Ja det var klasskillnad, men det hade kunnat undvikits. Ta Greklands EM-guld som exempel, inte fan var det några världsstjärnor, det var bra coching från bänken.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Ja, och Grekland följde upp med att totalmissa VM, eller hur? Lägg namnet Verpakovskis på minnet, är mitt tips.
•pave paradise•
Återigen ett uselt Sverige, onsdagen blir en rysare. Frågor till Lagerbäck: * Varför punktmarkerades inte Xavi? * VARFÖR sidledsdanne? * Var är fingertoppskänslan (kennedy istället för chippen, ljungberg hade inte behövt spela 90 min, rosenberg kanske lite för orutinerad etc) * Varför backade hela laget hem vi 0-2? Det såg ut som powerplay. Sen kan inte Laggan rå för att försvaret var oigenkännligt passivt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ihabia ja det var ju för att de la ner sin spelidé och skulle försöka köra anfallsspel. taktik är det som gäller
...? Wow, vad relevant. Sverige verkar inte ens ha någon spelidé, och alla tänker bara på hur kul och tufft EM kommer vara, vilken hejdundrande fest det kommer att vara. Så, jag hoppas verkligen att biljetten går till Nordirland istället.
•pave paradise•
Ihabia: Vad grundar du det på?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Varje gång jag läser om Svenska fotbollslandslaget så nämns ordet "fest" i samband med "EM". Och om ni kallar det de visat upp mot Spanien och Nordirland för spelidé...
•pave paradise•
Ihabia; Ja de hade i grund och botten samma spelidé mot spanien idag, som förra mötet på råsunda. Det största problemet idag var dock spaniens 5-manna mittfällt och grymt offensiva ytterbackar som förbryllade sverige. Spanien var bättre på att överlista Sverige idag, sensast var det tvärt om. Att de skulle åka till EM och se de som nån jävla charterresa är inte särskilt troligt. Jag är säker på att de är fullt fokuserade i omklädningsrummet samt träningar och matcher. Det är inte direkt så att man brukar gå ut och prata om spelidéer och målsättningar när man är underdog som Sverige, så är det i fotboll, det är tamefan likadant ända ner i div.4. Så bara för att du läser om Em-Fest på AB så betyder inte det är spelarna åker dit och ser det som en fest.
ursäkta stavfel och svårläst text, klockan är mycket.
Du vet väl att allt det du skrev inte betyder någonting alls eftersom du även skrev att man är "under som Sverige"? Ingen i Sverige ser Sverige som underdog i ett mästerskap, aldrig någonsin: man ser ALLTID, oavsett resultat och spelare och lagstämning och skador osvosvosvosvosvosvosv, Sverige som guldkandidat. Jag har lite bättre källor än AfB, faktiskt. Jag har varit på presskonferenser där jag hört orden lämna spelarnas munnar. Och tro mig: det verkar som att många är mer koncentrerade på vad som ska göras när man väl är där istället för att koncentrera sig på att faktiskt ta sig dit. Det har babblats om att Sverige är klart för EM enda sedan förlusten mot Nordirland. Att de förhoppningsvis nu misslyckas med att faktiskt ta sig dit skulle vara ett ypperligt läge att försöka sig på att generationsskifte på ALLA plan.
•pave paradise•
Varför är alla oroliga? Har jag missat nåt? Sverige har 23 p med +13 i målskillnad och Nordirland 20 poäng med +4 i målskillnad. Så för att Sverige inte ska gå till EM så måste dom både torska matchen och så måste Nordirland göra minst 9 mål i Spanien.
norado Inbördesmöten räknas före målskillnad vid lika poäng!!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
B-Vis OK då missade jag alltså nåt. :) tack då blir det ju spännande på onsdag...
Jag blir så jävla förbannad på alla jävla journalister. Anders va ju inte bra igår de e bara erkänna. När KIm kom in tyckte jag han bidrog med mycket som inte fanns innan som kantbyten, crossbollar (som når fram till mottagarn) och bra djupledspassningar. Men ändå får Kim lågt betyg och Anders "Taco" Svensson ett av de högsta i den svenska truppen. I övrigt tyckte jag Sverige bara va pinsamma. Rosenberg visade ju inte att han ska va start, tyvärr. Zlatan va inte bra igår. Hände inte mycket på kanterna och Daniel Andersson passade bara bakåt i banan. Erik Edman och Ljungberg tyckte jag stod upp någorlunda ialf.
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
PS. Det märks tydligt att de lite större stjärnorna (Zlatan ex.) är för bra för vissa spelare i svenska laget.
Jag är tydligen en våldtäktsman?
alltså, ni som säger att svenskarna var passiva och inte tog i osv. har ni någonsin spelat fotboll annat än i den lokala parken mellan folkölsintaget? möter man ett lag med överlägsen teknik som bara rullar boll som på ett snöre fram och tillbaks så är det så det ser ut. rusar man på dom blir man enkelt bortrullad med ett väggspel, eller en bortgjord av en simpel tvåfotare, så man avvaktar. inse att spanien gjorde sverige dåliga. svenskarna backade inte hem vid 0-2, dom hade inget val.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Fyfan vilken skandal! 3-0 mot Spanien, det här är ju en match vi bara ska vinna! AVGÅ LAGERBÄCK!!! Hmm...
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Hoffas ironiska inlägg säger allt.
•pave paradise•
ja verkligen! med tanke på att vi vann förra matchen mot dom med 2-0 så vore det ju en UTOPI att ens drömma göra mål mot dom heliga spanjorerna!!
Spelades den matchen också i Spanien? Oj, det måste jag ha glömt.. Men..den var väl inte i princip avgörande som denna? Var den det? Oj..fan, jag verkar börja bli senil..
•pave paradise•
nej du har rätt, det är ju publiken som spelar matchen, inte spelarna eller tränaren. bra där =) alla matcher är avgörande i ett em-kval, om du inte har förstått det så går det ut på att ta poäng som man sedan räknar ihop och på så sätt ser man vilka lag som går till em.
Haha, vilka jävla medgångsh*r*r vissa här är. Ingen säger "avgå Lagerbäck" när vi vinner, och vi spöade Spanien hemma. Vi gör en skitmatch, Spanien var bra,det kan vara så ibland, blir trött när amatörer skall leka ställeföreträdande förbundskaptener.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men är du på riktigt eller? Kollar du på matcherna överhuvudtaget? Lyssnar och läser du vad spelarna säger innan matcherna? Mellberg gnällde över hur högljudda fansen på Bernàbeu brukar vara i en intervju innan match. Och nej, TRÄNAREN SPELAR INGA MATCHER. Att jämt och ständigt skylla på Lagerbäck verkar vara alla svenska fans skyddsnät. Inte en jävel som skyller på spelarna som fått den stora äran att representera alla 9 miljoner som bor i detta iskalla land. Inte en jävel skyller på de 7 gubbar som misslyckades med att plocka returen Isaksson var TVUNGEN att släppa på ett bautaskott som studsade fram till Ramos som dunkade in 3-0 på den returen. Inte en jävel skyller på de 6 gubbar som lurades av ett instick som gick snett bakåt till en helt omarkerad Iniesta som dunkade in 2-0. Inte en jävel skyller på det otroligt passiva försvaret som blir helt ställt på en hörna bara för att Zlatan inte lyckas nå den och tillåter en omarkerad spanjor att volleydunka in 1-0. Att jag vet hur detta funkar behöver vi inte ens diskutera. Jag vet att Nordirland går om Sverige om de vinner mot ett Spanien som redan bestämt sig för att vila sina ordinarie spelare. Jag vet att Verpakovskivs ÄLSKAR att krossa EM-drömmar.
•pave paradise•
skojten X0 Ja det är min analys =P inte så genomtänkt eftersom jag hade bråttom men jag står för den och den speglar ungerfär hur det såg ut. ;D
AVGÅ LAGERBÄCK även när vi vinner eftersom han inte kan coacha i mästerskapen.
det värsta jag tyckte va att man skyllde 3-0 målet på chippen, han får bollen mot sig på mållinjen klart som fan han bara skjuter o inte siktar.. jag menar det ska mycke till för att skjuta en sån boll bara ut över sidlinjen o inte in i mitten...
måste också hålla med utter, att spela fotboll mot ett lag som spelar dne fotbollen som spanien spelade är jävligt svårt och man får inget sjlävförtroende i anfallen som man lyckas producera fram
Jag hoppas innerligt att Lettland slar Sverige och att Nordirland tar sig till EM. Jag haller med det mesta som Ilhabia snackar om, och ett lag med en sa trakig fotboll som Sverige hor inte hemma i ett stort masterskap. Sen kan det vara bra att missa sa Lagerback sparkas. Zlatan ar vardelos i Sverige.
Jag hoppas innerligt att Lettland slar Sverige och att Nordirland tar sig till EM. Jag haller med det mesta som Ilhabia snackar om, och ett lag med en sa trakig fotboll som Sverige hor inte hemma i ett stort masterskap. Sen kan det vara bra att missa sa Lagerback sparkas. Zlatan ar vardelos i Sverige.
förutom zlatan som är kung så är ju spanien mycket bättre på varje position, är ju superstjärnor allihopa, och de lirade på hemmaplan dessutom. om man jämför lagen på pappret så är sverige ett litet blåbärsnation, ungefär så som vi ser på kommande matchen mot lettland så jag förstår inte att folk är upprörda ens. sen när är sverige ett världslag i fotboll? tycker mest synd om zlatan som får spela bredvid sånna sopor, rosenberg-zlatan njaaääe klingar lite fel
Yo,i got a slight problem
nästan allt farligt i anfallen är det zlatan som ligger bakom
"Det vi måste göra nu är att fokusera all kraft på Estlandsmatchen" -Daniel Majstorovic Lovar ju gott.
pointdexter Kim skulle vara stabil som defensiv mittfältare. I DIF så var det han som la de där livsfarliga djupledsbollarna på Andreas Johansson som tjongade in dem. Kim är en spelfördelare. Visst har han ett farligt skott, men varför inte använda det bakifrån det han får lite mer tid att sikta in sig och komma in med lite mer sats mot bollen? Förövrigt, varför väljer man Isak i mål, helt matchotränad när man har Rami som är Sveriges just nu bästa målvakt som är hur grym som helst i sitt klubblag? För mig är det bara idioti att låta Isak stå.
Förövrigt, varför väljer man Isak i mål, helt matchotränad när man har Rami som är Sveriges just nu bästa målvakt som är hur grym som helst i sitt klubblag? För mig är det bara idioti att låta Isak stå. word up
SKU - SKU - SKULASON!