I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Årets skivor 2007!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-12-21 08:52
Näe, inte på min. Årets skiva för fan!
Och dom gjorde årets konsert OCH årets låt (jag har ångrat mej, No Love Lost var den bästa låten som gjordes i år).

Men 45:33 var inte mycket att hänga i granen.
http://www.toptensomething.blogg.se

2007-12-21 10:30
Vad är 45:33? Har inte kollat in. Remixgrejer eller något?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-21 12:33
http://www.pitchforkmedia.com/article/news/39145-lcd-soundsystem-makes-45-minute-track-for-nike

Har inte riktigt koll på vad det är för släpp. Tydligen nån workout-grej dom gjorde för Nike.

Ingen Sound of Silver iaf.
http://www.toptensomething.blogg.se

2007-12-22 01:12
Det är lite synd att man inte kan räkna med Botch - We Are The Romans som en av Årets Bästa..
•pave paradise•

2007-12-22 01:33
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-12-22 18:43
Hur kan ingen ha sagt Hell hath no fury - Clipse!?! Den är ju beroendeframkallande.
Our Ill Wills - Shout Out Louds
Graduation - Kanye West
Finding Forever - Common
Fear & Love - Weeping Willows
Tru3 Magic - Mos Def
Victorious - The Perishers
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2007-12-22 19:25
Clipse kom förra året märia. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-23 00:12
Vaaa. Jag var nästan rädd för det. Så pinsamt.

;)
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2007-12-23 09:20
Rätt pinigt att nämna "Hell hath.." och inte samtidigt dra upp "We Got The Remix"-mixcd:n från samma år .(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-23 10:55
jaha, om vi ändå är inne på 2006-års-bästa-skiva-fast-jag-köpte-den-i-år av nån anledning så måste jag nämna No Trigger - Canyoneer :)

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2007-12-23 11:02
Då får jag välja nån också...hm..

John Mayer - Continuum
The Blood Brothers - Young Machetes.

'06 that is.
•pave paradise•

2007-12-23 13:31
The National - Boxer
Panda Bear - Person Pitch
Animal Collective - Strawberry Jam
Lcd Soundsystem - Sounds Of Silver
Bright Eyes - Cassadaga
Arcade Fire - Neon Bible
Black Lips Good Bad Not Evil
M.I.A - Kala
of montreal - Hissing Faun Are you the Destoryer?
El-P - I´ll Sleep When You're Dead
Sole And The Skyrideband - S/T
Jay-z - American Gangster
Andrew Bird - armchair apocrypha
Jens Lekman - Night Falls Over Kortedala
Robert Wyatt - Comicopera
Studio - Yearbook 1
Caribou - Andorra
Feist - The Reminder
Michael Hurley - Ancestral Swamp
Jana Hunter - There is no Home

2007-12-23 15:17
amfetaminpsykos Jag är ju uppenbarligen lite efter, så det kanske inte är någon större överraskning att jag inte hört den...Shame on me.

2007-12-23 15:54
Det är okej märia. :)

Alla är inte elitister!
jagvillocksåhaenblog.com

2007-12-23 18:05
Midas Skönt att höra! Haha.

2007-12-25 02:10

Har väldigt svårt att göra en lista i bästhetsordning men här kommer i alla fall
årets 12 bästa, i oordning.

Arcade Fire - Neon Bible
Ingen trodde väl att Arcade Fire skulle kunna toppa Funeral.
Men jag undrar om de inte lyckades göra just det.
Rysningar längs ryggraden!
Dillinger Escape Plan - Ire Works
Hårt, snabbt och Gregs röst låter bättre än någonsin. Inte lika bra som
Miss Machine men krossar ändå det mesta i år.
Jamie T - Panic Prevention
Helt ärligt fattar jag inte varför jag gillar Jamie. Singersongwriter/electro/ingen aning.
Grymt är det!
Darkest Hour - Deliver us
Fanns det en genre som hette Metaltrashcore så skulle Darkest Hour vara kungarna på klippan. Nu är de det ändå.
Bright Eyes - Cassadaga
Jag väntar bara på att Conor Oberst ska släppa en riktigt dålig skiva så jag kan säga "Jag tyckte hans gamla skivor var bra, men inte nya", nu när han har blivit så stor och välkänd.
Men han släpper fan inget dåligt.

Aesop Rock - None shall pass
Enligt min mening, kanske, det bästa från Aesop, någonsin.

Two Gallants - What the toll tells
Mycket mer varierad än förra plattan. Alla låtarna har en egen karaktär och Tyson på trummor har nog aldrig hamrats bättre. Folkrock för 2000-talet! När man har haft nästan varenda låt på skivan som favoritlåt under olika perioder, då är det en bra skiva.

Meleeh - Heartland
Gävlesönerna gör det igen! Tightare och bättre mixat än någonsin. Sveriges egna Converge, någon? Smärta, våld och sönderskriken röst. Bra live är det också!

Converge - No heroes
Helt ärligt, det går inte att toppa Jane Doe. Nya skivan låter som en blandning mellan Jane Does fart och trash och You Fail Me's tyngd och pondus. Välmixat som alltid. Brutalt som aldrig förr. Texterna är bra de med men det hörs ju inte.

Efterklang - Under Giant trees
Har aldrig gillat Efterklang tidigare men nu har de mig i sitt garn. Kan det vara vikingakörerna som gör det? Som ett lite mer konventionelt alternativ till Sigur Ros, och med sång på ett språk som faktiskt finns på riktigt. Engelska.

Eddie Vedder - Into the wild (soundtrack)

Den gamle Pearl Jam frontmannen fick göra soundtracket till Sean Penns nya film.
Filmen är fantastisk och när man lyssnar på skivan återupplever man alla starka scener.
Frihetsälskande naturdyrkande folkrock med en twist.
Erik Enockson - Farväl Falkenberg
Fjolårets svenska mästerverk på filmduken. Jag vet inte om jag någonsin tänker lyssna på skivan igen eftersom jag inte vill riskera att trötta ut musiken så jag inte kan se filmen igen. Men det är så jävla vackert så man vill dö.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-25 12:11
01. The Tough Alliance - New Chance
02. Familjen - Det Snurrar I Min Skalle
03. Arcade Fire - Neon Bible
04. Interpol - Our Love To Admire
05. The Shins - Wincing The Night Away
06. LCD Soundsystem - Sound of Silver
07. Wu-Tang Clan - 8 Diagrams
08. Shout Out Louds - Our Ill Wills
09. Säkert! - Säkert! 
10. Stereo Total - Paris-Berlin

Nära listan är Jens Lekman och Erik Enockson
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2008-01-09 06:24
Kronos - The Hellenic Terror

2008-01-09 13:26
tack_för_fisken:

No Heroes = 2006 =/
•pave paradise•

2008-01-11 16:35
Jens Lekman - night falls over Kortedala
Mr.Suitcase - Guidelines for an emerging century
of montreal - Hissing Fauna Are you the Destroyer?
The Tough Alliance - A New Chance 
Familjen - Det Snurrar I Min Skalle
Säkert! - Säkert! 
Digitalism - Idealism
Basutbudet - Startpaketet/Pluspaketet
Sage Francis - Human The Death Dance
Adam Tensta - Its a tensta thing

Nu lär jag ju ha glömt en hel del, men detta är de 10 skivor jag lyssnat mest på i år.
Finns en hel del skivor jag knappt hunnit lyssna på(Burial - Untrue, The National - Boxer
t.ex.) som mycket väl kan platsa, och många skivor som jag inte hört alls än som jag måste kolla in.

2008-01-12 18:32
Som jag förvarnade tidigare i tråden så kunde 'American Steel - Destroy their future' bli en utmanare i tråden.. och nu när jag har fått skivan och lyssnat på den kan jag bekräfta det! Svinbra platta.. helt klart värd att nämnas bland årets skivor!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-01-12 20:42
wiehe & Forsberg-dylan på svenska

får sig en plats på listan oxå..spanska stööövlar
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-01-13 14:33

De senaste åren har jag inte orkat med att vara "elitisk" när det gäller ha koll på ny musik, har mest återupptäckt äldre musik, men en del nya skivor slank in i playlisten under året:

Queens of the Stone Age - Era Vulgaris

LCD Soundsystem - Sounds of Silver

Radiohead - In Rainbows

Arctic Monkeys - Favorite Worst Nightmare

Air - Pocket Symphony

Interpol - Our love to admire

Soulsavers feat Mark Lanegan - It's Not How Far You Fall, It's The Way You Land

Sedan finns det en del skivor jag tänker kolla upp som t ex Animal Collectives och Eddie Vedders senaste.

2008-01-13 14:54
Queens of the Stone Age - Era Vulgaris

Uh...ryser av besvikelse..
•pave paradise•

2008-01-13 22:58

Du hade ju själv den på den listan över årsbästa? Inte deras bästa skiva men bättre än mycket som släpptes förra året!

2008-01-13 22:59
Nej, om du läser det som stod över min lista så är det en lista på saker som måste lyssnas på INFÖR själva listan.
•pave paradise•

2008-01-13 23:44

Ihabia: Ahaaaa, så går det när man ögnar igenom trådar lite väl för snabbt!

2008-01-13 23:44
lhabia X0

ja herregud
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-01-13 23:47
Åkersberga:

Hm?
•pave paradise•

2008-01-13 23:53

Gossar, nu slutar ni dissa Josh & Co. så hemsk är inte skivan, hädare! Jämför inte med de tidigare skivorna så slipper ni rysa av besvikelse!

2008-01-13 23:53
JanieJones:

Det är det man gör när nya album släpps ju...=/
•pave paradise•

2008-01-14 00:52

Ihabia: Aw I know sweet cheeks, men man får sluta med sånt, det gynnar inte en! 

2008-01-14 00:53
JanieJones:

Jo, det räddade mig från att kasta pengar i sjön och få öronen förstörda, hihi!
Sweetcheeks på dig själv, förresten!
•pave paradise•