Årets skivor 2007!
2007 - ett bra skivår? Ja.. det skulle jag vilja säga.. många efterlängtade släpp såväl som nya upptäckter.. Ett axplock av bra skivor från i år som jag inhandlat.. Against Me! - New Wave Cobra Skulls - Sitting Army The Flatliners - The Great Awake Sundowner - Four, One, Five, Two Strung Out - Blackhawks over Los Angeles Brother Ali - The Undisputed Truth vad tycker ni andra? Nöjda, missnöjda?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Jag kan inte göra listor, får ångest. Lekmans skiva är högt upp i alla fall.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag jobbar fortfarande på min årsbästalista. Men Kent och LCD Soundsystem ligger i toppen iaf.
http://www.toptensomething.blogg.se
Listan av album jag ska lyckas hitta 10 ur och som alla ska lyssnas på minst 2 gånger innan julafton: Against Me! - New Wave Strung Out - Blackhawks Over Los Angeles The White Stripes - Icky Thump Queens Of The Stone Age - Era Vulgaris Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience and Grace Thrice - The Alchemy Index Vol.1&2: Fire & Water Radiohead - In Rainbows The Dillinger Escape Plan - Ire Workds Sigur Rós - Hvarf/Heim Circa Survive - On Letting Go Elliott Smith - New Moon El-P - I'll Sleep When You're Dead Aesop Rock - None Shall Pass Say Anything - In Defence of the Genre Sage Francis - Human The Death Dance Pearl Jam - Live at the Gorge (räknas nog bort) Katie Melua - Pictures Kanye West - Graduation Justice - Cross Idiot Pilot - Wolves Elliott Smith - Live at Largo Dustin Kensrue - Please Come Home Bad Religion - New Maps of Hell Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare Alkaline Trio - Remains Arcade Fire - Neon Bible Bloc Party - A Weekend in the City Dashboard Confessional - The Shade of Poison Trees Gorillaz - D-Sides Incubus - Look Alive Interpol - Our Love To Admire Iron and Wine - The Shepherds Dog Jay-Z - American Gangster Jimmy Eat World - Chase This Light José González - In Our Nature Klaxons - Myths of the Near Futures Maia Hirasawa - Though I'm Just Me Ministry - The Last Sucker Minus The Bear - Planet of Ice Nine Inch Nails - Year Zero Robert Plant & Alison Kraus - Raising Sand Talib Kweli - Ear Drum The Coral - Roots and Echoes The Hives - The Black and White Album The Killers - Sawdust Thursday - Kill The House Lights Poison The Well - Versions Smashing Pumpkins - Zeitgeist Ryan Adams - Easy Tiger Ryan Adams - Follow The Light EP Serj Tankian - Elect The Dead ...bland andra.
•pave paradise•
lhabia inte tagit mig tiden att lyssna på varken serj tankian, radiohead, josé gonzales eller queens of the stoneage nya. hur är dom i jämnförelse med deras tidigare alster?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
rhetoric: Snyggt att du lyckades hitta de namnen inuti den röran. Serj Tankian har ju inte släppt något själv förut, men antar att du menar om det är bättre än System of a Down; jag har tyvärr inte lyssnat alls på den än. Radiohead: Tycker In Rainbows är väldigtväldigt bra, bättre än Hail to the Thief tycker jag ibland, men en sån fråga är svår när det kommer till Radiohead. Jag var inte besviken iaf, så mycket kan jag säga. José: Mycket sämre vid första lyssningen. Hela albumet känns som en enda lång låt. Därför ska jag lyssna igen innan jag totalsågar den. QOTSA: Tycker att även denna är mycket sämre än både Lullabies to Paralyze och Songs for the Deaf.
•pave paradise•
Lowell - Axioma Burial - Untrue Thomas Fehlmann - Honigpumpe Okkervil River - Stage Names LCD Soundsystem - Sound of Silver Animal Collective - Strawberry Jam M.I.A. - Kala The Field - From Here We Go Sublime Of Montreal - Hissing Fauna, Are You The Destroyer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lhabia japp, undrade om serjs album håller SOAD klass. visste inte vart jag skulle knappa in SOAD i mitt förra inlägg, men misstänkte att du skulle förstå vad som menades ändå. vilket du gjorde. radiohead gör en sällan besviken. deras botten nivå är ju jävligt hög, så blir säkerligen inte besviken! hmm, josés skiva hörde jag var riktigt grym. träffades iofs personen som sa detta snabbt på en fest, så vet inte hur tungt hans åsikt väger. :) synd med QOTSA, men jag ska ge dom en chans. det är dom värda.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric: Alltså...Qotsa har inte gjort en dålig skiva, jag håller den dock inte alls lika högt som jag håller de två tidigare bara. De var bra live på Roskilde och de kommer nog vara minst lika bra på Annexet nästa vår. Men jag håller fast vid att In Our Nature bara låter som en enda lång låt och då är det inte på ett positivt sätt i mina ögon. Och Radiohead gör som du sa sällan någon besviken, vansinnigt hög lägstanivå.
•pave paradise•
Nile - Ithyphallic Horna - Sotahuuto
Heretic ,Thou Art Cast Down!
Jag blev lite besviken på Bad Religions New maps of hell, tyckte den var riktigt tråkig i jämförelse med föregångaren, som kändes sjukt fräsch när den kom, och fortfarande gör det. Fast "Before you die" en jäkla rökare, mycket Ooozin' aahs i refrängen där! Dock är det fortfarande världens bästa band, så skivan finns ändå med i min playlist :) Har egentligen inte kommit några skivor som varit sådär superbra i år tycker jag, utan dom flesta känns mest som något slags "mellanlägen". Den skiva som släppts 2007 som jag lyssnat mest på hittils är iallafall "None shall pass".
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Beirut hamnar även där, Feist med.
jagvillocksåhaenblog.com
Arcade Fire - Neon Bible Digitalism - Idealism LCD Soundsystem - Sound of Silver
eldkvarn-svart blogg bruce springsteen-magic peter lemarc-kärlek i tystnadens tid mark knopfler-kill to get crimson (?) Eagles-..eden.. i nämnd ordning... John C Fogerty borde va med oxå... eldkvarn står i enklass för sig ber om ursäkt för stavfel men ja e trött
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Queens of the stone age - era vulgaris elliott smith - new moon ghostface killah - the big doe rehab radiohead - in rainbows calexico - tool Box
det var ett ganska mediokert år. men trent, interpol och adam tensta sticker ut. möjligen skulle man kunna nämna tank och kanye west också.
skriv kort, helst inte alls
2007 har verkligen inte varit ett albumår för mig. Har varit straight up gamla grejer samt enstaka spår som jag har fastnat för. Kanye, Lekman, Tensta och Justice har dock gjort bra ifrån sig.
Still in the bridge
Babyshambles - Shotters Nation
Arctic Monkeys - Favourite worst nightmare
Lifehouse - Who we are
The Enemy - We live and die in these towns
Hard-Fi - Once upon a time in the west
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Glömde
The Pigeon Detectives - Wait for me
Mr Hudson & The Library - A tale of two cities (släpptes egentligen 2006 men jag köpte den inte förrän i år)
Watain - Sworn to the dark
jag vill lägga till Aesop Rock - None Shall Pass på min lista också.. fet!
Eksem, ja precis. Förstår inte hur jag glömmer den skivan. Ångesten kommer krypandes.
jagvillocksåhaenblog.com
jag har bara lyssnat på typ 3 nya skivor i årManic Street Preachers-"Send Away the Tigers" Pink Grease-"Mechanical Heart" the Horrors-"Strange House" Min sambo får vara hipp och sköta novaliteterna.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Märvel - Thunderblood Heart släpptes på CD här i dagarna. Förmodligen årets, utan tvekan faktiskt, bästa skiva.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Watain - Sworn to The Dark Sen har det fan inte släppts någonting som är värt att lyssna på i år.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Lykke Lis EP måste vara med på min eventuella lista någonstans.
jagvillocksåhaenblog.com
Midas;okej lekmans platta är grym men hur kan du glömma mästerverket A new chance ? TTA´s platta är lätt en av dom bästa i år.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Det är en bra skiva, ja. Får absolut vara med på lista. Jag glömmer som sagt bort sjukt mycket.
jagvillocksåhaenblog.com
Rhetoric & Ihabia - jag skulle säga att era vulgaris är bättre än lullabies utan tvekan. mer fokuserad, mer engagerad. men det kanske är en smaksak. kan förstå vad Ihabia menar ang. In our nature, men det är fortfarande en väldigt bra skiva. det är väl svårt att följa upp en sån debut. annars som tidigare nämnt: m.i.a., el-p, arctic monkeys. även digitalism och buck 65 släppte tunga grejer. största besvikelsen: rjd2
Jag är starkat i världen
kryptonite: Billy Gibbons är med på "Lullabies..". Inget knäcker det ;)
•pave paradise•
fan när jag läser igenom det här, vilket torvtigt jävla albumår det varit ändå. mina bästa: tta - a new chance burial - untrue wiley - playtime's over roll deep - rules n regulations
Better active today than radioactive tomorrow
Stark kandidat till nummer 1: Iron & Wine - The Shepherd's Dog På väg upp i listan med rasande fart: Burial - Untrue
•pave paradise•
lhabia: " Stark kandidat till nummer 1: Iron & Wine - The Shepherd's Dog" den som jag tyckte var en sån stor besvikelse :(
Filbunke: Tror du förväntade dig mer Sam+Gitarr, am I right?
•pave paradise•
lhabia: very much so.. jag ska säga också att jag inte lyssnat på den jättemycket.. just av den anledningen att mitt intryck var besvikelse.. jag får väl kanske ge den en andra chans?
Filbunke: Sudda bort dina tidigare förväntningar, och lyssna på skivan och tänk att det är ett nytt band eller något sånt. Den är väldigt bra tycker jag, och den är definitivt värd en andra chans.
•pave paradise•
Filbunke: jag ska väl ta och göra det då :)
Emily Haines & The Soft Skeleton - Knives Don't Have Your Back Jack Penate - Matinee Jaime T - Panic Prevention Jens Lekman - Night Falls Over Kortedala John Mayer - Continuum Säkert - Säkert! Spoon - Ga Ga Ga Ga Ga The Wombats - Proudly Present A Guide To Love Loss And Desperation Och sist men inte minst I'm Not There Soundtracket.
dryice: John Mayer-skivan är från '06, det är re-releasen som är från i år.
•pave paradise•
Ok, Iron & Wine skivan börjar låta bättre.. kan nog lära mig in det här.. hittills har jag mest fastnat för "Resurrection Fern" och "Boy With a Coin"
Manu Chao - La Radiolina Gogol Bordello - Supertaranta Torpedo(!) - In The Assembly Line Laakso - Mother Am I Good Looking? The Enemy - We Live And Die In These Towns Basutbudet - Pluspaketet Burial - Untrue Arcade Fire - Neon Bible The Coral - Roots And Echoes Ken Ring - Äntligen Hemma Shout Out Louds - Our Ill Wills The Shins - Wincing The Night Away Fortsätter imorrn..
Anima Sola
Filbunke: I told you so I told you so *doing the Elliot Reid-IToldYouSo-dance*
•pave paradise•
Kenta - Nu är jag tillbaks igen Angels and Airwaves - I-Empire ... lite extra mys med den skivan alltså:) Sen kommer jag inte på mer
Usch..nu vill jag örfila Coolingen3...förlåt..
•pave paradise•
Ryckte också lite på ögonbrynen när jag såg coolingens album, men vafan smaken e ju som baken. ;)
Anima Sola
Är man cool så är man ;)
Jag hade inte hört Burial förut, men denna skiva är riktigt grym. Nog med på min lista någonstans. :)
jagvillocksåhaenblog.com
lhabia: fan för dig :) en skiva som jag inte äger ännu men har hyfsat höga förväntningar på är American Steel - Destroy Their Future.. bör trilla ner i brevlådan vilken dag som helst.. får återkomma om den!