Redaktionschef
2008-09-26 14:40
Ärligt talat ställer jag mig skeptisk till att ramsor ska vara direkt snodda från andra klackar. Vet att ni 08:or gärna vill tro det men allting började inte i huvudstaden. Snarare är det väl så att alla klackar i princip använder samma melodier/rytmer, och sen sätts det ny text utifrån vilket lag respektive klack hejar på.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
När klackarna ute i landet snor takt och text rakt av men bara byter Djurgårdens IF, aik eller diverse mot deras eget namn, blir det patetiskt. De flesta av våra ramsor är från övriga världen, och vissa är mer än 20 år gamla. Jag, själv, skulle tycka det var patetiskt om vi såg Leksand sjunga en ramsa, så tar vi den och gör en egen av den. Det känns så oerhört fel och patetiskt.
Vill bara klargöra ett och annat. Klacken på Hovet de två inledande matcherna har varit bra, säkerligen bäst i ES. Jag ser de flesta matcherna på tv, och att Leksand har en STOR klack stämmer, men den är långt ifrån röststark och deras ramsor är krystade och de flesta tagna rakt av. Brynäs klack är ungefär som den vi hade mellan 2002 och 2006 i Globen... vilket även kan sammanfattas som skamlig.
För min del är det Djurgårdens och Rögles klack som är röststarka, kanske inte flest men röststarkast. Sen har vi dem som i stort sett varje match har relativt stora styrkor i Leksand, Skellefteå, Timrå och kanske i viss mån hv71. Luleå? Jag vet inte hur det är så långt ut i Finland... Vet inte hur stora dessa klackar är i jämförelse med vår. Vi har sålt 400 säsongsbiljetter i klacken så det är väl där man får utgå ifrån.
Länk till http://youtube.com/v/7WfBhIMh_zA Det är det här som får mig att skratta åt Leksand. Snodd ramsa, krystat som fan, dem är många men det hörs inget och det känns allmänt bonnigt.
DIIIF
KB-RAGGS sa det klockrent.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
jag va på ssk-fbk idag , ssk spelade ganska så okej iaf i andra perioden , men färjestads målvakt måste ha varit JÄVLIGT taggad , mkt bra spel utan gustavsson , men håller på ssk ,. (Inlägget ändrat av Oracle pga caps lock 2008-10-03 16:28:17)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
länsderbyt mot ssk ses fram emot. 13 Oktober hoppas jag på massiv marsch mot axa... Schneiders första match i ES också, måste ju hälsas välkommen...
DIIIF
Krossa tälje!
Raggs: Det kommer bli mentalt! Håkan Södergren!
DIF!
jag såg att luleå har en ganska så ung spelare, vad heter han och hur gammal är han ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Modo tar lätt smguld iår! dom spelar skillat som fannn..
modos intro låt i swedbank arena och på uppvärmningen
Var det ett skämt? Basket? Inget drag alls i låten ju...
DIIIF
Skönt med vinst idag! ÅÅ ALLLAAAA VEEET
DIIIF
Redaktionschef
2008-10-07 23:21
Hit Em High låten passar bättre till basket än hockey som sagt...
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
måste bara säga att iblnad kan man inte låta bli och älska Wikegård kommentarer "Ormark ser tjock ut" lovely liksom.
Match i morgon SSK - Timrå hoppas det blir vinst i morn isåfall blir de andra raka hemma vinsten !! KOM IGEN TÄLJE ! men timrå är bra, så man vet aldrig hur de blir , dom har ju bra målvakter timrå magnus åkerlund och Johan Backlund jag hoppas att magnus får stå mot oss , johan är ju lite mer rutinerad,..
Krossa SSK borta på måndag!
DIF!
Redaktionschef
2008-10-09 22:14
Alla: skriv inte inlägg med caps lock ... då tas dom bort.
haha det vad 0-3 till lhc
BRA DÄR! Underbart att resa sig från fiaskot uppe i Luleå och faktiskt spela hockey för första gången den här säsongen! Då spöar man också DIF med 5 - 1! Nu blir det firande ikväll!
Wassenius P23 Ärligt talat, så kan du inte säga att ni spelade bra hockey mott oss. Djurgården pressa er hea andra och borde egentligen ha gjort flera mål, dock så var vi riktigt kassa framåt! Det i kombination med att Ridderwall spelade sin sämsta match den här säsongen bäddade för er seger.
Varken djurgården eller frölunda spelar bra hockey just nu. Vi kan ju hoppas att det blir lite bättre snart. Det är ju trots all 40 omgångar kvar ;)
Djurgården spelade skit igår men mot Rögle var det riktigt bra. Du borde sett det själv korosu... bästa matchen den här säsongen den nere i Ängelholm...
DIIIF
mycket möjligt... Men djurgården har -6 i målskillnad.. det talar emot dem just nu.. de måste förbättra defensiven samt trycka puckar om de ska komma nån vart i år.
ÅH en sådan härlig dag!! pinsamt tälje
DIF!
Mental tripp till Beirut där tre underbara poäng plockas. Grym stämning och härlig resa! Sch sch tälje!
DIIIF
rkellyone SKa jag vara ärlig såg jag inte matchen, lyssnade på radiosporten och har läst mkt i efterhand... Dock var det ett steg framåt, då vi har verkligen har spelat sjukt dåligt hittills den här säsongen. Tror knappt vi gjorde ett riktigt spelmål under de första 8-9 omgångarna. Nästan alla mål har varit riktiga "skitmål". 1 poäng idag mot Brynäs, synd att Markström är så sjukt bra. Ändå var spelet bitvis bra, känns som laget nu börjar få lite självförtroende. Hoppas trenden fortsätter, då kanske vi kan lämna bottenträsket snart...
Wassenius P23 Då håller jag med dig :) men vi får se om det var ett steg framåt eller inte.
KB-Raggs jag håller med dig där , djurgården spelade mycket bättre än SSK men ajja jag vet inte hur vi ska göra för att kunna spela bra hockey, södertälje spelar inge bra hockey nu ,jag vill se mer ! dom måste göra något, först o främst måste vi bli mkt bättre i PP sen ska vi inte dra på oss så många onödiga utvisningar, alla apor går på djurgårn ! vi hatar djurgårn !, vi hatar lhc ale ale aleee ale,!
KevZ08 P14 Pinsamt att ni snor våra ramsor. Kom på egna istället, vet inte om man ska skratta eller gråta när ni körde illa ramsan.
rkellyone Pinsamt att överhuvudtaget anklaga någon för att vara pinsam för att snott ramsor. Du är bara sur för att de flesta lagen i elitserien spöar er.
Vi säger väl så.
Korosu: Med tanke på att vi ligger 5a så med en uppåtstigande trend så gör det knappast det. Var det Leksand eller nåt annat "storlag" du höll på?
DIF!
Rögle, hahahaha Sjöng förresten ssk-klacken: "Södertälje förort till Beirut"? Det lät verkligen så!
DIIIF
Jag håller inte på något lag egentligen eftersom jag tycker det är dålig klass på hockeyn... Men jag har ett gott öga till rögle eftersom jag kommer därifrån.. Vi har iaf bäst klack i Elitserien.BTW Rögle ligger femma så Bob jag visste inte att du höll på dem.
bob det e många många många matcher kvar och rkellyone vilken ramsa har vi snott? alla snor allas ramsor i te.x fotbollen, och hockeyn, så aa, fuck dif !
RØGLE!
alltså klart ni sitter och hatar här inne., som vanligt. djurgården/färjestad/frölunda/södertälje/linköping, osv det är inte änns kul ihockey att kolla på, det händer aldrig det där lilla extra som gör att man verkligen "älskar hockey" .. timrå-modo matcher är det fart i och en atmosfär som ni aldrig kommer få känna om ni inte är där. och säg inte emot om du aldrig varit med och sett en sån match live .. för övrigt så har rögle ingenting att göra i elitserien. sämmre lag / klack får man leta efter. dom kommer åka ner i tabellen när den drar iväg. borde ni förstå med ni som håller på rögle .. tråkigt men sant. get the point Ungefär såhär kommer tabellen sluta! så här tippade jag innan elitserien började och håller fast vid också. ser väl rätt bra ut hittills? brynäs högt och frölunda långt ner. Modo och Linköping i topp, fast det var väl ganska förutsägelsebart.. 1 Linköpings HC 2 MODO Hockey 3 Brynäs IF 4 Skellefteå AIK 5 HV 71 6 Timrå IK 7 Färjestad BK 8 Djurgårdens IF 9 Frölunda HC 10 Södertälje SK 11 Rögle BK 12 Luleå HF Och jag kan se framtiden, där modo eller linköping vinner sm guld
RØGLE's klack ær bæst i hela eltiserien, mycket bættre æn timrå och modos som har en jævla handbollsklack, seriøst.. och røgle kommer garanterat vara ett slutspelslag! DET ær fakta
och vad jag vet så har røgle spøat både timrå och lhc ganska så enkelt, och ligger føre timrå och modo i tabellen
haha jaja, du kommer få æta upp dina ord sen :) du vet tydligen ingenting, røgle ær i elitserien før att stanna.thats it!
...och du gillar "ta bort" knappen mærker jag eller har bara jævligt svårt før att uttrycka dig, sitter du och svettas nu eller, lilla gubben
men lilla gubben. det har bara gått 11 omgångar av elitserien..
över 40 matcher kvar, och rögle håller inte för det. thats it
är det här en handbolls klack? :S
MoDo
ær ju betydligt bættre drag på røgles matcher æn detdær
menar vilket hockeylag entrar med en låt som "hit em high" liksom?
ska du lægga in en video också eller?
och nu tog du bort igen, herregud har du adhd eller något?
snälla, sluta grina nu. okej ?
rögle+allsvenskan = ( s-a-n-t )
aja, jag kommer inte trösta dig i slutet av serien iallafall..