I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

EM-kval Spanien - Sverige 17/11

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-11-17 22:17
111111111111111111111111 spaaaaaaanien!!!

viiiiiiivaaaaa essssspannnnnaaaa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-17 22:35
fetlyrik P13

Flytta till Spanien!TACK
Du har väl inte fått hår på pungen än så det är väl lika bra att du sover nu som dom andra små barnen gör.
 Gamertag på 360... Leppas

2007-11-17 22:41
Avgå alla
FÖRORT

2007-11-17 22:44
Fan va snyggt 2-0 mål! =)
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2007-11-17 22:44
 planet P1

Om alla skulle avgå skulle jag vilja veta din startelva

2007-11-17 22:48
2-0 målet var nice.. Men verkar som Sverige kanske börjar rulla lite nu.. ut med taco för helvete.. in me kimsan... .
be the change

2007-11-17 22:55
Spanien spelar som dom är 12 enäggstvillingar (domaren inräknad) och Sverige spelar som om dom aldrig sett varandra förr. Fan om två passningar i rad hamnar rätt för svennarna sätter man ölen i halsen av pur förvåning
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-11-17 22:57
så jävla ägda aftonbladet blir
"99,9 klara till VM"
Meep meep

2007-11-17 23:01
känns som om svenskarna blir så förvånade när dom får bollen att dom stressar iväg den direkt. jävla danskar som inte kunde hålla resultatet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-17 23:01
Jävla skit-försvar.
In med Allbäck och Kim!
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-11-17 23:04

Celtor 

Håller med aftonbradet 99.9%

Det finns bara 0.1% på att Sverige förlorar mot Lettland samtidigt som Spanien förlorar mot N.Irland.

Och sen vill jag bara säga en till dig att det är EM inte VM det är kval för.

2007-11-17 23:05
jaja same shit,kolla match nu å se på fet lose
Meep meep

2007-11-17 23:19
Vem fan är Rosenberg? Såg at han skulle starta idag men jag ha rinte set någon Rosenberg på planen idag? Och varför har en spanjor Svart matchdräkt och visselpipa? Men min största fråga; Varför har Mellberg shortsen så högt upp? Är de för at pungen ska dras sådär härligt mot gräset när han sätter in en glidtackling?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-11-17 23:27
Snuten i hollywood på 4:an, jag byter kanal...

Lätt skämmigt detta, är Linderoth verkligen så viktig eller är Sverige verkligen såhär dåliga så fort vi inte typ möter Danmark?
New Zealand Why not?

2007-11-17 23:28
Varför byta in Allbäck i det här läget? Visst det är väl jättebra att Allbäck kommer in, Rosenberg har vi ju inte sett mycket av, men vafan vi har inte sett Zlatan mycket heller.

Anledningen är ju ganska enkel, vi har aldrig bollen i mer än 10 sekunder på offensiv planhalva.

Fan, de borde ha slängt in Kennedy och taigt ut Wilhelmsson eller Ljungberg! Kanske inte hade gjort skillnad, men det hade ju i alla fall varit ett ingrepp på rätt ställe. Hittills har jag inte sett Allbäck sen han kom in, för Spanien har bollen...
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2007-11-17 23:33
stängde av... varför kolla på en match med 11 kuksugare som inte ens förtjänar att ha på sig landslagströjan... Pinsamt att min blir glad över en brytning eller ett väggspel som sker var 10e minut när det ska vara en självklarhet matchen ut...ingen springer, ingen gör nåt... Hela världens kollar och undrar hur dessa gulklädda hönsar kan ligga etta i gruppen

spelar ingen roll om vi går vidare till EM, vi har fan skämt ut oss själva

Tror lagerbäck var nöjd med 1-0 och 2-0, tyckte att det kändes stabilt..han skiter jue i att göra en bra match mot ett lag som inte ens spelar bra, spanien imponerade inte någonstans...

2007-11-17 23:35
JAA! Hansson avsätnds nästa!! Då kanske vi lyckas släppa in mindre än 3 mål mot Lettland?

2007-11-17 23:46
hahahah allbäck: "fucking pussy"

2007-11-17 23:50
haha jag såg det också. men sådana är inte så svåra att kontra på när man leder med 3-0 och har spelat ut ut motståndet totalt.

2007-11-17 23:58
TopDogz147 P18

Imponerade inte Spanien? DU har då inte sätt fotboll innan va? Jag tyckte fan dom rulla så fin boll, svenskarna sprang fan o köpte korv så utrullade dom blev, andra målet ett riiiktigt fint mål..

Tänk bara om Spanjorerna hade slagit lite mer långbollar, oj oj oj..

Säger bara, in med Kim från start. Samma med Kennedy, ut med chippen, han är inte duktig längre..

In med en ny tränare också, som helst är ganska ung & vågar saker..

be the change
Manager

2007-11-17 23:59
Sa ljungberg något om zlatan nyss eller hörde jag fel?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-11-18 00:01
Celtor:
1 Spanien      11  8  1  2  22-8    25
2 Sverige      11  7  2  2  21-8    23
3 Nordirland   11  6  2  3  17-13   20

Nordirland måste vinna över Spanien med en hel del mål och vi måste förlora mot Lettland med en hel del för att vi inte ska gå vidare.

2007-11-18 00:01
VIVA LA ESPAÑA!!!
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-11-18 00:02
Vi är vidare, WOHO! :)
be the change

2007-11-18 00:02
jösses vad löjligt detta forumet är ändå alltså. spanien spelade nära på toppen av sin nivå, då varken ska, eller har sverige någon chans.

tycker dock det är skumt att lagerbäck alltid skyller på "brist på speltid" när han vägrar ta ut intressanta spelare, och sen startar en viktig em-kvalmatch med ljungberg och chippen som inte spelat fotboll på en månad och rosenberg som ju knappast är ordinarie i werder bremen. jag tror han tycker det är jobbigt att släppa in nya människor i sitt lilla kompisgäng.

det måste va gött att vara en av dom som spelade landskamperna för typ 4-5 år sen när lagerbäck började bli en vinnare. dom kommer ju ha sin plats ordinarie tills dom gör djupledslöpningarna med rullatorer.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2007-11-18 00:03
rowmire, dom går efter inbördes möten, så hamnar nordirland och svergie på samma poäng går nordirland om.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2007-11-18 00:04
Hel del mål? Dom mäter ju inte i målskillnad, det är indv. möten som räknas. Och där har Nordirland bättre än oss.
Vi är överallt!

2007-11-18 00:05
utter P21

Håller med dig!

Går dom efter inbördes möten FÖRST? Trodde inte det var förräns efter målskillnaden:S

Shit! Men vi tar poäng mot Lettland, lätt..

be the change

2007-11-18 00:06
Aha, trodde att det var målskillnaden som räknades.
Men ändå så måste dom slå Spanien och vi förlora mot Lettland.

2007-11-18 00:06
Det är dumt att spela långa bollar på Bengt när Bengt inte är med på plan. Hatar när dom springer med boll, det kommer en spanjor, då VÄNDER dom och springer tillbaka med bollen. Har dom ingen skam i kroppen. Sätt en pratbubbla på dom som lyder "Ah en spanjor! Måste springa hem till mamma" och det blir nästan roligt.

Sen vadfan höll Puyol på med? Vad var han rädd för? Att Sverige skulle vinna eller?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-11-18 00:20
Idag är det fan pinsamt att vara svensk. Jag tror på fullaste allvar att vi inte tar oss till EM nu.

Hela laget sög stenhård kuk idag men jag kan fan inte hjälpa att tycka synd om Zlatan. Nästan varenda gång han rör vid bollen gör han något bra, men där tar det stopp. Jävla HORA!!!!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-11-18 00:23
Viva españa
Meep meep

2007-11-18 00:23
NEJ spanien spela inte bra... Dem spela helt ok, men var klasser bättre än sverige

hur svårt kan det vara att spela ut ett lag som joggar på planen? lägg frankrike som motståndare i samma match istället för spanien och det skulle vart pinsamma siffror

1-0 och 2-0 var solklara försvarsmissar

2007-11-18 00:28
ja, zlatan har det troligtvis inte så roligt i landslaget. han ser mest irriterad ut med goda skäl. nordirland kan slå spanien, jag tror inte dom kommer satsta ett piss på den matchen medans nordirländarna kommer slåss till döds. men vinner inte sverige mot lettland så har sverige inte ett piss att göra i em överhuvudtaget.

2007-11-18 00:48
TopDogz147:

Check your eyes.

Detta var smått pinsamt att se, speciellt efter den maniska uppvisning av blixtsnabb totalfotboll Norge-Turkiet bjöd på (jävla NFF som såg till att jag missade den live..). Spanien passade otroligt enkelt runt Sverige, som verkade vara väldigt lågt betalde statister och som verkade sakna Linderoth något vansinnigt mycket.

Noterbart:

Vid 2-0målet står 6, jag upprepar, SEX svenska spelare runt Iniesta som lätt dunkar in bollen.

Vid 3-0målet står 7, jag upprepar, SJU svenska spelare och glor när bollen återigen dunkas in i mål.

Matchens behållning?

"Fucking pussy".
Helt jävla rätt, även om det inte spelade någon större roll.
•pave paradise•

2007-11-18 00:49
På tal om garanterade vinster:

Lettland slog ut ett Turkiet som var i sin historias bästa form från förra EM:et. Det lag Turkiet hade då hade massakrerat det lag Sverige visade upp idag. Tänk på det. Skadeglädje är den enda sanna glädjen sägs det: jag tror att Lettland vet detta också.
•pave paradise•

2007-11-18 00:52
avgå lagerbäckhora
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-11-18 00:54
Det kan gå riktigt illa på onsdag
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-11-18 00:55
Är väl ändå dags att Sverige missar ett mästerskap. Ingen kommer ju fatta att det verkligen ÄR något fel förrän något sådant händer.
•pave paradise•

2007-11-18 00:59

Ihabia

tror faktiskt fler fattar att nått är på tok nu, det måste dom göra

2007-11-18 01:01
pointdexter:

För att Sverige förlorade mot Spanien? Skojar du? Vem trodde att Sverige hade en chans?
•pave paradise•

2007-11-18 01:01
Tänkte på de med, de ända positiva om vi missar EM är väll att Lagerbäck lär försvinna.
Vi är överallt!

2007-11-18 01:02

Och allt detta på grund av Sverigedödarn. HEALVYVETE!

Vi är överallt!

2007-11-18 01:03
Ihabia

om ingen trodde att sverige hade en chans så skulle dom inte haft något förtroende för lagerbäck, right?

2007-11-18 01:04
Avgå Lagerbäck. Att inte fler inser fakta

2007-11-18 01:07
pointdexter:

Wrong. 1-1 mot Nordirland hemma är ett bevis på att de egentligen skiter i hur fan det går. Om man trodde att Sverige skulle vinna mot ett Spanien som aldrig förlorat på Santiago Bernàbeu så måste man också tro på att Göran Persson är lika smal som Nicole Richie. Speciellt efter nämnda parodi på fotboll vi fick se mot Nordirland.
•pave paradise•

2007-11-18 01:08
jag skulle kommentera igen men jag har bojkottat det svenska landslaget som jag slängde en hel lördagskväll på

kan knappt vänta till PL i helgen, allt annat är irrelevant !

2007-11-18 01:11
Ihabia

Du snöar iväg grabben, vi är inte dom enda som spelar dåligt mot nordirland. Det är väl klart att alla bryr sig hur det går.
Jag kan inte komma ihåg senast vi förlorade en viktig match med 3-0, det här är ett uruselt resultat. Ett lågvattenmärke, spelarna i svenska laget skulle kunnat prestera bättre om de hade haft bättre tränare.

2007-11-18 01:13
Var verkligen en pina att kolla klart matchen.

Grattis Spanien, eller nått...

2007-11-18 01:15
Klassiskt svenskt svar: "men de andra spelar ju också dåligt mot dem, buhuhuhuhuuhu". Herregud. Fatta att det var klassskillnad och att det beror MINST lika mycket på spelarna som var där ute som det beror på Lars Lagerbäck. Fattar inte hur svenska fans kan vara så sjukt jävla bortskämda och gnälliga när landslaget har 2 medaljer på 36 år. Jag hoppas så innerligt att Sverige missar detta EM enbart så jag slipper höra mer fans babbla om att det inte är spelarnas fel yadayadayada.
•pave paradise•