I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Artister/band som ni inte står ut med

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-01-05 13:49

Artister/band som ni inte står ut med

Ja, det är dags att hata lite.. nämn artister eller band som ni helt enkelt inte klarar av, för olika anledningar.. det behöver inte nödvändigtvis vara så att banden är dåliga egentligen, men ja, ni hajar nog..

jag börjar med några som jag har ruskigt svårt för..

först och främst: Pain.. så ruskigt deprimerande och monotont.. samma med Nickleback..
sen har jag oerhört svårt för Nightwish och dylika goth-rockband..

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-01-05 14:08
Greenday
http://www.myspace.com/deadlykanha

2006-01-05 14:28
kent... fyfan vad jag hatar dem, och framförallt hatar jag att alla andra verkar tycka de är så jävla bra
http://www.kommandot.se/wp/

2006-01-05 14:47
jag klarar inte av musiken som spelas på dagens musikkanaler, dvs det är en jävla rad.
kan ju nämna några; green day, kelly klarkson, ashleey simpson, britney spears, 50 cent, avril lavigne, blink 182 o så fortsätter det bara...

så klarar jag heller inte av "nu-metal"-band typ som korn och andra band typ som slipknot, dimmu borgir, cradle of filth, children of bodom, nightwish... listan kan göras lååång.

2006-01-05 14:50
Nightwish... ser framför mig flygande häxor, demoner och äckliga människor när jag hör dom. Det är musik för bittra människor, känns det som. Det samma gäller bitter rock som passar som handen i handsken med regniga höstkvällar och ensamhet. Usch...

2006-01-05 14:53
besserwisser1, håller med dig fullständigt. Nu-metal är nog rätt benämning för mitt eget påfunna "bitter rock". :)

2006-01-05 15:26
nu för tiden låter iofs Korn mer som en blandning av David Bowie, Marilyn Manson & Babylon Zoo..

2006-01-05 16:00
Puttovic P22

haha jaa bitter-rock med andra ord. typ folk som är verkligen deprimerade lyssnar på det. varför inte göra glada låtar som alla kan bli glada av? ;)

inte nog med att det är deprimerad musik, banden ser också en aning deprimerade ut.

2006-01-05 16:10
jag får bita mig själv i örat.. hur kunde jag glömma Good Charlotte..
nu när vi ändå är inne på deprimerande så känns det passande..
"uääh, slit my wrist! buhuuu!"

2006-01-05 16:26
Filbunke P19

det får man fan itne glömma-- haha typ det viktigaste exemplet.

2006-01-05 16:28
marlyn manson, har förskt att lyssna in mig på det. men han är så ruskigt dålig!

aaron carter.. fy fan.

2006-01-05 17:07
Mitt klassiska hatobjekt är George Michael. Får kalla kårar bara jag tänker på killen, har är ruskigt äcklig och har inte presterat något bra i musikväg heller.

Green Day var världens bästa band, nu är det världens sämsta. (Hoppas ni alla förstår hur jag menar, så ingen behöver förlora någon nattsömn över det uttalandet.)

Kent gillade jag förut, men har på senare tider märkt att deras låtar är verkligen skittråkiga. Riktigt jävla uselt.
Still in the bridge

2006-01-05 17:24
Kent, Green Day, Red Hot Chili Peppers och liknande.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-01-05 17:35
backstreet boys, westlife, 50 cent, g-unit, fronda sen han börja me sin 14isstil, darin, good charlotte, kanye west, nelly, jay z, justin timberlake, aaron carter, amy diamond, the darkness o måga fler som ja inte kommer på nu
en död moderat är en bra moderat

2006-01-05 19:32
alla musikkollektiv som hajpas av den svenska elitistiska musikpressen, som dom själva inte kommer att komma ihåg efter 8 månader....
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2006-01-05 19:36
Paul Mcartney!!!!
tål fan inte den där gubbjäveln.
jag äcklas av hans hals, det ser ut som om han har en polotröja på sig hela tiden...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2006-01-05 20:06
Hahaha, Good Charlotte. Fyfan vad de är vidriga. Försöker se helt hårda ut med sina svarta kläder och tatueringar. Misslyckas totalt i och med att de ser ut som töntar och låter ännu töntigare än de ser ut.

Men första priset går ändå till Simple Plan. Mycket på grund av låten Welcome to my life. Den är sjukt mesig. De har snart en konsert på KB. Jag tror jag ska gå dit och skratta. Nån som vill med?

Simple Plan
Det är en enkal plan, med en enkel lösning. DÖ!

Skribent

2006-01-05 20:46

The Rasmus, någon?
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2006-01-05 21:00
ägerdig och smeden nämnde två viktiga där med!

2006-01-05 21:04
Per gessle & all annan radio dret.
Fuck me, I am weak

2006-01-05 21:30
Får hålla med om Nu-metal, när ska kidsen tröttna på skiten. Blöjpunk och goth-rock, power-metal och trance-techno, finns mycket skit. Och Nightwish, Within Temptation och såna band... FY FAN!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-05 21:31
...och tråkrock som Travis, Coldplay och U2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-05 21:44
Good charlotte är visserligen redan sagt med det tåls att upprepa, usch...och sen all "hjälte-heavy" i stil med manowar, känns bara helt fel. allt annat går att leva med

2006-01-05 22:02
Destiny's Child, Linkin Park, Coldplay

No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-01-05 22:13
Nelly, Anastacia, simple plan och good charlotte..hata!

2006-01-05 22:34
Sum 41, Limp Bizkit och liknande är också läskiga
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-01-05 23:52
måste ju nämna the smiths och allt vad nu morrisey har rört vid

2006-01-05 23:54
bperb P24

:O det kan du väl inte mena?

2006-01-06 00:38
The Rasmus, Good Charlotte, Simple Plan (och alla andra liknande bögband), Kelly Clarkson, Avril Lavigne, Lars Winnerbäck

www.bryanlustig.com

2006-01-06 01:45
jo, och jag kan säga det igen; THE SMITHS ÄR SÄMST!!! nästan lika dåliga som kent

2006-01-06 11:40
behöver man ens nämna allt mainstreamcrap ni redan gjort? ;) det är lite av en självklarhet tycker man, iaf sådana artister som kommit upp frequently nu.

vet inte om någon nämnde, men: GYLLENE TIDER. klarar inte av. det blir liksom det enda alla lyssnar på på sommaren. och vet att jag kommer tvingas höra på minst 10 gyllene tider låtar i år när man tar studenten. det är för jävligt

sedan är jag inte mycket för hip hop, r'n'b, soul, rap osv heller. iaf inte dagens.. det är ungefär de enda genrerna jag inte lyssnar på.

sådan där lajv-rock/fantasy-rock är för jävligt det med.
kichi
Moderator

2006-01-06 12:00
det finns otroligt mågna band jag inte har tid för, som jag ... hatar som jag avskyr. det är inte speciellt intressant att läsa om saker som är självklart som good charlotte, green day o.s.v med vita rika människor som låtsas vara 16 istället för 36 och spelar svag jälva rock musik.
I princip alla som inte håller sig till sin story hatar jag på allvar, Gwen Stefani började som rik, vit, ung, blondin från OC i no doubt och försöker lura i oss att hon på något vis skulle vara något annat...

U2 är värdens svagaste band. alla är töntar och ja, bara dö. bono gör bra saker för världen...synd bara att han är musiker och så.

Metallica, ännu ett band som inte håller sig till sin story. vafan det var inte för att symphnoisoundet som lades till S&M saknades på skivorna som dem sög, det var för att dem blev tråkiga som fan.

ALLA band från england som ska "rädda rock n' roll" eller är "genier" och borta nästa sommar.

Svenska töntar också. kill em' all. våga använda en fucking elgitarr. vill folk inte vara tuffa längre?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-01-06 12:40
jaa, power metal! går det att ta på allvar?

2006-01-06 14:56
hur mcyket som hellst, men en person jag verklig skyr som pesten är MF Doom
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-01-06 15:01
en hel del, men mest av allt Per Gessle.
-får feber.

2006-01-06 16:14
tatu. det finns inget värre. hörde något om att de inte kan engelska och att de alltså inte vet vad de sjunger. det kanske inte är sant, men jag hatar dem ändå.

2006-01-06 17:24
bo kaspers orkester har jag väldigt svårt för vet inte varför, men jag tål dom bara inte
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!

2006-01-06 18:12
Anastacia! vad är hennes problem? Det låter verkligen illa när hon sjunger, eller nej, sjunga kan man inte kalla det. Ljuden hon frambringar går nog snarast under benämningen "skrika-som-om-det-gällde-livet&quo t;. Fy faaan!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2006-01-06 19:16
HIM, green day, kelly clarkson, the rasmus, shakira, gwen stefani... mfl.

2006-01-06 19:37
peter lemarc, ulf lundell, per gessle, gwen stefani efter tragic kingdom

2006-01-07 01:15
Phluphphelicious P19

ja, jag är rätt töntig. men lemarc e töntigare :)

2006-01-07 03:21
kom på en till: bodies without organs

2006-01-07 11:01
linkin park, limp bizkit och the rasmus är givetvis givna..

2006-01-07 13:29
Lena PH & annan schlager-dängig-radio-skit-pop...

blir lika förbannad varje gång ja tvingas lyssna på dessa låtar på jobbet...
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2006-01-07 13:50
jag gillar inte texas
I'm a hypo-christian. I turn the other cheek, my ass cheek!<br> Jag: Ja, men man lever ju bara en gång.<br> Nils: Ja, typ en gång om dagen...

2006-01-07 14:20
DET MESTA SOM SNURRAR RUNT PÅ TV:N

2006-01-07 15:20
lena ph!

"jag jobbar i affär" är en plågsam dynga

2006-01-07 16:07
Jag hatar alla jävla band som börjar bra först men byter sound helt och hållet för att låta mer MTV-aktigt.

Finns många bra gamla band som nu för tiden bara skämmer ut sig själv på mtv (Green day någon?)

Så jäkla synd. Sen avskyr jag alla skitgrupper som enbart gör låtar om hur fint sverige är. Kommer inte ihåg va den värsta av dom heter. Fuckin nazis

Hatar mkt inom musikbranchen
"Don't schsch me motherfucker"

2006-01-07 16:13
Kent.
Cardigans.

2006-01-08 14:41
glömde att nämna dom dära killarna som verkligen sjunger för jävligt, ena är jamie blunt (tror jag han heter) och den andra som typ sjunger "cause you had a bad day alallala" den som alltid går på tv och radio :/

2006-01-08 14:42
jävla störande röster. och nu när jag väl är inne på röster måste jag nämna att anastacia har en förjävlig ankröst hon med.