Kings Of Leon - Because of the times
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
animal collective - strawbeey jam panda bear - person pitch okkervil river - the stage names var bra på sitt sätt men en stor besvikelse på många plan då okkervil är världens bästa band.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
har bara hört skit om aesop rock och sage francis nya, är det nåt bra eller? annars rätt kasst år måste jag säga, ska skaffa åtminstone agnostic front och monster magnet snart. nästa år däremot, mums, massa grymma släpp.
http://www.kommandot.se/wp/
bperb: Tycker att Aesops nya är übermysig, Sages också, även om den är aningen sämre.
•pave paradise•
bperb: Tjaa, Sage Francis skivan är inget att hänga i julgranen.. å andra sidan var det många år sen han släppte ett riktigt bra album (Personal Journals).. Aesops nya däremot är tung.. inte bra rakt igenom, men vissa låtar är grymt bra.. Getaway Car, Citronella, No City med flera..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
filbunke: COFFEE????!!!!
•pave paradise•
lhabia: Med flera, som sagt :) bonusspåret är ju jävligt bra också.. "pigs" eller vad den nu kan tänkas heta?
lhabia: Tror den heter det, ja. Står på DefJux-hemsidan vad den heter. Och jag är fortfarande rätt stolt över att jag fått nya Iron & Wine att funka för dig ;)
•pave paradise•
lhabia: Skönt att du skriver till dig själv :) Jo, Iron & Wine blir bättre och bättre.. tog lite längre tid med tanke på att den inte var vad jag först hoppats på. För övrigt vill jag lägga till 'A Wilhelm Scream - Career Suicide' som jag bestämt tror att jag glömt att nämna..
Air - Pocket symphony
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kom på en till :) OMG! Fronda - Fridlysta Frekvenser :) Nu kommer nog alla tuffa hiphopare säga att dom hatar mej :O
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kent - Tillbaka till samtiden Fronda - Fridlysta frekvenser Och ja, jag är helt seriös.
filbunke: Hm, det var inte världens snyggaste drag må jag säga..egocentrisk idag, kanske..får trösta mig själv med lite John Mayer antar jag.
•pave paradise•
Min topp tio, minus alla jag glömt.
1 LCD Soundsystem - Sound of Silver
2 Band Of Horses - Cease to Begin
3 Anna Järvinen - Jag Fick Feeling
4 Kent - Tillbaka Till Samtiden
5 Okkervil River - The Stage Names
6 Feist - The Reminder
7 Sigur Rós - Hvarf/Heim
8 Radiohead - In Rainbows
9 Beirut - The Flying Club Cup
10 Säkert! - Säkert!
http://www.toptensomething.blogg.se
SP: Var SÅ nära på att säga "Grym lista!" men så såg jag Kent där..so close, man! So close..
•pave paradise•
Du är en väldigt förutsägbar människa. Höjer plattan två snäpp bara för det.
Pallar inte göra en ny topic så jag tar årets låtar här också.
1 Joel Gibb - That's Us / Wild Combination
2 LCD Soundsystem - No Love Lost
3 Okkervil River - Plus Ones
4 Arctic Monkeys - 505
5 Kent - Ensammast i Sverige
6 Guns N' Roses - Better
7 Anna Järvinen - Svensktalande Bättre Folk
8 Animal Collective - For Reverend Green
9 LCD Soundsystem - All My Friends
10 Band Of Horses - No One's Gonna Love You
11 Mintzkov - Return & Smile
12 Säkert! - Stetoskop
13 Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
14 Eldkvarn - Fulla För Kärlekens Skull
15 Maskinen - Alla Som Inte Dansar
16 Arcade Fire - The Well and the Lighthouse
17 Babyshambles - Delivery
18 Taken By Trees - No Letting Go
19 Kent - Min Värld
20 Mary Onettes - Void
21 Shout Out Louds - Blue Headlights
22 Polyphonic Spree - The Fragile Army
23 Loney, Dear - I am John
24 Anna Järvinen - PS Tjörn
25 Jaguar Shoes - My White Plimsoles
Bubblare: Alela Diane - White as Diamonds , Sambassadeur - Final Say , Low - Hatchet (Optimimi Version)
Ser inte hur jag är förutsägbar men touché, hade inte förväntat mig ett sånt drag efter en sån kommentar måste jag säga. =/ När min topplista läggs upp så kommer du se att jag inte är så förutsägbar som du hävdar!
•pave paradise•
Förutsägbar angående Kentkommentaren, inte din musiksmak. =)
Ah. Jo, min åsikt om Kent är inte direkt hemlig..
•pave paradise•
Inte min heller.. oj, ska man göra en lista över årets låtar också? God damn.. I'm dead.. gör ett försök.. utan imbördes ordning Flatliners - Eulogy Cobra Skulls - Cobra Skulls Jukebox Strung Out - Party in the Hills Sundowner - Steal Your Words A Wilhelm Scream - 5 to 9 Aesop Rock - Citronella Arctic Monkeys - Brianstorm Flatliners - July! August! Reno! Smoke or Fire - Little Bohemia Sundowner - Audio Geography Cobra Skulls - Faith is a Cobra Against Me! - White People For Peace och säkert 30-40 till som jag inte orkar skriva/komma på nu för jag är hungrig och måste laga mat.
Årets bästa låt är Felt Tip. Om man gillar Kent och Anna Järvinen undrar jag hur... jag undrar... jag... äh, det fungerar inte. Band of Horses, okej, Radiohead, självklart, för den delen Feist och Säkert!, men Anna Järvinen? Sticker ut som en sårig tumme.
Släpptes inte Felt Tip 06?
Eksem: ....Huh?
•pave paradise•
Redan 2005 tror jag den släpptes faktiskt... fin låt iaf.
ingen har nämnt Saul Williams' "The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust"! Den finns ju för gratis nedladdning och allt! Mycket bra grejer på den åxå...
Jag är starkat i världen
Vilken miss! Jag var helt övertygad om att den kom i år! Argh! Det står ju inget år på skivomslaget. Dags att dubbelkolla alla datum med andra ord.
Akido - Blink Sia - Colour The Small One Moosefrog - Come Dessa album borde man gilla om man gillar typ: Air, Zero 7, Theivery corp, José Gonzales...
Jag glömde en enligt mig given skiva: Modest Mouse - We were there before the ship even sank
Christian Kjellvanders nya kanske också kommer med, har inte riktigt bestämt mig än..
Anima Sola
Jag glömde Simian Mobile Disco - Attack Decay Sustain Release, så då är vi kvitt. Hustler är min officiella shoppinglåt för i år!
Joe Henry - Civilians. Inte bara årets bästa skiva utan årets bästa upptäckt. Folk-moody-jazz när det är som bäst. Svårdefinierat.
Fast Hustler släpptes ju 2006. (Eksem har spenderat timmar i skivhyllan och datumkollat och letat släpp före släpp, osv).
Duktig Eksem! Air - Pocket Symphony, anyone?
•pave paradise•
Eksem Jo, jag borde kanske lagt till "från skivan" någonstans. Tänkte mer ADSR som ett av årets skivsläpp än Hustler eftersom jag någonstans tolkade in att det skulle gälla album och inte singlar. Props till att du övervakar processen dock!
Strung Out - Blackhawks over Los Angeles Dillinger escape plan - ire works
amfetaminpsykos Jag vet inte hur det gick till, men jag skulle vara lite "rolig", i och med att jag helt oanandes utnämnde en låt från 2005 till årets låt 2007; men det var nog inte så roligt.
lhabia X0 : kollade igenom dinna skivor, nästan bara en massa skit sen släpper du bomben, The Dillinger Escape Plan - Ire Workds.
Finns kanske hopp skivan är dock inte lika bra som
Converge - No hero iof så släpptes den i slutet av 2006 om jag inte minns fel.
HELSINGBORGS IF!
jag har sanslöst svårt för iron & wines senaste. hans nya mer fylliga sound biter inte på mig. det luktar sup-pop syndrom över hela plattan. (sub-pop syndrom=band på sub pop som blir mer och mer poppis pga tv-serier såsom O.C etc och måste därför bli mer plastiga i sitt sound.)
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Naboo: Ah! Dissa inte min lista bara för att jag försöker bryta mig ur metal/punk/hardcore-träsket =( Men du har rätt i att The Dillinger Escape Plan - Ire Works är ett av årets allra bästa skivor. Converge - No Heroes var i min Topp10 förra året. CiL: Jag kan faktiskt inte alls tänka mig att en låt från The Shepherd's Dog skulle kunna spelas på en sån TV-serie :S
•pave paradise•
"bara för att jag försöker bryta mig ur metal/punk/hardcore-träsket =(" Är du helt dum i huvudet? varför vill man bryta sig ur det?
HELSINGBORGS IF!
Jag är inte ens lite dum i huvudet, tackar som frågar. Men eftersom jag spelar en hel drös olika instrument och jobbar mycket med musik så vill jag helst inte begränsa mig till en genre eller flera där elitism härjar som Helvetets allra vildaste eldar. Fast det kanske bara är mig det är fel på.
•pave paradise•
både disfear och victims i januari. och jag som skulle köpa julklappar...
http://www.kommandot.se/wp/
Årets Utländska: Tattooed Mother Fuckers - Sex, Thugs & Rock n RollÅrets Svenska: Gatans Lag - Alla Hängda Rövares SjälarÅrets "Nähä men nästa år då": Haggis - Nation Of Fools
Shooo bree
lhabia : Det är inget fel på dig :) Punken är ju lagom elitisk och det som folk står för är ju egentligen ganska "opunk". Jag älskar punk (musiken) men avskyr punkare, just av den anledningen att dom (tillsammans med hårdrockare) kan vara dom mest inskränkta av alla människor.
Filbunke: You and me both, brother...you and me both..
•pave paradise•
Antipati - On repeat..troligen bästa svenska punkskivan i år. Agnostic Front - Warriors Annars var Cock Sparer - Here we stand efterlängtad och Evil Conducts senare var mysig den med.
Filbunke håller med. jag lyssnar på massa punk och till viss mån hårdrock (det som faktiskt inte låter som copypasta) och känner rätt många hårdrockare + en punkare. de förstår sig aldrig på "min" musik men jag förstår mig på deras. så inskränkta till 100%
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
CiL & lhabia : Det finns väl nån slags logik.. dessa människor är ju trots allt livsstilister och det vore inkonsekvent av dessa att falla utanför ramarna. Har man tvunget spökat ut sig för att man har nåt slags behov av att visa vad man lyssnar på så håller man sig till denna musikstil. Jobbigt att behöva rätta sig efter egen etikett.
kul när jag hade en sån härlig diskussion med en tjej som frågade vad jag tyckte om gothare. (de måste ju fan vara värst?) tog upp exakt det du sa nu filbunke. hon stod dock på gotharnas sida, ingen aning om varför dock. hon hade inte direkt några motargument till att de var "tvungna" att se ut som skit för att de råkar gilla en speciell musik + att de självklart måste veta med sig själva att de faktiskt ser groteska ut.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
CiL: haha, ja.. man ska ju inte ifrågasätta. Folk måste ju basunera ut vart dom står..
Kom på att LCD Soundsystem - Sound of Silver är från i år..och saknas på allas listor =/
•pave paradise•