Twilightning - Delirium Veil har ett underbart solo!!!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
fantalight:Jag hatar också 80-tals saxofoner (ofta alt-saxar med ett äckligt ljud), får porrfilms-vibbar av det men jag får aldrig den känslan av 50- och 60-tals jazz. Har svårt att tänka mig nåt mindre 80-taligt än ett riktigt bröligt tenorsax-solo...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är just den ovannämnda 80-talskänslan jag förmodligen aldrig kan tvätta av saxofonen...
Look with your own eyes - See with your own mind
Us and them solot är ju egentligen jävligt grymt, men som sagt så kan man inte tvätta bort 80talssoundet, även fast 80talssoudnet kom 10 år senare.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
Us&them är ett exempel på hur JAKOB tycker att en saxofon INTE ska låta, för slickt och porrigt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
In Flames - December Flower
du är kär i mig.
Funkadelic - Maggot Brain
marsjays:Yes! DET är ett jävla bra solo, känsla all the way. Kanske inte min favorit men definitivt topp-10. Ingen har lyckats fånga essensen av Hendrix spel så bra som Eddie Hazel som ändå hade en egen stil, tveklöst en av de mest underskattade gitarristerna nånsin. Även den senare P-funk gitarristen Michael Hampton var otroligt bra även om han var mer av en "shredder". Vet faktiskt ingen rockgitarrist som spelade så aggressivt på 70-talet innan Van Halen-eran men eftersom Funkadelic var ett funkband var det ingen som brydde sig...
alvin lee - bluest blues, tungt solo. fast känns extra tungt kanske för uppbyggnaden i hela låten, och trummorna förstås. Bra låt.
Jakob är ett perfekt exempel på att människor inte bör referera till sig själva i tredjeperson. Själv gillar jag solot i John Frusciantes The Past Recedes
carl tycker att det är coolt att jakob referar till sig själv i tredjeperson.
Där ser man. Tyvärr har du fel.
jakob är både snygg och begåvad, dessutom har jakob fenomenal musiksmak...
Prata gärna med stängda ögon också.
ni lyssnar ju bara på rock änd råll!.. Hur svårt äre att spela sånna solon? bara mollpenta upp och ner.. hur enkelt som helst... Bästa solot: Många, ett av dem : Wes Montgomery - Impressions
graffiti cant be stoppt, it will be here to stay!
lill-vill:och du har missat nåt ganska viktigt. Improvisation och solon handlar om att komma på bra melodier (med "bra" menar jag inte nödvändigtvis lättlyssnade eller trallvänliga, bara bra helt enkelt) och spela dem "bra" (med "bra" menar jag inte nödvändigtvis rent/tekniskt skickligt/whatever utan återigen BRA). Därför är det fullkomligt ointressant om det är lättspelat eller inte... Wes Montgomery är fö skitbra precis som Grant Green, Kenny Burell och andra snubbar med samma stil men eftersom bebop baserad improvisation spelas över relativt "svåra" ackord och ackordföljder så krävs det självklart en bättre teknik än att bara spela samma skala ut-och-in. Det gör dock inte solona nödvändigtvis bättre än ett simpelt mollpenta-solo, finns hur många jazz-hacks somhelst som spelar helt ointressant...
Spelar inte själv så jag är inte den bästa att känna igen teknisk skicklighet, men här kommer några favoriter: Pantera - Domination (Dimebag Darrel) Pantera - This Love (Dime..) Kiss - Shock Me (Ace Frehley) Thin Lizzy - Cowboy Song (Scott Gorham/Brian Robertson) Thin Lizzy - Don't Believe A Word (Brian Robertson) Led Zeppelin - Stairway To Heaven, ska helst vara live-versionen (Jimmy Page) Funkadelic - Maggot Brain, live versionen (Mike Hampton.. dock skrivet av E. Hazel..eller?)
KingFolsom:Live versionen är Mike Hampton men det var Hazel som skrev det ja, Hampton spelar det nästan not-för-not som originalversionen av respekt för Hazel som var hans idol. Hampton blev fö Funkadelics gitarrist efter att han på en fest som 15-åring spelade hela solot för George Clinton och co. ...
sen vill man ju inte heller glömma "soloduellen" i Emerald (Thin Lizzy) med Robbo och Gorham!
Oooh, Emerald. Oooh, Thin Lizzy. Mycket bra där.
Drudkh - Eternity
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Clapton har gjort nån gitarrlåt som bara är en akustisk gitarr, vet inte vad den heter, hittade den på kazaa för typ 10 år sen och den är fortfarande det grymmaste jag hört. "classic acoustic guitar" tror jag nån nisse döpt den till. Annars gillar jag cranberries zombie-bryggan och rent spontant kom jag på att clapton med Leila (INTE akustiska versionen utan originalet) är bra.
Clanima P3 Yup, Tender Surrender ger rysningar :) Stabilt att uppa en 2 månader gammal tråd f.ö.
Hmm. kag älskar all gitarr i Yes - Awaken. ;em han solar liksom inte han bara spelar massa teman typ. ;mm det är nästam solon egentligen.
Word Smeden ! John Frusciante är kungen! Har ni möjlighet att se Red Hot Chili Peppers Live-DVD:n Off The Map så kolla på solot i "If You Have To Ask" Lyssna "outroslingan" i Especially in Michigan av Red Hot Chili Peppers!
Jockish @ B-vik
Smågulliga solon: Red Hot Chili Peppers - Californication & Scar Tissue Coheed and Cambria - Welcome Home (gitarrduellerna mot slutet) Queens of the Stone Age - No One Knows En massa Mars Volta som man vet finns men inte kan sätta fingret på. osv
•pave paradise•