I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-03 23:21

Elitserien 08/09

Ja, då var det dags igen för en ny säsong.

Hotade av Nordiska ligor och ryska ligor kan vi äntligen sätta igång en helsvensk serie. Så som det bör vara. Vem fan vill skryta med ett NM-guld? Osannolikt. Håkan Loob är homosexuell! Han känner väl att han vill börja om från 0 då han aldrig kan komma ikapp Mesta Mästarna i antal SM-tecken. Och vem fan vill möta Kärpet?

Den 15:e September smygstartar HV mot Frölunda och den 18:e går resten av lagen in i ligan. Är mycket intresserad av mitt Djurgårdens IF denna säsong som gjort många intressanta nyförvärv. Robin Figren, Holmqvist, Ragge och Tim Eriksson för att nämna några. Även en amerikan i laget. Börjar mot Luleå men ser fram emot ett hatmöte den 25e mot Färjestad och framförallt mot cluben...

Ska bli intressant och se hur det går för Rögle som jag känner en del för då jag har halva min släkt i Ängelholm.

Och Hovet rustas upp för Djurgårdens del. Har 4 nya barer och resturanger att se fram emot och besöka inne på Hovet och en av dem i Globen. Ett nytt intro introduceras och det ska även tillkomma en ny jumbotron. Är grymt taggad inför denna säsong och vi har slagit rekord i antal sålda säsongsbiljetter (totalt?) men framförallt i klacken.

DIIIF

2008-09-05 23:12
Ska bli jävligt roligt att det drar igång, såg dif-frölunda i semifinalen av Nordic Trophy på tv4 sport tidigare idag och för djurgårdens del såg det faktiskt lovande ut (bortsett från inledningen av matchen).
Ragnarsson kommer bli sjukt värdefull och va riktigt bra idag!
Vi har även spännande juniorer som t.ex. Jacob Josefson och Henrik Eriksson som även som spelade mkt bra, spec Josefson. Sjukt surt med en straff torsk som vi dessutom inte va värda! Ska bli spännande att se Figren i år också!!

Ang. Rögle hoppas jag dom håller sig kvar, det vore kul..men även leksand och malmö vore kul att ha upp igen=)
o aik verkar ju satsa ordentligt för att komma upp, jag tvivlar ifs på att dom klarar det dom närmsta 2 åren om systemet ser ut som idag..de andra lagen är helt enkelt för bra. men om dom får bygga i 3 år så vfr inte...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-09 20:28
Länk till Expressen

Man blir inte mindre taggad av det här.
Men whoa verkar mindre taggat.
DIIIF

2008-09-09 21:15
Klart man är taggad, hata "cluben"!
 DIF!

2008-09-12 15:16
Hotade av Nordiska ligor och ryska ligor kan vi äntligen sätta igång en helsvensk serie. Så som det bör vara.

Även en amerikan i laget.

Det sket sig ju direkt
que sera sera.. vi håller på AIK!

2008-09-12 18:03
90 % av hockeylaget består av Stockholmare.
Till skillnad från ditt fotbollslag som består av 1?
Djurgårdens IF kan väl som högst stoltsera med Jones...
DIIIF

2008-09-16 06:04
Lite surt att ni la vantarna på Figren, hade vart kul att se honom i Frölunda. Får hoppas att Jocke Andersson gör en bra säsong istället, han kan bli riktigt bra. Även Erik Karlsson, han har ju dessutom tagit hela klivet in i A-truppen.

Är ordentligt taggad jag också, lite svårare bara att följa det hela här från Kanada. Tur att det finns internet, då man inte kan gå på några matcher...

Iaf, såg första perioden av HV - Frölunda idag, såg bra ut till en början men sket sig ju allt... Lite för tidigt att säga något men jag är rädd att det kommer sluta som de senaste säsongerna. Visst, vi har några riktigt bra värvningar, men det har varit lite samma situation i två år nu. Spelar ingen roll hur många "stjärnor" man har i laget när backarna inte kan erövra en puck utan att dra på sig en utvisning. Aja, hoppas verkligen det går lite bättre i år, kanske kan va bra att inte sparka tränaren så fort det går åt helvete också...

FRÖÖÖ LUUUUUN DAAAAAA!!!
FRÖÖÖ LUUUUUN DAAAAAA!!!
FRÖÖÖ LUUUUUN DAAAAAA!!!

2008-09-16 15:18
Hehe. Ja, jag hade lite högre förväntningar på Frölunda än det jag fick se igår. Men det var galet kul och se på hockey igen. Känner dock att några av lagen har kommit ikapp storlagen lite. Färjestad och Linköping har tappat lite, och kanske också Frölunda även om jag inte trodde det. DIF & ssk börjar ge sig in i striden tillsammans med Timrå och MoDo som redan var där.
DIIIF

2008-09-17 15:05
såg att dom visade en match på svt.....kommer svt sända elitserien den här säsongen?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2008-09-17 16:03
Nej svt köpte endast rättigheterna till premiärmatchen, precis som förra året. Canal+ sänder även i år (?) hela grundserien, sen tror jag det delas upp mellan Kanal 5, Kanal 9 och Canal+.

2008-09-17 18:10
FORZA RÖGLE! ;)

2008-09-18 14:05
Aa, är canalplus som har rättigheterna. Någon match kommer väl gå på nian och i slutspelet blir det som du säger.

Ikväll bär det av till Hovet.

Länk till http://youtube.com/v/NxjVIIr726o
DIIIF

2008-09-18 22:54
Länk till http://www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1304739/hockeyfest-nar-dif-vann-pa-hovet

Premiären avklarad, tre poäng, fantastisk stämning och sittplats var bra med.

Rögle tappar ledning på 3-0? synd...
DIIIF

2008-09-20 16:48
Riktigt härligt drag, visade återigen att vi har Sveriges bästa hockeypublik.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-09-20 17:41
förlorar dif 3 matcher har ni den sämsta igen ;) FBK har bäst hockeypublik IMO DIF har det enbart när det går bra annars sviker rätt många.

2008-09-20 23:36
Haha, fbk... Popcorn och läsk som gäller? Kanske en nordisk liga också? Agera!
DIIIF

2008-09-21 01:27
Korosu

Vi har bra med publik när det går bra? Hur bra har det gått för DIF hockey på sistone? Ändå har vi sålt 380 (senaste officiella siffran) säsongs kort till klacken.

Sen det där med läsk o popcorn och nordisk liga, dags att agera mot bögen loob snart va?

2008-09-21 12:30
Ja, usch vad bög elitseriens antagligen bästa spelare genom tiderna måste vara. Pfft.. du heter dessutom Rkellyone, borde inte snacka så där mycket då va..

2008-09-21 14:42
Korosu

Hahaha Loob, elitseriens bästa spelare genom tiderna? Du driver med mig va? Visst var han en duktig hockey spelare, det säger jag inget oom, men inte fan var han ens nästan elitseriens bästa spelare genom tiderna.

Jag förstår att det måste vara svårt att erkänna, men du kan inte tycka om hans idér om en nordiskliga, det känns som att det börjar bli dags för han att dra oavsett hur stor färjestadshjälte bögen är. Precis som vi i Djurgårn fotboll såg till att rensa ut Lunkan trotts att han gjort oerhört bra för Djurgårn så var hans tid förbi.

2008-09-22 18:26
Frågan är dock om bönderna har den åtanken, lättlurade och inbilliska som dem är... Dem tycker troligen att det här "häftigt" med en nordisk liga, för det har Loob sagt.
DIIIF

2008-09-22 18:40
fitt rögle, fitt brynäs, asså brynäs jävla målvakt markström, är ju för fan kungen.

MEN FÄRJESTAD MOT SM-GULD!

KNULLAR LULEÅ IDAG MED 5-0, SVÄR!

2008-09-22 18:48
Serum

Hur ser du på Loob och en nordisk liga?
DIIIF

2008-09-22 21:44
asså det dära kommer aldrig gå igenom, nånsin.

Hockey intresset kommer dö ut, palla åka till ett annat land för att kolla på en bortamatch t.ex.

varken spelarna eller fansen vill detta, så det kommer aldrig hända

2008-09-23 02:04
KB-Raggs P19

bönderna.. tss sthlms nolla.. jag e född i New York du är en jävla bonde för mig :P

2008-09-23 02:07
rkellyone

För det första skrev jag antagligen bästa spelare genom tiderna vilket han är.. synd för dig att det inte finns många djurgårdare som platsar där förrutom challe.. Kan du istället för att harkla ut en mass skällsord komma med någorlunda konstruktiva motivationer till diskussionen om varför Loob har så fel? Blir det för svårt för din stackars pubertala reptil hjärna?

2008-09-23 12:21
HAHAHA, förlåt... men hahaha, kolla först och främst vilka spelare vi har upphängda i taket, inte ens en av dem kan Loob mäta sig med.
DIIIF

2008-09-23 16:05
KB-Raggs P19

Haha tack för att du svara på den åt mig, hade blivit svårt att hitta Djurgårdare som är större hockey spelare än loob ;)

Korosu

Okej förutom att han är bög så finns det många själ till varför han borde sticka från färjestad. Inte för att jag direkt bryr mig om han stannar, iom att han gärna får köra ner färjestad i botten för min del men ändå.

Några anledningar:

Nordiskliga (Bara det borde räcka, värre svek mot fansen får man nog leta efter)
Lagt ner eran juniorverksamhet (Tro mig det kommer straffa sig)
Styr färjestad som en sekt (Anledningen till att Roger Melin sparkades är pga att Roger Melin är swinger och raggade lite väl mycket på Håkans fru)

2008-09-23 21:16
rkellyone själ? Det stavas skäl för det första.

Varför skulle en nordisk liga vara ett svek för fansen? Förklara det. Var inte blyg nu. Utveckla gärna.

Våran? Om du ens hade haft en gnutta koll så hade du vetat att jag håller på Rögle.

Oj sekt? Hårda ord mot en klubb. Red wings styrs i princip på samma sätt och har visats vara ett vinnande koncept. Det vill säga de bygger klubben på lojalitet istället för pengar.

Så Loob har fru? Var inte han bög precis? Nu får du bestämma dig.. bonde.

KB-Raggs P19

ja just det ja ni hade lite folk sådär innan 70-talet som stoltz och Sven Tumba.. men nu snackas det modern hockey. Sundin och Kronwall är väl egentligen den ända spelare ni har som lyckats i NHL t ex. Tommy Söderström var ju inte precis lyckad. Odoya gör iofs bra ifrån sig sen har vi Garpenlöv som gjorde bra ifrån sig men han spelade ju med Larionov och Makarov. Hur många gånger har ni vunnit SM guld i er över 100 åriga historia? 14? Skratt retande för en en klubb ni kallar storklubb.
Redaktionschef

2008-09-23 21:21
Angående nordisk liga så ser alla fall inte jag någon större spänning i att se mitt lag (skellefteå aik) mot lag från finland, ryssland, norge osv. Det roliga är ju just att utmana lag från andra delar av Sverige. Tycker att den här bloggen har en hel del bra poänger om detta förslag och Håkan Loobs uttalanden : Länk till http://hockey.norran.se/?p=9807
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-09-23 21:41
Korosu : Är du dum på riktigt, vi har tagit guld 16 gånger flest i historien med andra ord, håller man på Rögle ska man ligga jävligt lågt. Hört talas om Kennta Nilsson, Sudden, Tumba, kronwall med en massa mera?

Djurgårn är i hop med MODO överlägsna med spelare i NHL
 DIF!

2008-09-23 22:36
Korosu

Varför skulle jag hålla koll på att du håller på Rögle? Du börjar jiddra om loob så det är klart som fan jag antar att du är färjestadare.

Det vill säga de bygger klubben på lojalitet istället för pengar.

Haha så Färjestad bygger sitt lagbygge på lojalitet istället för pengar? Du skojjar va? I så fall varför skulle man lägga ner sin ungdomsverksamhet?

Sen allt du säger om Djurgården är ju bara skrattretande, men det behöver jag inte gå in på eftersom det har raggs skött så bra så.

Glömde nästan:

Varför skulle en nordisk liga vara ett svek för fansen? Förklara det. Var inte blyg nu. Utveckla gärna.

Att jag ens behöver svara på det betyder antagligen att du inte kommer förstå det här men jag försöker i alla fall. En nordisk liga skulle urholka själva hjärtat i elitserien och folk skulle tappa intresse. Personligen skulle jag knappast gå och kolla på Djurgården vs Tappara eller vad de finska klubbarna nu heter, det finns inget intresse att följa sitt lag i en nordisk liga helt enkelt alltså skulle publiken dö ut.

2008-09-23 22:55
Och speciellt ett lag av vår kaliber med 16 och inte 14 SM-titlar skulle inte vilja börja om från 0 och kalla oss NM-mästare. Det handlar om stolthet och ära och att vara bäst i Sverige, jag skiter fullständigt i att vara bäst i Norden. Skulle däremot kunna tänka mig att CL-turneringen får större fäste, men det är dock svårt när det redan spelas 55 matcher + slutspel på en säsong...

Sven Tumba, Rolle Stoltz, Lasse Björn, Jensa Öhling, Håkan Södergren och massa andra. Grejen med det hela är att många av våra spelare inte spelat så värst mycket i NHL, de har varit lojala mot vårt lag och stannat kvar. På så vis har de inte uttryckt sig särskilt mycket, men är fortfarande riktigt stora. I dagens lag har vi Falken, Linkan, Otto, Ronnie P som har mer än 13-15 säsonger i DIF. Ragge har 7 och Ölvestad också, och han är på god väg upp mot 10.

Men Rögle ska ju såklart ha cred för Jönssonarna och Tjärnqvistarna. ;) Hehe, har som sagt släkt i lilla Ängelholm och vet hur det spelas landhockey ute på vägarna.

Underbart med 3 poäng ikväll. Looben får det RIKTIGT jävla hett om öronen på torsdag hoppas jag, även om de flesta lär vara hesa efter morgondagens derby...
DIIIF

2008-09-23 22:59
Intressant artikel som länkades..
DIIIF

2008-09-24 00:47
KB-Raggs P19

nämn inte öhling snälla... please han kan ju inte rankas som en av de bästa sen Falken, Linkan, Otto, Ronnie P och Ölvestad vafan? Om du räknar det som toppspelare så är Elitserien verkligen en riktigt urvattnad liga.

3 poäng yes.. men 2 mål av vadå? Ex-brynäsare, inte Falken, Linkan, Otto, Ronnie P och Ölvestad. Kul däremot för 17 åringen (ännu ett bevis på elitseriens toppklass!) som fick göra mål.

rkellyone

Att du nämner modo visar verkligen vilket kunskap du har. Klart modo har bra lag när dem har sveriges bästa hockey gymnasium vilket samlar spelare från hela sverige precis som sthlm gör sen kallar man det egna produkter.

Nä snart vankas det NHL, ni vet, en liga där det finns lite klass. Förresten såg ni matchen Toronto - Djugården? Fan vad ni vek ner er jämfört med FBK. Men kul att ni bönder står upp för ert lag iaf. tjingling.

2008-09-24 00:50
KB-Raggs P19

nämn inte öhling snälla... please han kan ju inte rankas som en av de bästa sen Falken, Linkan, Otto, Ronnie P och Ölvestad vafan? Om du räknar det som toppspelare så är Elitserien verkligen en riktigt urvattnad liga.

3 poäng yes.. men 2 mål av vadå? Ex-brynäsare, inte Falken, Linkan, Otto, Ronnie P och Ölvestad. Kul däremot för 17 åringen (ännu ett bevis på elitseriens toppklass!) som fick göra mål.

rkellyone

Att du nämner modo visar verkligen vilket kunskap du har. Klart modo har bra lag när dem har sveriges bästa hockey gymnasium vilket samlar spelare från hela sverige precis som sthlm gör sen kallar man det egna produkter.

Nä snart vankas det NHL, ni vet, en liga där det finns lite klass. Förresten såg ni matchen Toronto - Djugården? Fan vad ni vek ner er jämfört med FBK. Men kul att ni bönder står upp för ert lag iaf. tjingling.

Angående nordisk liga ser jag hellre CSKA Moskva - Jokerit än två pisslag från elitserien. Men svenska fans e ju speciellt kända för att vara väldigt konservativa och vara rädda för lite nya utmaningar. Tänk om DIF skulle tappa sina fina titlar, ve och fasa!

2008-09-24 02:40
Korosu

Angående nordisk liga ser jag hellre CSKA Moskva - Jokerit än två pisslag från elitserien.

Som sagt du är ingen supporter så du kommer aldrig fatta det här så vi lägger ner diskussionen. Hade du varit en riktig supporter så skulle du inse att Svensk hockey skulle dö ut om det blev en nordisk liga. För övrigt anser jag att det är ganska komiskt att en snubbe som håller på Rögle säger det där om pisslag :)

Har förövrigt inte sagt något om modo, det var raggs som konstatera att det är Djurgården och modo som har flest spelare i NHL. Anledningen till att modo finns där är just för att dom satsar på ungdomsverksamhet i form av exempelvis hockey gymnasiet som du nämnde.

Kul däremot för 17 åringen (ännu ett bevis på elitseriens toppklass!) som fick göra mål.

Om du hade lite koll på hockey skulle du vara medveten om att just den generationen håller förvånansvärt högklass hockey mässigt, så inte särskilt konstigt att en 17 åring gör mål.

2008-09-24 02:49
pffft.. den generationen håller hög klass... sämsta argumentet någonsin.. men jag såg målet nu och det var ju i princip bara tur... Har jag någonsin påstått att Rögle är ett topplag? Nej jag sitter inte här hallucinerar om att Rögle är ett storlag för där finns inte pengar till det.. men att man däremot påstår att djurgården spelar hockey på topp här fastnat i någon psykos och bör gå och undersökas.

Svensk hockey håller inte topp nivå att jag inte skulle vara en riktig supporter vet du nog inte så mycket om eller hur. Bara för att jag blickar framåt och du blickar bakåt mot tiden då Öhling var "bra" så betyder det inte jag inte är en supporter. Varför skulle en nordisk/europeisk liga slå ut svenska lag för? Jo för at Sverige helt enkelt är för lite och alla inte är lika tröga att dem betalar dyra pengar för att se piss enbart för att man ska vara en "riktig supporter" som håller på sitt lag i vårt och torrt.

2008-09-24 14:55
Korosu

Jag har heller inte påstått att Djurgårn spelar hockey på topp just nu, det gör vi inte. Däremot är vi i särklass den mest framgångsrika hockey klubben i Sverige.

På vilket sätt är det ett dåligt argument att den generationen håller högklass? Det stämmer ju? Självklart är ingen 17 åring tillräckligt bra för att vara toppspelare i elitserien, men att han klarar av att spela på elitserienivå är ändå jävligt bra. Målet, var ett bra skott som målvakten antagligen kunde ha räddat, men att det bara var tur håller jag inte med om.

Svensk hockey håller inte NHL nivå och är således inte bäst i världen, det håller jag med dig om. Däremot skulle knappast en nordiskliga öka nivån på hockeyn, eftersom elitserien är just den serie som håller högst klass i norden.

Dessutom så måste du ju håla med om att kunderna till elitserien är dom som går på matcherna, det är väl ändå en grundläggande princip att man ger kunderna det dom vill ha annars kommer produkten inte konsumeras. Så ge kunderna de dom vill ha istället och satsa på att förbättra elitserien istället.
Redaktionschef

2008-09-24 15:05
Precis. Man borde satsa hårdare på att marknadsföra elitserien istället. Personligen tycker jag det är lite osmart att canal+ har dom flesta rättigheterna... fler matcher borde gå på vanliga tv-kanalerna så att folk upptäcker hockeyn.

Sen borde mer tid läggas på inramningen av matcherna. Ha ett maffigt intro, rolig pausunderhållning och folk som går omkring i publiken och säljer fika osv. Försöka bygga upp lite mer hets när det kommer till derbyn osv.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-09-24 16:13
rkellyone

Jo givetvis ska man ge kunderna det dem vill ha.. det gör man inte genom att utöka ligan, matchstraff för slagsmål, gå med på dåliga övergångskontrakt med NHL etc etc.

Nordisk liga kanske blir för dåligt vad vet jag.. men däremot tror jag att en europeisk liga hade kunnat bli succe, sen rankas ryska och finska ligan högre än elitserien. Har du sett deras matcher, du om någon hade ju älskat det med tanke på deras läktar kultur. Finnarna har dessutom mindre rink.. inte lika liten som NHL men det blir skitbra hockey intensivt och tekniskt.. inte svensk mittzons hockey (där kan jag berömma DIF faktiskt som övergav den på Hardy-tiden).

Vad som skulle krävas är antingen färre lag (iaf tills vi har tillräckligt många spelare med klass så att alla lag iaf har 2 bra kedjor) eller derby grupper (typ som i NHL men däremot inte lika många matcher), färre matcher som ger större betydelse, häva automatisk matchstraff för slagsmål (vilket = slängda handskar=matchstraff) vilket bara är barnsligt slagsmål är en del av hockey eftersom det är en så otroligt intensiv och fysisk sport. Mindre rinkar, korta av mittzonen så att det blir svårare med trap bredden på rinken är däremot mot bra. Bättre domare senaste finalerna var katastrof pga dommarna.

Jag tror inte på stängd serie, sverige är för litet för det men om man skulle införa det så krävs det att alla delar av sverige har ett lag i ligan och gärna derby lag. Det skulle per automatik betyda att Djurgården, AIK, Leksand, Brynäs, Frölunda, HV71, Luleå, skellefteå, Rögle och Malmö är garanterade plats.

Väst mot Öst? kanske i final? Frölunda vs Djurgården t ex? Hade inte det hypat folket? Tänk er kvarts finalerna... Rögle vs Malmö, Fröunda vs. HV71, DIF vs. AIK/Södertälje, Brynäs vs. Leksand.. det tror jag hade funkat mest.. om lagen klarar av och hålla klassen förstås.

2008-09-25 00:01
Äh, men lägg ner, nog för att jag är bitter efter det som känns som en torsk ikväll så.. vad är det här?

Europeisk liga? Att finländare har bra läktarkultur? Jag tror förövrigt Ryssland alltid kommer vara ett skämt med sina långa distanser. Vem fan vill spela hockey i Asien? Nog för att det finns pengar, men ändå. Och du får gärna förklara det där med läktarkulturen.

Att det inte ska vara matchstraff på slagsmål tror jag de flesta är överrens om. Vill heller inte ha något fyradomarsystem då vi får ett helt nytt lag på planen. NHL-dealarna är också dem patetiska men det ska tydligen bli bättring nu framöver. Hoppas att lagen kan få en slant för spelarna och framförallt lagen som odlar dem i division 1 och allsvenskan. Att utöka ligan är jag tveksam till även om det finns många lag som mycket väl kan ta platserna. Klart är däremot att lagen borde gå upp och ner utan kvalserie. Å andra sidan är kvalserien riktigt rolig, till och med för mig, men det är synd om lagen...

Och inget jävla öst mot väst och sånt där skit, alla mot alla, inga sjuka dealar. Derbygrupper har man ju redan försökt med och det gjorde ingen vidare glad. Skulle för övrigt aldrig vilja se aik i Elitserien utan nöjer mig med ssk och dem är alltid roliga att möta, bra med hets också.

Men ja, ishockey är en fysisk sport och slagsmål bör inte ge matchstraff, i de flesta fall iaf. Nu är det ju till och med att domarna stoppar helst ett slagsmål och det sker väldigt sällan. Mindre rinkar? Kanske.. känns som att man får mer "spel" på en större rink, men klart är att en mindre rink ger utrymme åt fysiskt och tekniskt spel som du säger. Menmen...
DIIIF

2008-09-25 02:59
Nu menade jag iofs derby grupper i en stängd liga.. nu funkar det ju givetvis inte för att det blir inga derbyn när lag åker ut...

Hur många av de ryska lagen spelar i Asien? 2? Sen så spelar ryssarna världensbästa hockey... dock kan ligan bli jävligt defensiv emellanåt..

FInlands läktar kultur kan du se på youtube.

2008-09-25 10:34
Länk till http://youtube.com/v/YrD9WFlD1VA

Frågan är om inte till o med Timrå slår dom här publik mässigt.

2008-09-25 10:50
Länk till http://youtube.com/v/1Jii7NNu9LM

men timrå slår inte det.. klart det finns både bättre o sämre läktare där med..

2008-09-25 13:15
vad exakt menar du med "till och med timrå"? Skulle dom på något vis ha dålig inramning?

2008-09-25 13:37
Jürgen

Ta inte illa upp nu, men ja.

2008-09-25 13:49
haha ok. så du menar alltså att lag som djurgården och brynäs har bättre stämning på sina matcher?

2008-09-25 15:33
timrå har bra stämmning tycker jag.. men däremot ojämn... 50-50 av vad jag sett så att säga men jag tycker då även att DIFs klacl e överskattad... Leksand och Brynäs har otroligt publikstöd jämfört med resten av ligan

2008-09-25 23:32
förlåt men jag bara måste...

DIF - FBK 2-5

2008-09-26 01:37
Leksand och Brynäs har otroligt publikstöd jämfört med resten av ligan

Du är medveten om att Leksand spelar i allsvenskan? Du är medveten om att Brynäs i princip är den mest patetiska klacken i hela elitserien? Kolla Brynäs ramsarkiv och se hur många av deras ramsor som inte är snodda från t.ex Djurgråden, Hammarby osv..

Timrå kan bara slå på trumman.

2008-09-26 13:06
Jag är mycket medveten om var Leksand spelar i allsvenskan men de har ändå bäst klack i Sverige. Jag skiter i om brynäs klacken snott några ramsor dem har alltid ett jävla tryck i sin arena (iaf för ett/två år sen kan ju vara så att de ligger på dekis nu).