åt helvette med frugan och han blir bitter :D

2006-09-04 22:10
Offtopic
Blir han bitter när hans fru väl dör?
Det var som fan, för de flesta snubbar brukar det vara tvärt om...
Etzmaot Le Yehodim

2006-09-04 22:13
Mjauv, han blir bitter innan dess. De hade kanske inte världens bästa förhållande där på slutet.
Gå och vara otrogen i astralplanet, vad är det för stil va? som om det inte räknades, pffff.

2006-09-04 22:32
Är batmans side-kick Robin homosexuell?

Nej och redan besvarat.

Hur blev Charles Xavier satt i rullstol?

En utomjording krossade hans ben med en stor sten, så gick det till första gången iaf.

vad heter den där följetången där massa superhjältar blev skickade till en annan planet , ( där spindelmannen fick sin symbiotiska dräckt ) ?

Uhm, vilken av de miljarder gånger som massa superhjältar skickats till en annan planet tänker du på? Spiderman fick inte Venom-dräkten på en annan planet.

1.från vilken del i ryssland kommer colossus i x-men?

Nära Baikal sjön i Siberien.

2.hur mkt äldre är hand storebror än honom?

Tror aldrig exakta åldern på varken Colossus eller Mikhail har angetts.

3. Vilket år blev magneto och hans familj tagit till koncentrationslägren?

Runt 1940 någongång.

4. vilket märke på kameran använder peter parker heslt i de tidiga serierna?

Visas ej i serietidningarna.

5. Hur hög är avengerskrapan?

Olika beroende på vem som tecknar.

6. Vilken ögonfärg har doctor doom "egentligen"?

Olika beroende på vem som färglägger (dock oftast bruna).

7. Hur gamla var silver surfers barn när de dog?

Såvitt jag vet har han aldrig haft några barn?

8. Vilka samtliga medaljer tilldelades frank castle för sina instatser i vietnam?

Ej läst tidningen The 'Nam som handlar om hans tid i Vietnam.

varför kan du så mycker om superhjältar ? =/

Jag har lagt ner för mycket fritid på serietidningar :(

Hur gammal 'r st

2006-09-04 22:36
hm jag börjar tvivla på din marvelkunskap Kauka. Tre missar i senaste svaren.

2006-09-04 22:36
Okej så vad är Blue Beetle och den ännu ej angivne tuppkammens krafter?

Se på fan, så Spawn är svart? Isåfall är väl ändå han den mest prominente svarta seriehjälten då?
Om man nu inte räknar med Winston från Ghostbusters :D
Etzmaot Le Yehodim

2006-09-04 22:39
dundermannen

Bara tre? Då är jag nöjd med tanke på att jag gav upp på Marvel för så länge sedan. Iallafall de "stora" titlarna.

Mjauv

Blue Beetle är en utomjordisk liten grej som fungerar ungefär som Venom, den går in i en människa och ger honom diverse krafter.

Spawn säljer mest men han är ruskigt kass jämfört med Black Panther.

2006-09-04 22:50
Du borde vara med i tv eller något, skriva en bok, prata i radion. Kan nån ge snubben lite pengar?
Gröna å vita hjärtan som glöder

2006-09-04 22:51
what the fucK?
x-men tre är lätt sevärd.
Massa mutanter är med.

2006-09-04 22:53
Kontra

Nah, finns folk med mycket mer kunskap än mig, jag börjar dessutom tappa massa nu när jag jobbar hela tiden och inte hinner läsa lika mycket.

offtopic

Massa mutanter är inte lika med en bra film.

2006-09-04 23:00
Kauka. Ööh. jo?

2006-09-04 23:04
offtopic

Så om du hade en 5 timmar lång film där 1500 C-skådisar var med och där man helt enkelt namedroppade massa mutanter så skulle det vara en bra film? Ditt "Ööh. jo?"-argument håller inte.

2006-09-04 23:05
Jag vill se Kauka och Dundermannen i en "fråga mig om superhjältar" - battle!

Jag lägger personligen min 50-lapp på kauka men dundermannen är inte helt usel han heller!
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein

2006-09-04 23:06
Steffmeister

dundermannen verkar veta vad han talar om när det gäller Marvel men frågan är om jag inte skulle vinna på att jag spridit min kunskap över så många olika förlag, dock skulle jag aldrig få för mig att "battla" mot någon annan om kunskap, hellre delar jag med mig och lär mig så att vi alla kan utvecklas.

2006-09-04 23:07
kauka,
meh. Det är inte coolt att namedroppa. Det är coolt att se massa mutanter använda sina ashäftiga krafter. Tex är scenerna från korridoren i skolan grymma.

Men förövrigt... säg då, enligt dig, en bra film med superhjältar?