I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra Punk eller Rock?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-01-25 16:42
fanlight - varför tror du något heter psykadelisk rock snarare än bara psykadelisk? och dessutom kan det ju faktist visa sig att han gillar the mars volta men inte skrewdriver eller metallica. man ska hålla alla dörrar öppna
12.

2006-01-25 18:07
j-adD P20

Jag tolkar hans fråga som att han letar efter vanlig rockig musik. Eftersom att han, som han skriver, inte är särskilt insatt i något förutom Hiphop så tror jag inte att han tycker att Pink Floyd är det han letare efter. Visst, han kanske tycker att det är svinbra, det borde han göra, men det är ju inte det han är ute efter.

Men, om han nu är det så passar jag på att droppa fler band:

Hawkwind - Gryyym lsdspacerock med tunga riff, feta orglar och spaceade synthar. Bra skivor: Space Ritual och Hall Of the Mountain Grill.

Emerson Lake and Palmer - Har gjort mkt grymt. The Barbarian är ett måste och Pebbles är en av de bästa pianouppvisningarna genom tiderna

Bo Hansson - svensk hammonddriven psykedelia/prog. Särskilt "Sagan om Ringen" från typ -70 är bra. En tema skiva som kanske alla förstår handlar om sagan om ringen. Även El Ahraia som baseras på boken den långa flykten är bra, men jag har inte kunant ta till mig den på sammma sätt som Sagan om Ringen.

Marillion - 80talets stora progband. Lyckades märkligt nog blanda stora pophits med influenser från tex Genesis. Misplaced Childhood är bäst och bör lyssnas som en enda lång låt. Inte nå enstaka låtar inte. Utan gör en playlist för hela skivan.

Yes - Jag har aldrig varit ngt stort Yes fan, och jag tror inte att många som hör dom för första gången gillar dom då dom är väldigt komplexa och allmänt krångliga..

Gensis - Ett utav mina favorit band. Storslagna och pampiga låtar. Bra skivor är Seconds Out, Selling England By The Pound och Nursery Cryme. Passa dig dock för deras 80tals popskivor. Dvs alla skivor efter And then they were three. Bästa låten är helt klart Suppers Ready. 24 minuter lång njuuutining.

Kansas - svåra att beskriva. Blandar queens stämsång med div klassiska influenser och rockigt driv. Bra skivor: Leftoverture och Point of Know return.

Opeth - Skiljer sig från de andra banden pga av att de huvudsakligen spelar deathmetal men med komplexa strukturer, mellotroner och growl/ren sång. Gör även genesisliknande "ballader". Bra skivor: de enda jag ha hört är Ghost Reveries och Damnation.

Pink Floyd - hmm. Har gjort galet mycket bra, och är lätta att gilla eftersom att de inte alls är så komplexa som de andra banden. men mina favorit låtar är de lite längre psykedelia/spacerock låtarna från tex livedelen av Ummagumma. Bra låtar - Echoes, Saucerful of secrets, Shine on you crazy diamond, wish you were her. aja finns för många för att nämnas.

Så. Nu ledsnade jag.

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-01-25 19:51
Mattias Alkberg BD är bäst i världen. Heja!

2006-01-25 22:08
Tsss. Efter mitt mastodontinlägg kommer ingen kunna skriva något lika vettigt som jag. Någonsin.

(förutom min stora idol kanske, Jakob)
Just born to die

2006-01-26 12:11
johanS som skapade tråden har för länge sen gett upp och lämnar förfärad tråden...
Better active today than radioactive tomorrow

2006-01-26 12:44
fantalight - jag antar att du hört meshugga? annars lär du nog gilla det om man tittar efter på din lista lite
12.

2006-01-26 13:41
j-adD P20

ja. Meshuggah här grymma. Lite tråkiga efter ett tag då alla låtar låter i stort sett likadant. Men det var ett av de första metalbanden jag gillade. Jag började lyssna åp Chaosphere när den kom. Jag vet inte när det var. Mest för det avr den brutalaste skiten ja gnågonsin hört. Men jag gillar mer musik osm är både brutal och stämmningsfull som tex Dark Funeral och Mayhem.
Just born to die

2006-01-28 11:14
Och om ingen har droppat THe Clash redan så kan jag rekommendera White Riot, Tommy Gun, London Calling och deras cover på I Fought the law. Men originalet med Grateful dead är fetare :P
Just born to die
Moderator

2006-01-28 18:17
trodde sonny curtis gjort I fought the law men vad vet jag...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-01-28 23:08
Hmm. Det kan stämma. Jag vet itne vem det är, men jag vet att Dead spelar den iaf. Så jag trodde det var originalet.
Just born to die

2006-02-09 12:38
Torch P28

Brutal Attack, Skullhead

får jag två poäng till nu?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-09 12:41
och no remorse så klart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-09 12:41
ska jag ha samanlagt 5 nazist poäng av dig torch.
Användaren är inte inloggad 9 

2006-02-09 12:55
Active Sac
Adicts
Anti-Flag
Anti-Nowhere League
Bad Brains
Burning Kitchen
Buzzcocks
Dead Kennedys
Minor Threat
Oi Polloi
Sex Pistols
Social Distortion
Talking Heads
The Distillers
The Exploited
The Strap-Ons
The Doors
The Undertones
U.K Subs
Wire
Velvet Underground
X
X-Ray Spex.................................... ...........................
A
Användaren är inte inloggad 9 

2006-02-09 15:24
?
A

2006-02-09 15:31
fins det fler? kollade igenom den en extra gång nu men det var det ända jag kunnde hita som jag känner till.

2006-02-09 23:00
Uncurbed (sveriges bästa punkband!)
Massgrav
Diskonto
Bombstrike
Acursed
pang på pungen i portugal

2006-02-10 23:03
The Clash, Sex Pistols, Dropkick Murphys, Cock Sparrer, Cockney Rejects, Blitz, The Business, 4-Skins..
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2006-02-10 23:12
Torch P28

haha fan torch mr wp him self.

2006-02-11 00:12
Aggressive Force, Brutal Attack, Battlezone, English Rose, No Remorse
Skrewdriver, Skinkorps ,Skullhead, Youthful Offenders

mina nazigissningar, kan dock ha fel på en del.
är trött...

2006-02-11 10:58
Vit legion, Vit aggresion

mina nazigissningar :P men vem vet, Dom kanske bara vill värna om den svenska natuern?
Just born to die

2006-02-11 12:01
36 Crazyfists, 59 Times the Pain, AFI, Alexisonfire, Alkaline Trio, Ambulance, American Hi-Fi, Anti-Flag, Bad Astronaut, Bad Religion, Blood or Whiskey, Blink 182, Bloodhound Gang, Bowling for Soup, Boxcar Racer, Cock Sparrer, Cockney Rejects, Coheed & Cambria, Chapeaumelon, Camp Kill Yourself, Dynamite Boy, Dashboard Confessional, CKY, Dead Kennedys, Dope, Death Cab For Cutie, Descendents, Dropkick Murphys, Drowning Pool, Element 101, Evergreen Terrace, Flogging Molly, FM Static, Four Hundred Years, Fugazi, Funeral For A Friend, Fake ID, Further Seems Forever, Gatsby's American Dream, Goldfinger, Good Riddance, Hell Is For Heroes, Ill Niño, Jimmy Eat World, Keepsake, Knockout, Lit, Liquido, Lostprophets, Lagwagon, Less Than Jake, Liveonrelease, Mad Caddies, Matchbook Romance, Me First and The Gimme Gimmies, Meeleh, Mest, mi6, My Chemical Romance, MxPx, Nekromantix, Nicotine, Noise Ratchet, New Found Glory, No Use For A Name, NOFX, No Fun At All, Oi Polloi, Papa Roach, Pennywise, Propagandhi, Rise Against, Rufio, Roses Are Red, Reach The Sky, Rage Against The Machine, Senses Fail, Showoff, Slick Shoes, Stretch Arm Strong, Student Rick, Something Corporate, Saosin, Spiderbait, Story Of The Year, Suicidal Tendencies, Sunny Day Real Estate, Swingin' Utters, Taking Back Sunday, Thrice, Texas Is The Reason, The Used, The Academy Is, The Bouncing Souls, The Dickies, The Promies Ring, The Starting Line, The Real McKenzies, The Salads, These Arms Are Snakes, Useless ID, UnderOATH, Yellowcard, Zebrahead.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-02-11 12:03
fantalight P15

ja men är det med på torch lista?

2006-02-11 12:06
storpajsarn P22

nej. Det kanske det inte är. Men jag bara droppar lite nazi musik för skojs skull.
Just born to die

2006-02-11 12:11
vad trevligt.

2006-02-13 15:59
Visst var Johhny Rebel en av de första naziartisterna? Alltså den försat som gjorde skivor där låtarna handlade om att spöa negrer och sånt.
Just born to die

2006-02-13 16:10
Agressive force är nazister. Sen finns det flera av bandens namn som är mycket snarlika nazistbandnamn iaf.
Just born to die

2006-02-13 16:11
Tysk nazi Oi! 4 life!
Just born to die

2006-02-13 16:46
Torch P28

kan du posta facit då!

2006-02-14 14:01
Cock Sparrer
Dropkick Murphys
Roger Miret & The Disasters
US Bombs
UK Subs
Lars Frederisken & The Bastards
Rancid
Social Distortion
Street Dog
The Business
Misfits

vet ej vilka som redan är skrivna i tråden..
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'

2006-02-14 17:11
vad sägs om....typ...Rage Against The Machine?...eller..Descendents? varför inte lite At The Drive-In? kanske lite..hm...Led Zeppelin kanske nån har talas om? black flag och minor threat är två småsmå band som funkar också..liksom a perfect circle och tool..där får det räcka tycker jag..
•pave paradise•