I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Djurgårdens IF - Brommapojkarna

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-10-30 20:55
inferno:

Istället för att kasta ur dig en rasistisk skit kanske du borde försöka förklara istället denna magiska kopplingen som vi dödliga inte kan se? Antingen den, eller erkänna att det inte finns någon jävla koppling.
•pave paradise•

2007-10-31 10:56
hablahabla-> Rasistisk? Jo jag tackar ja... Vad grundar du det på?

Kopplingen ligger i dels ett klassiskt citat ur en av kvällstidningarna då skribenten undrade varför man sjunger djurgårdsramsor på oasis-konserter, och dels i våran anglofilia-kultur som genomsyrar våran supporterkultur, där oasis är en av de största byggstenarna i den så kallade casualpop-kulturen som boomade på 90-talet.
Vi har alltid haft flest supportrar som annamat den brittiska fotbollskulturen, och därifrån kommer den klassiska kopplingen "Varför sjunger man Djurgårdsramsor på Oasis-konserter? För Oasis är DIF!"
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-10-31 11:01
inferno:

Vad jag grundar det på? Flera år av att höra okunniga säga exempelvis "hablahabla" när de ska försöka imitera ett språk från mellanöstern eller liknande.

Sen är jag övertygad om att Oasis som band skulle avsky DIF och dess supportrar, iaf om man kollar på vilka som faktiskt står på Stadion under matcherna eller vad dessa människor hävdar att de är etc. Men det är en diskussion man inte kan ta med djurgårdare utan att bemötas av hets.

Exempelvis: jag vet inte hur man kan förneka att man bara har massa brats och pappa-betalar folk som fans när det blev klart att dessa "fans" samlat ihop 150000 som skulle ges till TFF för att göra en vinst mot IFK mer lukrativ.
•pave paradise•

2007-10-31 11:08
lhabia-> (nöjd nu?) har väl mer med att göra att jag inte orkar scrolla upp för att kolla en korrekt stavning, och då du uppenbarligen förstår att det är dig jag menar så what's the deal?

Att hävda att vi bara är brats och pappabetalar-folk är ungefär lika klarsynt som att säga att alla i bajenfans är alkisar och alla i Blackarmy är skinheads... Är det så?

Sen undrar jag om man är brat/"pappa-betalar" om man har en 1000-lapp som man vet att man ändå kommer lägga på onödigheter, som man kan undanvara?

Du har ingen aning om hur många personer som en sådan kampanj innefattar, det kan vara 20, det kan vara 300...
Och om man är brat bara för att man har en 5hunka att undanvara ja, då är vi nog ett riktigt överklassamhälle...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-10-31 11:19
inferno:

Big deal, spelar ingen roll om jag fattar eller inte liksom. Som att jag skulle skriva typ..CUNTferno varje gång jag skrev till dig. Inte ok, men du skulle ju fatta att jag menar dig, så what's the deal? Kommer inte göra så dock.

Jag vet att det inte är bara brats och pappabetalar-folk bland djurgårdens fans, men jag hävdar ändå att Hammarby och deras fans nog skulle tilltala Gallaghers mer än vad varken djurgården eller AIK skulle.

Tycker att TFF-grejen är pinsam, om den är sann, oavsett hur många som deltog osv.
•pave paradise•

2007-10-31 11:27

Äpplen och päron...

Sen skulle de säkert tilltalas mer av bajen, men det känns som om de skiter fullständigt i svensk fotboll och det är inte det som är grejen....
Sen om de mot förmodan skulle tycka så jätteilla om våran "bratskultur" (som inte existerar) så kanske de bör se om sitt eget hus, med tanke på att de tjänar kanska stora slantar...
Sen kan jag tro att våran supporterkultur skulle tilltala dem mer än bajens....

2007-10-31 11:28
We'll just have to agree to disagree..:)
•pave paradise•

2007-10-31 11:34
disagree I think...

Ingen högoddsare direkt.

2007-10-31 19:02
black army- skinheads hördes vi för 10 år sen..
de e år 2007 nu.. nej fel de e ju 2067

2007-11-01 11:22
Och var fick du luft ifrån?