Bra Punk eller Rock?
Ja är inte den som lyssnar på det så mycket, oftats blir de Hiphop. Men jag är en som endå lyssnar på va som låter bra, och känner för rock aktigt nu, fan va detta låter fult ja kan inte formulera mig, men sjyst om ni kunde tipsa om grymma artister eller låtar! tjillevippen
lite svårt att ge tips för det finns massor av kanonmusik. men kolla typ upp the distillers, lars fredriksen and the bastards, alkaline trio, blood for blood om du är inne på lite punkigare och hårdare musik.
lyssna på punk 45 om du använder itunes. mycket grym punk och rock från 70-90-tal. skitigt och rått.
http://www.kommandot.se/wp/
anti flag - no borders no nations oi polloi - bash the fash dead kennedys - holiday in cambodia tre grymma låtar att börja med... annars kan du kolla upp: skitsystem discharge conflict crass icons of filth ballast from ashes rise a//political caustic christ aus-rotten behind enemy lines warcollapse inepsy totalitär chumbawamba dirt och så vidare...
Better active today than radioactive tomorrow
SS Ultrabrutal låter lite smånazi.
Still in the bridge
Against Me!, Anti-Flag, Bad Religion, Unseen, Lagwagon, Social Distortion, Black Flag, Propagandhi, Much the Same, Destruction Made Simple, Lawrence Arms, None More Black, Red Lights Flash, Rise Against, Authority Zero, Smoke or Fire, Strung out, Thought Riot.. det finns finns mycket..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Deftones gillar jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Clydisch P19 är väl typ tvärt om med det bandet om jag inte tar fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag nämner bara oldies (klassiker?): (punk relaterat) Richard Hell & the voidoids-blank generation the Slits-cut (ev peel sessions) the adverts-cast of a thousand The Cramps-psychedelic Jungle (ev off the bone) och en skiva du bara måste ha är Bauhaus-Mask
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Moderator
2006-01-20 20:44
Iggy & the Stooges, Bad Brains, Minor Threat, Black Sabbath, Misfits...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
KRISTET UTSEENDE o sen typ Bad religion och asta kask o grejjer.. svensk trall punk äger!
WoooP!
men den enda bra svenska punken är jinx, resten är skit.
kristet utseende stod för den sämsta spelningen jag bevittnat i mitt liv.. folk tvingade med mej i somras på bullret.. kikade 10 minuter.. hua, säger jag bara.. tvi och blä :(
storpajsarn: Okej, jag har ingen som helst koll men det låter onekligen lite nazi. :D
Still in the bridge
Moderator
2006-01-20 23:41
Ramones har ingen nämnt!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
jag kunde ha nämnt dom, om det inte var för att jag egentligen inte alls tycker att dom var "bra", per definition.. roliga? nyskapande? skön attityd? jovisst.. men "bra", i ordets rätta benämning? njaee... fast de gjorde en del hyffsade låtar..
såg också kristet live, verkligen nada att kolla på
...eller lyssna på för den delen :)
asså, allt beror ju på va du vill ha ? punk lr rock ? finns båda å sen kombinationer ..
Bullet for my valentine - hårdare punk/rock
Him - love metall
Cky (camp kill yourself) - rock/pop (typ jackass musik, bam margeras bror)
30 seconds to mars - rock/ ligth metall (lr va man ska kalla det)
millencolin - svensk internationell skatepunk
annars , kolla bara
http://www.bandit1063.com/ och gå in på musik, mest spelat lr nåt .. lär ju hitta nåt du gillar iaf ..
själv e ja him och Bullet for my valentine nörd, å kan verkligen säga att där har du bra musik!
lycka till!
Sen finns de ju oxo Mys Pys Patrullen.. dom e sköna =P
WoooP!
haha, ja jinx är det enda bra svenska bandet... om man vill ignorera alla bra band och lyssna på skit!
ja vad är det som är så dåligt med jinx för utom att det är det ända band med riktigt duktia jävla musiker i och inte tre finiga retards från något garage som tror sig veta vad punk är och jävlas med att spela tre akords punk med texter om bajs och sprit. för mig går det inflation i punken då den just dras med att det är ju "punk" att vara kass på sina instrument. så just nu ser jag inte många mer ljus på punk himlen än just jinx och dims rebellion.
besserwisser1 F16 Jag kan inte förstå hur du dömmer ut en hel scen på det sättet du gör. Dims Rebellion? Perkele? Agent Bulldog? Contemptious? Sluggers? Smaken är som baken och The Jinx är ett bra band av den gammla skolan men att säga att The Jinx är sveriges bästa punkband känns väldigt lustigt.
Shooo bree
contemptious må vara mina vänner men det är fan inte bra. perkel har spelat ut sin roll för länge sen och då återstår extremt få band. det fins men det är inte många.
farbrorbla P23 sorry men dom banden håller sig inte för mig. svenska punkscenen består för det mesta av skit så jag dömer ut massa ja. men jinx är en favorit. jag har aldirg gillat bulldog, perkele o dom. så är det bara.
haha, jag var inte jätteseriös.. men dom flesta borde väll vid det här laget veta att sverige knappast är känt för sina grymma street/oi band utan för d-takts manglet. Peace
riktigt bra (någolunda aktiva) svenska band nu: martyrdöd skitsystem splitter auktion reign of bombs osv.
Diskonto kör ju feting hc punk =P
WoooP!
The Clash och Ramones är en bra början! :)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Ramones såklart!!!! Det är punkrock om något!
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
Producent
2006-01-22 16:19
Ebba Grön?
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
ingen av er lyckades stava contemptuous rätt.. men jag kan inte klandra er..
Iggy & the stooges. om ingen redan har nämt dom. väldigt viktig grupp anser jag inom både punk och rock musiken. dom har inspirerat många av dagens punkrockband.
?
Filbunke P19 tror inte radar på fyllan häler kan stava sitt band namn rätt men vem bryr sig.
det tror inte jag heller..
The Blood Brothers, The Plot to Blow Up the Eiffel Tower, Coheed & Cambria, Porcupine Tree, The Mars Volta för att nämna några nyare som fallit mig i smaken. Sen finns det ju alltid äldre riktigt bra saker som King Crimson, Yes, Genesis, o.s.v. Kolla kanske upp typ Tool och A Perfect Circle också.
12.
j-adD P20 fel tråd kanske? Eller så är du rolig och ironisk. Eller så är du dryg och droppar prog fast killen vill ha vanlig rak rock.
Ra, Alter Bridge, Creed, Defualt, Dark New Day, 10 Years, Audioslave, Foo Fighters, Nickelback, Pearl Jam, Our Lady Peace, Saliva, Shinedown, Earshot, Fall Out Boy, Dredg, Course of Nature, Fuel, Logan, Goo Goo Dolls, Bush, Jimmy Eat World, Theory of a Dead Man, Tantric, The Exies, The Doors, Mayfield Four, Submersed, Seven Wiser... ...För att nämna några bra rockband. Fuck this emo shit
"Don't schsch me motherfucker"
fantadum "Ja är inte den som lyssnar på det så mycket, oftats blir de Hiphop. Men jag är en som endå lyssnar på va som låter bra, och känner för rock aktigt nu, fan va detta låter fult ja kan inte formulera mig, men sjyst om ni kunde tipsa om grymma artister eller låtar!" Du måste inbilla dig...
English Rose , skrewdriver?
fantalight - "rock" är lite större än metallica och franz ferdinand. var skrev han att han ville ha "vanlig rak rock"? all rock är rock
12.
Vi kör på contemptious-temat: Bruden har ett signat ex av deras split-skiva. De blev mighty glada när de fick signa skivan på tuben.
Vår Del Av Stan
jag ska fan ringa radar och mupparna och säga att vi ska ha ett grupp knull nästa gång vi birar så ska jag posta det här sen och vinna tävlingen.
Torch P28: håler inte turbo koll på alla mina natzi band tyvär. du får gärna ge lite hints.
j-adD P20 nepp. men om du läser frågan igen så förstår du nog att han är nybörjare. Och när han säger punk eller rock så menar han förmodligen något mellanting. Jag tror helt enkelt att han inte är mogen för riktig musik (som du droppade) än så länge.
Och, varken Yes, Genesis eller pink floyd är särskilt rockiga. Rock kanske, men inte rockiga.
storpajsarn hahhaa låter som du vinner asså!!
Vår Del Av Stan