Ja FBK ser ruskigt starka ut nu, men ska bli intressant att se när de får möta ett bra lag för första gången i det här slutspelet. Frölunda, eller möjligtvis HV (hoppas inte) kommer bli en helt annan grej för FBK.
Ska det bli Frölunda - FBK i finalen? fyfan va tråkigt! :/
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Lär det ju bli, en klassiker :)
ja visst lär det.. :P
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
HEJ DÅ FRÖLUNDA! HAHAHAHA ÄCKLIGA JÄVLAR
Jag hoppas faktiskt att Färjestad tar detta, ser tungt ut, men jag har någon sorts grudge mot HV. Inget vettigt, sitter bara i sen 90-talet när man var knodd.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Jag är kluven, jag vill att HV71 ska vinna för att jag gillar dom mer som lag, samtidigt vill jag att Färjestad vinner just för att dom slog ut oss i semin... Svårt det här, jag säger heja Färjestad.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Jag hoppas också på FBK, helt enkelt för att jag hatar HV. Vore inte kul om de vann två år i rad...
wassenius: motivera varför du hatar HV? Jag är från jönköping så GO GO HV71 Dom slaktar ikväll! :D Joo det är just det som skulle va kul att dom vinner 2 år i rad (A)
Finns sällan några motiv till varför man ogillar vissa lag mer än andra, men antar att det är så för de flesta. Du har säkert också nåt la som du avskyr? Sen bor jag också i Jönköping, och just därför vill jag inte att de ska vinna i år igen, för att slippa allt tjat... Fbk är det sånt lag som det alltid är tuffa matcher mot och i vanliga fall gillar jag dom inte alls, men i den här kampen ser jag gärna att de vinner. Det skulle göra morsan så glad också, då hennes släkt är från Värmland, och farsan också för den delen, då han också hatar HV :) Nog om det... vad tror ni om fianlserien? Jag tror det blir bara hemmasegrar...
VI HATAR HV! VI HATAR HV!
HV har Davidsson med mer vilket räcker gott och väl för att hata dom..men just nu dagarna innan allsvenskans premiär känns slutspelet som en långdragen jäspning.
DIF!
bob P20 O andra sidan har kaffebönderna jönsson och flera. Ser faktiskt hellre att bibelpojkarna tar hem det här även fast nu med allsvenskan i fullgång gör sm-finalen grymt ointressant.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Tycker iofs Jönsson och Davidsson är svåra att hata, mer än att de är jobbiga att möta då de är grymt bra hockeyspelare. En sån som Thörnberg däremot, den filmande jäveln...
Svårt att ogilla en ginger pensionär.
Färjestad tar det här nu med två raka hemmasegrar, tyvärr. Riktigt tråkig match för övrigt, enda som var roligt att se var Thörnbergs tackling i första.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Så jävla gött! Guldet ska hem till Karlstad!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
GULDET SKA HEM TILL KARLSTAD IGEN!
var på matchen igår och spanade. helt okej första period, synd att inte hv gjorde en kasse eller fler där. domaren tappade kontrollen helt sen och matchen var ett sömnpiller. går fan inte tippa i det här slutspelet men om mopedbönderna från karlstad tror att det är färdigt får de nog ångra sig. Carlstads Finest Crew eller vad kallas de? jag förespråkar inte huliganvåld men de grabbarna hade fan behövt se lite äkta huliganvåld alltså.
Hockeyförbundet bör se över sin domarstab nu till nästa säsong!
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
SM GUUUUUULD. Alla bittra nollor kan suga min värmlandskuk.
domaren är ett jävla skämt... ja håller inte ens på HV, men rätt ska va rätt!
GÖTT DET SVERIGE! :D Fy fan vilken underbar kväll!
Det va ett jävla tjöt om domarna i detta slutspel som alltid.. Det är inte lätt att vara domare i slutspel och inte minst i avgörande finalmatcher. Guldet är vårt :)
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
2st tveksamt bort dömda mål och en mkt tveksam utvisning som ledde till ett mål i slutet klart det blir "tjöt".
svtitz Bortdömda målet idag va det inga tveksamheter i om man kan sina hockeyregler. Visst visst men det blir ju alltid extra i slutspel.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
ok... hur kan det vara offside i målgården när målvakten är utanför den när han blir på åkt? i en tidigare match så blev en liknande situation mål. det andra målet var ju lite mer logiskt domslut men han blåser lite väl tidigt.
Det enda positiva med fbks guld är att jönsson lägger av. Hade dom förlorat hade han väl hållt på ett jävla år till! Ikväll firar vi! Bye bye Jörgen!!!
CAMPIONI!
Jag är som sagt lite glad över att HV inte vann guldet, men jag har svårt att se domarens beslut där, en utvisning som FBK fick men inte HV. Nu kan jag ha sett helt fel och säger inte att domaren är en kass **** eller nåt, men det känns lite skumt.
ok... hur kan det vara offside i målgården när målvakten är utanför den när han blir på åkt? Åker man på en målvakt som står i målgården, blir det avblåst för regelbrott; offside i målgården. Gustavsson hade tydligen en skridskor på målgårdslinjen.
Domaren var inte bra i matchen. Men 12-1 i slutspelsmatcher är inte domarens förtjänst, inte heller seriesegern. Sveriges bästa lag är återigen Färjestad.
Värdiga vinnare helt klart, bara att gratulera. Nästa år ska guldet till Göteborg igen!
såg situationerna idag och ja överreagerade nog lite igår ;D
Moderator
2009-04-09 12:54
Jag hade gärna sett fler matcher men på nåt sätt är jag ändå lite lättad över att det är slut. Årets slutspel var alldeles för tamt. Inga märkvärdiga fajter och knappt alls några känslor över huvud taget. Sen att dom låter domare som inte kan reglerna döma (ja, jag har hakat upp mig på Luleå - Frölunda-serien) i ett slutspel är fan skandalöst... Men vafan, grattis till Jörgen & CO, även om jag gärna hade sett Davidsson och Tedenby pussa pokalen i år. Nu börjar det äntligen dra ihop sig till det vi hockeyälskare verkligen har väntat på - The Battle of Stanley Cup!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Man får väl sammanfatta årets serie med att man är glad över att LHC inte vann att finalen sedan står mellan de två lag man hatar mest efter LHC var ju mindre kul. Pinsamt att domarn får så avgörande roll i den sista finalmatchen dock.
DIF!
bob P20: Seriöst?:S hatar du alla lag förutom dif? luktar huligan 4 lajf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det bortdömda målet va helt rätt dömt! Hade det blivit mål i första situationen så hade det blivit mål, men grejen är att det blev en retur och jonas hade ingen som helst chans att ta den eftersom han blev pååkt då han var i sitt målområde = Offside i målgården! GULDET ÄR HEMMA IGEN, KÄRLEK!
NORRENA TILLBAKA!!!!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är klart man hatar!
DIIIF
Anonym87: Nej det är väl främst de tre, de övriga klubbarna är ju för karaktärlösa för att man ska uttrycka några sådana starka känslor emot dom.
DIF!
KB-Raggs P19: Haha så du hatar alla andra lag förutom ditt eget? då lär du ju hata alla spelare oxå från alla lagen, men om någon spelare i ´hatlaget´kommer till dif då, sjunger du heja dif men inte just den personen då eller? idiot det håller inte, du kanske ska sluta dricka och börja tänka lite
bob P20 Hehe okej, jo kan fatta att det är mer hat när alla kommer från samma stad, du låter ju smartare än din alkokompis KB-Raggs : )
Moderator
2009-04-14 20:05
Bröderna Abbot och Robin Johnsson till Luleå! Nu börjar vi rusta för nästa slutspel ;) Synd som fan att Omark och Harju ska till Dynamo och bilda superkedja tillsammans med Weinie.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Blä för pengar och ryssland, hade varit kul och se den gammla kedjan med Weinie och mårten, menmen cash is king antar ja.
Helvete johansson och mårtensson tillbaka till LHC nu blir dom jävlarna farliga nästa år
Serum- P21: Hehe chansen är ju stor att vi blir farliga, men man ska aldrig säga aldrig i denna sport,
Nej. Man hatar er fortfarande mer än pesten.
grattis förresten till fbk. suveräner i år, helt klart. tycker nog ändå att 4-1 i finalen var missvisande, men visst såg de starka ut fbk. hvfan som man är så vill jag i alla fall tro att ett hv med fullt lag hade gett fbk en tuffare match om guldet. lite väl tunga skador. men sånt är livet... det blir guld nästa år istället. fbk har ett par tunga nyförvärv , men ganska jobbiga förluster med. gustavsson kan de ju inte ersätta t ex. inte jönssön heller. lhc värvar med plånbok och utan tanke? 6 centrar nu vad jag kan räkna till... och minst tre av dem vill nog lira i 1a utan att bryta ihop... frölunda kanske men defensivt och med tanke på honkens fina avslutning på den här säsongen så kanske de inte ska räkna med nåt nästa år heller. Modo kanske skärper till sig i höst? Luleå har ordnat med bra nyförvärv iom Abbot- bröderna men de tappar ju ändå Omark och Harju. återstår gör då HV71 ;) då får vi tillbaka elitseriens mest fruktade spelare :P kan inte betyda annat än guld.